Uprzejmie informujemy, że zmianie uległy kategorie w serwisie Newseria Innowacje. Jeśli jesteście Państwo zainteresowani otrzymywaniem powiadomień z tych kategorii, prosimy o dokonanie zmian po zalogowaniu się do swoich profili. 

Komunikaty PR

E-commerce w Polsce – czy dostawy do punktów wyprą tradycyjne przesyłki do drzwi

2019-08-13  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Dworzyńska
PR Calling

św. Bonifacego 141
02-909 Warszawa
katarzyna.dworzynska|prcalling.pl| |katarzyna.dworzynska|prcalling.pl
+48501001377
https://www.prcalling.com
Do pobrania docx ( 0.52 MB )

Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Gemius[1], popularność dostaw do paczkomatów w polskim e-commerce po raz kolejny wzrosła. Czy dostawy do punktów mają szansę wyprzeć tradycyjne przesyłki do drzwi? Przed jakim wyzwaniem staną e-sklepy? Odpowiedzi na te i inne pytania udziela Wojciech Kliber, Wiceprezes Zarządu Sendit S.A. – największego pośrednika usług kurierskich w Polsce – oraz Co-Founder w Bliskapaczka.pl.

Jak czytamy w najnowszym badaniu przeprowadzonym przez Gemius, 52% ankietowanych wskazało dostawę do paczkomatu jako najczęściej wybieraną formę dostawy podczas zakupów przez internet. Liczba ta, w stosunku do roku poprzedniego, wzrosła o 4%. Warto jednak zwrócić uwagę, że jednocześnie zmalała liczba osób najczęściej wybierających tradycyjne przesyłki „do drzwi”. Podczas gdy w 2018 roku wskaźnik ten osiągnął 75%, w bieżącym jest to już 58%. Co może być powodem tego zjawiska?

– Zwiększenie udziału dostaw do punktów, kosztem dostaw do drzwi, to naturalna konsekwencja zmian rynkowych o charakterze edukacyjnym – w Polsce przede wszystkim za sprawą Allegro Smart! oraz działań takich serwisów, jak właśnie Bliskapaczka.pl. Co za tym idzie, kupujący online coraz częściej świadomi są korzyści wynikających z tego typu dostawy – możliwości odbioru w dogodnym dla nich miejscu i czasie, bez konieczności przebywania pod ustalonym adresem w określonych godzinach. Z drugiej strony obserwowany przez nas trend spowodowany jest powolnym wzrostem cen dostaw do drzwi. Jest on z kolei wynikiem presji płacowej, jakiej doświadczają przewoźnicy ze strony swoich pracowników, a także trudności związanych z obsadą pracowniczą wielu podstawowych ról w procesach logistycznych – w szczególności magazynowych oraz kurierów czy kierowców – mówi Wojciech Kliber, Wiceprezes Zarządu Sendit S.A. – największego pośrednika usług kurierskich w Polsce – oraz Co-Founder w Bliskapaczka.pl.

Czy biorąc pod uwagę stale rosnącą popularność dostaw do punktów, możemy spodziewać się, że w perspektywie kilku lat całkowicie wyprą z rynku standardowe przesyłki do drzwi?

– Dostawy do punktów będą stanowiły coraz istotniejszy element oferty rynkowej, a ich udział będzie rósł dynamicznie. Nie zastąpią jednak całkowicie tradycyjnych usług kurierskich. Przede wszystkim dlatego, że usługa odbioru, jak również nadania w punktach, została zaprojektowana dla klientów z grupy sklepów internetowych oraz osób prywatnych. Nadawcy z sektora B2B,  wśród których największą popularnością cieszy się tradycyjna usługa kurierska,  pozostaną – w dominującej większości – przy dostawie do drzwi. Elastyczność i efektywność dostawy do punktu nie mają tak dominującej wartości w ich przypadku. Należy również wspomnieć, że dostawy do punktów często mają pewne ograniczenia, w szczególności pod względem parametrów paczek. Uwzględniając fakt, że usługi B2C stanowią dziś około połowy wolumenu u kurierów (drugą połowę stanowi B2B), to nawet przyjmując wzrost tego udziału na korzyść B2C, zawsze będzie spory obszar do zagospodarowania przez firmy kurierskie. Ponadto wskazane wyżej ograniczenia będą też nie zawsze dostępne dla wszystkich produktów, które mogą być np. za ciężkie, za duże, wymagać instalacji czy wniesienia – komentuje Wojciech Kliber.

Sklepy internetowe niezmiennie będą stały przed wyzwaniem, jakim jest zapewnienie kupującym wygodnego narzędzia służącego do obsługi przesyłek. Z jednej strony, oferującego dostęp do usług sprawdzonych i rzetelnych firm kurierskich w przypadku chęci otrzymania paczki „pod drzwi”, z drugiej – wygodnego panelu służącego do zamawiania przesyłek do punktów.

Możliwość oferowania pełnego wachlarza sieci dostawców możliwe jest dzięki wprowadzeniu w e-sklepie agregatora – jak np. Sendit.pl – dzięki któremu klienci sami wybierają sposób dostawy i przewoźnika na podstawie własnych preferencji. Co więcej, w ten sposób kupujący automatycznie zyskują dostęp do wygodnej mapy serwisu Bliskapaczka.pl, działającej na tych samych zasadach, co serwisy bookingowe. W tym przypadku klienci wybierają punkt nadawczo-odbiorczy m.in. w oparciu o lokalizację, bliskość komunikacji miejskiej, godziny otwarcia, a nawet zgodność z własnymi planami dnia. Z kolei e-sklepy mogą liczyć na wygodną integrację wszystkich rozwiązań, rozliczanie przesyłek na podstawie jednej faktury, obniżenie kosztów dostaw, przy jednoczesnym pozostawieniu własnej umowy z przewoźnikami.

 


[1] "E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”, 2019

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Eye Boutique Nail Bar – nowy najemca w Placu Unii Biuro prasowe
2019-08-20 | 15:25

Eye Boutique Nail Bar – nowy najemca w Placu Unii

Z początkiem sierpnia, do grona najemców Placu Unii dołączył Eye Boutique Nail Bar. Jest to profesjonalny salon manicure i pedicure, który oferuje zabiegi zarówno dla
Handel Księgarnie Świat Książki z dwoma salonami w Galerii Krakowskiej
2019-08-16 | 13:16

Księgarnie Świat Książki z dwoma salonami w Galerii Krakowskiej

Na mapie Galerii Krakowskiej pojawił się nowy punkt – Świat Książki Kids. Salon został urządzony w taki sposób, aby spełniać oczekiwania najmłodszych klientów i
Handel Dwa centra handlowe EPP z certyfikatami miejsca przyjaznego rowerzystom
2019-08-14 | 15:00

Dwa centra handlowe EPP z certyfikatami miejsca przyjaznego rowerzystom

Należące do EPP centra handlowe Galeria Veneda w Łomży oraz Galeria Twierdza w Zamościu otrzymały certyfikaty miejsca przyjaznego rowerzystom na Wschodnim Szlaku Rowerowym Green Velo. Wraz z

Kalendarium

Patronaty Newserii

XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica
MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce

Konsument

Prawo

Prosta spółka akcyjna wcale nie taka prosta. Nowa forma działalności ma pobudzić działalność innowacyjnych firm, ale na początku może stwarzać problemy

W 2023 roku potencjał polskich start-upów sięgnie 2,2 mld zł wartości dodanej dla gospodarki, ponad 50 tys. miejsc pracy i 757 mln zł przychodów dla gospodarstw domowych – pokazują dane Deloitte przytaczane przez MPiT. Żeby ułatwić start-upom działalność i pozyskiwanie kapitału, resort stworzył prostą spółkę akcyjną, która zafunkcjonuje od marca 2020 roku. Nowa i elastyczna forma prowadzenia działalności ma być następcą obecnej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.

IFA 2019 Berlin

Firma

Rekrutacja studentów i absolwentów wyzwaniem dla firm. Zmienia się proces poszukiwania i kryteria oceny młodych kandydatów

Dla niemal 80 proc. menadżerów i HR-owców proces rekrutacyjny dwudziestoparo- i trzydziestolatków stanowi wyzwanie – wynika z badania Bigram. Znalezienie odpowiedniego pracownika wymaga od rekruterów zmiany sposobu działania i myślenia, także o obowiązkach pracowników. Zacząć należy od aktywnych poszukiwań tam, gdzie młodzi ludzie realizują swoje pomysły na życie.

Złote Spinacze 2019

Ochrona środowiska

Nietoperze mają być lepiej chronione. W Polsce występuje 26 gatunków, ale ich populacja jest coraz mniejsza

W Polsce występuje 26 gatunków nietoperzy. 16 z nich można spotkać na terenie Nadleśnictwa Jabłonna. Dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej umożliwi nadleśnictwu monitoring latających ssaków występujących na tym terenie oraz aktywną ochronę. Więcej ma być miejsc rozrodu, noclegowisk i schronień w okresach migracji. Wszystko po to, by zwiększyć wciąż malejącą populację nietoperzy. Te zwierzęta są niezastąpione w gospodarce leśnej, ale i dla ludzi – w ciągu nocy jeden nietoperz zjada nawet kilka tysięcy komarów.