Komunikaty PR

E-commerce w Polsce – czy dostawy do punktów wyprą tradycyjne przesyłki do drzwi

2019-08-13  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Dworzyńska
PR Calling

św. Bonifacego 141
02-909 Warszawa
katarzyna.dworzynska|prcalling.pl| |katarzyna.dworzynska|prcalling.pl
+48501001377
https://www.prcalling.com
Do pobrania docx ( 0.52 MB )

Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Gemius[1], popularność dostaw do paczkomatów w polskim e-commerce po raz kolejny wzrosła. Czy dostawy do punktów mają szansę wyprzeć tradycyjne przesyłki do drzwi? Przed jakim wyzwaniem staną e-sklepy? Odpowiedzi na te i inne pytania udziela Wojciech Kliber, Wiceprezes Zarządu Sendit S.A. – największego pośrednika usług kurierskich w Polsce – oraz Co-Founder w Bliskapaczka.pl.

Jak czytamy w najnowszym badaniu przeprowadzonym przez Gemius, 52% ankietowanych wskazało dostawę do paczkomatu jako najczęściej wybieraną formę dostawy podczas zakupów przez internet. Liczba ta, w stosunku do roku poprzedniego, wzrosła o 4%. Warto jednak zwrócić uwagę, że jednocześnie zmalała liczba osób najczęściej wybierających tradycyjne przesyłki „do drzwi”. Podczas gdy w 2018 roku wskaźnik ten osiągnął 75%, w bieżącym jest to już 58%. Co może być powodem tego zjawiska?

– Zwiększenie udziału dostaw do punktów, kosztem dostaw do drzwi, to naturalna konsekwencja zmian rynkowych o charakterze edukacyjnym – w Polsce przede wszystkim za sprawą Allegro Smart! oraz działań takich serwisów, jak właśnie Bliskapaczka.pl. Co za tym idzie, kupujący online coraz częściej świadomi są korzyści wynikających z tego typu dostawy – możliwości odbioru w dogodnym dla nich miejscu i czasie, bez konieczności przebywania pod ustalonym adresem w określonych godzinach. Z drugiej strony obserwowany przez nas trend spowodowany jest powolnym wzrostem cen dostaw do drzwi. Jest on z kolei wynikiem presji płacowej, jakiej doświadczają przewoźnicy ze strony swoich pracowników, a także trudności związanych z obsadą pracowniczą wielu podstawowych ról w procesach logistycznych – w szczególności magazynowych oraz kurierów czy kierowców – mówi Wojciech Kliber, Wiceprezes Zarządu Sendit S.A. – największego pośrednika usług kurierskich w Polsce – oraz Co-Founder w Bliskapaczka.pl.

Czy biorąc pod uwagę stale rosnącą popularność dostaw do punktów, możemy spodziewać się, że w perspektywie kilku lat całkowicie wyprą z rynku standardowe przesyłki do drzwi?

– Dostawy do punktów będą stanowiły coraz istotniejszy element oferty rynkowej, a ich udział będzie rósł dynamicznie. Nie zastąpią jednak całkowicie tradycyjnych usług kurierskich. Przede wszystkim dlatego, że usługa odbioru, jak również nadania w punktach, została zaprojektowana dla klientów z grupy sklepów internetowych oraz osób prywatnych. Nadawcy z sektora B2B,  wśród których największą popularnością cieszy się tradycyjna usługa kurierska,  pozostaną – w dominującej większości – przy dostawie do drzwi. Elastyczność i efektywność dostawy do punktu nie mają tak dominującej wartości w ich przypadku. Należy również wspomnieć, że dostawy do punktów często mają pewne ograniczenia, w szczególności pod względem parametrów paczek. Uwzględniając fakt, że usługi B2C stanowią dziś około połowy wolumenu u kurierów (drugą połowę stanowi B2B), to nawet przyjmując wzrost tego udziału na korzyść B2C, zawsze będzie spory obszar do zagospodarowania przez firmy kurierskie. Ponadto wskazane wyżej ograniczenia będą też nie zawsze dostępne dla wszystkich produktów, które mogą być np. za ciężkie, za duże, wymagać instalacji czy wniesienia – komentuje Wojciech Kliber.

Sklepy internetowe niezmiennie będą stały przed wyzwaniem, jakim jest zapewnienie kupującym wygodnego narzędzia służącego do obsługi przesyłek. Z jednej strony, oferującego dostęp do usług sprawdzonych i rzetelnych firm kurierskich w przypadku chęci otrzymania paczki „pod drzwi”, z drugiej – wygodnego panelu służącego do zamawiania przesyłek do punktów.

Możliwość oferowania pełnego wachlarza sieci dostawców możliwe jest dzięki wprowadzeniu w e-sklepie agregatora – jak np. Sendit.pl – dzięki któremu klienci sami wybierają sposób dostawy i przewoźnika na podstawie własnych preferencji. Co więcej, w ten sposób kupujący automatycznie zyskują dostęp do wygodnej mapy serwisu Bliskapaczka.pl, działającej na tych samych zasadach, co serwisy bookingowe. W tym przypadku klienci wybierają punkt nadawczo-odbiorczy m.in. w oparciu o lokalizację, bliskość komunikacji miejskiej, godziny otwarcia, a nawet zgodność z własnymi planami dnia. Z kolei e-sklepy mogą liczyć na wygodną integrację wszystkich rozwiązań, rozliczanie przesyłek na podstawie jednej faktury, obniżenie kosztów dostaw, przy jednoczesnym pozostawieniu własnej umowy z przewoźnikami.

 


[1] "E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”, 2019

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel FX510e - Nowy system do foliowania i metalizacji etykiet firmy DTM Print. Biuro prasowe
2019-12-06 | 15:45

FX510e - Nowy system do foliowania i metalizacji etykiet firmy DTM Print.

Zwiększ wartość swoich produktów, dodając im elegancji i luksusu! Błyszczące zdobienia na etykietach sprawiają, że produkty nimi opatrzone w wyraźny sposób 
Handel Etykieta jest wizytówką produktu.
2019-12-06 | 15:45

Etykieta jest wizytówką produktu.

Etykieta to pierwszy kontakt produktu z docelowym Klientem i główny czynnik wyboru konsumenckiego. Według  badań, większość decyzji zakupowych Klientów, podejmowana jest
Handel DTM CX86e -najmniejsza na świecie kolorowa drukarka etykiet LED z suchym tonerem
2019-12-06 | 15:45

DTM CX86e -najmniejsza na świecie kolorowa drukarka etykiet LED z suchym tonerem

Drukarka DTM CX86e pozwala firmom produkować wszechstronne i profesjonalne kolorowe etykiety, paragony, metki, zawieszki, kupony, bony, vouchery, identyfikatory i wiele innych. To szybkie i

Więcej ważnych informacji

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Blisko 200 mln euro trafi na transport kolejowy i paliwa alternatywne. BGK i Komisja Europejska rozdysponują granty na realizację takich projektów

Przyspieszenie rozwoju europejskiej sieci transportowej oraz paliw alternatywnych – to dwa priorytety finansowania w ramach instrumentu CEF Transport Blending Facility. Prywatne i publiczne podmioty mogą się ubiegać w nim o unijne granty na realizację projektów z tych obszarów. Do rozdysponowania jest w sumie 198 mln euro. Dofinansowanie w minimalnej wysokości 1 mln euro na projekt przyznaje Komisja Europejska. Dotacja łączy się z kredytem udzielanym przez Bank Gospodarstwa Krajowego. To pierwsza instytucja narodowa, która współpracuje z Komisją Europejką przy wdrażaniu tego programu.

Polityka

Pracodawcy RP: Wprowadzenie prezydenckiego pomysłu emerytur stażowych doprowadziłoby do braku pracowników. Wypłacane świadczenia byłyby niskie

Kobiety po 35 latach pracy, a mężczyźni po 40 latach mogliby zyskać prawo do wcześniejszej emerytury stażowej – proponuje Andrzej Duda. Eksperci podkreślają, że jest to postulat, który spodoba się związkowcom, natomiast pracodawcy mogą mieć problem ze znalezieniem pracowników, bowiem osoby ze średnim wykształceniem zyskiwałyby prawo do świadczenia o około 5–7 lat wcześniej niż obecnie. Zdaniem głównego ekonomisty Pracodawców RP przy obecnym stanie demografii sami zainteresowani będą się borykać z niskim poziomem emerytur, niewystarczającym na zaspokojenie podstawowych potrzeb.

CES Las Vegas 2020

Bankowość

Klienci niechętni udostępnianiu fintechom swoich danych transakcyjnych. Bezpieczeństwo kluczowym aspektem zmian w bankowości

Dyrektywa PSD2, która wdraża otwartą bankowość, pozwala fintechom tworzyć całkiem nowe usługi finansowe dla klientów banków. Otwiera także nowe możliwości współpracy tych podmiotów z bankami. Może się jednak okazać, że największym beneficjentem nowych przepisów będą nie fintechy, ale właśnie zaawansowane technologicznie banki. Wynika to po części z niechęci klientów do udostępniania swoich danych transakcyjnych innym podmiotom.

Konsument

96 proc. rodziców świadomie planuje posiłek w podróży z dziećmi. Przy wyborze miejsca kierują się głównie bezpieczeństwem żywności i czystością

Prawie wszyscy rodzie podróżujący z dziećmi na dłuższych trasach świadomie planują posiłki w drodze – wynika z raportu Federacji Konsumentów „Posiłki w podróży z dziećmi”. Przy wyborze miejsca postoju najważniejsza jest higiena przygotowywania posiłków, czystość miejsca i zróżnicowane menu. 82 proc. wybiera restauracje sieciowe.