Komunikaty PR

4 porady, jak skutecznie nauczyć się języka obcego

2018-12-31  |  10:35
Biuro prasowe

Pora to zmienić! Dla wszystkich tych, którzy chcą wpisać to postanowienie na listę noworocznych postanowień po raz ostatni, mamy kilka rad.

Każdy sukces można zaplanować – dotyczy to również skutecznej nauki, czyli takiej, która zagwarantuje, że mówienie, pisanie czy rozumienie obcego języka nie będzie już sprawiać większych trudności. Na taką naukę trzeba jednak wyznaczyć sobie czas i bez względu na wymówki trzymać się założeń, ponieważ dobre rezultaty wymagają konsekwencji. Aby pomóc sobie w realizacji celu, warto zastosować sprawdzone metody i pewne rytuały, które sprawią, że nauka okaże się nie tylko skuteczna, ale również – przyjemna.

1. Przygotowanie narzędzi do pracy

Nauka języków obcych będzie tym szybsza i efektywniejsza, im lepiej się do niej przygotujemy. W tym obszarze bardzo pomocne będą narzędzia w postaci fiszek in blanco, czyli pustych kartoników, na których będziemy zapisywać nowe słówka, zwroty i konstrukcje. Dobrze sprawdzi się również MEMOBOX, czyli specjalne pudełko na fiszki, podzielone przegródkami na sekcje dla tych słówek i zwrotów, których nie znamy, i dla tych, które umiemy, ale jeszcze czasami ulatują nam z pamięci.

Podczas nauki naszym głównym przeciwnikiem jest nasza zawodna pamięć, jednak są sposoby na to, żeby z nią wygrać. Dobrym przykładem jest metoda nauki z fiszek, czyli metoda Sebastiana Leitnera. Zapewnia ona szybkie i trwałe zapamiętywanie przyswajanego materiału – mówi Patrycja Wojsyk, redaktor naczelna w Wydawnictwie Cztery Głowy. Dodaje też: Wpisując znajomość języka obcego na listę postanowień noworocznych, miejmy na uwadze istotną różnicę między poświęcaniem czasu na naukę, a prawdziwą, efektywną nauką. Świetne wyniki daje kilkakrotne powtarzanie tego samego materiału w większych odstępach czasu. Ważna jest przy tym systematyczność –codzienna nauka, choćby przez 15 minut, przyniesie lepsze rezultaty, niż godzina, ale raz w tygodniu.

Zanurzmy się w języku – korzystajmy z obcojęzycznych książek i czasopism, oglądajmy obcojęzyczne programy, słuchajmy radia internetowego. Warto również zainstalować na telefonie jedną z aplikacji do powtarzania słówek i aplikację z obcojęzycznymi podcastami.

2. Krótka lekcja na początek dnia

Poranny, świeży stan umysłu sprzyja zapamiętywaniu nowych informacji. Kiedy tylko grafik nam na to pozwala, spróbujmy znaleźć choćby 15 minut na naukę języka obcego. Po szybkim, orzeźwiającym prysznicu i pierwszej filiżance kawy przyswajanie nowych słówek, zwrotów i konstrukcji może okazać się o wiele efektywniejsze niż nauka w środku dnia. Jednak nawet jeśli czujemy, że nasz umysł nie pracuje na wysokich obrotach, warto poświęcić poranną wolną chwilę na przyjemną naukę – może to być chociażby przygotowanie kilku nowych fiszek, przeczytanie artykułu po angielsku bądź obejrzenie krótkiego podcastu.

3. Języki obce w podróży

Podróże do pracy i powroty do domu zabierają dużo czasu, co często powoduje żal i niepotrzebne frustracje. Zmieńmy więc złe emocje na działanie. Uciekające minuty, które tracimy na staniu w korkach w godzinach szczytu, mogą nas przybliżyć do kolejnego poziomu znajomości języka! Wystarczy, że w autobusie czy metrze sięgniemy po fiszki, które przygotowaliśmy rano, lub skorzystamy z aplikacji do nauki. A co, jeśli podróżujemy samochodem? W takich sytuacjach doskonałym zajęciem będzie krótka sesja z fiszkami audio lub obcojęzycznymi podcastami.

4. Przyjemne z pożytecznym, czyli obcojęzyczny relaks

Powrót do domu po ciężkim dniu pracy może nie wydawać się najlepszym momentem na naukę języka. Przecież w takich chwilach często jesteśmy zmęczeni i jedyne, o czym myślimy i czego potrzebujemy, to relaks. Na szczęście można połączyć przyjemne z pożytecznym. Odcinek ulubionego zagranicznego serialu bez lektora, rozdział obcojęzycznej powieści bądź słuchanie zagranicznej muzyki pozwolą nam odprężyć się, a jednocześnie przyswoić nowe słowa i zwroty. To również doskonały sposób na utrwalenie w pamięci określeń, które już zdążyliśmy poznać. Uzupełnijmy jednak taki rodzaj odpoczynku o skuteczną praktykę – np. zapisywanie nowych słów i wyrażeń na fiszkach in blanco. Wolna chwila przy porannej kawie następnego dnia będzie idealnym momentem na ich powtórzenie.

Jeśli coś zaplanujemy i naprawdę będziemy działać, prędzej czy później osiągniemy swój cel. Pamiętajmy, że w nauce języków obcych największą przeszkodą nie jest wcale brak zdolności językowych, tylko niekonsekwencja. A o wiele łatwiej ją przemóc, jeśli nauka przestanie być dla nas wyzwaniem, a stanie się miłym rytuałem. Nigdy nie uczmy się z poczucia obowiązku, lecz dla efektów i… przyjemności.

 

Więcej informacji:

https://www.fiszki.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Inwestycja w naukę zawodu. Nowy kierunek w Białymstoku Biuro prasowe
2019-01-10 | 19:20

Inwestycja w naukę zawodu. Nowy kierunek w Białymstoku

      Na rynku brakuje fachowców – alarmuje branża przetwórstwa tworzyw sztucznych. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie w Zespole Szkół
Edukacja Wiedza to najlepszy prezent
2018-12-20 | 15:00

Wiedza to najlepszy prezent

Jeśli jednak chcemy przejść od życzeń do ich realizacji, będziemy potrzebować wiedzy i… kompetencji miękkich. Od zdolności negocjacyjnych, które pomogą w otrzymaniu
Edukacja Rusza nowa edycja konkursu „Młody Malarz Roku Dekoral Professional 2019”
2018-12-19 | 18:50

Rusza nowa edycja konkursu „Młody Malarz Roku Dekoral Professional 2019”

Akademia Techniczna PPG Deco we współpracy z Turniejem Budowlanym „Złota Kielnia” ogłasza Konkurs „Młody Malarz Roku Dekoral Professional 2019”. Konkurs pod

CES 2019

Infrastruktura

Budownictwu dokucza wzrost kosztów pracy i materiałów. Nie ma jednak dużego zagrożenia dla realizacji projektów infrastrukturalnych

Aspekty formalno-prawne związane z urzędniczą biurokracją i zmianami w przepisach pozostają jedną z największych bolączek przy realizacji projektów drogowych. Kolejną są problemy typowe dla tzw. górki inwestycyjnej, czyli wzrost cen materiałów i kosztów pracy. Jednak przyjęcie formuły waloryzacji przyszłych kontraktów – na co od dawna naciskała branża budowlana – pozwoli firmom ofertować i budować bez obaw o wzrost kosztów – ocenia Jarosław Wielopolski, prezes Multiconsult Polska. Budownictwo jest jedną z branż, które najdotkliwiej odczuwają brak siły roboczej – brakuje zarówno inżynierów, jak i robotników.

Przemysł

Słabnąca koniunktura w Europie odbije się w 2019 roku także na polskiej gospodarce. Na 5-proc. wzrost PKB nie ma co liczyć

Wojna handlowa między Stanami Zjednoczonymi a Chinami wywiera negatywny wpływ na globalne gospodarki. Spadają zamówienia w przemyśle, przez co pogarszają się nastroje zarówno przedsiębiorców, jak i inwestorów. Zdaniem Rafała Sadocha z DM mBanku także polska gospodarka, która zanotowała szybki rozwój w 2018 roku, odczuje skutki tego procesu. Jak duże, zależeć będzie od wyniku negocjacji między dwoma mocarstwami.

Handel

Lotniska i dworce coraz mocniej stawiają na działalność niezwiązaną z transportem. To już ponad połowa ich przychodów

Maksymalne wykorzystanie komercyjnej przestrzeni to dla portów lotniczych i dworców ważna część modelu finansowania. W przypadku lotnisk dochody z najmu powierzchni, wyniki sprzedażowe z reklam czy stref wolnocłowych odpowiadają nawet za 40–60 proc. całości przychodów. Tą drogą podążają też koleje, planując modernizację dworców. Komercjalizacja takich obiektów i odpowiednia oferta handlowo-usługowa pozwala lepiej odpowiadać na potrzeby podróżnych. Nowo budowane obiekty są też coraz częściej bezpośrednio połączone z dużymi galeriami handlowymi, stanowiąc jeden z centralnych punktów miasta. 

Transport

W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń. Sklepy i dostawcy inwestują na potęgę

Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W tym roku wartość internetowego handlu ma sięgnąć 50 mld zł, a zakupy w internecie robi 15 mln konsumentów. Dynamiczny wzrost powoduje, że działające w tej branży podmioty muszą odpowiadać na coraz bardziej wyśrubowane wymogi klientów – inwestować w wygląd witryny, aplikacje mobilne, jakość obsługi, marketing i logistykę, która przekłada się na szybkość dostaw i końcową satysfakcję konsumentów. W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń, w którym najciężej jest poradzić sobie średnim podmiotom.