Komunikaty PR

Branża komunikacji marketingowej na rzecz rozwoju kwalifikacji zawodowych.

2019-09-11  |  10:10
Biuro prasowe

Powstała Sektorowa Rada ds. Kompetencji 

Głównym celem Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej jest standaryzacja oraz lepsze dopasowanie kompetencji nabywanych przez pracowników do wymagań rynku i pracodawców. Członkostwo w Radzie jest otwarte dla podmiotów działających w branży komunikacyjnej.

Komunikacja marketingowa jest kolejnym z sektorów  gospodarki, posiadającym Radę ds. Kompetencji. Inicjatorami są Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Projekt jest realizowany w ramach „Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2019-2022”, wdrażanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.

Zgodnie z raportem „Kapitał Ludzki w Sektorze Komunikacji Marketingowej” 1 w 2015 roku w branży pracowało blisko 163 tys. osób, a wielkość zatrudnienia sukcesywnie wzrasta. Do tej pory brakowało zarówno jednolitej reprezentacji, jaki i standardów, które definiowałyby ten – tak liczny - sektor polskiej gospodarki. Powstanie Rady to duży krok w obu tych kierunkach. Projekt bowiem łączy całą branżę, która zyska jeden wspólny głos w dialogu z pozostałymi interesariuszami rynku – powiedział Paweł Tyszkiewicz, Pełnomocnik Zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej  SAR.

Głównym zadaniem Rady jest dopasowanie systemu edukacji do potrzeb sektora komunikacji marketingowej, tak aby kwalifikacje zdobywane w szkołach, na uczelniach, podczas kursów i szkoleń odpowiadały na rzeczywiste potrzeby pracodawców. Członkowie Rady będą m.in. identyfikować i definiować rzeczywiste wymagania zawodowe w branży, opracowywać  ramy i standardy kwalifikacji, programy edukacyjne oraz rozwiązania prawne i organizacyjne. Rada będzie wyznaczać również kierunki zmian systemu edukacji.

Cele te Rada będzie realizować poprzez dialog i wymianę doświadczeń z przedstawicielami instytucji edukacji formalnej i pozaformalnej kształcących na potrzeby branży. W skład Rady wchodzą reprezentanci: pracodawców, instytucji rynku pracy, organizacji branżowych i dialogu społecznego, uczelni wyższych, szkół średnich, podmiotów kształcenia ustawicznego, a także eksperci i specjaliści, którzy wspólnie pracować będą nad systemowymi rozwiązaniami.

Komunikacja marketingowa to szczególnie dynamicznie zmieniający się obszar rynku, a jedną z głównych sił napędowych jest postępująca cyfryzacja. W najbliższych latach szczególnie poszukiwani będą pracownicy o wysoko rozwiniętych umiejętnościach w zakresie digitalu.[1] Dlatego tak ważne jest, aby zarówno kształcenie osób dopiero wchodzących na rynek pracy, jak i tych, którzy w ramach lifelong learning nieustannie pogłębiają czy zmieniają swoje kwalifikacje, systemowo dostosowane było do zmieniających się metod i form komunikacji związanych z rozwojem nowych mediów, a co za tym idzie do wymagań rynku i pracodawców. Sektorowa Rada ds. Kompetencji jest odpowiedzią na tę potrzebę - powiedział Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska

Członkostwo w Radzie  jest otwarte dla podmiotów działających w Sektorze Komunikacji Marketingowej spełniających określone kryteria. Zainteresowanych przystąpieniem do projektu zapraszamy do kontaktu z Animatorem Rady Marcinem Olkowiczem, [email protected]


[1] Kapitał ludzki w Sektorze Komunikacji Marketingowej: https://dimaq.pl/wp-content/uploads/2018/06/Kapital_ludzki_w_SKM_20160610_FINAL.pdf

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Zgłoś się do Bizneswoman Roku Biuro prasowe
2019-09-19 | 01:00

Zgłoś się do Bizneswoman Roku

 Na kandydatów i kandydatki czeka w tym roku 10 statuetek. W dotychczasowej historii konkursu udało się nagłośnić sukcesy kobiet, które działając w różnych
Edukacja Monika Perkowska: należy ustalić kiedy mówić dziecku nie
2019-09-18 | 14:00

Monika Perkowska: należy ustalić kiedy mówić dziecku "nie"

Pierwsze wspólne dni dziecka, niani i rodziców są nie lada wyzwaniem. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu i ustaleniu reguł pomiędzy dorosłymi – między innymi tego, co
Edukacja Pierwsze certyfikaty dla operatorów maszyn do produkcji drzewnej
2019-09-18 | 11:00

Pierwsze certyfikaty dla operatorów maszyn do produkcji drzewnej

Inwestycja w edukację zawodową młodzieży to proces wymagający od pracodawcy otwartego i perspektywicznego myślenia o przyszłości. Trud ten jednak przynosi zyski w postaci odpowiednio

Kalendarium

Finanse

Wzrost wydatków na służbę zdrowia nie wystarczy. Problemem brak personelu i efektywne wydatkowanie pieniędzy

Mimo ustawy, która zwiększy środki przeznaczane na służbę zdrowia do 6 proc. PKB w 2024 roku, jej finansowanie w Polsce wciąż pozostaje wyzwaniem, a sytuację zaostrza niedobór personelu medycznego i starzejące się społeczeństwo. Dlatego potrzebne są mechanizmy zwiększające efektywność wydatkowania, a środki powinny trafiać w pierwszej kolejności do tych placówek, które potrafią je najlepiej spożytkować. W racjonalizacji wydatków przeznaczanych na ochronę zdrowia pomocne są również technologie, które optymalizują pracę lekarzy i personelu medycznego oraz umożliwiają generowanie oszczędności.

Finanse

Amerykański inwestor otwiera w Polsce swoje pierwsze centrum biznesowe. Kolejne inwestycje są w fazie negocjacji

Pomorze, a w szczególności Gdańsk znajduje się w czołówce regionów najbardziej atrakcyjnych dla zagranicznych inwestorów w Polsce. Składa się na to m.in. strategiczne położenie, dostępność wyspecjalizowanych kadr, boom na rynku nowoczesnych nieruchomości biurowych i szybki rozwój gospodarczy regionu. Dlatego JUUL Labs, start-up z Doliny Krzemowej, zdecydował się utworzyć w Gdańsku swoje centrum biznesowe, pierwsze poza USA. Centrum będzie świadczyć usługi finansowo-księgowe dla oddziałów firmy na całym świecie, a amerykański inwestor rozważa dalsze rozszerzenie inwestycji.

Polityka

Dezinformacja i fake newsy zagrożeniem dla demokracji i biznesu. Świadomość tego problemu wśród społeczeństwa jest coraz większa

– Trzeba wrócić do dyskusji nad wprowadzeniem w szkołach edukacji medialnej. Dzisiaj dzieci bardzo wcześnie dostają tablet, ale nie są uczulane na to, żeby weryfikować to, co czytają – mówi Magdalena Wrzosek, ekspert NASK. Jak pokazują badania, w Polsce ponad połowa internautów zetknęła się z manipulacją lub dezinformacją, a niemal tyle samo uważa je za zagrożenie dla demokracji. Ofiarą fake newsów i dezinformacji padają również firmy. W Polsce walka z tym zjawiskiem wpisuje się w działania podejmowane na szczeblu UE, ale wymaga międzysektorowej współpracy między administracją, instytucjami naukowymi, biznesem i dziennikarzami.

Problemy społeczne

Od września rośnie liczba gapowiczów. Bez biletu jeździ średnio co szósty pasażer

W rejestrze BIG InfoMonitor znajduje się obecnie ponad 101 tys. gapowiczów, którzy nie kupili biletu na przejazd komunikacją miejską i nie zapłacili kary za jego brak. Ich łączne długi z tego tytułu przekraczają 128 mln zł. Najwięcej gapowiczów figurujących w rejestrze dłużników to stateczni 40-latkowie, chociaż to najmłodsi najczęściej deklarują, że zdarza im się jeździć bez biletu. Jazda bez biletu to też głównie domena mężczyzn, a najwięcej nieuczciwych pasażerów mieszka na Mazowszu, Śląsku oraz na Pomorzu. Koszty utrzymania transportu miejskiego są istotną pozycją w budżetach miast, stąd coraz więcej spółek transportowych korzysta z narzędzi, które mają skłonić gapowiczów do płacenia kar.