Komunikaty PR

Czy nianie powinny obdarowywać swoich milusińskich z okazji św. Mikołaja?

2019-11-08  |  10:00
Biuro prasowe

Zbliża się czas, gdy będziemy musieli zdecydować, jakie (i czy w ogóle) prezenty damy naszym podopiecznym z okazji dnia św. Mikołaja czy Świąt Bożego Narodzenia. Czy nianie powinny podarować coś swoim milusińskim? Jeśli tak, to czy powinny konsultować to z rodzicami? Na te, oraz wiele innych pytań, odpowiada Monika Perkowska, ekspert Niania.pl, psycholog i terapeuta dzieci i młodzieży.

Czy dawanie dzieciom prezentów przy każdej okazji typu urodziny,  święta, nieobecność opiekunów jest dobre? Czy nie buduje to w nich materializmu lub roszczeniowej postawy na przyszłość?

Podarowanie małych upominków z okazji urodzin, czy świąt jest typowym zwyczajem w naszej kulturze i nie robi dzieciom krzywdy. Materializm bierze się z obserwacji dorosłych, którzy mogliby przejawiać taką postawę. Inną przyczyną materializmu mógłby być niewłaściwy styl wychowawczy, np. szantażowanie dobrami materialnymi lub przekupstwo.

Czy niania, jeśli planuje dać dziecku, którym się opiekuje prezent,  powinna konsultować ten fakt z jego rodzicami?

Dobrze byłoby, aby niania konsultowała z rodzicami swój zamiar kupienia dziecku prezentu. Może też oczywiście zdecydować o tym sama, ale naraża się na zgrzyt komunikacyjny z rodzicami. Podstawą współpracy jest rozmowa. Większość rodziców na pewno nie miałoby nic przeciwko temu, aby ich dziecko otrzymało mały upominek od niani na urodziny czy Dzień Dziecka.

Czy rodzice zatrudniający nianię powinni pomyśleć o np. bożonarodzeniowym prezencie dla niej? Zorganizować takowy w porozumieniu z dzieckiem?

Drobne upominki z okazji świąt stanowią miły gest i rodzice mogą się na takowy zdecydować. Nie powinni tego konsultować z dzieckiem, ponieważ to ich decyzja. Dziecko decyduje tylko w dziecięcych sprawach, np. czy chce podarować własnoręcznie wypiekane pierniczki niani.

Dzieci najlepiej uczą się przez naśladownictwo, ale może istotne, aby niania zachęcała i pomagała dziecku przygotowanie przez niego symbolicznych prezentów dla najbliższych np. pod choinkę?

Niania nie ma obowiązku namawiać dziecka do tego, aby komukolwiek planowało podarowanie prezentu - taką rolę spełniają rodzice. Poza tym, dzieci wierzą, że prezenty przynosi święty Mikołaj, a więc same nie czują się zobowiązane, aby przygotowywać prezenty. Czym innym natomiast jest wspólne szykowanie stołu na święta, czy tworzenie dekoracji.

Czy okres bożonarodzeniowy i tradycja wręczania bliskim prezentów jest istotnym elementem nauki dziecka np. dawania i przyjmowania, ostrzegania potrzeb innych osób, odczuwania wdzięczności?

Okres bożonarodzeniowy sprzyja wdzięczności znacznie mniej niż urodziny czy Dzień Dziecka, ponieważ milusińscy wierzą, że otrzymują prezenty od św. Mikołaja, któremu ciężko jest podziękować. Wdzięczności dziecko uczy się poprzez obserwowanie reakcji dorosłych, kiedy oni coś otrzymują - niekoniecznie materialnego. Dziecko sprawdza, czy podziękują, gdy otrzymają pomoc, mówią, co czują, doceniają wysiłek innych. Wdzięczność w czasie świąt można okazać z powodu wspólnie spędzonego czasu, miłego spotkania, wspólnych przygotowań.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja ADAMED SmartUP udostępnia uczniom edukacyjną grę online – walcz z fake newsami Biuro prasowe
2020-03-27 | 10:00

ADAMED SmartUP udostępnia uczniom edukacyjną grę online – walcz z fake newsami

Fundacja Adamed od 6 lat, poprzez program edukacyjny ADAMED SmartUP, dba o naukowy rozwój młodych ludzi uzdolnionych w kierunku nauk ścisłych i przyrodniczych. Obecnie, w tej zupełnie
Edukacja Jak rozmawiać z dziećmi o koronawirusie? Psycholog radzi
2020-03-24 | 09:15

Jak rozmawiać z dziećmi o koronawirusie? Psycholog radzi

Stan epidemii wpływa na nasze życie na wielu poziomach i zmusza do zmierzenia się z dynamicznie zmieniającą się sytuacją. Jednym z wyzwań w tym trudnym czasie jest zaopiekowanie się
Edukacja Co robić z dziećmi w domu? Wspólnie pieczmy słodkości!
2020-03-19 | 10:00

Co robić z dziećmi w domu? Wspólnie pieczmy słodkości!

Co robić z dzieciakami, które więcej czasu spędzają w domu? Istnieje wiele pomysłów na to, jak w prosty i przyjemny sposób zorganizować czas, angażując także

Więcej ważnych informacji

Firma

Tylko 30 proc. zmian wdrażanych przez firmy kończy się sukcesem. Najlepiej wypadają branża finansowa, szkolnictwo i przemysł

Modyfikacja struktury, strategii oraz kultury organizacyjnej – to najczęściej wskazywane cele wprowadzania zmian w firmach i organizacjach. Wyniki V Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą pokazały, że proces ich wdrażania jest skuteczny tylko w co trzecim przypadku. Powody tak słabego wyniku to m.in. zbyt małe zaangażowanie zarządu w zmiany i niewystarczająca komunikacja z pracownikami. – Kolejnym istotnym czynnikiem sukcesu jest wykorzystanie odpowiedniej metodologii, czyli technik zwinnego zarządzania – przekonują twórcy badania.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Finanse

Technologie szansą na odbicie gospodarcze w czasie kryzysu. Tą drogą poszły też Chiny

W obszarze cyfryzacji Polska wciąż ma dużo do nadrobienia względem bardziej rozwiniętych zachodnich gospodarek. W ubiegłorocznym rankingu DESI zajęła dopiero 25. miejsce wśród 28 państw w Unii Europejskiej, a według raportu McKinsey gospodarka cyfrowa stanowi w niej tylko nieco ponad 6 proc. krajowego PKB. Prezes Fundacji Digital Poland podkreśla, że konieczne są wzrost wydatków w tym obszarze i większa adaptacja cyfrowych technologii w sektorze MŚP. W obliczu spodziewanego spowolnienia wywołanego pandemią koronawirusa to może być szansa na wzrost. Taki plan mają też Chiny.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

[DEPESZA] Sprzedaż bezpośrednia przechodzi w całości do internetu. Branża walczy też z nieuczciwymi sprzedawcami, którzy chcą zarobić na koronawirusie

Pandemia koronawirusa wymusiła na firmach zajmujących się sprzedażą bezpośrednią sporą zmianę trybu działania. W tej chwili wsparcie konsumenta odbywa się wyłącznie za pośrednictwem komunikatorów lub telefonicznie, a przedsiębiorstwa przyjmują zamówienia zdalnie i wysyłają je do paczkomatów. Pandemia i związane z nią ograniczenia tylko przyspieszają proces digitalizacji, który zachodzi w branży już od kilku lat, ale – jak podkreśla przewodniczący Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej – pojawiają się też nieuczciwe firmy, które chcą na niej zarobić, oferując klientom np. suplementy rzekomo pomocne w zwalczaniu COVID-19.