Komunikaty PR

Kanadyjska sieć prywatnych przedszkoli i szkół Maple Bear wchodzi do Polski

2019-04-10  |  19:05
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Borcz
WTEM

ul. Emilii Plater 25/14
00-688 Warszawa
katarzyna|wtemagencja.pl| |katarzyna|wtemagencja.pl
+48 695 953 747
www.wtemagencja.pl
Do pobrania pdf ( 0.68 MB )

Maple Bear – globalna sieć dwujęzycznych przedszkoli, szkół podstawowych i średnich, oferująca edukację w systemie kanadyjskim – wchodzi do Polski. Równolegle, placówki jednej z najszybciej rozwijających się na świecie edukacyjnych sieci franczyzowych są otwierane w Rumunii, Bułgarii i Serbii. Ekspansja w Europie Środkowo-Wschodniej zaplanowana jest na lata 2019-2029 i obejmie łącznie 18 krajów, zapewniając edukację ok. 15 tys. uczniów. Polska – ze względu na duży potencjał rynkowy i wysoką dynamikę wzrostu na rynku prywatnych usług edukacyjnych, przekraczającą od 2010 roku poziom 10 proc. – znalazła się w I etapie podboju Europy przez Maple Bear.

 

Dane niezależnych ekspertów, oszacowane na podstawie informacji z MEN, wskazują, że w wyniku reformy edukacji w Polsce w latach 2017/2018, związanej z likwidacją gimnazjów, o ok. 22 proc. wzrosła liczba prywatnych szkół podstawowych, w których odnotowano aż 48 proc. wzrost liczby uczniów. Tendencja ta cały czas się utrzymuje, co daje dobre perspektywy dla prywatnej edukacji na wszystkich poziomach kształcenia.

Maple Bear kształci dzieci i młodzież na całym świecie już od ponad 14 lat, prowadząc aktualnie w systemie franczyzowym ponad 350 placówek przedszkolno-szkolnych w 17 krajach, w których edukację pobiera ponad 36 tysięcy uczniów w wieku od 6 m-cy do 18 lat. Planowana, 10-letnia ekspansja Maple Bear w Europie Środkowo-Wschodniej ma objąć – poza Polską, Rumunią, Bułgarią i Serbią – takie kraje, jak: Albania, Austria, Chorwacja, Czechy, Estonia, Grecja, Kosowo, Litwa, Łotwa, Mołdawia, Macedonia Północna, Słowacja, Słowenia i Węgry. Z kanadyjskiej metodologii i systemu nauczania z sukcesem korzystają już dzieci i młodzież w: Stanach Zjednoczonych, Brazylii czy Meksyku. Model ten przyjął się również w innych regionach świata, jak chociażby w: Chinach, Indiach, Bangladeszu, Kenii, Malezji, Maroku, Nepalu, Filipinach, Singapurze, Korei Południowej, Turcji, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Wietnamie czy na Sri Lance, więc przyszedł czas na zagospodarowanie europejskiego, w tym polskiego rynku.

W Polsce, pod szyldem Maple Bear, ma powstać do 2029 roku co najmniej 20 dwujęzycznych przedszkoli i szkół podstawowych, z opcją rozszerzenia pakietu edukacyjnego o szkoły średnie. Placówki tej globalnej sieci uzupełnią w pierwszej kolejności edukacyjną mapę największych aglomeracji miejskich. Maple Bear celuje w takie miasta, jak: Warszawa, Trójmiasto, Wrocław, Poznań, Kraków, Katowice, Łódź i Szczecin, ale nie wyklucza – w miarę zainteresowania inwestorów wspólną inicjatywą na rynku oświaty – uruchamiania przedszkoli i szkół w mniejszych miejscowościach. Tym bardziej, że potencjał polskiego rynku edukacyjnego jest niezwykle atrakcyjny ze względu na m.in.: najwyższy dochód na gospodarstwo domowe spośród krajów, które znalazły się na mapie ekspansji Maple Bear, duże znaczenie i ‘wartość’ edukacji w świadomości Polaków, przy jednocześnie rosnącej pozycji naszego kraju w rankingu PISA. Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju, Maple Bear szacuje, że uruchomienie w Polsce w ciągu najbliższych 10 lat co najmniej 20 placówek franczyzowych – w których edukację podejmie około 3,5 tys. dzieci – zapewni ponad 300 nowych miejsc pracy dla wychowawców przedszkolnych i wczesnoszkolnych oraz nauczycieli przedmiotowych.

Tak intensywny rozwój globalny placówek edukacyjnych pod marką Maple Bear jest wymiernym efektem nie tylko skuteczności naszego systemu i metod nauczania, ale też oznaką sukcesu naszych partnerów franczyzowych na całym świecie, którzy zdecydowali się na prowadzenie biznesu w długofalowej współpracy z nami. Jesteśmy przekonani – w oparciu o trwające cały czas rozmowy z potencjalnymi inwestorami w Europie Środkowo-Wschodniej – że w Polsce będzie to wyglądało bardzo podobnie. Nie stawiamy jednocześnie żadnych ograniczeń ilościowych, co do liczby placówek, zatem opcja nawiązania współpracy pozostaje otwarta dla każdego, kto wiąże swoją przyszłość ze sprawdzonym, przetestowanym na całym świecie i tym samym bezpiecznym rynkowo biznesem na rynku usług edukacyjnych – zapewnia Yann Bidan, dyrektor generalny Maple Bear na Europę Środkowo-Wschodnią.

Według międzynarodowego badania PISA, koordynowanego przez OECD, kanadyjski system edukacji stale plasuje się w pierwszej szóstce na świecie. Kanada – zajmując wysokie 5. miejsce w rankingu najlepszych systemów edukacji – wyprzedza wszystkie pozostałe kraje anglojęzyczne na świecie (Wielka Brytania – 22. miejsce, Stany Zjednoczone – 30. miejsce), a także europejskich liderów w dziedzinie gospodarki i edukacji (Francja – 24. miejsce, Niemcy – 12. miejsce). W tym rankingu Polska plasuje się na 18. miejscu.

Kanadyjska metodologia nauczania opiera się na przygotowaniu młodzieży do kształcenia się przez całe życie, odnoszenia sukcesów i stawania się obywatelami świata, dzięki czemu Kanada jest jednym ze światowych liderów w obszarze szkolnictwa[1]. System kanadyjskiej oświaty ma na celu kompleksowe kształcenie ucznia pod względem fizycznym, intelektualnym, emocjonalnym i społecznym, z naciskiem na trzy fundamentalne elementy: kreatywność, współpracę i umiejętność krytycznego myślenia. Ta skuteczna, sprawdzająca się na całym świecie koncepcja nauczania będzie niebawem dostępna również w Polsce. Wszystko za sprawą kanadyjskich szkół Maple Bear i nowego modelu franczyzy, z którym marka wchodzi na polski rynek.

 


Informacje o Maple Bear:

Kanadyjska szkoła Maple Bear wykorzystuje najlepsze praktyki stosowanie w kanadyjskim, dwujęzycznym nauczaniu. Maple Bear jest jedną z najprężniej rozwijających się marek na rynku prywatnego szkolnictwa na świecie. Mimo tego, że funkcjonuje dopiero od 14 lat, jest dziś obecna w 17 krajach, prowadząc ponad 350 przedszkoli oraz szkół podstawowych i średnich, do których uczęszcza ponad 36 tys. uczniów. Skuteczny model biznesowy Maple Bear, oparty na systemie franczyzowym, zaczyna funkcjonować również Europie Środkowej i Wschodniej. Ambitny plan rozwoju placówek edukacyjnych Maple Bear w tym regionie zakłada utworzenie w ciągu 10 lat rozległej sieci szkół, w których kształcić się będzie ponad 15 tys. nowych uczniów.

 


KONTAKT DLA INWESTORÓW

E-mail: info@maplebear-cee.com

Strona internetowa: www.maplebear-cee.com

 


[1] Według BBC / Źródło: www.bbc.com/news/business-40708421

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Przesunięcie terminu rejestracji do konkursu International VELUX Award 2020 Biuro prasowe
2020-03-30 | 16:00

Przesunięcie terminu rejestracji do konkursu International VELUX Award 2020

Studenci architektury, którzy chcieliby wziąć udział w międzynarodowym konkursie International VELUX Award 2020, a nie zdążyli się zarejestrować, mają jeszcze na to czas. Termin
Edukacja Świat oczami młodych - konkurs plastyczny Fundacji BOŚ i Poczty Polskiej
2020-03-30 | 12:30

"Świat oczami młodych" - konkurs plastyczny Fundacji BOŚ i Poczty Polskiej

„Świat oczami młodych” to konkurs plastyczny na projekt znaczka pocztowego, który nie tylko edukuje dzieci i młodzież w wybranych sprawach, lecz także stwarza im
Edukacja Jak rozmawiać z dziećmi o koronawirusie? Psycholog radzi
2020-03-24 | 09:15

Jak rozmawiać z dziećmi o koronawirusie? Psycholog radzi

Stan epidemii wpływa na nasze życie na wielu poziomach i zmusza do zmierzenia się z dynamicznie zmieniającą się sytuacją. Jednym z wyzwań w tym trudnym czasie jest zaopiekowanie się

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Nauka

[DEPESZA] Coraz bardziej zaawansowane prace nad szczepionką na SARS-CoV-2. W wyścig z czasem włączyli się także Polacy

Nad szczepionką przeciwko SARS-CoV-2 pracuje wiele prywatnych firm farmaceutycznych i biotechnologicznych oraz ośrodków badawczych na świecie. W laboratoriach trwają testy co najmniej kilkunastu eksperymentalnych preparatów. Mimo przyspieszonego tempa prac szczepionka będzie dostępna za minimum kilkanaście miesięcy. Naukowcy podkreślają, że i tak jest to bezprecedensowa sytuacja, ponieważ w normalnych warunkach prace nad szczepionką przeciw koronawirusowi zajęłyby około 10 lat. W wyścig z czasem włączyła się także polska Agencja Badań Medycznych, która prowadzi prace w międzynarodowym konsorcjum.

 

Bankowość

Niższe koszty pożyczek i wydłużenie czasu spłaty kredytów. Tarcza antykryzysowa ma ułatwić życie zwykłym kredyto- i pożyczkobiorcom

– Zależy nam, żeby konsumenci, którzy ze względu na koronawirusa są w trudnej sytuacji, mogli przetrwać ten czas bez dodatkowych problemów i bez pułapki zadłużenia – podkreśla Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Podpisana przez prezydenta tarcza antykryzysowa umożliwia obniżenie rocznego limitu dla pożyczek udzielanych na więcej niż 30 dni z obecnych 55 proc. do 21 proc. Łączne maksymalne koszty kredytowania bez względu na czas trwania umowy mają zmaleć ze 100 do 45 proc.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Konsument

Wzrost rynku obuwniczego zahamowany przez koronawirusa. Sklepy stacjonarne odpowiadały za 70 proc. sprzedaży

Jeszcze w lutym firma CCC prognozowała wzrost rynku obuwniczego w tym roku na 3–4 proc. Dziś wiadomo, że trudno będzie utrzymać to tempo, ponieważ sklepy stacjonarne, które od ponad dwóch tygodni pozostają zamknięte, odpowiadały dotąd za 70 proc. sprzedaży. W tym czasie znacząco wzrósł jednak ruch w kanale online. Ten trend może się utrzymać także po opanowaniu pandemii i w znacznym stopniu może  wpłynąć na rynek. Podobnie jak zmiany pogodowe, ekologia oraz globalizacja trendów modowych.