Komunikaty PR

Konkurs UTK „Kolejowe ABC – Bezpieczny młody podróżnik”

2019-04-30  |  17:00
Biuro prasowe

Urząd Transportu Kolejowego ogłosił kolejny konkurs dla dzieci pod hasłem „Kolejowe ABC – Bezpieczny młody podróżnik”. Uczniowie szkół podstawowych z całej Polski mogą rywalizować w grze mobilnej „Kolejowe ABC” o wyjazd klasy na zieloną szkołę. Uczestnicy mają szansę nie tylko na  nagrody. Mogą również zdobyć wiedzę na temat bezpieczeństwa na kolei. Konkurs trwa do 12 maja 2019 r.

W konkursie mogą wziąć udział dzieci ze szkół podstawowych z klas IV-VI z całej Polski. Ich zadaniem jest zbieranie punktów dla swojej klasy w grze mobilnej „Kolejowe ABC”. Wygra ta klasa, która zdobędzie największą liczbę punktów. Główną nagrodą jest udział w pięciodniowym wyjeździe na zieloną szkołę w Górach Świętokrzyskich. Na uczniów czeka moc atrakcji, m.in przejazd Świętokrzyską Koleją Dojazdową, zwiedzanie atrakcji turystycznych, gry, warsztaty oraz zajęcia edukacyjne realizowane w ramach Kampanii Kolejowe ABC. Nagrodami za zajęcie drugiego i trzeciego miejsca są pakiety dla całej klasy zawierające m.in. odblaski i książki edukacyjne.

Ważne, by podczas rejestracji prawidłowo podać nazwę szkoły oraz swojej klasy. Nie ma ograniczenia liczby uczestników, którzy z danej klasy biorą udział w rywalizacji.

Konkurs trwa od 26 kwietnia do 12 maja 2019 r. Ogłoszenie wyników nastąpi na stronie internetowej www.kolejoweabc.pl.

W aplikacji mobilnej „Kolejowe ABC” każdy gracz wybiera się w podróż pociągiem na drugi koniec Polski, zdobywając po drodze przedmioty związane z tematem podróży koleją. Zdobycze zasilają konto z punktami, co ma wpływ na pozycję w rankingu. W kolejnych etapach uczestnicy otrzymują zadania specjalne – podejmują decyzje istotne dla bezpieczeństwa podróży.

Aplikacja mobilna „Kolejowe ABC” pomaga w edukacji dzieci i młodzieży z całej Polski w zakresie bezpieczeństwa na terenach kolejowych. Można ją pobrać z App Store (dla systemu iOS)
oraz z Google Play (dla systemu Android).

Gra powstała w ramach projektu Kampania Kolejowe ABC realizowanego przez Urząd Transportu Kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Przesunięcie terminu rejestracji do konkursu International VELUX Award 2020 Biuro prasowe
2020-03-30 | 16:00

Przesunięcie terminu rejestracji do konkursu International VELUX Award 2020

Studenci architektury, którzy chcieliby wziąć udział w międzynarodowym konkursie International VELUX Award 2020, a nie zdążyli się zarejestrować, mają jeszcze na to czas. Termin
Edukacja Świat oczami młodych - konkurs plastyczny Fundacji BOŚ i Poczty Polskiej
2020-03-30 | 12:30

"Świat oczami młodych" - konkurs plastyczny Fundacji BOŚ i Poczty Polskiej

„Świat oczami młodych” to konkurs plastyczny na projekt znaczka pocztowego, który nie tylko edukuje dzieci i młodzież w wybranych sprawach, lecz także stwarza im
Edukacja Jak rozmawiać z dziećmi o koronawirusie? Psycholog radzi
2020-03-24 | 09:15

Jak rozmawiać z dziećmi o koronawirusie? Psycholog radzi

Stan epidemii wpływa na nasze życie na wielu poziomach i zmusza do zmierzenia się z dynamicznie zmieniającą się sytuacją. Jednym z wyzwań w tym trudnym czasie jest zaopiekowanie się

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Nauka

[DEPESZA] Coraz bardziej zaawansowane prace nad szczepionką na SARS-CoV-2. W wyścig z czasem włączyli się także Polacy

Nad szczepionką przeciwko SARS-CoV-2 pracuje wiele prywatnych firm farmaceutycznych i biotechnologicznych oraz ośrodków badawczych na świecie. W laboratoriach trwają testy co najmniej kilkunastu eksperymentalnych preparatów. Mimo przyspieszonego tempa prac szczepionka będzie dostępna za minimum kilkanaście miesięcy. Naukowcy podkreślają, że i tak jest to bezprecedensowa sytuacja, ponieważ w normalnych warunkach prace nad szczepionką przeciw koronawirusowi zajęłyby około 10 lat. W wyścig z czasem włączyła się także polska Agencja Badań Medycznych, która prowadzi prace w międzynarodowym konsorcjum.

 

Bankowość

Niższe koszty pożyczek i wydłużenie czasu spłaty kredytów. Tarcza antykryzysowa ma ułatwić życie zwykłym kredyto- i pożyczkobiorcom

– Zależy nam, żeby konsumenci, którzy ze względu na koronawirusa są w trudnej sytuacji, mogli przetrwać ten czas bez dodatkowych problemów i bez pułapki zadłużenia – podkreśla Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Podpisana przez prezydenta tarcza antykryzysowa umożliwia obniżenie rocznego limitu dla pożyczek udzielanych na więcej niż 30 dni z obecnych 55 proc. do 21 proc. Łączne maksymalne koszty kredytowania bez względu na czas trwania umowy mają zmaleć ze 100 do 45 proc.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Konsument

Wzrost rynku obuwniczego zahamowany przez koronawirusa. Sklepy stacjonarne odpowiadały za 70 proc. sprzedaży

Jeszcze w lutym firma CCC prognozowała wzrost rynku obuwniczego w tym roku na 3–4 proc. Dziś wiadomo, że trudno będzie utrzymać to tempo, ponieważ sklepy stacjonarne, które od ponad dwóch tygodni pozostają zamknięte, odpowiadały dotąd za 70 proc. sprzedaży. W tym czasie znacząco wzrósł jednak ruch w kanale online. Ten trend może się utrzymać także po opanowaniu pandemii i w znacznym stopniu może  wpłynąć na rynek. Podobnie jak zmiany pogodowe, ekologia oraz globalizacja trendów modowych.