Komunikaty PR

Nagrody w 5. edycji Finansoaktywnych rozdane

2019-06-26  |  13:40
Biuro prasowe
  • Laureaci 5. edycji programu edukacyjnego „Finansoaktywni” spotkali się 13 czerwca 2019 r. w Ministerstwie Finansów (MF).
  • To dziesięć zespołów uczniowskich z całej Polski, które najlepiej poradziły sobie z zadaniem konkursowym – przygotowaniem filmu „Tropem podatków w mojej okolicy”.
  • Ze zwycięzcami spotkał się minister finansów Marian Banaś.
     

– W Ministerstwie Finansów doskonale wiemy, jak ważna jest edukacja finansowa, a promowanie tej wiedzy jest jednym z naszych celów. Finanse odgrywają coraz większą rolę w codziennym życiu, jednak dobrze jest pamiętać, że o naszym dobrobycie nie świadczy to, ile mamy pieniędzy, lecz na ile mądrze potrafimy je wydatkować – powiedział minister Marian Banaś 13 czerwca br. podczas gali finałowej programu edukacyjnego MF „Finansoaktywni. Misja: Rozumiemy podatki”.

Mam nadzieję, że dzięki naszemu programowi lepiej zapoznaliście się z kwestiami finansowymi, i że ta wiedza pozostanie Wam na całe życie – zwrócił się minister do uczniów ze zwycięskich zespołów.

W uroczystości oprócz nich wzięli udział opiekunowie zespołów, przedstawiciele MF, członkowie Komisji Konkursowej oraz zaproszeni goście. W gali uczestniczył także tegoroczny ambasador programu – Maciek „Sheo” Ejsmont.

Wasze zespoły zostały wybrane spośród ponad stu sześćdziesięciu innych, a więc to ogromne wyróżnienie. To także świetny dowód na to, że warto być aktywnym i stale się rozwijać, bo to prosta droga do osiągnięcia sukcesu – gratulował uczniom i dodał, że sam wiele nauczył się o podatkach.
 

Zwycięskie projekty

Podczas gali w MF, która stanowiła oficjalny finał tegorocznej edycji „Finansoaktywnych”, zaprezentowano 10 zwycięskich filmów pod hasłem „Tropem podatków w mojej okolicy” na temat korzyści wynikających z płacenia podatków. Młodzież wykazała się niezwykłą pomysłowością - wśród nagrodzonych filmów były m.in. ciekawe wywiady, rozmowy, scenki rodzajowe, bajka a nawet… piosenka o podatkach! Podczas gali uczniowie mieli szansę opowiedzieć o tym, jak znajdowali inspiracje i czego nauczyli się podczas programu. Nagrody i dyplomy zespołom wręczyła dyrektor generalna MF Barbara Brodowska-Mączka z przewodniczącą Kapituły Konkursowej, wicedyrektor Biura Komunikacji i Promocji w MF Magdaleną Swobodą-Młynarczyk.
 

Laureaci 5. edycji programu edukacyjnego „Finansoaktywni”

  • zespół z Publicznej Katolickiej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi im. św. Stanisława Kostki w Szczecinie,
  • dwa zespoły ze Szkoły Podstawowej im. św. Jadwigi Królowej w Klimontowie,
  • zespół ze Szkoły Podstawowej im. prof. Jana Czekanowskiego w Cmolasie,
  • zespół ze Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Bobolicach,
  • zespół ze Szkoły Podstawowej im. Bronisława Tokaja w Nieporęcie,
  • zespół ze Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Suwałkach,
  • zespół ze Szkoły Podstawowej nr 2 im. ks. Bronisława Markiewicza w Harcie,
  • dwa zespoły ze Szkoły Podstawowej Nr 3 im. Noblistów Polskich w Głogowie.
     

O Programie

„Finansoaktywni” to program edukacyjny dla uczniów i nauczycieli organizowany przez Ministerstwo Finansów od pięciu lat. Misja edukacyjna programu skupia się wokół tematyki podatkowej lub budżetowej i zmienia co roku: 2015 – Podatki, 2016 – Budżet, 2017 – Uczciwie płacę podatki, 2018 – Budżet. Ogarniamy wydatki. Celem tegorocznej edycji „Rozumiemy podatki” było uświadomienie uczniom, czym są podatki, jaka jest ich rola w społeczeństwie i dlaczego ich płacenie jest tak ważne.

Program składał się z 2. etapów. W pierwszym nauczyciele, po zamówieniu bezpłatnych pakietów edukacyjnych przygotowanych przez MF, przeprowadzali w klasach lekcję o podatkach. Podczas tegorocznej edycji wysłano aż 525 takich zestawów do szkół podstawowych w całej Polsce. Drugim etapem było przygotowanie przez zespoły uczniowskie krótkiego filmu pokazującego, jakie obszary finansowane z podatków są najważniejsze w ich najbliższym otoczeniu oraz co dodatkowego zyskaliby, gdyby wszyscy płacili podatki. Do zmagań konkursowych zgłoszono aż 165 filmów.

Program cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem wśród uczniów i nauczycieli: w ciągu 5 lat dotarliśmy do prawie 3,5 tysięcy szkół w całej Polsce.

Strona programu: www.finansoaktywni.pl

Facebook: https://www.facebook.com/Finansoaktywni/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Przesunięcie terminu rejestracji do konkursu International VELUX Award 2020 Biuro prasowe
2020-03-30 | 16:00

Przesunięcie terminu rejestracji do konkursu International VELUX Award 2020

Studenci architektury, którzy chcieliby wziąć udział w międzynarodowym konkursie International VELUX Award 2020, a nie zdążyli się zarejestrować, mają jeszcze na to czas. Termin
Edukacja Świat oczami młodych - konkurs plastyczny Fundacji BOŚ i Poczty Polskiej
2020-03-30 | 12:30

"Świat oczami młodych" - konkurs plastyczny Fundacji BOŚ i Poczty Polskiej

„Świat oczami młodych” to konkurs plastyczny na projekt znaczka pocztowego, który nie tylko edukuje dzieci i młodzież w wybranych sprawach, lecz także stwarza im
Edukacja Jak rozmawiać z dziećmi o koronawirusie? Psycholog radzi
2020-03-24 | 09:15

Jak rozmawiać z dziećmi o koronawirusie? Psycholog radzi

Stan epidemii wpływa na nasze życie na wielu poziomach i zmusza do zmierzenia się z dynamicznie zmieniającą się sytuacją. Jednym z wyzwań w tym trudnym czasie jest zaopiekowanie się

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Nauka

[DEPESZA] Coraz bardziej zaawansowane prace nad szczepionką na SARS-CoV-2. W wyścig z czasem włączyli się także Polacy

Nad szczepionką przeciwko SARS-CoV-2 pracuje wiele prywatnych firm farmaceutycznych i biotechnologicznych oraz ośrodków badawczych na świecie. W laboratoriach trwają testy co najmniej kilkunastu eksperymentalnych preparatów. Mimo przyspieszonego tempa prac szczepionka będzie dostępna za minimum kilkanaście miesięcy. Naukowcy podkreślają, że i tak jest to bezprecedensowa sytuacja, ponieważ w normalnych warunkach prace nad szczepionką przeciw koronawirusowi zajęłyby około 10 lat. W wyścig z czasem włączyła się także polska Agencja Badań Medycznych, która prowadzi prace w międzynarodowym konsorcjum.

 

Bankowość

Niższe koszty pożyczek i wydłużenie czasu spłaty kredytów. Tarcza antykryzysowa ma ułatwić życie zwykłym kredyto- i pożyczkobiorcom

– Zależy nam, żeby konsumenci, którzy ze względu na koronawirusa są w trudnej sytuacji, mogli przetrwać ten czas bez dodatkowych problemów i bez pułapki zadłużenia – podkreśla Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Podpisana przez prezydenta tarcza antykryzysowa umożliwia obniżenie rocznego limitu dla pożyczek udzielanych na więcej niż 30 dni z obecnych 55 proc. do 21 proc. Łączne maksymalne koszty kredytowania bez względu na czas trwania umowy mają zmaleć ze 100 do 45 proc.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Konsument

Wzrost rynku obuwniczego zahamowany przez koronawirusa. Sklepy stacjonarne odpowiadały za 70 proc. sprzedaży

Jeszcze w lutym firma CCC prognozowała wzrost rynku obuwniczego w tym roku na 3–4 proc. Dziś wiadomo, że trudno będzie utrzymać to tempo, ponieważ sklepy stacjonarne, które od ponad dwóch tygodni pozostają zamknięte, odpowiadały dotąd za 70 proc. sprzedaży. W tym czasie znacząco wzrósł jednak ruch w kanale online. Ten trend może się utrzymać także po opanowaniu pandemii i w znacznym stopniu może  wpłynąć na rynek. Podobnie jak zmiany pogodowe, ekologia oraz globalizacja trendów modowych.