Komunikaty PR

Odświeżony wygląd i treści oraz nowe funkcje aplikacji Babbel, a także wyniki ba

2019-09-11  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania Babbel ( 0.05 MB )
  • Użytkownicy mogą teraz rozwiązywać test kwalifikacyjny, ich ścieżka nauczania jest indywidualna, a treści – spersonalizowane
  • Odświeżony interfejs zawiera wizualizację postępów i zwiększa motywację uczących się
  • Wyniki najnowszych badań naukowców z Yale potwierdzają skuteczność nauki z aplikacją

WARSZAWA, WRZESIEŃ 2019. Firma Babbel, twórca najlepiej sprzedającej się aplikacji do nauki języków na świecie, ogłosiła dziś nową odsłonę swojego wielokrotnie nagradzanego produktu. Decyzja ta ma na celu wykorzystanie rosnącej popularności aplikacji w USA i wyjście naprzeciw oczekiwaniom „cyfrowego pokolenia”. Dzięki całkowicie odświeżonemu i intuicyjnemu interfejsowi oraz reorganizacji treści w obrębie kursów (dostępnych w wersjach na przeglądarkę oraz jako aplikacja mobilna na urządzenia z systemami iOS i Android) użytkownikom łatwiej jest teraz rozpocząć naukę oraz podążać indywidualną ścieżką nauczania, a także wyszukiwać interesujące ich treści i śledzić swoje postępy. Premiera nowej wersja aplikacji zbiegła się w czasie z publikacją niezależnych badań naukowców z Uniwersytetu Yale. Dowiedli oni, że Babbel pomaga milionom subskrybentów odnieść sukces w nauce wybranego języka.

Julie Hansen, CEO Babbel na Stany Zjednoczone: „Publikacja nowej wersji to przełomowe wydarzenie w dziejach naszej firmy. Odkąd istniejemy, czyli od 2008 roku, nie wprowadzaliśmy jeszcze tak rozległych zmian zarówno w wersji produktu na desktop, jak i urządzenia mobilne. Aby umożliwić naukę języków na najwyższym poziomie jak największej liczbie osób, musimy zaoferować naszym użytkownikom wartościowe, intuicyjne i przydatne rozwiązania. Dotyczy to zwłaszcza reorganizacji naszych lekcji tak, aby dostosować je do tego, jak długo skupieni są użytkownicy naszej aplikacji. Tym, co odróżnia nasz produkt od innych narzędzi do nauki języków, są naukowo potwierdzone metody nauczania. Wyniki badań naukowców z prestiżowego Uniwersytetu Yale potwierdzają ogrom pracy, jaką nasz globalny zespół wkłada każdego dnia w tworzenie aplikacji”.

Natalia Volgina, Principal Product Designer z działu produktu w Babbel, dodaje: „Naszą misją jest zachęcenie wszystkich do nauki języków. Doświadczenie użytkownika, treści oraz wygląd i obsługę aplikacji zaprojektowaliśmy tak, aby wspierać, motywować i inspirować całe cyfrowe pokolenie”.

Babbel zawsze koncentrował się na indywidualnych potrzebach językowych użytkowników, oferując treści przeznaczone dla konkretnych par językowych. Jednak szczegółowe badania przeprowadzone przez piętnastoosobowy zespół UX pracujący w biurze w Berlinie wykazały, że użytkownicy oczekują od aplikacji przejrzystego interfejsu, bardziej intuicyjnego zarządzania postępami w nauce oraz łatwiejszego dostępu do treści powiązanych z ich indywidualnymi celami nauczania. Nowa odsłona produktu to efekt wspólnej pracy zespołu złożonego z dydaktyków, językoznawców, redaktorów oraz inżynierów oprogramowania. Co się zatem zmieniło?

Łatwiejszy i pewny start

W kursach na przeglądarkę łatwiej jest teraz wybrać ścieżkę nauczania, w zależności od motywacji i dotychczasowej wiedzy. Sugerowane kursy zależą od tego, czy użytkownicy chcą uczyć się w ramach rozrywki umysłowej, z myślą o podróżach, poprawie swoich kwalifikacji zawodowych czy np. w związku z planowaną przeprowadzką za granicę. Teraz każdy użytkownik może wybrać swój poziom startowy (od początkujących po zaawansowanych) lub rozwiązać test kwalifikacyjny.

Spersonalizowane treści

Po ustaleniu konkretnego celu nauki użytkownicy korzystający z Babbel otrzymują spersonalizowany sylabus dopasowany do ich poziomu i celu. Do wyboru mają ponad 10 tysięcy godzin materiału edukacyjnego zawartego w ponad 60 tysiącach lekcji o różnorodnej tematyce  – od biznesu i polityki, przez slang, po język biznesu. W polskiej wersji językowej, w której obecnie możliwa jest nauka angielskiego i niemieckiego, wśród najnowszych kursów można znaleźć m.in. angielski na wakacje czy Business German.

Postęp czyni mistrza

Babbel doskonale rozumie, że motywacja jest motorem postępu, a każdy sukces działa motywująco. Dlatego teraz każdy kurs w wersji na przeglądarkę podsumowuje wizualizacja robionych postępów. Strona główna zawiera wykres tygodniowej aktywności przedstawiający liczbę ostatnio ukończonych lekcji i zakres powtórzonego materiału oraz zdobytą liczbę punktów. Wszystkie te elementy zaprojektowano, aby dodatkowo motywować i pomagać uczącym się wytrwać w realizacji celów.

Prosta nawigacja

Zaktualizowano także wszystkie ekrany interakcji. Dzięki nowym ikonom, graficznej prezentacji postępu, możliwości ukrycia opanowanego materiału oraz prostszej nawigacji, uczący się mogą z łatwością śledzić swoje postępy oraz zmieniać moduły i tematy lekcji.

Pewność siebie w mówieniu

Ćwiczenie konwersacji to kluczowy element kursów Babbel przygotowujący do komunikacji w życiu codziennym. Wiemy, że to ogromne wyzwanie, ponieważ wymaga od uczących się nie tylko umiejętności, ale i przełamania bariery w mówieniu. Dlatego też najnowsza wersja aplikacji wykorzystuje zaawansowaną technologii rozpoznawania mowy. Funkcja ta, dostępna w wersji na przeglądarkę, jak i w wersji mobilnej, wyłapuje najmniejsze niuanse w wymowie, pozwalając użytkownikom szybko zacząć mówić w innym języku.

Nowy materiał

Wraz z nowym wyglądem zupełnie zmienia się także materiał edukacyjny dostępny we wszystkich wersjach aplikacji. Babbel nie kopiuje ani nie tłumaczy swoich kursów oraz nie wykorzystuje materiałów stworzonych przez użytkowników. Wszystkie lekcje wraz z objaśnieniami są dobrane do konkretnej pary językowej – i tym samym np. Hiszpan uczący się angielskiego przechodzi zupełnie inną ścieżkę nauczania niż Polak poznający niemiecki. Babbel oferuje łącznie 14 języków nauczania i 8 języków wyświetlania, w polskiej wersji językowej możliwa jest obecnie nauka angielskiego i niemieckiego. Lekcje trwają około 10-15 minut, a tematy, których dotyczą lekcje, są tak różnorodne, jak ich użytkownicy – od slangu po Business English.

To działa!

W lipcu bieżącego roku opublikowano wyniki badań akademickich przeprowadzonych we współpracy z językoznawcami z Uniwersytetu Yale, „Measuring Babbel’s Efficacy in Developing Oral Proficiency” („Pomiar skuteczności aplikacji Babbel w rozwijaniu ustnych kompetencji językowych”). Ich przedmiotem była ocena wydajności metod nauczania Babbel. 117 rodzimych użytkowników angielskiego z USA w trzy miesiące opanowało podstawy hiszpańskiego. Wyniki jasno wykazały, że dzięki nauce z Babbel użytkownicy nabywają umiejętność mówienia w innym języku. Wszyscy uczestnicy badania rozwinęli umiejętność konwersacji na różne tematy, od zupełnie podstawowych po bardziej zaawansowane, jak mówienie o codziennych czynnościach czy omawianie planów na przyszłość. Już trzeci raz badania akademickie dowiodły skuteczności metod Babbel w nauczaniu języków obcych. Poprzednio do podobnych wniosków doszli naukowcy z Uniwersytetu Miejskiego w Nowym Jorku (CUNY) oraz Uniwersytetu Stanowego Michigan.

Wszelkie dalsze informacje oraz kod umożliwiający wypróbowanie nowej wersji aplikacji dostępne są pod adresem: [email protected]

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Zgłoś się do Bizneswoman Roku Biuro prasowe
2019-09-19 | 01:00

Zgłoś się do Bizneswoman Roku

 Na kandydatów i kandydatki czeka w tym roku 10 statuetek. W dotychczasowej historii konkursu udało się nagłośnić sukcesy kobiet, które działając w różnych
Edukacja Monika Perkowska: należy ustalić kiedy mówić dziecku nie
2019-09-18 | 14:00

Monika Perkowska: należy ustalić kiedy mówić dziecku "nie"

Pierwsze wspólne dni dziecka, niani i rodziców są nie lada wyzwaniem. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu i ustaleniu reguł pomiędzy dorosłymi – między innymi tego, co
Edukacja Pierwsze certyfikaty dla operatorów maszyn do produkcji drzewnej
2019-09-18 | 11:00

Pierwsze certyfikaty dla operatorów maszyn do produkcji drzewnej

Inwestycja w edukację zawodową młodzieży to proces wymagający od pracodawcy otwartego i perspektywicznego myślenia o przyszłości. Trud ten jednak przynosi zyski w postaci odpowiednio

Kalendarium

Finanse

Wzrost wydatków na służbę zdrowia nie wystarczy. Problemem brak personelu i efektywne wydatkowanie pieniędzy

Mimo ustawy, która zwiększy środki przeznaczane na służbę zdrowia do 6 proc. PKB w 2024 roku, jej finansowanie w Polsce wciąż pozostaje wyzwaniem, a sytuację zaostrza niedobór personelu medycznego i starzejące się społeczeństwo. Dlatego potrzebne są mechanizmy zwiększające efektywność wydatkowania, a środki powinny trafiać w pierwszej kolejności do tych placówek, które potrafią je najlepiej spożytkować. W racjonalizacji wydatków przeznaczanych na ochronę zdrowia pomocne są również technologie, które optymalizują pracę lekarzy i personelu medycznego oraz umożliwiają generowanie oszczędności.

Finanse

Amerykański inwestor otwiera w Polsce swoje pierwsze centrum biznesowe. Kolejne inwestycje są w fazie negocjacji

Pomorze, a w szczególności Gdańsk znajduje się w czołówce regionów najbardziej atrakcyjnych dla zagranicznych inwestorów w Polsce. Składa się na to m.in. strategiczne położenie, dostępność wyspecjalizowanych kadr, boom na rynku nowoczesnych nieruchomości biurowych i szybki rozwój gospodarczy regionu. Dlatego JUUL Labs, start-up z Doliny Krzemowej, zdecydował się utworzyć w Gdańsku swoje centrum biznesowe, pierwsze poza USA. Centrum będzie świadczyć usługi finansowo-księgowe dla oddziałów firmy na całym świecie, a amerykański inwestor rozważa dalsze rozszerzenie inwestycji.

Polityka

Dezinformacja i fake newsy zagrożeniem dla demokracji i biznesu. Świadomość tego problemu wśród społeczeństwa jest coraz większa

– Trzeba wrócić do dyskusji nad wprowadzeniem w szkołach edukacji medialnej. Dzisiaj dzieci bardzo wcześnie dostają tablet, ale nie są uczulane na to, żeby weryfikować to, co czytają – mówi Magdalena Wrzosek, ekspert NASK. Jak pokazują badania, w Polsce ponad połowa internautów zetknęła się z manipulacją lub dezinformacją, a niemal tyle samo uważa je za zagrożenie dla demokracji. Ofiarą fake newsów i dezinformacji padają również firmy. W Polsce walka z tym zjawiskiem wpisuje się w działania podejmowane na szczeblu UE, ale wymaga międzysektorowej współpracy między administracją, instytucjami naukowymi, biznesem i dziennikarzami.

Problemy społeczne

Od września rośnie liczba gapowiczów. Bez biletu jeździ średnio co szósty pasażer

W rejestrze BIG InfoMonitor znajduje się obecnie ponad 101 tys. gapowiczów, którzy nie kupili biletu na przejazd komunikacją miejską i nie zapłacili kary za jego brak. Ich łączne długi z tego tytułu przekraczają 128 mln zł. Najwięcej gapowiczów figurujących w rejestrze dłużników to stateczni 40-latkowie, chociaż to najmłodsi najczęściej deklarują, że zdarza im się jeździć bez biletu. Jazda bez biletu to też głównie domena mężczyzn, a najwięcej nieuczciwych pasażerów mieszka na Mazowszu, Śląsku oraz na Pomorzu. Koszty utrzymania transportu miejskiego są istotną pozycją w budżetach miast, stąd coraz więcej spółek transportowych korzysta z narzędzi, które mają skłonić gapowiczów do płacenia kar.