Komunikaty PR

Wyjazd z nianią? Czemu nie!

2019-12-19  |  16:20
Biuro prasowe
Do pobrania IP_Niania ( 0.06 MB )

Wraz z nadejściem grudnia zaczyna się maraton świątecznych przerw, dni wolnych, urlopów i ferii. W tym czasie wielu Polaków korzysta z możliwości zimowego wyjazdu, także z dziećmi. By rodzinny wypad upłynął pod znakiem miłych wspomnień i wypoczynku, zarówno dla rodziców oraz ich pociech, warto zabrać ze sobą nianię, która zadba o najmłodszych,gdy rodzice będą spędzać czas we dwoje.

W ostatnich latach dynamicznie zmienia się sposób Polaków na świętowanie Bożego Narodzenia. Tradycyjne ucztowanie w domu rodzinnym powoli odchodzi do lamusa. Gwałtownie rośnie zainteresowanie gwiazdkowymi wyjazdami za granicę. Dotyczy to nie tylko romantycznych wypadów we dwoje, ale też zimowych rodzinnych wakacji. W 2018 roku spośród wszystkich rezerwacji, które zostały dokonane na okres Bożego Narodzenia i Sylwestra przez biura podróży, aż 34% stanowiły rezerwacje rodzin z dziećmi[1].

Wspólny wypoczynek –  z dala od świątecznego zabiegania i codziennego zgiełku –  wycisza, zbliża rodzinę i pozwala skupić się na tym, co najważniejsze, czyli relacjach z dziećmi” – mówi ambasadorka Niania.pl, Monika Perkowska, psycholog i terapeutka dzieci oraz młodzieży. „Jednak trzeba pamiętać, że taki wyjazd to również czas na pielęgnowanie więzi pomiędzy rodzicami” – zaznacza ekspertka.

Niania tylko na wyjazd? 

By rodzice mogli znaleźć chwilę dla siebie, na wyjazd warto zabrać nianię, która zapewni dzieciom opiekę, zadba o ich bezpieczeństwo, będzie animatorem i kompanem zimowych zabaw. Najbezpieczniej postawić na osoby sprawdzone, które znają już rodzinę oraz jej zwyczaje i są akceptowane przez dzieci. Jeśli natomiast mielibyśmy zatrudniać opiekunkę ze względu na wyjazd, trzeba wziąć pod uwagę, że cały proces przygotowania do podróży wydłuży się o rekrutację, która jest wymagającym przedsięwzięciem. Zwłaszcza, że jednorazowa forma współpracy nie jest w Polsce popularna. Jak wynika z danych przedstawionych w raporcie Niania.pl „Rynek niań w Polsce w 2018 roku” w skali kraju chętnie skorzystałoby z niej jedynie 2,12% rodziców, a nianie w swoich preferencjach w ogóle nie deklarują takiej opcji. Przeważają opiekunki poszukujące pracy w pełnym wymiarze godzin (40%) lub dorywczo (niemal 34%). Rodzice podobnie, wolą zatrudniać na cały etat – 41,65% albo dorywczo – 33,35%. Z kolei niań na pół etatu potrzebuje 22,88% rodziców, czemu odpowiada 26% pań chętnych na taki wymiar pracy.

Do pracy dorywczej najłatwiej znaleźć nianię w Lublinie, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu i Katowicach, gdzie dużą część społeczności stanowi młodzież akademicka. Pozwala to sądzić, że tę formę współpracy preferują studentki, które opiekę nad dziećmi traktują, jako sposób podreperowania budżetu.

Formalności to podstawa

Jeśli rodzina na co dzień korzysta z usług opiekunki, rozwiązanie wyjazdowej opieki nad dziećmi wydaje się proste, ale wymaga ustalenia formalność jeszcze przed podróżą, tak by obie strony czuły się pewnie.„Warto zauważyć, że niania wyjeżdżając z podopiecznymi jest w pracy. Czas rodzinnego wyjazdu i zabawy dzieci oraz rodziców, to dla niej czas wytężonej uwagi i opieki nad maluchami, rezygnacji z innych zobowiązań, a także rozłąki z jej bliskimi” – podkreśla Perkowska.

Wspólna wyprawa z rodziną to dla niani forma pracy w delegacji. W takim wypadku, to pracodawca powinien pokryć koszty podróży, pobytu i wyżywienia, co należy uwzględnić w budżecie wyjazdu. Pozostaje jeszcze kwestia wynagrodzenia. Obecnie rynek niań jest rynkiem pracownika i warto o tym pamiętać składając ofertę. Średnie wynagrodzenie w skali kraju w 2018 roku wynosiło 12,73 zł netto za godzinę, czyli o 1,65 zł więcej niż w 2017 i 2016 roku[2]. Oczywiście wszystko zależy od indywidulanych ustaleń z opiekunką. Ważne, by w  toku negocjacji jasno określić warunki zapłaty za pracę wyjazdową, tak by wspólny pobyt upłyną w atmosferze wzajemnego zaufania.

 

Niania.pl jest największym w Polsce serwisem internetowym gromadzącym oferty pracy dla opiekunek i profile niań. Istnieje na rynku od 2004 roku. Obecnie w serwisie zarejestrowanych jest ponad 200 000 opiekunek z całej Polski. Już ponad 100 000 rodzin z całej Polski znalazło nianię dla swojego dziecka w Niania.pl.

Wyszukiwarka pozwala przeglądać referencje od rodzin poprzednio korzystających z usług opiekunki oraz oferuje możliwość filtrowania profili między innymi przez wzgląd na wykształcenie, znajomość języków obcych czy dodatkowe talenty. W ten sposób wybór profesjonalnej niani staje się łatwiejszy.

 


[1]Raport „Zimowe wyjazdy Polaków”, Wakacje.pl, 2018 r.

[2]Raport „Rynek niań w Polsce w 2018 roku”, Niania.pl, 2018 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja ADAMED SmartUP udostępnia uczniom edukacyjną grę online – walcz z fake newsami Biuro prasowe
2020-03-27 | 10:00

ADAMED SmartUP udostępnia uczniom edukacyjną grę online – walcz z fake newsami

Fundacja Adamed od 6 lat, poprzez program edukacyjny ADAMED SmartUP, dba o naukowy rozwój młodych ludzi uzdolnionych w kierunku nauk ścisłych i przyrodniczych. Obecnie, w tej zupełnie
Edukacja Jak rozmawiać z dziećmi o koronawirusie? Psycholog radzi
2020-03-24 | 09:15

Jak rozmawiać z dziećmi o koronawirusie? Psycholog radzi

Stan epidemii wpływa na nasze życie na wielu poziomach i zmusza do zmierzenia się z dynamicznie zmieniającą się sytuacją. Jednym z wyzwań w tym trudnym czasie jest zaopiekowanie się
Edukacja Co robić z dziećmi w domu? Wspólnie pieczmy słodkości!
2020-03-19 | 10:00

Co robić z dziećmi w domu? Wspólnie pieczmy słodkości!

Co robić z dzieciakami, które więcej czasu spędzają w domu? Istnieje wiele pomysłów na to, jak w prosty i przyjemny sposób zorganizować czas, angażując także

Więcej ważnych informacji

Firma

Tylko 30 proc. zmian wdrażanych przez firmy kończy się sukcesem. Najlepiej wypadają branża finansowa, szkolnictwo i przemysł

Modyfikacja struktury, strategii oraz kultury organizacyjnej – to najczęściej wskazywane cele wprowadzania zmian w firmach i organizacjach. Wyniki V Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą pokazały, że proces ich wdrażania jest skuteczny tylko w co trzecim przypadku. Powody tak słabego wyniku to m.in. zbyt małe zaangażowanie zarządu w zmiany i niewystarczająca komunikacja z pracownikami. – Kolejnym istotnym czynnikiem sukcesu jest wykorzystanie odpowiedniej metodologii, czyli technik zwinnego zarządzania – przekonują twórcy badania.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Finanse

Technologie szansą na odbicie gospodarcze w czasie kryzysu. Tą drogą poszły też Chiny

W obszarze cyfryzacji Polska wciąż ma dużo do nadrobienia względem bardziej rozwiniętych zachodnich gospodarek. W ubiegłorocznym rankingu DESI zajęła dopiero 25. miejsce wśród 28 państw w Unii Europejskiej, a według raportu McKinsey gospodarka cyfrowa stanowi w niej tylko nieco ponad 6 proc. krajowego PKB. Prezes Fundacji Digital Poland podkreśla, że konieczne są wzrost wydatków w tym obszarze i większa adaptacja cyfrowych technologii w sektorze MŚP. W obliczu spodziewanego spowolnienia wywołanego pandemią koronawirusa to może być szansa na wzrost. Taki plan mają też Chiny.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

[DEPESZA] Sprzedaż bezpośrednia przechodzi w całości do internetu. Branża walczy też z nieuczciwymi sprzedawcami, którzy chcą zarobić na koronawirusie

Pandemia koronawirusa wymusiła na firmach zajmujących się sprzedażą bezpośrednią sporą zmianę trybu działania. W tej chwili wsparcie konsumenta odbywa się wyłącznie za pośrednictwem komunikatorów lub telefonicznie, a przedsiębiorstwa przyjmują zamówienia zdalnie i wysyłają je do paczkomatów. Pandemia i związane z nią ograniczenia tylko przyspieszają proces digitalizacji, który zachodzi w branży już od kilku lat, ale – jak podkreśla przewodniczący Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej – pojawiają się też nieuczciwe firmy, które chcą na niej zarobić, oferując klientom np. suplementy rzekomo pomocne w zwalczaniu COVID-19.