Komunikaty PR

Wystartowała VI edycja „Seeds for the Future” – konkursu dla studentów

2019-05-08  |  14:40
Biuro prasowe

Huawei we współpracy z najlepszymi uniwersytetami i uczelniami technicznymi w Polsce rozpoczął 6. polską edycję programu Seeds for the Future. Studenci zmierzą się z wyzwaniami z obszaru ICT, a autorzy najlepszych prac wyjadą na praktyki do siedziby głównej Huawei w Shenzhen w Chinach.

 

Po raz szósty w Polsce

Seeds for the Future to program Huawei o zasięgu globalnym, mający na celu rozwój edukacji technologicznej wśród studentów uczelni wyższych. Program zakłada współpracę Huawei z uczelniami w zakresie rozwoju talentów, oraz umożliwienia studentom odbycia praktyk, a także późniejszego rozwoju kariery w branży technologicznej, w tym potencjalnie w firmie Huawei.

 

Huawei, jako światowy lider w dostarczaniu najnowszych technologii ICT, aktywnie uczestniczy w procesie kształcenia młodych talentów. Dzięki programowi Seeds for the Future, firma współpracuje z uczelniami wyższymi z całego świata w zakresie szkolenia studentów, którzy otrzymują nie tylko niezbędną wiedzę teoretyczną, ale również nabywają ważne umiejętności praktyczne. Wspieramy młode osoby, które w przyszłości będą czołowymi postaciami branży ICT w Polsce i na świecie, i z ogromną przyjemnością pomagamy przygotować je do kariery zawodowej – wyjaśnia Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji w Huawei Polska.

 

Tegoroczna edycja programu została po raz kolejny doceniona przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, które objęło patronat honorowy nad Seeds for the Future. Ponadto, do grona partnerów wspierających wydarzenie dołączyły Polskie Towarzystwo Informatyczne (PTI), Polska Sekcja IEEE oraz Szerokie Porozumienie na rzecz Umiejętności Cyfrowych, które objęły nad programem patronat.

 

Misją Polskiej Sekcji IEEE jest wspieranie innowacji technologicznych dla dobra ludzkości w zakresie Elektroniki, Elektryki, Telekomunikacji, Informatyki, Robotyki i Automatyki. Angażując się w program Seeds for the Future głęboko wierzymy, że wspólnie z Huawei możemy przyczynić się do rozwoju nowych myśli technologicznych oraz wsparcia wybitnych polskich młodych naukowców – powiedział Marcin Ziółek, Koordynator ds. współpracy z przemysłem z Polskiej Sekcji IEEE.

 

Wiedza, zdolność jej pozyskiwania oraz twórczego rozwijania jest jednym z fundamentów budowy przyszłości otaczającego nas świata cyfrowego. Młode pokolenia na całym świecie, w tym i w Polsce w sposób szczególny są do tego predystynowane. Inicjatywa Seeds for the future wychodzi naprzeciw oczekiwaniom poznawania najnowszych trendów rozwojowych technologii cyfrowej dnia dzisiejszego oraz wizji jej przyszłości. Dla tego warto ją wspierać i w niej uczestniczyć – powiedział Włodzimierz Marciński, prezes PTI.

 

 

Nowe tematy i ciekawe nagrody

Dla uczelni i studentów zainteresowanych udziałem w czwartej edycji Seeds for the Future Huawei przygotował następujące tematy:

  • 5G – szansa dla rozwoju technologicznego i gospodarczego
  • Sztuczna inteligencja – zastosowania bliskie społeczeństwu
  • Cloud computing – zastosowanie w biznesie/w trzecim sektorze i administracji publicznej
  • Temat zaproponowany przez uczelnię dotyczący sektora ICT

 

Pisemne prace konkursowe o objętości od 4 do 7 stron podejmujące powyższe zagadnienia należy nadsyłać do 31 maja br. do koordynatora z danej uczelni. Nagrodzone prace zostaną zaprezentowane podczas uroczystej gali, która odbędzie się w czerwcu. Dziesięciu laureatów zostanie zaproszonych na warsztaty technologiczne w siedzibie głównej Huawei w Shenzhen w Chinach, które zorganizowane będą na przełomie sierpnia i września 2019 r.

 

Uczestnicy

Do konkursu mogą przystąpić studenci studiów stacjonarnych oraz niestacjonarnych pierwszego i drugiego stopnia, a także podyplomowych oraz doktoranckich, na kierunkach ścisłych z zakresu telekomunikacji, informatyki i elektroniki. W tym roku do konkursu zaproszono 11 uczelni wyższych:

  • Politechnika Gdańska
  • Politechnika Łódzka
  • Politechnika Poznańska
  • Politechnika Śląska
  • Politechnika Świętokrzyska w Kielcach
  • Politechnika Warszawska
  • Politechnika Wrocławska
  • Uniwersytet Jagielloński
  • Uniwersytet Warszawski
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  • Szkołę Główną Handlową

 

Dzięki kilkuletniej współpracy Huawei z polskimi uczelniami, licznej grupie studentów udało się w ramach programu wyjechać na szkolenie technologiczne do siedziby głównej firmy w Shenzhen. Podczas warsztatów mieli oni możliwość skorzystania z wiedzy i doświadczenia ekspertów Huawei. Jest to gwarancją nie tylko ich lepszego przygotowania do podjęcia pracy w sektorze ICT, lecz także zdobycia niezbędnego doświadczenia w międzynarodowym środowisku, które zapewnia furtkę do przyszłej kariery.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Milion dzieci bez opieki – nianie na ratunek Biuro prasowe
2019-11-13 | 11:00

Milion dzieci bez opieki – nianie na ratunek

Miejsc w żłobkach i nowych placówek opieki dla najmłodszych w Polsce stale przybywa. Jak podaje GUS w raporcie „Żłobki i kluby dziecięce w 2018 roku” liczba takich
Edukacja SANPLAST i Nowe Spojrzenie Na Łazienkę
2019-11-13 | 10:52

SANPLAST i "Nowe Spojrzenie Na Łazienkę"

Celem konkursu było wsparcie młodych i zdolnych projektantów, których zadaniem było opracowanie nowatorskich rozwiązań, służących w codziennym życiu. Konkurs w kwietniu br.
Edukacja Czy nianie powinny obdarowywać swoich milusińskich z okazji św. Mikołaja?
2019-11-08 | 10:00

Czy nianie powinny obdarowywać swoich milusińskich z okazji św. Mikołaja?

Zbliża się czas, gdy będziemy musieli zdecydować, jakie (i czy w ogóle) prezenty damy naszym podopiecznym z okazji dnia św. Mikołaja czy Świąt Bożego Narodzenia. Czy nianie powinny

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Ochrona środowiska

Browary Kompanii Piwowarskiej przestawiają się na zieloną energię elektryczną. Ich produkcja w kraju będzie w 100 proc. zasilana przez odnawialne źródła

1/3 udziałów w polskim rynku piwa ma Kompania Piwowarska. Firma sukcesywnie zwiększa wykorzystanie energii z odnawialnych źródeł. W 2021 roku jej browary będą już w 100 proc. zasilane zieloną energią elektryczną. Ma się do tego przyczynić zawarta właśnie umowa z innogy, na mocy której browary KP będą zaopatrywane w energię elektryczną z farm wiatrowych. Pozwoli to m.in. ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 66 proc. i zabezpieczy firmę przed wzrostem cen energii. Dziesięcioletni kontrakt to jedna z niewielu dotąd na polskim rynku umów zawieranych bezpośrednio pomiędzy wytwórcą energii z OZE a jej odbiorcą końcowym.

Patronaty Newserii

Gala Złote Spinacze 2019

Handel

Tempo wzrostu gospodarki hamuje. Kryzys w Niemczech jeszcze nie spowalnia eksportu, ale wstrzymuje inwestycje firm

W III kwartale 2019 roku PKB Polski zwiększyło się o 3,9 proc. w ujęciu rocznym. To wprawdzie najwolniejsze tempo od IV kwartału 2016 roku, ale i tak dobry wynik. Według Rafała Beneckiego, głównego ekonomisty ING Banku Śląskiego, istotne jest to, że problemy niemieckiego przemysłu przekładają się na polską gospodarkę wolniej i łagodniej niż zazwyczaj. Jednak mimo wzrostu dochodów konsumentów dynamika ich wydatków spada, a firmy coraz ostrożniej planują inwestycje.

Problemy społeczne

Firmy coraz częściej dbają o pozytywne doświadczenia kandydatów podczas rekrutacji. To przekłada się na lojalność wobec marki

Aby przyciągnąć pracowników, nie wystarczy tworzyć miejsc pracy, ale trzeba zadbać o doświadczenia kandydatów i traktować ich jak klientów – przekonuje Maja Gojtowska, autorka książki „Candidate experience. Jeszcze kandydat czy już klient?”. Budowa pozytywnego candidate experience może stanowić o przewadze konkurencyjnej firmy. Brak komunikacji z rekruterem czy niepodawanie istotnych dla kandydata informacji w ogłoszeniu o pracę może zniechęcić do marki. Tymczasem firma, która dba o pracowników podczas rekrutacji, sama tworzy ambasadorów marki.

Handel

Chiński rynek szansą dla polskich producentów drobiu. Rodzimi drobiarze za granicą wygrywają jakością i ceną

Wszystko wskazuje na to, że w tym roku eksport drobiu z Polski, który od kilkunastu lat nieprzerwanie rośnie, po raz pierwszy będzie większy niż dostawy mięsa drobiowego na rynek krajowy – mówi Jarosław Kowalewski z Superdrob. Zwiększony popyt globalny, głównie z powodu rosnącego spożycia w Chinach, tworzy dobrą koniunkturę na kilka kolejnych lat. Polscy producenci wygrywają konkurencję nie tylko ceną, lecz także jakością.