Komunikaty PR

Ekspansja na rynku logistyki automotive

2018-12-07  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ilona Urbańczyk
Seifert Polska

Kosztowska 21
41-409 Mysłowice
i.urbanczyk|seifert-polska.pl| |i.urbanczyk|seifert-polska.pl
32 358 99 72
pl.seifert-logistics.com

Wywodząca się z Ulm grupa logistyczna Seifert kontynuuje swoją ekspansję na rynku logistyki automotive i latem 2019 roku rozpoczyna działalność w swojej 46. lokalizacji. Seifert Polska – spółka-córka grupy Seifert, wygrała przetarg na kompleksową obsługę logistyczną pierwszej w Polsce fabryki niemieckiego producenta samochodów, położonej na zachód od Wrocławia, w gminie Jawor. Docelowo załoga licząca 350 pracowników wykona ponad 45 000 operacji logistycznych dziennie, a zastosowanie bezzałogowych systemów transportowych oraz technologii RFID zoptymalizuje przepływ komponentów.

 

Klient firmy Seifert Logistics Group na powierzchni blisko 200 tysięcy metrów kwadratowych zaplanował produkcję silników czterocylindrowych oraz skrzyń korbowych z wykorzystaniem najnowocześniejszych technik. Zespół Seiferta działać będzie na niemalże 40  tysiącach metrów kwadratowych przestrzeni logistycznej hal do zaopatrzenia linii produkcyjnych. Lokalizacja fabryki umożliwi transport komponentów na krótkich odcinkach, a zatem ich szybkie i niezawodne dostawy na produkcję.

 

Podstawowe zadanie logistyczne polegać będzie na komisjonowaniu części i podzespołów w dokładnej sekwencji produkcyjnej na specjalnych nośnikach transportowych, które towarzyszyć będą montowanym silnikom przez kilka stacji montażowych. Wspomniane, bezzałogowe systemy transportowe będą wspierać zespół Seiferta w zaopatrzeniu poszczególnych punktów linii montażowej. Z kolei techniki RFID (Radio Frequency Identification) mają podwyższyć wydajność pracy w przyszłości. W perspektywie długofalowej planowana jest integracja kolejnych innowacyjnych technologii, które dodatkowo optymalizować będą łańcuch logistyczny.

 

Ponad 45 000 operacji logistycznych dziennie wykonywanych przez pracowników Seiferta zapewni ciągłość produkcji. Od 2021 roku załoga licząca docelowo 350 pracowników zadba o niezakłócony przebieg montażu. Zakres obsługi logistycznej obejmować będzie ponadto przygotowanie silników i skrzyń korbowych do wysyłki wraz z załadunkiem na samochody ciężarowe.  

 

„2019 to bardzo ważny rok dla Seifert Polska. Uruchomienie prestiżowego projektu w wysokowyspecjalizowanym zakładzie produkcji silników samochodowych w Jaworze, zbiegnie się z obchodami naszego 20-lecia. Wygrany przetarg potwierdza, że nasze kompetencje w zakresie logistyki kontraktowej cieszą się popytem w całej Europie. To segment, który konsekwentnie stanowi motor napędowy rozwoju naszej grupy” -podsumowuje Jan Brachmann, Prezes Zarządu Seifert Polska.

 

 

O Seifert Logistics Group:

Historia Grupy Seifert jest wzorcowym przykładem rozwoju. Założona w roku 1947 firma, po dziś dzień jest przedsiębiorstwem rodzinnym z siedzibą w Ulm. Z lokalnego lidera rynku transportowego firma wyrosła do poziomu operatora spedycyjno-logistycznego działającego na arenie międzynarodowej. Jest jednym z wiodących dostawców usług logistycznych w Niemczech. Zatrudnia ponad 1 900 pracowników w 45 lokalizacjach w Europie, gdzie realizuje innowacyjne rozwiązania logistyczne dla branży motoryzacyjnej, papierniczej, chemicznej, farmaceutycznej, materiałów budowlanych i dóbr konsumpcyjnych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Kariera w motorsporcie – mocne strony kobiet Biuro prasowe
2019-02-11 | 13:12

Kariera w motorsporcie – mocne strony kobiet

Dla wielu osób motorsport to wciąż świat mężczyzn. Panuje w nim rywalizacja, niebezpieczeństwo i adrenalina. Czy kobiety mają szansę odnaleźć się w tym  świecie?
Motoryzacja BRAK ZDJĘCIA
2019-02-07 | 01:00

Olejowe wybory Polaków

Jak wynika z badania ,,Drogowa dżungla, czyli Polak za kierownicą” przeprowadzonego na zlecenie Shell, najważniejszym czynnikiem branym pod uwagę przez kierowców podczas wyboru oleju silnikowego jest rekomendacja mechanika lub
Motoryzacja Continental ponownie z tytułem Superbrands!
2019-02-07 | 01:00

Continental ponownie z tytułem Superbrands!

Po raz drugi z rzędu Continental otrzymał prestiżowy tytuł Superbrands. Marka, reprezentowana w Polsce przez firmę Continental Opony Polska, została doceniona w XIII edycji największego

Kalendarium

CES 2019

Firma

Duże zmiany na rynku nieruchomości komercyjnych. Przez 10 lat przybyło dwa razy więcej powierzchni handlowej, trzy razy więcej biur i magazynów

Od 2009 roku niemal dziesięciokrotnie wzrosła wartość inwestycji w magazyny na polskim rynku. Liczba biur jest trzykrotnie większa, a powierzchni handlowej jest dwa razy więcej niż 10 lat temu – wynika z analizy CBRE, będącej odpowiedzią na #10yearschallenge. Ostatnia dekada na rynku nieruchomości komercyjnych to przede wszystkim diametralne zmiany. Nie tylko znacznie przybyło nowych budynków w każdym segmencie, lecz także zmieniła się ich jakość. W kolejnych latach na rynek największy wpływ będą miały rosnące oczekiwania użytkowników oraz rozwój nowych technologii.

Bankowość

Nowa strategia banku Citi Handlowy oparta na innowacyjnych technologiach. Do 2021 roku cyfryzacja obejmie klientów, pracowników i usługi banku

Sztuczna inteligencja, wykorzystanie danych oraz technologie chmurowe – te obszary zamierza rozwijać Citi Handlowy w ramach cyfrowej transformacji, która jest głównym filarem nowej strategii do 2021 roku. Jeszcze w tym półroczu bank wdroży system, który pozwoli udzielać finansowania klientom w oparciu o biometrię twarzy. W obszarze detalicznym Citi postawi na bankowość kontekstową – bank dostępny zawsze wtedy, gdy klient go potrzebuje. Cyfrowa transformacja ma objąć również pracowników banku. 

Konsument

Klienci Volvo stopniowo odchodzą od diesla, za to rośnie popularność hybryd. W krótkim czasie koncern chce kilkukrotnie zwiększyć ich sprzedaż

Ubiegły rok był najlepszym w dotychczasowej historii Volvo na polskim rynku. Marka po raz szósty z rzędu pobiła swój rekord sprzedaży i zanotowała 15-proc. wzrost. Wyraźnym trendem jest stopniowe odchodzenie od silników diesla – w ubiegłym roku wybrało je 60 proc. kierowców, ale rok wcześniej było to 76 proc. Hybrydy wciąż stanowią niecałe 2 proc., ale ich popularność rośnie skokowo. W ciągu kilkunastu miesięcy koncern chce zwielokrotnić ich sprzedaż. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się też SUV-y, które w Polsce stanowią 70 proc. sprzedaży Volvo.

Firma

Rynek pracy przechodzi transformację. Wymuszają ją nowe technologie, starzejące się społeczeństwo i brak pracowników

Niedobory siły roboczej, zmiany demograficzne i rosnący udział technologii to dziś główne czynniki, które przeobrażają rynek pracy w Europie. Wpływają na niego również zmieniające się oczekiwania młodych pracowników, którzy szukają nowych sposobów zatrudnienia. Wszystko to wymaga zmian w edukacji i legislacji, tak by zapewnić rynkowi pracy większą elastyczność i dopasować go do potrzeb przedsiębiorstw. Polska może czerpać dobre wzorce z takich państw jak Niemcy, Szwajcaria czy Wielka Brytania.