Komunikaty PR

IKEA Industry Stalowa Wola inwestuje w produkcję zielonej energii

2019-06-11  |  16:30
Biuro prasowe

IKEA Industry Stalowa Wola zrealizowała kolejną inwestycję, umożliwiającą wykorzystywanie powstałej w tartaku biomasy do produkcji zielonej energii. Niebawem zakład uruchomi własną kogeneracyjną elektrociepłownię, która będzie dostarczać ¼ energii elektrycznej potrzebnej w produkcji.

Zakład w Stalowej Woli jest największym tartakiem IKEA Industry. Zapewnia tarcicę sosnową, służącą do produkcji mebli z litego drewna w Polsce i na Słowacji.

W zakładzie powstają duże ilości biomasy w postaci zrębek i trocin. Dotychczas biomasa była wykorzystywana do produkcji ciepła na potrzeby suszarni. Obecnie, dzięki nowej inwestycji, w zakładzie będzie wytwarzana także energia elektryczna. Surowiec drzewny, który trafia do tartaku, jest w 100% certyfikowany lub kontrolowany FSC®. Oznacza to, że pozyskanie drewna odbywa się w sposób zrównoważony i zgodny z zasadami odpowiedzialnej gospodarki leśnej.

Zgodnie z realizowaną strategią zrównoważonego rozwoju, zakład stale pracuje nad wdrażaniem rozwiązań, które pozwolą na ograniczenie zasobów wykorzystywanych do produkcji. Dlatego w Stalowej Woli zostanie uruchomiona elektrociepłownia kogeneracyjna, wytwarzająca energię i ciepło na potrzeby własne tartaku. Najnowsza inwestycja obejmuje turbinę parową o nominalnej mocy produkcyjnej 1,2 MW energii elektrycznej.

- Jako część IKEA Industry, bardzo dużą wagę przykładamy do oszczędności i zrównoważonego zarządzania surowcem. Uruchomienie własnej elektrociepłowni pozwala wykorzystywać biomasę w postaci zrębki i trocin do produkcji ciepła użytkowego do suszenia tarcicy oraz teraz także energii elektrycznej, niezbędnej do funkcjonowania zakładu. Zużycie biopaliwa na miejscu jest także korzystne ze względu na ograniczenie transportu – mówi Michał Kubliński, dyrektor zakładu IKEA Industry Stalowa Wola. 

Zrównoważony rozwój to ważna część tożsamości IKEA, co podkreśla Sustainability Manager Andreas Carlsson: - IKEA Industry zobowiązała się do redukcji emisji gazów cieplarnianych o 80% pomiędzy 2016 r. a 2025 r. Do osiągnięcia tego celu niezbędne jest wykorzystywanie w procesach produkcyjnych wyłącznie odnawialnej energii elektrycznej. Przy tym produkcja energii lokalnie, jak np. w Stalowej Woli, jest najlepszym wyborem. Zakłady IKEA Industry w Polsce kupują energię odnawialną wytwarzaną na farmach wiatrowych.

Budowa własnej elektrociepłowni to kolejna inwestycja, pozwalająca na zrównoważone zarządzanie biomasą powstającą w tartaku. W 2017 roku w Stalowej Woli uruchomiono linie do produkcji pelletu klasy premium, certyfikowanego EN+A1 oraz DIN PLUS.

 

IKEA Industry

IKEA Industry, będąca częścią Grupy Inter IKEA, jest największym producentem mebli drewnianych na świecie. Firma posiada 38 zakładów w 9 krajach, które zatrudniają łącznie około 19 000 pracowników. Każdego roku IKEA Industry produkuje ponad 100 milionów mebli dla klientów IKEA. W Polsce IKEA Industry zatrudnia blisko 10 000 pracowników w zakładach produkcyjnych w 12 lokalizacjach, w tym: 4 zakładach działających w ramach dywizji Flatline w Lubawie, Zbąszyniu, Zbąszynku i Babimoście, 7 zakładach działających w ramach dywizji Solid Wood w Goleniowie, Stepnicy, Chociwlu, Resku, Wielbarku, Konstantynowie i Stalowej Woli oraz w zakładzie należącym do dywizji Boards w Orli. IKEA Industry w Polsce specjalizuje się w produkcji mebli z litego drewna oraz z płyt komórkowych i wiórowych.

IKEA Industry Stalowa Wola

Tartak w Stalowej Woli to największy tartak IKEA Industry. Uruchomiony we wrześniu 2014 r., zapewnia tarcicę służącą do produkcji mebli z litego drewna w fabrykach IKEA Industry w Polsce i na Słowacji. Tartak korzysta wyłącznie z surowca certyfikowanego lub kontrolowanego FSC®. W 2017 r. w IKEA Industry Stalowa Wola uruchomiono linię do produkcji pelletu. Tartak zajmuje powierzchnię 25 ha i zatrudnia blisko 100 osób.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka W Polsce możemy tworzyć pionierskie rozwiązania z zakresu elektromobilności Biuro prasowe
2019-09-19 | 15:15

W Polsce możemy tworzyć pionierskie rozwiązania z zakresu elektromobilności

Polska potrzebuje rozwiązań, które pozwolą jej skutecznie konkurować na międzynarodowym rynku. Rozwój elektromobilności daje duże możliwości w połączeniu z relatywnie
Energetyka Nowe lampy LED SubstiTube w ofercie LEDVANCE
2019-09-16 | 18:00

Nowe lampy LED SubstiTube w ofercie LEDVANCE

Do rodziny LED SubstiTube dołączają cztery produkty o nowoczesnych funkcjonalnościach: T8 Connected, T8 Motion Sensor, T8 Universal oraz T5 Universal. Najnowsze modele wzbogacą kolekcję
Energetyka Shell Mysella S6 N 40 – nowy olej do silników gazowych
2019-09-13 | 01:00

Shell Mysella S6 N 40 – nowy olej do silników gazowych

Shell Lubricants wprowadził na rynek olej do stacjonarnych silników gazowych Shell Mysella S6 N 40. Produkt charakteryzuje się wysoką wydajnością – podczas pracy w terenie

Kalendarium

Transport

LOT chce przejąć przewozy towarowe od przewoźników z Niemiec i Holandii. Lotniczy rynek cargo będzie rósł w tempie 5 proc. rocznie

– Polski rynek cargo ma obecnie udział rzędu 8–9 proc. w całym rynku europejskim, a w nadchodzących latach będzie rósł w średnim tempie powyżej 5 proc. rocznie – ocenia Michał Grochowski, dyrektor Biura Cargo w LOT. W tym roku widać na nim oznaki stagnacji spowodowanej sytuacją gospodarczą w Niemczech, ale w kolejnych transport cargo będą napędzać inwestycje zagraniczne i rosnący eksport. LOT liczy zwłaszcza na rynek w Indiach i udział w wartym ponad 13 mld dol. segmencie przewozów farmaceutycznych.

Firma

Pracodawcy muszą walczyć o młodych pracowników. Coraz częściej nie stawiają się oni na umówione rozmowy rekrutacyjne

Bywają sytuacje, kiedy na 10 umówionych spotkań z kandydatami nie przychodzi nikt i dla dzisiejszego pokolenia millenialsów jest to niestety typowe zachowanie – mówi Anna Panek, dyrektor HR w Vivus Finance. Jak podkreśla, to pokolenie – choć ma wśród pracodawców opinię roszczeniowych i wymagających – wnosi jednak do firmy wiele korzyści i jest bardzo efektywne w działaniu. Dlatego menadżerowie powinni się uelastycznić i dopasować do ich potrzeb, a firma może wypracować balans pomiędzy oczekiwaniami a tym, co może zaoferować, łącząc przedstawicieli różnych generacji przy wspólnych projektach.

Transport

80 proc. klientów deklaruje gotowość do zakupu auta online. Wciąż jednak decydująca jest wizyta w salonie sprzedaży

Branżę motoryzacyjną napędzają nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja, algorytmy, automatyzacja czy elektromobilność. Zakup samochodu wciąż jednak pozostaje domeną tradycyjnego kanału sprzedaży. To wizyta w salonie samochodowym najczęściej decyduje o wyborze danego modelu, wyposażenia, ale też o byciu wiernym danej marce. Chociaż od przyszłego roku sprzedaż aut będzie możliwa całkowicie online, a 80 proc. klientów już dziś deklaruje, że mogłoby przez internet kupić samochód, to salony dealerskie pozostaną kluczowe w procesie sprzedaży. Dlatego koncerny, poza inwestycjami w cyfryzację, muszą także stawiać na jakość obsługi klienta.

Sport

Co trzeci Polak w ogóle nie jest aktywny fizycznie. Statystyki wyglądają najgorzej wśród seniorów i dzieci

Co piąty Polak nie pamięta, kiedy ostatni raz spacerował dłużej niż 10 minut. Co trzeci nie podejmuje żadnej aktywności fizycznej, a co drugi spędza ponad 5 godzin dziennie w pozycji siedzącej – pokazuje badanie MultiSport Index 2019. Statystyki wyglądają najgorzej wśród seniorów i dzieci – tylko co czwarte dziecko wypełnia zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia dotyczące minimalnej dawki ruchu dla swojego wieku. Przykład idzie z góry, bo raptem 8 proc. Polaków uprawia sport wspólnie z dzieckiem. Tymczasem aktywność fizyczna to jeden z najlepszych sposobów na pogłębianie rodzinnych relacji – wskazują eksperci.