Komunikaty PR

W Polsce możemy tworzyć pionierskie rozwiązania z zakresu elektromobilności

2019-09-19  |  15:15
Biuro prasowe

Polska potrzebuje rozwiązań, które pozwolą jej skutecznie konkurować na międzynarodowym rynku. Rozwój elektromobilności daje duże możliwości w połączeniu z relatywnie niskimi nakładami inwestycyjnymi. Elektryfikacja transportu jest więc szansą dla polskiej gospodarki na zbudowanie przewag konkurencyjnych na arenie międzynarodowej. Regulacje sprzyjają rozwojowi ekologicznych form transportu. Wśród wyzwań, które stoją przed rynkiem wymienia się magazynowania energii. Assay, niezależny fundusz inwestycyjny, w swoim portfelu postawił m.in. na startupy, które opracowują projekty związane z tworzeniem ekologicznych form transportu. Inwestycje w te podmioty zaowocowały m.in. produkcją pierwszego na polskim rynku samochodu elektrycznego dla branży logistycznej, który trafi do sprzedaży pod koniec br.

 

Reaktywne dostosowywanie się do coraz ostrzejszych wymogów środowiskowych stawia Polską gospodarkę w roli odbiorcy technologii wytwarzanych w innych krajach. Tymczasem umiejętne przewidywanie i współtworzenie trendów pozwoli nam znaleźć się w gronie beneficjentów wprowadzanych standardów rynkowych. W Assay postawiliśmy na inwestycje w startupy, które z powodzeniem realizują projekty związane z elektromobilnością. Połączenie kompetencji tych spółek z środkami, którymi dysponujemy, jako fundusz inwestycyjny, pozwala tworzyć pionierskie na skalę światową rozwiązania, mówi Paweł Kruszyński, Członek Zarządu w Grupie Assay.

 

Rosnąca świadomość ekologiczna wymusza tworzenie regulacji w zakresie elektromobilności

Ochrona środowiska to jedno z największych i najpilniejszych wyzwań, przed którym stoi obecne społeczeństwo. Zwiększająca się świadomość ekologiczna sprawia, że trend elektryfikacji transportu staje się coraz silniejszy. Rynek elektromobilności jest więc rynkiem o dużym potencjale wzrostowym, który może przyczynić się do rozwoju także innych gałęzi gospodarki. Jednocześnie można oczekiwać zmian legislacyjnych na poziomie Unii Europejskiej, które będą faworyzować napędy elektryczne kosztem silników spalinowych.

 

Oczekujemy, że do 2020 r. pojawią się regulacje unijne, które spowodują, że pojazdy elektryczne będą realną alternatywą dla tych spalinowych. W konsekwencji należy spodziewać się gwałtownego wzrostu sprzedaży aut ekologicznych, mówi Iwo Rybacki, Członek Zarządu w Grupie Assay.

 

Korzyści dla posiadaczy elektryków

Właścicielom pojazdów elektrycznych oferuje się szereg korzyści, tj. zwolnienie z akcyzy i wielu innych podatków, dopłaty do zakupu pojazdów, możliwość korzystania z darmowych miejsc parkingowych, czy jazdy buspasem.

 

W Polsce, poza ustawą o elektromobilności, pojawiła się także ustawa, która zobowiązuje urzędy i samorządy gmin zamieszkałych przez ponad 50 tys. mieszkańców do wymiany przynajmniej 10% pojazdów na elektryczne do 2022 r. Oznacza to ogromne zapotrzebowanie na większe pojazdy przeznaczone dla miejskich przedsiębiorstw komunalnych.

 

Optymalnym rozwiązaniem dla samorządów będzie zakup elektrycznego pojazdu Elimen E-VN1 stworzonego przez jedną ze spółek z naszego portfela – Elimen City. Koszt przejechania nim 100 km to jedynie 7 zł. Na jednym ładowaniu pojazd może pokonać dystans nawet 300 km. Całkowita powierzchnia ładowni to ponad 4,5 m3, a maksymalna ładowność sięga 800 kg. Co więcej, Elimen E-VN1 można dostosować do indywidualnych wymagań klienta. Auto ma trafić do sprzedaży pod koniec 2019 r., mówi Łukasz Blichewicz, Prezes Zarządu w Grupie Assay.

 

Wyzwanie magazynowania energii hamuje rozwój polskich pojazdów elektrycznych

Rozwój pojazdów elektrycznych jest ściśle związany z rozwojem technologii. Dziś największą barierą upowszechnienia samochodu elektrycznego są właściwości akumulatora oraz jego cena. Wiele firm pracuje nad nowymi rozwiązaniami, co sprawia, że koszty spadają przy jednoczesnym wzroście pojemności urządzeń.

 

Spadek cen akumulatorów będzie jednym z czynników, który zmniejszy różnicę w cenie zakupu pojazdu elektrycznego i pojazdu spalinowego. Polska nauka posiada potencjał by zintensyfikować prace nad bardziej efektywnymi metodami magazynowania energii w pojazdach. Środki publiczne i prywatne mogą pełnić wobec siebie rolę komplementarną, dzięki czemu wyniki prac badawczych będą mieć większe szanse na komercjalizację, mówi Przemysław Rozmysłowicz, Współtwórca marki Elimen.

 

Dodatkowym, niepodjętym do tej pory, zagadnieniem jest recykling zużytych akumulatorów z pojazdów oraz wykorzystywanie ich jako magazynów energii dla tradycyjnej energetyki. Dziś koszt akumulatora ponosi w całości użytkownik pojazdu, co powoduje, że samochody elektryczne nie mogą konkurować ceną z pojazdami tradycyjnymi. Znalezienie modelu, w którym użytkownik dzieli się kosztem akumulatora z podmiotem odpowiedzialnym za stabilność pracy sieci elektroenergetycznej, może znacząco zwiększyć dostępność cenową pojazdów elektrycznych.

 

Więcej informacji udzielają:

Ewelina Kolad, ewelina.kolad@ahavapr.pl, + 48 510 291 250

Monika Kern, monika.kern@ahavapr.pl, +48 601 892 291


Assay to niezależny fundusz inwestycyjny z długoletnim doświadczeniem w obszarze doradztwa gospodarczego. Grupa działa w pionierskim na krajowym rynku modelu biznesowym, opartym na akwizycji i współprowadzeniu firm, realnie angażując się w budowanie sukcesów spółek ze swojego portfela. Assay stawia na współpracę opartą o wymianę wzajemnych doświadczeń i kompetencji funduszu, inwestora oraz pomysłodawcy projektu inwestycyjnego. Każdorazowa decyzja Grupy poparta jest dogłębną, szesnastoczynnikową analizą potencjału przedsiębiorstw w krótkim, średnim i długim okresie. Takie podejście ma zagwarantować spółkom długoterminowy rozwój, jednocześnie minimalizując ryzyko inwestycyjne.

Assay Management jest wpisany do rejestru Zarządzających Alternatywnymi Spółkami Inwestycyjnymi (ASI) prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego. Zapewnia to najwyższe standardy obsługi, pełną transparentność i wysoki poziom bezpieczeństwa.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Rynek energii w czasie pandemii [RAPORT] Biuro prasowe
2020-05-29 | 01:00

Rynek energii w czasie pandemii [RAPORT]

Z danych Towarowej Giełdy Energii wynika, że ceny energii w pierwszych 4 miesiącach tego roku były o 23% niższe w porównaniu z tym samym okresem w 2019 r. Zagwarantowanie klientom
Energetyka Recykling fotowoltaiki – miliardy z odpadów nowej generacji
2020-05-28 | 11:00

Recykling fotowoltaiki – miliardy z odpadów nowej generacji

Jednym z podstawowych problemów współczesnej ekologii jest nadmierna produkcja śmieci. Świadomość społeczna kształtowana jest przede wszystkim względem walki z nimi na
Energetyka Enefit Green wyprodukował 450 GWh energii ze źródeł odnawialnych w I kw. 2020
2020-05-21 | 13:00

Enefit Green wyprodukował 450 GWh energii ze źródeł odnawialnych w I kw. 2020

Enefit Green, spółka należąca do Grupy Eesti Energia, wyprodukował 450 GWh energii ze źródeł odnawialnych w I kwartale 2020 r., czyli o prawie 20% więcej niż w tym samym

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Ruch w biurach sprzedaży mieszkań powraca do poziomów sprzed pandemii. Nie ma co liczyć na spadki cen

Pandemia SARS-CoV-2 chwilowo zachwiała rynkiem deweloperskim. W kwietniu liczba mieszkań, których budowę rozpoczęto, spadła o prawie 40 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem, a statystyki wskazywały na malejące zainteresowanie kredytami hipotecznymi. Powoli widać jednak odbicie – klienci wracają do biur sprzedaży zainteresowani zakupem mieszkania. Nie powinni jednak liczyć na duże spadki cen w związku z koronawirusem. Tym, na co warto zwrócić uwagę przy zakupie, jest za to pozycja i sytuacja finansowa dewelopera oraz terminowość realizacji inwestycji. Z tym ostatnim nie ma raczej problemów, bo pandemia nie wstrzymała prac na budowach.

Problemy społeczne

Szpitale przygotowują się na drugą falę pandemii. Z pomocą biznesu Caritas przekazuje im właśnie kolejne z setki zamówionych respiratorów

W czasie pandemii jednym z głównych problemów jest dostępność sprzętu medycznego. Już dzisiaj szpitale przygotowują się na drugą falę zachorowań, która według ministra zdrowia może nadejść jesienią. Nie mają jednak w swoich budżetach wystarczających środków na zakup respiratorów. Dlatego w pomoc zaangażował się biznes: wiele firm zdecydowało się na zakup respiratorów i przekazanie ich do najbardziej potrzebujących szpitali. Do polskich placówek pierwsze z ponad setki takich urządzeń, zamówionych jeszcze w kwietniu, dostarcza już Caritas w ramach akcji #WdzięczniMedykom. Prawie połowa z nich została zakupiona ze środków przekazanych przez Generali Polska.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Edukacja

Polscy naukowcy badają pracę mózgu u dzieci z dysleksją. Chcą opracować metodę wczesnego wykrywania zaburzeń w nauce czytania

Około 10 proc. dzieci w Polsce może mieć problemy z nauką czytania, co często powoduje niechęć do nauki, kompleksy i problemy emocjonalne. – Diagnoza dysleksji możliwa jest dopiero od trzeciej klasy szkoły podstawowej, a to dość późno, żeby wprowadzać trening i terapię – mówi Katarzyna Chyl, doktorantka w Instytucie Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego PAN. Dzięki jej badaniom, które wykazały zmienione działania lewej półkuli mózgu u dzieci z dysleksją, możliwe będzie opracowanie testów przesiewowych do stosowania na wcześniejszym etapie edukacji. Za tę pracę ekspertka otrzymała stypendium w ramach programu START Fundacji na rzecz Nauki Polskiej.

Transport

Liczba rejestracji nowych samochodów najniższa od kilkunastu lat. Sprzedaż w tym roku spadnie co najmniej o kilkadziesiąt procent

Pandemia koronawirusa mocno uderzyła w branżę motoryzacyjną. Tegoroczny kwiecień był najsłabszym miesiącem od 15 lat. Sprzedaż samochodów osobowych spadła o 67 proc., a dostawczych – o 55 proc. W połączeniu ze wzrostem cen aut ze względu na wyższe normy bezpieczeństwa czy emisji CO2 spadku sprzedaży może nie udać się odrobić. – Nawet jeśli założymy najbardziej optymistyczny scenariusz, to spadek w całym roku wyniesie kilkadziesiąt procent – ocenia Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.