Komunikaty PR

Facebook zwiększa nagrodę za odkrycie błędów w zabezpieczeniach

2018-12-07  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Bitdefender
Marken Systemy Antywirusowe - przedstawiciel Bitdefender

Jana Hieronima Derdowskiego 7
81-369 Gdynia
kontakt|marken.com.pl| |kontakt|marken.com.pl
+48 573 445 591
www.bitdefender.pl

Za znalezienie luki umożliwiającej przejęcie czyjegoś konta społecznościowy gigant płaci nawet 40 tys. USD.

Wiadomość o zmianach wysokości wynagrodzeń za wykryte błędy została opublikowana na oficjalnym fanpage’u programu. Można się z nią zapoznać pod adresem www.facebook.com/BugBounty/

Program nagradzania wykrycia luk Bug Bounty działa już od ponad 7 lat. Historia naruszeń wskazuje jednak, że nie był on wystarczająco skuteczny. Facebook postanowił to zmienić i zwiększyć motywację analityków bezpieczeństwa, podnosząc nagrodę za nieautoryzowane przejęcie konta do wysokości 40 tys. USD.

W oficjalnym oświadczeniu Facebooka czytamy:

„Analitykom, którym uda się wykryć pozwalające przejąć sesję luki w zabezpieczeniach lub wykorzystywane przy autoryzacji użytkownika niejawne klucze dostępu (access tokens), przyznana zostanie nagroda w wysokości:

  • 40 tys. USD w przypadku, gdy przejęcie konta nie wymaga podjęcia żadnej akcji ze strony użytkownika;
  • 25 tys. USD w przypadku, gdy użytkownik musi wykonać akcję, która jednak zostanie uznana za mało podejrzaną”.

Nowa polityka Facebooka dotyczy również pozostałych usług społecznościowego giganta, w tym Instagrama, WhatsAppa i Oculusa. Ułatwieniem dla uczestników programu jest rezygnacja z warunku przedstawienia kompletnego exploita, omijającego wszystkie zabezpieczenia stosowane przez Facebook, jak np. mechanizm zabezpieczający Link Shism. Celem jest jedynie poznanie podatności na atak (proof-of-concept), w przeciwieństwie do podawania kompletnej metody pozwalającej przejąć konto użytkownika.

„Zwiększając nagrodę za odkrycie luk w zabezpieczeniach i łagodząc kryteria jej przyznania, chcemy zachęcić wysoko wykwalifikowanych specjalistów zajmujących się bezpieczeństwem sieciowym do udziału w programie i podnieść poziom bezpieczeństwa ponad 2 miliardów naszych użytkowników” – ogłosił Facebook.

 

Bezpieczeństwo w mediach społecznościowych stanowi obecnie bardzo ważną kwestię. Przedsiębiorstwom grożą coraz większe kary za niedopatrzenie w kwestii bezpieczeństwa, stąd wzmożona ostrożność w tej kwestii i chęć poprawy systemu, komentuje Dariusz Woźniak, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie DataArt odnotowała rekordowe przychody w 2018 roku Biuro prasowe
2019-02-19 | 11:57

DataArt odnotowała rekordowe przychody w 2018 roku

Przychody DataArt, firmy zajmującej się konsultingiem technologicznym na skalę globalną, wyniosły w 2018 roku 140 milionów dolarów, o 13 procent więcej niż w ubiegłym roku i
IT i technologie Nowe rozwiązania Mantar dla bezpieczeństwa sieci teleinformatycznych.
2019-02-19 | 09:00

Nowe rozwiązania Mantar dla bezpieczeństwa sieci teleinformatycznych.

  Wraz z rozwojem nowych technologii przesyłu informacji- najpierw telewizja kablowa, a z czasem Internet i technologie światłowodowe- pojawił się popyt na nowy rodzaj obudów
IT i technologie Polskie technolgie mają kobiecą twarz
2019-02-19 | 01:00

Polskie technolgie mają kobiecą twarz

  Najnowsze dane Eurostatu opublikowane 11 lutego z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet w Nauce potwierdzają, że Polki znalazły się wysoko ponad średnią unijną jeśli chodzi o

Kalendarium

CES 2019

Firma

Duże zmiany na rynku nieruchomości komercyjnych. Przez 10 lat przybyło dwa razy więcej powierzchni handlowej, trzy razy więcej biur i magazynów

Od 2009 roku niemal dziesięciokrotnie wzrosła wartość inwestycji w magazyny na polskim rynku. Liczba biur jest trzykrotnie większa, a powierzchni handlowej jest dwa razy więcej niż 10 lat temu – wynika z analizy CBRE, będącej odpowiedzią na #10yearschallenge. Ostatnia dekada na rynku nieruchomości komercyjnych to przede wszystkim diametralne zmiany. Nie tylko znacznie przybyło nowych budynków w każdym segmencie, lecz także zmieniła się ich jakość. W kolejnych latach na rynek największy wpływ będą miały rosnące oczekiwania użytkowników oraz rozwój nowych technologii.

Bankowość

Nowa strategia banku Citi Handlowy oparta na innowacyjnych technologiach. Do 2021 roku cyfryzacja obejmie klientów, pracowników i usługi banku

Sztuczna inteligencja, wykorzystanie danych oraz technologie chmurowe – te obszary zamierza rozwijać Citi Handlowy w ramach cyfrowej transformacji, która jest głównym filarem nowej strategii do 2021 roku. Jeszcze w tym półroczu bank wdroży system, który pozwoli udzielać finansowania klientom w oparciu o biometrię twarzy. W obszarze detalicznym Citi postawi na bankowość kontekstową – bank dostępny zawsze wtedy, gdy klient go potrzebuje. Cyfrowa transformacja ma objąć również pracowników banku. 

Konsument

Klienci Volvo stopniowo odchodzą od diesla, za to rośnie popularność hybryd. W krótkim czasie koncern chce kilkukrotnie zwiększyć ich sprzedaż

Ubiegły rok był najlepszym w dotychczasowej historii Volvo na polskim rynku. Marka po raz szósty z rzędu pobiła swój rekord sprzedaży i zanotowała 15-proc. wzrost. Wyraźnym trendem jest stopniowe odchodzenie od silników diesla – w ubiegłym roku wybrało je 60 proc. kierowców, ale rok wcześniej było to 76 proc. Hybrydy wciąż stanowią niecałe 2 proc., ale ich popularność rośnie skokowo. W ciągu kilkunastu miesięcy koncern chce zwielokrotnić ich sprzedaż. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się też SUV-y, które w Polsce stanowią 70 proc. sprzedaży Volvo.

Firma

Rynek pracy przechodzi transformację. Wymuszają ją nowe technologie, starzejące się społeczeństwo i brak pracowników

Niedobory siły roboczej, zmiany demograficzne i rosnący udział technologii to dziś główne czynniki, które przeobrażają rynek pracy w Europie. Wpływają na niego również zmieniające się oczekiwania młodych pracowników, którzy szukają nowych sposobów zatrudnienia. Wszystko to wymaga zmian w edukacji i legislacji, tak by zapewnić rynkowi pracy większą elastyczność i dopasować go do potrzeb przedsiębiorstw. Polska może czerpać dobre wzorce z takich państw jak Niemcy, Szwajcaria czy Wielka Brytania.