Komunikaty PR

Współpraca COI z Uniwersytetem w Lozannie i Ludwig Institute badającym nowotwory

2019-03-19  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Milena Świątkowska
LB Relations

Ul. Gen. Józefa Zajączka, 11
01-510 Warszawa
milena.swiatkowska|lbrelations.pl| |milena.swiatkowska|lbrelations.pl
720 898 013
lbrelations.pl/
Do pobrania Inf.pras. ( 0.03 MB )
  • Podpisana umowa ułatwi tworzenie nowych leków onkologicznych.
  • Współpraca jest możliwa dzięki pomocy Roche Polska.
  • Roche Polska dostarcza Polakom nowoczesnych terapii.
     

Współpraca Centrum Onkologii – Instytutu z Uniwersytetem w Lozannie oraz Instytutem Badań nad Nowotworami Ludwig Institute to możliwość współpracy i wymiany doświadczeń z kluczowymi światowymi instytucjami badawczymi specjalizującymi się w immunoterapii oraz terapii spersonalizowanej nowotworów.

Roche od lat inwestuje w rozwój nauki w Polsce. Cieszymy się, że dzięki tej pomocy tak znakomite ośrodki staną się partnerami i będą współpracować nad tworzeniem nowych, innowacyjnych leków w Polsce. Wierzymy, że już niedługo na tej współpracy zyskają pacjenci w Polsce i na całym świecie  – powiedział Aleksander Sowa, Dyrektor ds. Strategii i Rozwoju Portfolio w Roche Polska.

Umowa podpisana pomiędzy Centrum Onkologii – Instytutem (COI)  a Instytutem Badań nad Nowotworami Ludwig Institute z Lozanny oraz Uniwersytetem w Lozannie jest kluczowa dla rozwoju nowych terapii w onkologii oraz przełożenia tego, co widzimy u naszych pacjentów na rozwój nowych leków, również na poziomie molekularnym. Współpraca poszerzy nasze możliwości w zbieraniu tkanek, ich analizie i wyciąganiu wniosków. Umożliwi nam osiąganie sukcesu z nowymi lekami. – tłumaczy prof. dr hab. n. med. Piotr Rutkowski Pełnomocnik Dyrektora ds. Badań Klinicznych, Przewodniczący Rady Naukowej Centrum Onkologii-Instytutu im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie. Jednocześnie dodaje: Ta umowa nie byłaby możliwa bez wsparcia firmy Roche, która wspomogła – również finansowo – COI w zakresie infrastruktury dla biobankowania tkanek.

Od blisko dwóch lat w Centrum Onkologii – Instytucie funkcjonuje Oddział Badań Wczesnych Faz (OBWF). Jest to pierwsza tego typu w Polsce jednostka realizującą onkologiczne badania przedkliniczne i kliniczne. OBWF powstał dzięki powołaniu Centrum Naukowo-Przemysłowego na podstawie umowy zawartej pomiędzy Centrum Onkologii – Instytutem im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie oraz firmą Roche Polska, dla której badania i rozwój niezmiennie pozostają kluczowym obszarem działalności w naszym kraju. Tylko w ostatnich 2 latach inwestycje firmy Roche Polska w obszar badań i rozwoju wyniosły ponad miliard złotych. Firma odpowiada także za wprowadzenie na światowe rynki 30 innowacyjnych leków stosowanych m.in. w obszarach terapeutycznych takich jak onkologia, nefrologia, transplantologia, reumatologia, neurologia, kardiologia czy choroby zakaźne, uznane za podstawowe na liście Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Blisko połowa z nich została uznana za terapie przełomowe przez federalną Agencję Żywności i Leków (FDA) w USA. Z terapii lekami wytworzonymi przez Roche skorzystało już ponad 700 tys. polskich pacjentów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Farmacja Jak wykorzystać system PLMVS do zarządzania apteką? Biuro prasowe
2020-09-15 | 14:00

Jak wykorzystać system PLMVS do zarządzania apteką?

Choć korzystanie z systemu jest obowiązkowe, niesie ono za sobą szereg korzyści – nie tylko dla pacjenta, lecz również właścicieli aptek i farmaceutów. Jak efektywnie
Farmacja AstraZeneca otrzymuje status Centrum Badawczo-Rozwojowego
2020-09-07 | 16:00

AstraZeneca otrzymuje status Centrum Badawczo-Rozwojowego

Innowacyjna firma biofarmaceutyczna umacnia swoją obecność na polskim rynku - decyzją Minister Rozwoju AstraZeneca otrzymała status Centrum Badawczo-Rozwojowego. AstraZeneca, jako pierwsza
Farmacja FM Logistic rusza z kolejnym etapem obsługi logistycznej dla Grupy Polpharma
2020-08-05 | 11:00

FM Logistic rusza z kolejnym etapem obsługi logistycznej dla Grupy Polpharma

W dniu 3 sierpnia 2020, po uzyskaniu przez Grupę Polpharma zezwolenia Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego (GIF), wystartowały pierwsze operacje logistyczne w nowym rozbudowanym module

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Patronat Newserii

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Festiwal Biegowy Tauron 2020

Handel

Zmiany w procesie globalizacji szansą dla Polski. Coraz więcej firm będzie przenosić tu swoją produkcję

Osłabienie globalizacji spowolni rozwój światowej gospodarki, ale dla Polski może być szansą na rozwój. – Firmy na całym świecie będą szukały tanich miejsc produkcji, żeby obniżyć koszty działalności, ale będą rozsądnie wybierać lokalizacje – mówi Stefan Kawalec, prezes zarządu Capital Strategy. Dla wielu – przede wszystkim z Europy Zachodniej, lecz także z Azji – dobrą lokalizacją będzie właśnie Polska, ze względu na położenie w Europie Środkowej, przynależność do Unii Europejskiej i fakt, że wciąż mamy dużo niższe koszty pracy niż na Zachodzie.

Edukacja

Trwają prace nad nową ustawą o rzemiośle. Ma zmienić model edukacji i zwiększyć katalog zawodów branżowych

Nad ustawą o rzemiośle i kształceniu dualnym pracuje kilkudziesięcioosobowy zespół powołany z inicjatywy Ministerstwa Rozwoju. Jego celem jest wypracowanie takiego sposobu kształcenia zawodowego, który byłby dostosowany do współczesnego rynku i pozwolił odpowiadać na potrzeby szybko zmieniającego się świata. Szkoły branżowe mają być powiązane m.in. ze specjalnymi strefami ekonomicznymi oraz nowymi kierunkami: ekologią, elektromobilnością czy Przemysłem 4.0.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Media i PR

Pandemia zaostrzyła kryzysy wizerunkowe w sieci. Polskie firmy nie są do nich przygotowane

Na całym świecie jest już niemal 4 mld aktywnych użytkowników mediów społecznościowych, a w czasie pandemii ponad połowa z nich zwiększyła swoją aktywność w sieci. To z kolei spowodowało, że obecne w internecie organizacje musiały od nowa budować swoje strategie komunikacyjne i częściej stawiać czoła sytuacjom kryzysowym. – Polskie firmy i instytucje nie są przygotowane do radzenia sobie z kryzysami wizerunkowymi w social mediach – ocenia Adam Łaszyn, prezes zarządu Alert Media Communications, autor książki „e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie”. Jak podkreśla, większość z nich uczy się tego na własnych błędach, w sytuacji kryzysu reagując na gorąco, zamiast zawczasu się do niego przygotować. Właśnie z myślą o tej grupie powstała publikacja.

Ochrona środowiska

Polska w gronie państw najbardziej zagrożonych deficytem wody. Spodziewane dramatyczne konsekwencje społeczne i gospodarcze

– W Polsce do 2025 roku kryzys wodny będzie się pogłębiał, później będzie już tylko gorzej. Biznesy wodochłonne oczywiście wiedzą o tych analizach i one będą wycofywać się od nas w kierunku krajów, gdzie ten kryzys wodny jest mniejszy – mówi Kamil Wyszkowski, prezes UN Global Compact w Polsce. Jak wskazuje, Polska jest jednym z najuboższych w wodę krajów w Europie i na dodatek ma problem z jej magazynowaniem. Poziom retencji oscyluje wokół 6 proc., podczas gdy np. w Hiszpanii przekracza 40 proc. Jednak problem z niedoborem wody gwałtownie zaostrza się nie tylko w naszym kraju, ale i na całym świecie. – Konsekwencje będą potężne. To będzie wielka wędrówka ludów i prawdopodobnie wojna o wodę, zasoby i żywność – mówi ekspert.