Komunikaty PR

Faster Mind Challenge - Studenci stawiają na ekologię w logistyce

2019-03-15  |  12:00

Anita Łęgowik i Szymon Jankiewicz z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego zwyciężyli w polskich eliminacjach konkursu Faster Mind Challenge. Zaproponowali wykorzystanie energii wiatrowej. Jest to projekt, który służyć ma pozyskiwaniu energii z generatorów Vortex Bladeless na potrzeby platform logistycznych, w tym akumulatorownii. Teraz, zwycięskie rozwiązanie zostanie zaprezentowane podczas wielkiego finału konkursu Faster Mind Challenge w Paryżu. Organizatorem i pomysłodawcą konkursu jest FM Logistic.

W polskich eliminacjach Faster Mind Challenge wzięły udział 21 zespołów, które przedstawiły innowacyjne i ekologiczne projekty rozwiązań w logistyce. Do finału zakwalifikowano 4 projekty. Była to już trzecia edycja tego konkursu.

„Zwycięzców wybraliśmy biorąc pod uwagę kryteria innowacyjności i ochrony środowiska oraz postawione w konkursie wymagania, m.in. spójności. Dodatkowo, realizacja nagrodzonego projektu jest możliwa. Wykorzystuje on bowiem obecne na rynku rozwiązania.”– mówi Guilhem Vicaire, Dyrektor Operacyjny FM Logistic na Europę Centralną, członek Jury polskich eliminacji Faster Mind Challenge. 

Klasyfikacja końcowa:

I miejsce – Energia wiatrowa w logistyce – Anita Łęgowik, Szymon Jankiewicz– Uniwersytet Łódzki.

II miejsce – Zmniejszenie emisji CO2 przy zastosowaniu programowania – Aleksandra Lęgas, Joanna Szkutnik-Rogoż, Maciel Wielgosik– Wojskowa Akademia Teczniczna Warszawa.

III miejsce – Magazyn szyty na miarę - nowoczesne regały grawitacyjne – Natalia Bauć, Julia Senkała– Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.

IV miejsce – Elektrownie na kółkach – wykorzystanie paneli fotowoltanicznych na dachach ciężarówek – Norbert Glinko, Ewa Kotuk, Paweł Kazberuk– Politechnika Białostocka.

- „Innowacyjność i ekologia wpisane są w misję FM Logistic, podobnie jak zasady zrównoważonego rozwoju, według których tworzymy nowoczesne rozwiązania w logistyce, mając na uwadze przyszłe pokolenia. Dlatego właśnie pomysły dzisiejszej młodzieży stanowią dla nas szczególną wartość”– mówi Daniel Franke, Dyrektor Zarządzający FM Logistic na Europę Centralną. – „Faster Mind Challenge nastawiony jest więc na wykorzystanie ich inwencji i zewnętrznego spojrzenia na współczesną logistykę”– podsumowuje. 

Uczestnicy konkursu mogli przedstawić swoje propozycje rozwiązań w takichkategoriach jak: 

·      Platformy do przeprojektowania

NG Concept to partnerskie przedsiębiorstwo inżynieryjno-budowlane, z grupy FM Logistic, zajmujące się budową platform logistycznych. Zadaniem konkursowym jest zaproponowanie rozwiązań, które poprawią wpływ tych konstrukcji na środowisko naturalne. Oceniane będą: zastosowane nowoczesne, inteligentne materiały, wykorzystanie odnawialnych źródeł energii… Konkursowe platformy logistyczne powinny być idealnie zintegrowane z otaczającym je środowiskiem – zarówno w ośrodkach miejskich, jak i na obrzeżach miast czy w strefie wiejskiej. Koniecznym jest pogodzenie ze sobą aspektów zdrowia, ekonomii oraz poszanowania bioróżnorodności.

·      Wprowadź innowacje do magazynu 

Zadanie z zakresu działalności magazynów FM Logistic: składowanie oraz copacking. Należy poszukać rozwiązań, które zredukują wydatki energetyczne, zredukują zapotrzebowanie na surowce, zoptymalizują pakowanie. Nie można zapomnieć także o pracownikach FM Logistic – ich środowisko pracy powinno być ergonomiczne i zapewniać wydajność. Zaproponowane rozwiązania powinny polepszać warunki ich pracy. 

·      Wyznacz najlepszy kierunek naszej pracy

Aby zapewnić klientom punktualne dostawy, FM Logistic wysyła na drogi wiele ciężarówek. W tym zadaniu należy znaleźć rozwiązania, które uczynią transport bardziej przyjaznym dla środowiska – niezależnie, czy odbywa się on na dłuższych dystansach, czy jest to logistyka miejska. Optymalizacja tras, odpowiednio załadowane ciężarówki, promocja odpowiedzialnej jazdy i używanie alternatywnych źródeł energii – to wyzwania stojące przed zespołami konkursowymi. 

Wszystkie zgłoszone projekty nawiązywały do przyjętego niedawno przez Grupę FM Logistic Programu Zrównoważonego Rozwoju. Zwycięzcy polskich eliminacji wezmą teraz udział w finale konkursu w Paryżu w maju br. 

Informacje dodatkowe:

O FM Logistic w Polsce

FM Logistic Polska to oddział międzynarodowego organizatora rozwiązań logistycznych. Swoją działalność w Polsce firma rozpoczęła w 1995 roku. FM Logistic Polska posiada obecnie 12 platform logistycznych, 17 magazynów przeładunkowych.Ostatnio uruchomione zostały nowe magazyny w Lućmierzu k. Łodzi oraz w Sarnowie (gm. Psary k. Będzina, woj. śląskie). FM Logistic Polska zatrudnia obecnie ponad 3 tysiące pracowników. Dysponuje łącznie ponad 750 tys. m2powierzchni magazynowej oraz flotą ok. 2,5 tys. pojazdów. Roczny obrót firmy w 2017 roku wyniósł ponad 227 mln Euro.

O FM Logistic na świecie

Od momentu powstania we Francji w 1967 r. FM Logistic jest niezależną rodzinną firmą logistyczną o przychodach w wysokości 1,2 miliarda euro w roku podatkowym zakończonym w marcu 2018 r., z czego dwie trzecie wygenerowano poza Francją. Firma działa w 14 krajach Europy, Azji i Ameryki Łacińskiej (Brazylia) i zatrudnia ponad 26 000 pracowników. 

W odpowiedzi na zmieniające się potrzeby konsumentów, rozwój handlu elektronicznego oraz dystrybucji wielokanałowej FM Logistic inwestuje w innowacyjne rozwiązania logistyczne, transportowe i co-packingowe. Obsługuje zrównoważone portfolio międzynarodowych i lokalnych firm w branżach FMCG, handlu detalicznego, perfumeryjno-kosmetycznej, produkcji przemysłowej oraz opieki zdrowotnej. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Firma Polbruk SA. uruchomiła w Bydgoszczy nowoczesną linię produkcyjną Biuro prasowe
2019-05-22 | 23:30

Firma Polbruk SA. uruchomiła w Bydgoszczy nowoczesną linię produkcyjną

  W maju br. Polbruk S.A. uruchomił w Bydgoszczy nowoczesną linię produkcyjną. Jest to kolejna inwestycja firmy, która z niewielkiego przedsiębiorstwa stała się
Gospodarka Ile Polska otrzymała z UE?
2019-05-20 | 08:15

Ile Polska otrzymała z UE?

Ile dostaliśmy od Unii Europejskiej? 1 maja 2019 roku minęło dokładnie 15 lat od momentu wejścia Polski do Unii Europejskiej. Przez te lata Polska otrzymała z unijnych funduszy 100
Gospodarka Młodzi online i bez gotówki
2019-05-17 | 09:50

Młodzi online i bez gotówki

Dynamika przyrostu rynku zamówień online rzędu 40-50 proc. rocznie jest dużo większa niż wzrostu całego rynku e-commerce. Spora w tym zasługa młodych pokoleń, wychowanych w dobie

Kalendarium

Bankowość

J. Kwieciński: Firmy mogą liczyć na większe wsparcie z następnego budżetu UE. Priorytetem będzie finansowanie prac badawczo-rozwojowych

Wspieranie innowacyjności polskich firm poprzez finansowanie prac badawczo-rozwojowych jest priorytetem w polityce spójności w tej perspektywie finansowej – mówi minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński. W przyszłej perspektywie środków na ten cel ma być jeszcze więcej. Dzięki unijnym środkom Polska nadrabia dystans dzielący ją od najbogatszych gospodarek Europy. Za pośrednictwem Banku Gospodarstwa Krajowego, który wdraża instrumenty finansowe z obecnej perspektywy unijnej, do polskich firm trafiają znaczące sumy z Unii Europejskiej, m.in. na rozwój innowacji. Wartość innowacyjnych projektów inwestycyjnych, które otrzymają dofinansowanie z BGK, to ponad 13 mld zł.

Bankowość

J. Kwieciński: Firmy mogą liczyć na większe wsparcie z następnego budżetu UE. Priorytetem będzie finansowanie prac badawczo-rozwojowych

Wspieranie innowacyjności polskich firm poprzez finansowanie prac badawczo-rozwojowych jest priorytetem w polityce spójności w tej perspektywie finansowej – mówi minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński. W przyszłej perspektywie środków na ten cel ma być jeszcze więcej. Dzięki unijnym środkom Polska nadrabia dystans dzielący ją od najbogatszych gospodarek Europy. Za pośrednictwem Banku Gospodarstwa Krajowego, który wdraża instrumenty finansowe z obecnej perspektywy unijnej, do polskich firm trafiają znaczące sumy z Unii Europejskiej, m.in. na rozwój innowacji. Wartość innowacyjnych projektów inwestycyjnych, które otrzymają dofinansowanie z BGK, to ponad 13 mld zł.

Transport

GDDKiA zlikwiduje przed wakacjami nieczynny punkt poboru opłat na A2. Bez dotkliwych strat dla kasy państwa

Jeszcze przed sezonem wakacyjnym zostanie zlikwidowany uciążliwy dla kierowców, nieczynny punkt poboru opłat na pruszkowskim węźle autostrady A2. Dzięki temu kierowcy będą mieć do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i nie będą zmuszeni zwalniać – zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Wpływy z przejazdu samochodów do 3,5 tony nie będą na tym odcinku wpływać do kasy państwa, ale nie spowoduje to większych strat dla budżetu, bo i tak 70–80 proc. wpływów z systemu poboru do państwowej kasy opłat generują pojazdy ciężkie.

Regionalne - Dolnośląskie

Pod Wrocławiem rozpoczął działalność zakład do przeglądu i naprawy silników samolotowych m.in. Lufthansy. Inwestycja warta jest 1 mld zł

Powstający za miliard złotych zakład XEOS w Środzie Śląskiej, gdzie do przeglądu i naprawy trafiają najnowocześniejsze silniki wykorzystywane m.in. w samolotach Lufthansy, rozpoczął już działalność. Właśnie rusza drugi etap inwestycji – budowa specjalistycznej komory do testowania silników samolotowych. Taki element ma na wyposażeniu tylko kilka zakładów na świecie. Jednocześnie firma cały czas rekrutuje pracowników, których docelowo ma być ponad 600.