Komunikaty PR

Faktoring – czas obalić mity

2019-03-15  |  01:00
Biuro prasowe

Instytut Keralla Research na zlecenie NFG sprawdził wiedzę polskich przedsiębiorców o faktoringu. Choć obecnie tę usługę kojarzy już 78,6% badanych, to nie wszyscy są świadomi korzyści, jakie niesie finansowanie faktur. Jest drogi, skomplikowany, podnosi ryzyko pogorszenia relacji z kontrahentem – to tylko niektóre mity na temat faktoringu.

 

Powszechnie wiadomo, że najbardziej wrażliwe na zatory finansowe są mikroprzedsiębiorstwa, czyli firmy zatrudniające do 9 osób. Potwierdza to też najnowszy raport Krajowego Rejestru Długów i Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych – „Portfel należności polskich przedsiębiorstw”. Wynika z niego, że dla 70% mikrofirm brak terminowego regulowania faktur stanowi największą przeszkodę w prowadzeniu działalności gospodarczej. Dla porównania – w dużych firmach jest to 53,2%, a w średnich: 49%. Na szczęście mikrofirmy mogą już korzystać ze wsparcia, które poprawia ich płynność finansową bez konieczności zadłużenia. Jeszcze kilka lat temu nie było to możliwe.

 

Wsparcie dla najmniejszych

Dokładnie 3 lata temu NFG – najmłodsza spółka spośród marek skupionych w Kaczmarski Group – zaczęła oferować eFaktoring. To nowoczesny faktoring online, który jest idealny dla mikroprzedsiębiorców, ponieważ z jednej strony jest dla nich atrakcyjny cenowo, z drugiej nie wymaga zbyt wielu formalności. Wcześniej klasyczny faktoring był niedostępny dla najmniejszych przedsiębiorstw, z uwagi na ilość obostrzeń formalnych, wysokie koszty i inne kryteria. Mikro i małe firmy nie mogły pozwolić sobie na tego typu ofertę, przez co cierpiała ich pozycja na rynku.

Od początku chcieliśmy wspierać najmniejszych uczestników rynku. To właśnie mikrofirmy są najmniej odporne na brak regulowania w terminie płatności przez klientów i jednocześnie najbardziej narażone na utratę płynności finansowej i bankructwo spowodowane przez zatory. Stworzyliśmy więc dla nich narzędzie, które wspomaga nie tylko bieżącą działalność, ale i inwestycje. Z tego wsparcia skorzystało już 3 tysiące mikrofirm, głównie budowlanych, transportowych i usługowych. Sfinansowaliśmy 44 tysiące faktur o łącznej wartości 250 milionów złotych – komentuje Dariusz Szkaradek, prezes NFG.

 

Fakty kontra mity

Najnowszy raport Instytutu Keralla Research na zlecenie NFG pokazuje, że sukcesywnie rośnie wiedza i świadomość firm na temat usługi faktoringu. W ubiegłym roku kojarzyło ją blisko 70% przedsiębiorców z sektora MSP, dziś taką wiedzę ma już prawie 80% badanych. Dla 20,4% przedsiębiorców faktoring to sposób finansowania działalności. Tylko co setny przedsiębiorca wie, że faktoring pomaga utrzymać płynność finansową i pozwala na szybki dostęp do gotówki. 23,2% firm słusznie uważa, że faktoring to nie kredyt, lecz alternatywa dla kredytu i pożyczki. Poprzednio taką wiedzę deklarowało 16,6% badanych.

Choć firmy uważają, że faktoring jest świetną opcją dla kredytu, i wskazują taką odpowiedź na pierwszym miejscu, to w praktyce wolą się jednak zadłużać. Do finansowania bieżącej działalności pięć razy częściej niż faktoring wybierają kredyt i limit w koncie. Ciekawe, że dość wysoka wiedza na temat faktoringu koresponduje z niską świadomością korzyści, jakie on niesie. A wśród tych korzyści są przecież między innymi: poprawa płynności finansowej, błyskawiczny dostęp do pieniędzy, niższy koszt pozyskania środków w porównaniu do kredytu, łatwa procedura i minimum formalności – wylicza Dariusz Szkaradek, prezes firmy faktoringowej NFG.

O faktoringu krąży też wiele mitów. Przykładowo: 21,8% firm uważa, że jest to droga usługa, 17,4%, że jest to rozwiązanie jedynie dla dużych firm, a 15,4%, że faktoring podnosi ryzyko pogorszenia relacji z kontrahentem, co oczywiście też nie jest prawdą.

Instytut Keralla Research na zlecenie NFG sprawdził wiedzę polskich przedsiębiorców o faktoringu. Choć obecnie tę usługę kojarzy już 78,6% badanych, to nie wszyscy są świadomi korzyści, jakie niesie finansowanie faktur. Jest drogi, skomplikowany, podnosi ryzyko pogorszenia relacji z kontrahentem – to tylko niektóre mity na temat faktoringu.

 

Powszechnie wiadomo, że najbardziej wrażliwe na zatory finansowe są mikroprzedsiębiorstwa, czyli firmy zatrudniające do 9 osób. Potwierdza to też najnowszy raport Krajowego Rejestru Długów i Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych – „Portfel należności polskich przedsiębiorstw”. Wynika z niego, że dla 70% mikrofirm brak terminowego regulowania faktur stanowi największą przeszkodę w prowadzeniu działalności gospodarczej. Dla porównania – w dużych firmach jest to 53,2%, a w średnich: 49%. Na szczęście mikrofirmy mogą już korzystać ze wsparcia, które poprawia ich płynność finansową bez konieczności zadłużenia. Jeszcze kilka lat temu nie było to możliwe.

 

Wsparcie dla najmniejszych

Dokładnie 3 lata temu NFG – najmłodsza spółka spośród marek skupionych w Kaczmarski Group – zaczęła oferować eFaktoring. To nowoczesny faktoring online, który jest idealny dla mikroprzedsiębiorców, ponieważ z jednej strony jest dla nich atrakcyjny cenowo, z drugiej nie wymaga zbyt wielu formalności. Wcześniej klasyczny faktoring był niedostępny dla najmniejszych przedsiębiorstw, z uwagi na ilość obostrzeń formalnych, wysokie koszty i inne kryteria. Mikro i małe firmy nie mogły pozwolić sobie na tego typu ofertę, przez co cierpiała ich pozycja na rynku.

Od początku chcieliśmy wspierać najmniejszych uczestników rynku. To właśnie mikrofirmy są najmniej odporne na brak regulowania w terminie płatności przez klientów i jednocześnie najbardziej narażone na utratę płynności finansowej i bankructwo spowodowane przez zatory. Stworzyliśmy więc dla nich narzędzie, które wspomaga nie tylko bieżącą działalność, ale i inwestycje. Z tego wsparcia skorzystało już 3 tysiące mikrofirm, głównie budowlanych, transportowych i usługowych. Sfinansowaliśmy 44 tysiące faktur o łącznej wartości 250 milionów złotych – komentuje Dariusz Szkaradek, prezes NFG.

 

Fakty kontra mity

Najnowszy raport Instytutu Keralla Research na zlecenie NFG pokazuje, że sukcesywnie rośnie wiedza i świadomość firm na temat usługi faktoringu. W ubiegłym roku kojarzyło ją blisko 70% przedsiębiorców z sektora MSP, dziś taką wiedzę ma już prawie 80% badanych. Dla 20,4% przedsiębiorców faktoring to sposób finansowania działalności. Tylko co setny przedsiębiorca wie, że faktoring pomaga utrzymać płynność finansową i pozwala na szybki dostęp do gotówki. 23,2% firm słusznie uważa, że faktoring to nie kredyt, lecz alternatywa dla kredytu i pożyczki. Poprzednio taką wiedzę deklarowało 16,6% badanych.

Choć firmy uważają, że faktoring jest świetną opcją dla kredytu, i wskazują taką odpowiedź na pierwszym miejscu, to w praktyce wolą się jednak zadłużać. Do finansowania bieżącej działalności pięć razy częściej niż faktoring wybierają kredyt i limit w koncie. Ciekawe, że dość wysoka wiedza na temat faktoringu koresponduje z niską świadomością korzyści, jakie on niesie. A wśród tych korzyści są przecież między innymi: poprawa płynności finansowej, błyskawiczny dostęp do pieniędzy, niższy koszt pozyskania środków w porównaniu do kredytu, łatwa procedura i minimum formalności – wylicza Dariusz Szkaradek, prezes firmy faktoringowej NFG.

O faktoringu krąży też wiele mitów. Przykładowo: 21,8% firm uważa, że jest to droga usługa, 17,4%, że jest to rozwiązanie jedynie dla dużych firm, a 15,4%, że faktoring podnosi ryzyko pogorszenia relacji z kontrahentem, co oczywiście też nie jest prawdą.

Faktoring, czyli co?

Jak pokazuje badanie NFG, co piąty przedsiębiorca (21,4%) nie ma żadnej wiedzy o faktoringu. W tym miejscu warto więc wyjaśnić, co to za usługa. Faktoring polega na wykupie przez firmę faktoringową nieprzeterminowanych faktur przedsiębiorcy, należnych mu od kontrahentów, za wykonaną usługę bądź sprzedany towar. Dzięki temu przedsiębiorca otrzymuje pieniądze szybciej niż normalnie musiałby na nie czekać. Innymi słowy – faktoring to błyskawiczna zamiana faktur na gotówkę. W przypadku eFaktoringu przedsiębiorca zyskuje środki na konto już w 15 minut, co przy problemie odroczonych płatności i opóźnień w regulowaniu zobowiązań – wydaje się wręcz rewolucyjnym rozwiązaniem. Dodatkowo faktoring ma tę przewagę nad kredytem czy pożyczką, że nie zmusza do zaciągania nowych zobowiązań, lecz uwalnia środki uwięzione w fakturach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Rośnie apetyt faktorów na ryzyko Biuro prasowe
2019-04-19 | 01:00

Rośnie apetyt faktorów na ryzyko

Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Zwłaszcza w branży faktoringowej. Z jednej strony, przybywa fintechowych startupów oferujących usługi finansowania faktur, z drugiej – wyłania
Finanse Niezdrowe długi lekarzy
2019-04-19 | 01:00

Niezdrowe długi lekarzy

Rynek medyczny rozwija się w zawrotnym tempie, a Polacy coraz chętniej korzystają z prywatnej opieki lekarskiej. Z jednej strony jest to efekt trudności z dostępem do państwowej służby
Finanse Polska liderem rynku fuzji i przejęć w regionie
2019-04-17 | 13:40

Polska liderem rynku fuzji i przejęć w regionie

Mazars we współpracy z Mergermarket opracował „CEE View: Inbound M&A report 2018/2019”. Ta najnowsza publikacja dotycząca transakcji oferuje przegląd działalności w

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Farmacja

Liczba niezaszczepionych dzieci wzrosła prawie sześciokrotnie. Resort zdrowia chce edukować Polaków i wzmacniać ich zaufanie do lekarzy

Już ponad 30 tys. rodziców odmówiło poddania dziecka szczepieniom ochronnym. Zdaniem resortu zdrowia to jedna z przyczyn wzrostu zachorowań na odrę, jaki miał miejsce w 2016 i 2018 roku. Rząd obawia się powrotu innych chorób, takich jak błonica i tężec, stąd nacisk na kampanie edukacyjne. Prowadzi je m.in. Główna Inspekcja Sanitarna, a ich celem jest przekonanie Polaków, że szczepienia nie powodują negatywnych skutków ubocznych, mogą natomiast ratować życie i zdrowie

Prawo

Od niedzieli ważna zmiana w przepisach dotyczących zadłużonych lokatorów. Może ona oznaczać problemy dla właścicieli lokali

21 kwietnia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o ochronie praw lokatorów oraz Kodeksu postępowania cywilnego. Na zmianę art. 1046 kodeksu powinni zwrócić uwagę zwłaszcza nabywcy lokali w licytacjach komorniczych, ale również wynajmujący mieszkania osobom, które zalegają z czynszem. Zniknie bowiem zapis, że na wniosek komornika gmina powinna w ciągu 6 miesięcy znaleźć dłużnikowi lokal zastępczy. Teraz to będzie mogło trwać znacznie dłużej.

Handel

Jajka są nawet o połowę tańsze niż na Boże Narodzenie. W najbliższych latach ceny mogą jednak znacznie wzrosnąć

Znacznie niższe ceny jaj w porównaniu do końcówki 2018 roku to wynik dużej nadpodaży, bo produkcja rośnie, a konsumpcja pozostaje na stabilnym poziomie. Jeśli zostaną wprowadzone zapowiedzi o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, to w najbliższych latach konsumenci muszą się liczyć z dużymi podwyżkami. Ten rodzaj jaj ze względu na cenę jest dziś najchętniej wybierany. Coraz częściej też kupujemy je na bazarkach. Jeśli decydujemy się na zakup jaj w miejscach poza systemem weterynaryjnym, bierzemy na siebie ryzyko przede wszystkim różnych zakażeń bakteryjnych – podkreśla Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

 

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii.