Komunikaty PR

Nie musisz iść do oddziału swojego banku żeby spotkać eksperta

2013-09-13  |  15:57
Kontakt
Jan Pakuła
Clear Communication Group

Al. Niepodległości 159/21
02-555 Warszawa
jp|clearcom.pl| |jp|clearcom.pl
512641997
www.clearcom.pl/
Do pobrania doc ( 0 MB )

Od dawna nikogo już nie dziwi, że coraz więcej dziedzin naszego życia przenosi się do Internetu. Tak jest również z usługami bankowymi. Wykorzystując komputer podłączony do sieci sprawdzamy stan konta, robimy przelewy, zakładamy lokaty. Jedyne czego brakowało niektórym klientom korzystającym z usług banku online, to osobisty kontakt z doradcą. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, niektóre banki wprowadziły możliwość porozmawiania z ekspertem poprzez internetowy wideo-czat.

Nic nie zastąpi kontaktu z doradcą

Nawet najlepiej zredagowane FAQ (najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami) czy poradnik korzystania z internetowej platformy banku, sporej grupie klientów nie zastąpią żywego rozmówcy – eksperta, który odpowie na każde, również nieprzewidziane, pytanie. Do niedawna doradcę mogliśmy jednak spotkać jedynie w oddziale, często oddalonym o kilka kilometrów. To bardzo często skutecznie zniechęcało klientów, którzy woleli poświęcić czas na poszukiwania informacji w Internecie na własną rękę lub po prostu frustrowali się, pozostając w niewiedzy. Wideo-czaty wydają się więc być doskonałym rozwiązaniem.

- Możliwość kontaktu z ekspertem banku poprzez Internet, w czasie rzeczywistym z opcją zobaczenia jego twarzy to stosunkowo nowa usługa – komentuje Mikołaj Fidziński, analityk porównywarki finansowej Comperia.pl – Obecnie jedyne banki, które ją oferują to ING Bank Śląski, Alior Sync i słynący z wykorzystywania nowych technologii mBank. Bez wątpienia wideo-czaty, jako sposób na kontakt z klientem, będą się rozpowszechniać, ponieważ zaspokajają potrzebę, na którą bankowość internetowa do niedawna nie miała odpowiedzi. Spodziewam się, że konkurencja szybko podąży za pionierami – dodaje Fidziński.

Jak w oddziale, tylko lepiej

Z założenia ekspert w wersji online niewiele różni się od tego, którego znamy ze swojego oddziału. Odpowie na nasze pytania, wskaże odpowiednie rozwiązania oraz wytłumaczy działanie usług i produktów z ofert banku. Podstawową różnicą jest czas, który musimy poświęcić na kontakt. Internetowy doradca nie czeka na nas w sąsiedniej miejscowości czy kilkanaście przystanków od domu, nie musimy stać w korkach i czekać w kolejkach żeby do niego dotrzeć. Możemy z nim porozmawiać po kilku kliknięciach myszką, siedząc wygodnie na kanapie, o dowolnej porze dnia i nocy. Problemu nie powinna też sprawiać techniczna strona wirtualnego spotkania z ekspertem.

- Wszystko, czego potrzebuje klient żeby skorzystać z usługi eksperta online, to komputer podłączony do internetu z nową wersją przeglądarki i wtyczką Microsoft Silverlight. Kamera internetowa również się przyda, chociaż nie jest to warunek – tłumaczy Łukasz Wiktor, dyrektor Biura Obsługi Klientów mBanku. – Oczywiście żeby przeprowadzić rozmowę wideo rekomendowane jest łącze internetowe o odpowiedniej szybkości – wystarczy 1 Mbps. Klienci z wolniejszym połączeniem mogą jednak skorzystać z rozmów audio lub rozmowy na czacie. Obsługa narzędzia jest bardzo prosta, bo intuicyjna – dodaje Łukasz Wiktor.

Bezpieczeństwo połączeń

Korzystanie z usługi wideo-czata jest równie bezpieczne jak inne internetowe usługi banków. Rozmowy z ekspertami odbywają się za pośrednictwem szyfrowanego połączenia i są rejestrowane, a żeby wykonać jakąkolwiek operację finansową niezbędne jest zalogowanie do serwisu transakcyjnego.

- W naszej usłudze dodatkowym zabezpieczeniem jest autoryzacja operacji za pomocą hasła SMS – bez względu na to, czy klient decyduje się na rozmowę audio, video czy za pośrednictwem czatu. W połączeniu z szyfrowanym transmisją danych i koniecznością zalogowania do „wirtualnego oddziału” przy użyciu identyfikatora oraz hasła, narzędzie gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa, nie odbiegający od bezpieczeństwa transakcji realizowanych w klasycznej placówce bankowej – dodaje Łukasz Wiktor.

Przyszłość bankowości internetowej?

Czy internetowy kontakt z doradcami bankowymi się przyjmie, pokaże czas. Bez wątpienia jednak przenoszenie jak największej części relacji konsumenta z bankiem w sferę wirtualną to trend, który będzie postępował. Korzyści z tego procesu są obustronne. W czasach kiedy wartość naszego czasu rośnie w zawrotnym tempie, oszczędność jaką daje kontakt z ekspertem bez wychodzenia z domu lub biura jest nie do przecenienia. Dlatego prawdopodobnym jest, że już niedługo naszego doradcę znać będziemy z komputerowego monitora, a nie bankowego okienka.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Stare domy pożerają pieniądze seniorów Biuro prasowe
2021-12-07 | 19:00

Stare domy pożerają pieniądze seniorów

National Reverse Mortgage Lenders Association (NRMLA), czyli największa amerykańska organizacja zrzeszająca podmioty oferujące produkty hipoteki odwróconej na tamtejszym rynku
Finanse Święta 2021 bez fajerwerków. Zwłaszcza dla seniorów
2021-12-07 | 18:00

Święta 2021 bez fajerwerków. Zwłaszcza dla seniorów

Z najnowszego Barometru Providenta wynika, że tegoroczne święta będą raczej skromne. Przeciętna polska rodzina wyda na nie średnio 952 zł.[1] To o 200 zł więcej niż w ubiegłym roku,
Finanse W 2022 czeka nas rekordowa waloryzacja emerytur ale też rent dożywotnich
2021-12-02 | 19:00

W 2022 czeka nas rekordowa waloryzacja emerytur ale też rent dożywotnich

W 2022 roku inflacja wywinduje emerytury. Wszystko przez wskaźnik waloryzacji rent i emerytur, który będzie znacznie wyższy niż przewidywano. Zgodnie z wrześniowymi założeniami

Więcej ważnych informacji

Farmacja

W czasie pandemii spadła akceptacja dla szczepień przeciwko innym chorobom niż COVID-19. Liczba dzieci niezaszczepionych przeciw odrze wzrosła najmocniej od 20 lat

W Polsce liczba wykonanych szczepień przeciw COVID-19 sięga już prawie 31 mln, przy czym liczba osób zaszczepionych w pełni wynosi prawie 20,3 mln. Średnio co trzeci Polak w wieku od 18 do 65 lat przyznaje, że nie zamierza się zaszczepić, a większości z nich nic nie skłoni do zmiany zdania. Niechęć do szczepień przeciw COVID-19 przełożyła się także na inne szczepionki. WHO wskazuje, że na całym świecie odnotowano największy od dwóch dekad wzrost liczby dzieci niezaszczepionych przeciwko odrze. Eksperci podkreślają, że potrzebna jest edukacja, by ponownie przywrócić zaufanie do szczepień, które przecież pomogły opanować dziesiątki chorób zakaźnych i coraz częściej wykorzystywane są także w profilaktyce nowotworowej. 

Bankowość

Omicron napędza niepewność na rynkach finansowych. Europejskie indeksy są bardziej narażone na jej skutki [DEPESZA]

– Sytuacja na rynkach finansowych przypomina w tej chwili przejażdżkę kolejką górską, co jest głównie efektem pojawienia się nowej mutacji koronawirusa (Omicron) – mówi Michał Milewski, zarządzający funduszami w Generali Investments TFI. Ta wysoka zmienność na rynkach będzie się utrzymywać, dopóki związany z nowym wariantem szum informacyjny będzie nakręcał strach inwestorów. Na wahania notowań bardziej narażone są indeksy europejskie. W USA więcej jest spółek nowej ekonomii, które są odporniejsze na ewentualne lockdowny w gospodarce. Amerykańscy inwestorzy czekają teraz na zaplanowane na połowę grudnia posiedzenie Fed.

Transport

Blisko 10 mln euro trafi na innowacje w obszarze wód śródlądowych i morskich. W styczniu rusza nowy nabór do konkursu dla małych i średnich firm

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w okresie luty–marzec 2022 roku planuje przeprowadzić nabór do konkursu „Innowacje w obszarze wód śródlądowych lub morskich”. O dofinansowanie w ramach Norweskiego Mechanizmu Finansowego w wysokości do 2 mln euro będą mogły się starać mikro-, małe i średnie firmy. – Chodzi o przedsiębiorców działających nad morzem, na jeziorach, rzekach, ale nie rybaków. Mamy na myśli działalność związaną z turystyką, oczyszczaniem wód, dbaniem o ochronę środowiska w obszarze wodnym – wymienia Monika Karwat-Bury z PARP. Do  rozdysponowania będzie ok. 10 mln euro.

Konsument

Codziennie w Polsce używa się 3 mln plastikowych słomek. Robione ze słomy mogą być dla nich ekologiczną alternatywą

Idea zero waste oraz unijny zakaz wprowadzania m.in. jednorazowych, plastikowych rurek do napojów do obrotu skłoniły rynek do szukania alternatyw. Jedną z propozycji oferuje przedsiębiorstwo społeczne z Siemianowic Śląskich Eco Value, które wytwarza rurki ze słomy żytniej. Biosłomki są bardziej wytrzymałe niż te z papieru. Firma miesięcznie wytwarza ich ok. 1,7 mln sztuk, łącząc produkcję proekologiczną z misją społeczną. Zatrudnia bowiem przy produkcji osoby z niepełnosprawnościami.