Komunikaty PR

Platforma SCFO uwolni kapitał obrotowy firm

2019-03-14  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Dorota Zadroga
Lensomai Communication

al. Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
dorota|lensomai.com| |dorota|lensomai.com
698989141
www.lensomai.com
Do pobrania SCFO ( 0.03 MB )

Mimo, że przedsiębiorcy starają się aktywnie przeciwdziałać opóźnieniom w płatnościach za usługi, przepływ gotówki między firmami nie jest wystarczająco sprawny. Szczególnie małe i średnie przedsiębiorstwa, nieposiadające wystarczającego zabezpieczenia finansowego i zależne od bieżących płatności, są narażone na długi. Jakich rozwiązań poszukują przedstawiciele sektora MŚP?

Opóźnienia płatności za faktury i usługi to największy problem niewielkich firm, finansowanych ze środków własnych. W październiku 2018 r. aż 28,5% firm zadeklarowało, że przez nieterminowe otrzymywanie płatności same zmuszone są na spłacanie zobowiązań po terminie. „Średnie opóźnienie płatności faktur w Polsce wynosi obecnie 62,5 dnia – to o 2 dni dłużej niż maksymalny, zgodny z obowiązującymi przepisami termin dla transakcji między przedsiębiorstwami” – mówi Robert Kozłowski z SCFO – „To pieniądze, których potencjału nikt nie wykorzystuje, zamknięte na lokatach lub depozytach o minimalnej opłacalności”.

Nieuregulowane na czas płatności to dla MŚP kolejne wyzwanie – nie tylko ze względów na własne opóźnienia, ale na wydatki związane ze skutkami i przeciwdziałaniem zatorom finansowym. Pochłaniają one przeciętnie 7% kosztów firm, choć – jak w przypadku 4,4% ankietowanych przedsiębiorstw – potrafią przekroczyć aż 30%.*

Dla małych i średnich przedsiębiorstw brak płynności finansowej jednego z klientów może spowodować efekt kuli śnieżnej i poważnie zachwiać bezpieczeństwem firmy. W ankiecie przeprowadzonej na zlecenie BIG InfoMonitor** aż 70,3% przedsiębiorców wskazało faktury od dostawców i kontrahentów jako płatności odkładane na później w przypadku ich kumulacji. Brak płynności finansowej nie tylko negatywnie wpływa na wizerunek firmy jako potencjalnie nierzetelnej. Aż co trzeci ankietowany przyznaje, że zatory znacznie ograniczają inwestowanie, a więc rozwój przedsiębiorstwa.

Mateusz Obuchowski, SCFO: „Brak płynności finansowej to poważna przeszkoda w prowadzeniu biznesu, nawet dla największych przedsiębiorstw. A przecież mają one wsparcie prawne i księgowe, którego często brakuje mniejszym firmom. W SCFO chcieliśmy podejść do problemów, z którymi od lat zmagają się firmy, w inny sposób. Oferujemy nowe rozwiązanie problemu płynności i stabilności finansowej jednocześnie umożliwiając najefektywniejsze zarządzanie gromadzonymi nadwyżkami w przedsiębiorstwie, wzmacniając współpracę między kontrahentami."

Rozwiązanie proponowane przez SCFO to układ dwustronny, wykluczający trzeci podmiot jak w przypadku faktoringu. Działanie Platformy SCFO opiera się na możliwości wyboru dowolnego nowego terminu płatności faktury przez dostawcę, rezygnując z niewielkiego procentu, dynamicznie obliczonego w zależności od ilości pozostałych dni. Wykorzystanie Platformy SCFO i automatyzacja procesu płatności, upraszcza go, niwelując etapy ustaleń, planowania i analizy, nierzadko niemożliwych dla mniejszych podmiotów współpracujących z dużymi partnerami. Dzięki zarządzaniu środkami z wykorzystaniem Platformy SCFO, płatnik zmaksymalizuje zysk dzięki wspomnianemu mechanizmowi Dynamicznego Dyskonta. Jest to nowy sposób zarządzania pieniędzmi firmy, który ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa finansowego.

* „Portfel należności polskich przedsiębiorców” oprac. Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce oraz Krajowy Rejestr Długów Biura Informacji Gospodarczej, 2018 r.

** UBIG InfoMonitor, badanie „Skaner MSP, wśród mikro, małych i średnich firm” przeprowadzone przez KerallaReserach, 2018 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse BRAK ZDJĘCIA
2019-03-25 | 11:00

Oprocentowanie kredytu w karcie Diners Club wynosi tylko 6 proc.

Do końca czerwca posiadacze kart Diners Club mogą skorzystać z jednego z najniżej oprocentowanych kredytów w karcie – tylko 6 proc. w skali roku. W specjalnej ofercie jest także karta Traveler – dedykowana osobom często
Finanse BRAK ZDJĘCIA
2019-03-20 | 15:00

Sztuczna inteligencja zastąpi księgowych

  Według danych w I kwartale 2018 r. w Polsce funkcjonowało 1 236 centrów usług BPO, SSC, IT, R&D (polskich i zagranicznych) zatrudniających 279 tys. osób[1]. Docelowo roboty mogą zastąpić nawet jedną
Finanse Loando.pl rozpoczyna współpracę z LifeTube.
2019-03-20 | 12:00

Loando.pl rozpoczyna współpracę z LifeTube.

Porównywarka Loando.pl właśnie rozpoczęła kooperację ze znaną siecią zrzeszającą twórców z portalu You Tube. Sieć skupia się na polskim rynku i współdziała

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Handel

Spada wskaźnik zadowolenia klientów z jakości obsługi. Powodem może być pogarszająca się sytuacja na rynku pracy

Wygląd placówki, zachowanie personelu czy atrakcyjność samej oferty – to niektóre czynniki, które decydują o poziomie satysfakcji klienta. Z badań Polskiego Programu Jakości Obsługi wynika, że wskaźnik zadowolenia klientów nieznacznie się obniżył i wynosi 77 proc., a w kolejnych latach możemy obserwować dalszy spadek ze względu na coraz poważniejszy problem niedoboru pracowników. Dla firm to o tyle istotny wskaźnik, że najbardziej zadowoleni klienci są bardziej skłonni do ponownego zakupu i polecenia danej marki swoim znajomym.

Problemy społeczne

Na chorobę Parkinsona cierpi w Polsce ok. 100 tys. osób. Dotyka ona całe rodziny

Choroba Parkinsona postępuje powoli, latami. Chory staje się w tym czasie coraz mniej samodzielny – trudnością jest dla niego spożywanie posiłków, ubieranie się czy pokonywanie krótkich dystansów. Ciężar opieki przenosi się na barki rodziny i najbliższych, którzy nierzadko muszą całkiem zrezygnować z pracy zawodowej. Polskie Towarzystwo Neurologiczne podkreśla, że od strony medycznej sytuacja pacjentów chorych na chorobę Parkinsona jest dobra, jednak brakuje skoordynowania opieki – dlatego postuluje utworzenie specjalnych ośrodków, które zajęłyby się kompleksową terapią i rehabilitacją. 

Konsument

Połowa piętnastolatków zetknęła się z hejtem w sieci. Rusza kampania, która pomoże walczyć z tym zjawiskiem

Hejt w internecie urasta do rangi potężnego problemu społecznego. Dotyka nawet dzieci i nastolatków – więcej niż co trzeci zetknął się już w sieci z mową nienawiści. Hejterzy i trolle są jednak w mniejszości, stanowią zaledwie 5–6 proc. internautów. Fundacja Orange rusza z kampanią, która ma pokazać, że są oni w mniejszości i da się z nimi walczyć. W ramach akcji pokazuje, jak reagować na hejt w sieci i emocjonalnie sobie z nim radzić. Symbolem kampanii #jestnaswiecej jest pomarańczowa sznurówka.

Problemy społeczne

Nauczyciele WF-u zyskują sprzymierzeńca. Media społecznościowe pomagają propagować sport wśród najmłodszych

Internet to dla współczesnych dzieci naturalne środowisko, dlatego znani sportowcy i youtuberzy chcą to wykorzystać do promowania aktywności fizycznej. W ramach programu Drużyna Energii nagrywają treningi i publikują je w mediach społecznościowych, a uczniowie muszą je powtórzyć, wykazując się kreatywnością i nagrywając z tego film. Druga edycja programu cieszy się rekordową popularnością. Uczestniczy w niej 200 szkół i kilkadziesiąt tysięcy uczniów z całej Polski, rywalizując o główną nagrodę i wyposażenie sal gimnastycznych.