Komunikaty PR

Czy bycie multifranczyzobiorcą naprawdę się opłaca?

2019-08-16  |  01:00
Biuro prasowe

Franczyza lodowa to biznes, w którym wielu przedsiębiorców szybko decyduje się na otworzenie kolejnego punktu sprzedaży. Niskie koszty inwestycji oraz perspektywa sprawnego mnożenia zysków sprawiają, że bycie multifranczyzobiorcą staje się coraz bardziej popularne. 

Wizja prowadzenia własnej lodziarni rodzi wiele obaw. Podstawową z nich jest fakt, że w naszym kraju sprzedaż lodów ma charakter czysto sezonowy – szczyt obrotów przypada na miesiące wakacyjne, czyli czerwiec, lipiec oraz sierpień. Warto jednak wiedzieć, że przy sprzyjającej pogodzie lodziarnie działają także od kwietnia do października – oznacza to, że są one otwarte nawet przez siedem miesięcy w roku.

 – Jesienno-zimowy zastój stawia przed franczyzobiorcami pytanie o to, czy uzyskane dochody pozwolą im utrzymać się przez resztę roku. Nasze wieloletnie doświadczenie pokazuje, że jest to możliwe. W przypadku rozpoznawalnej marki zyski pojawiają się już po pierwszym sezonie. Zauważamy jednak ciekawą tendencję – coraz większa liczba osób myśli perspektywicznie i nadwyżki inwestuje w kolejny punkt sprzedaży – mówi Aneta Nazaruk, manager do spraw rozwoju sieci franczyzowej LodyBonano.

To zupełnie naturalny mechanizm związany z poznawaniem specyfiki danej branży. Pierwszy sezon jest kluczowy. Pozwala na poznanie zasad funkcjonowania franczyzy, potrzeb klientów, technik sprawnej obsługi oraz prawdziwego potencjału danej lokalizacji. To bezcenne doświadczenie, które stanowi świetny kapitał wyjściowy do dalszego rozwijania biznesu. 

To właśnie dlatego pierwszy punkt sprzedaży jest dla wielu przedsiębiorców polem do nauki, a także wyciągania wniosków z sukcesów i porażek. Bogatsi w tę wiedzę śmielej podchodzą do pomysłu prowadzenia dwóch, a nawet kilku lodziarni. Korzyści widać bowiem gołym okiem.  

Franczyzowe know-how równa się mniej nakładów pracy 

Po zdobyciu nawet minimalnego doświadczenia dwie lodziarnie oznaczają większe zyski przy umiarkowanie większych nakładach pracy. Nie bez znaczenia jest także fakt, że franczyza to relatywnie prosty model biznesowy, w którym otrzymujemy gotowe know-how, a także wsparcie marketingowe, np. możliwość udziału w akcjach promocyjnych.

– Czas to pieniądz, dlatego przedsiębiorcy doceniają gotowe, sprawdzone rozwiązania. Nie muszą samodzielnie wymyślać konceptów, opracowywać unikalnych receptur czy testować różnych ścieżek marketingowych. W ten sposób zyskują dodatkowy czas, który mogą przeznaczyć na równoległe prowadzenie kolejnych punktów – zwraca uwagę ekspertka z LodyBonano.

W biznesie lodowym oprócz dobrej pogody liczy się również odpowiednia lokalizacja. Otwierając kilka lokali zwiększamy swoje szanse na znalezienie optymalnego miejsca, które zapewni nam stały przepływ klientów. Wielu multifranczyzobiorców decyduje się także na przetestowanie innych konceptów – prowadząc jedną lodziarnię stacjonarną w dalszej kolejności stawiają np. na lodobus lub wyspę w galerii handlowej. 

Kiedy jest dobry moment?

Nie istnieją żadne wskaźniki, które jednoznacznie określą, że przyszła pora na otworzenie kolejnego punktu sprzedaży. To kwestia indywidualna, zależna od wielu czynników – zgromadzonego kapitału, zasobów czasowych czy ludzkich. 

– W naszej sieci każdy franczyzobiorca ma szansę na prowadzenie kilku lodziarni, nie trzeba spełniać specjalnych warunków. Jeśli ktoś czuje ten biznes, zebrał jakieś doświadczenie, lubi to, co robi, nie musi się długo zastanawiać nad słusznością rozwijania się właśnie  w tym kierunku – tłumaczy Aneta Nazaruk.

W przypadku branży lodowej kilkumiesięczna przerwa w sprzedaży działa na naszą korzyść. W wolniejszym okresie możemy skupić się na szukaniu atrakcyjnego miejsca, prowadzeniu prac adaptacyjnych w nowym lokalu czy szukaniu dodatkowych źródeł finansowania. Właściciele lodziarni nie marnują zimy na bezczynne czekanie. Po intensywnym sezonie zyskują przestrzeń na spokojne podsumowania i plany. To więc idealny moment na zastanowienie się nad podjęciem decyzji o otwarciu kolejnego punktu sprzedaży. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Zgłoś się do największego i najstarszego konkursu Bizneswoman Roku Biuro prasowe
2019-09-19 | 01:00

Zgłoś się do największego i najstarszego konkursu Bizneswoman Roku

Na kandydatów i kandydatki czeka w tym roku 10 statuetek. W dotychczasowej historii konkursu udało się nagłośnić sukcesy kobiet, które działając w różnych regionach
Firma Purmix w TOP10 firm - izolacje natryskowe na topie!
2019-09-18 | 15:57

Purmix w TOP10 firm - izolacje natryskowe na topie!

Firma PURMIX specjalizuje się w izolacjach natryskowych od lat. Początek ich kariery rozpoczął się w Szwecji - gdzie tam stawiali pierwsze kroki. Najważniejszym krokiem w podjęciu
Firma PURMIX ze Świdnicy - najlepsze izolacje pianą PUR!
2019-09-18 | 13:53

PURMIX ze Świdnicy - najlepsze izolacje pianą PUR!

W Świdnicy znajdą Państwo firmę PURMIX - firmę, która na rynku istnieje już od dłuższego czasu, zajmują się profesjonalną izolacja natryskową pianą PUR – od

Kalendarium

Finanse

Nowa perspektywa UE będzie mniej hojna dla polskich samorządów. Muszą one szukać innych źródeł finansowania inwestycji

Szybka rozbudowa infrastruktury, konieczność wypełnienia luki mieszkaniowej czy zmiany w polityce energetycznej to tylko część wyzwań, którym polskie samorządy będą musiały sprostać w nadchodzących latach. Tymczasem nowa perspektywa finansowa Unii Europejskiej na lata 2021–2027 będzie dla nich mniej hojna. Samorządy już teraz powinny szukać nowych źródeł finansowania, aby utrzymać wysoką aktywność inwestycyjną z ostatnich lat – wynika z analizy Banku Gospodarstwa Krajowego, przygotowanej na 14. edycję konferencji „BGK dla JST”.

Patronaty Newserii

European Business & Investment Summit 2019 Warsaw

Handel

Polscy menadżerowie coraz częściej decydują o strategiach zakupowych na skalę światową. Teraz muszą się przygotować na niestabilną sytuację w gospodarce

Polska branża zakupowa jest w dobrej kondycji. Coraz więcej firm przenosi tutaj swoje centra usługowe i to menadżerowie z Polski decydują o strategiach zakupowych całych korporacji, często na poziomie globalnym. Wyzwaniem dla firm jest jednak przygotowanie się na coraz większą niepewność co do sytuacji na rynku i zachowań konsumentów. Przykładem zagrażającej stabilności sytuacji może być brexit czy podwyżki cen energii w przyszłym roku. – Odpowiednie przygotowanie oznacza, że w przypadku problemów dostawcy nie zaczynamy szukać alternatywy, tylko od razu mamy w zanadrzu nowe źródło zaopatrzenia – podkreślają eksperci OptiBuy.

Prawo

Ponad 460 tys. Ukraińców płaci składki na ubezpieczenia społeczne. Tak samo liczna grupa pracuje na umowę o dzieło lub nielegalnie

Składki na ubezpieczenia społeczne płaci rekordowa liczba cudzoziemców – blisko 680 tys. Wśród nich zdecydowaną większość stanowią Ukraińcy, prawie 464 tys., a według ostrożnych szacunków w Polsce przebywa ich ponad milion. Kontrole inspekcji pracy ujawniają tylko niewielki odsetek nieprawidłowości, tymczasem umowa o pracę to korzyść nie tylko dla pracownika, lecz także dla pracodawcy. Z porad dotyczących legalnego zatrudnienia będzie można skorzystać podczas organizowanego w ZUS Tygodnia Przedsiębiorcy.

Farmacja

Cukrzyca typu I atakuje coraz młodsze dzieci. Naukowcy z Polski chcą jej zapobiegać jako pierwsi na świecie

Cukrzyca typu I to zaraz po celiakii najczęstsza choroba autoimmunologiczna u dzieci. Szacuje się, że może na nią chorować średnio 1 na 250 dzieci. Lekarze coraz częściej obserwują ją wśród dzieci młodszych, poniżej 9. roku życia. W momencie jej rozpoznania około 80–90 proc. komórek, które produkują insulinę, jest już zniszczonych, a powikłania sieją spustoszenie w organizmie dziecka. Polscy naukowcy wspólnie z ośrodkami z całej Europy prowadzą jeden z największych, międzynarodowych projektów ukierunkowany na prewencję i leczenie cukrzycy typu I u dzieci.