Komunikaty PR

DANONE przekazuje akcje swoim pracownikom

2019-06-14  |  09:30
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.27 MB )

Pracownicy grupy spółek DANONE stali się udziałowcami firmy, otrzymując bezpłatnie jej akcje. W ten sposób firma pragnie podkreślić ich realny wpływ na rozwój organizacji. Inicjatywa jest częścią autorskiego programu „One Person, One Voice, One Share”, w myśl którego pracownicy współdecydują o kierunku rozwoju spółek DANONE. Polska jest jednym z pierwszych krajów, w których DANONE dodatkowo oferuje pracownikom możliwość zakupu kolejnych akcji na preferencyjnych warunkach.

DANONE stworzył innowacyjny program - „One Person, One Voice, One Share”. Zgodnie z jego założeniami wszyscy pracownicy spółek DANONE w Polsce zostali zaproszeni do uczestniczenia w określaniu kluczowych dla firmy kierunków na przyszłość. Doceniając wkład swoich pracowników, DANONE przekazał im po jednej bezpłatnej akcji, tym samym czyniąc pracowników symbolicznymi współwłaścicielami firmy.

Pracownicy udziałowcami DANONE

Jedna akcja została przekazana każdemu objętemu programem pracownikowi bezpłatnie, a obecna szacunkowa jej wartość wynosi około 240 zł. Otrzymali je pracownicy, których staż w firmie wynosi powyżej jednego roku. Poza coroczną dywidendą i prawem do głosowania podczas walnych zgromadzeń akcjonariuszy, nowi udziałowcy mogą również liczyć na dodatkowy przywilej w postaci kwoty brutto doliczonej do dochodu, która pozwoli pokryć koszty obowiązkowych podatków wynikających z przyznania akcji. Pracownicy pozostaną właścicielami swojej akcji przez cały okres zatrudnienia, a z chwilą odejścia z firmy jej wartość zostanie im wypłacona.

Z możliwości otrzymania bezpłatnie akcji DANONE skorzystało w Polsce aż 95 procent naszych pracowników. To znak, że czują się oni integralną częścią firmy i pragną wspólnie – jako udziałowcy – działać na rzecz jej rozwoju – mówi Magda Dybska-Tabor, Dyrektor HR dla grupy spółek DANONE w Polsce, krajach bałtyckich i krajach nordyckich.

Polska jest też jednym z pierwszych krajów, w których pracownicy grupy spółek DANONE mogą skorzystać  z programu subskrypcji akcji pracowniczych, dzięki czemu na preferencyjnych warunkach mogą oni zakupić dodatkowe akcje firmy. Docelowo możliwość taką zyska 100 000 pracowników DANONE we wszystkich krajach, w których firma prowadzi swoją działalność.

Realny wpływ na przyszłość

Obok przekazania akcji DANONE pracownikom (One Share), niezwykle istotnym elementem programu jest oddanie im głosu (One Voice) i zaproszenie ich do wspólnego kształtowania przyszłości firmy. W ramach programu pracownicy grupy spółek DANONE w Polsce mają możliwość określenia, jakie inicjatywy są ich zdaniem kluczowe i powinny być realizowane w pierwszej kolejności.

Pracownicy DANONE to wyjątkowi akcjonariusze – to właśnie oni najlepiej znają firmę, jej potrzeby i stojące przed nią wyzwania. Dlatego oddajemy im głos, wsłuchujemy się w ich zdanie i wspólnie z nimi budujemy plan działań, który odpowie faktycznym wyzwaniom polskiego rynku – dodaje Magda Dybska-Tabor.

Punktem wyjścia jest 9 celów DANONE na 2030 rok, które zostały ujęte w spójnym planie działań DANONE 2030. Cele te łączą dążenia biznesowe firmy z zaangażowaniem społecznym i są ściśle powiązane z celami zrównoważonego rozwoju ONZ.

Jasny kierunek na przyszłość

Cele DANONE na 2030 rok dotyczą trzech kluczowych obszarów funkcjonowania organizacji – modelu biznesu (3 cele dotyczące rozwoju produktów, a także wsparcia rozwoju społecznego), modelu marki (3 cele dotyczące rozwoju marek i zaangażowania na rzecz budowania zdrowych nawyków żywieniowych i ochrony planety), a także modelu zaufania (3 cele skupiające się na pracownikach i wzmacnianiu ich zaangażowania, rozwoju i współpracy).

Zarówno cele DANONE, jak i założenia programu „One Person, One Voice, One Share”, stanowią część wizji DANONE – „One Planet, One Health” - w myśl której strategicznymi priorytetami firmy jest troska o kondycję planety, a także zdrowie i dobre samopoczucie pracowników, konsumentów i lokalnych społeczności skupionych wokół DANONE.

 

O grupie spółek DANONE

DANONE to światowy lider na rynku żywności, któremu we wszystkich działaniach przyświeca dbanie o zdrowie. W Polsce DANONE działa w 3 obszarach istotnych dla prawidłowego żywienia: produkty mleczne oraz pochodzenia roślinnego (Danone), woda i napoje (Żywiec Zdrój), żywność specjalistyczna dla niemowląt i małych dzieci oraz medyczna (NUTRICIA). Wszystkie spółki DANONE łączy podwójne zobowiązanie na rzecz zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społecznego oraz realizacja misji, zgodnie z którą poprzez żywność niesiemy zdrowie tak wielu ludziom, jak to możliwe. Poprzez nasze produkty, projekty i programy, w myśl wizji One Planet. One Health, zachęcamy do podejmowania właściwych wyborów żywieniowych na co dzień oraz troszczymy się o środowisko naturalne. Grupa spółek DANONE zatrudnia w Polsce łącznie niemal 3 500 osób.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Więcej możliwości w Vis à Vis Wilanów Biuro prasowe
2019-11-19 | 21:00

Więcej możliwości w Vis à Vis Wilanów

Vis à Vis Wilanów poszerzył swoją ofertę o nowe punkty handlowe oraz usługowe. Do grona najemców parku handlowego dołączyły: Touch of Art Permanent Beauty, Optique,
Firma Czy sukces w pracy może zależeć od zawartości...twojej lodówki?
2019-11-18 | 10:00

Czy sukces w pracy może zależeć od zawartości...twojej lodówki?

Badania wykazały, że pracownicy, którzy regularnie jedzą zdrowe posiłki, osiągali o 25% większą wydajność w pracy. Właściwe jedzenie w ciągu dnia pracy jest zatem tak samo
Firma Japończycy nie kręcą rolek
2019-11-17 | 01:00

Japończycy nie kręcą rolek

Japończycy podchodzą do swojej narodowej potrawy czyli sushi tak jak my do schabowego. Z pietyzmem i konserwatywnie. Ale wielu Polaków zdziwiłoby się jak wygląda i smakuje tradycyjna

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Niższe zbiory jabłek przełożyły się na wyższe ceny skupu. W przyszłym roku owoce mogą być jeszcze droższe

Zbiory jabłek są w tym roku niższe o 25 proc. od ubiegłorocznych, co przełożyło się na wyższe ceny skupu zarówno jabłek deserowych, jak i przemysłowych. Pod tym względem przyszły rok może się okazać dla sadowników jeszcze bardziej korzystny, zwłaszcza jeśli wystąpią kolejne problemy z produkcją spowodowane niekorzystnymi warunkami pogodowymi. Czynnikiem, który powoduje wzrost cen jabłek, są też spadki produkcji w innych krajach.

Patronaty Newserii

Gala Złote Spinacze 2019

Firma

Branża ubezpieczeniowa ociąga się z wdrażaniem nowych technologii. Ubezpieczyciele muszą przyspieszyć, żeby wygrać walkę o klientów

Rosnące oczekiwania klientów, którzy preferują cyfrowe usługi i kanały kontaktu, to główny czynnik napędzający zwrot ku innowacjom w sektorze ubezpieczeń. Do tego dochodzą silna pozycja porównywarek internetowych oraz konkurencja ze strony sektora insurtechów i cyfrowych gigantów typu Amazon. Jak ocenia partner zarządzający Sollers Consulting Michał Trochimczuk, na razie cyfryzacja i wdrażanie nowych technologii idzie ubezpieczycielom zbyt wolno i nie pozwala im realnie konkurować o klientów z bardziej innowacyjnymi podmiotami. Aby utrzymać się na rynku, ubezpieczyciele muszą przyspieszyć proces digitalizacji i radykalnie zmienić dotychczasowe kanały dystrybucji i kontaktu z klientami.

 

Firma

Lawinowo rośnie liczba przesyłanych danych. Połączenia bezpośrednie zapewnią firmom bezpieczną wymianę informacji

W cyfrowej gospodarce dane i ich analiza stanowią dla przedsiębiorstw podstawę działalności. Aby utrzymać konkurencyjność, firmy muszą obsłużyć ich rosnącą liczbę i przyspieszać wymianę informacji. Służą temu połączenia bezpośrednie – według badań Equinix 39 proc. polskich decydentów IT uważa je za kluczowy czynnik transformacji cyfrowej, który pozwala m.in. uzyskać przewagę konkurencyjną, redukować koszty i podnosić bezpieczeństwo.

Handel

Polscy przedsiębiorcy coraz uważniej przyglądają się Gruzji. Przyciągają ich tam chłonny rynek i liczne inwestycje w infrastrukturę

Polska i Gruzja pozostają w przyjaznych relacjach politycznych, co pozytywnie przekłada się na współpracę gospodarczą. W ubiegłym roku wartość polskiego eksportu do Gruzji sięgnęła 488,3 mln zł, z kolei import gruzińskich produktów był wart 72,8 mln zł. To wciąż stosunkowo niewiele, ale Gruzja jest już największym odbiorcą polskich towarów spośród krajów południowego Kaukazu. Wśród najbardziej perspektywicznych sektorów tamtejszego rynku jest m.in. energetyka i turystyka. Polskie przedsiębiorstwa są zainteresowane także inwestycjami infrastrukturalnymi.