Komunikaty PR

DANONE przekazuje akcje swoim pracownikom

2019-06-14  |  09:30
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.27 MB )

Pracownicy grupy spółek DANONE stali się udziałowcami firmy, otrzymując bezpłatnie jej akcje. W ten sposób firma pragnie podkreślić ich realny wpływ na rozwój organizacji. Inicjatywa jest częścią autorskiego programu „One Person, One Voice, One Share”, w myśl którego pracownicy współdecydują o kierunku rozwoju spółek DANONE. Polska jest jednym z pierwszych krajów, w których DANONE dodatkowo oferuje pracownikom możliwość zakupu kolejnych akcji na preferencyjnych warunkach.

DANONE stworzył innowacyjny program - „One Person, One Voice, One Share”. Zgodnie z jego założeniami wszyscy pracownicy spółek DANONE w Polsce zostali zaproszeni do uczestniczenia w określaniu kluczowych dla firmy kierunków na przyszłość. Doceniając wkład swoich pracowników, DANONE przekazał im po jednej bezpłatnej akcji, tym samym czyniąc pracowników symbolicznymi współwłaścicielami firmy.

Pracownicy udziałowcami DANONE

Jedna akcja została przekazana każdemu objętemu programem pracownikowi bezpłatnie, a obecna szacunkowa jej wartość wynosi około 240 zł. Otrzymali je pracownicy, których staż w firmie wynosi powyżej jednego roku. Poza coroczną dywidendą i prawem do głosowania podczas walnych zgromadzeń akcjonariuszy, nowi udziałowcy mogą również liczyć na dodatkowy przywilej w postaci kwoty brutto doliczonej do dochodu, która pozwoli pokryć koszty obowiązkowych podatków wynikających z przyznania akcji. Pracownicy pozostaną właścicielami swojej akcji przez cały okres zatrudnienia, a z chwilą odejścia z firmy jej wartość zostanie im wypłacona.

Z możliwości otrzymania bezpłatnie akcji DANONE skorzystało w Polsce aż 95 procent naszych pracowników. To znak, że czują się oni integralną częścią firmy i pragną wspólnie – jako udziałowcy – działać na rzecz jej rozwoju – mówi Magda Dybska-Tabor, Dyrektor HR dla grupy spółek DANONE w Polsce, krajach bałtyckich i krajach nordyckich.

Polska jest też jednym z pierwszych krajów, w których pracownicy grupy spółek DANONE mogą skorzystać  z programu subskrypcji akcji pracowniczych, dzięki czemu na preferencyjnych warunkach mogą oni zakupić dodatkowe akcje firmy. Docelowo możliwość taką zyska 100 000 pracowników DANONE we wszystkich krajach, w których firma prowadzi swoją działalność.

Realny wpływ na przyszłość

Obok przekazania akcji DANONE pracownikom (One Share), niezwykle istotnym elementem programu jest oddanie im głosu (One Voice) i zaproszenie ich do wspólnego kształtowania przyszłości firmy. W ramach programu pracownicy grupy spółek DANONE w Polsce mają możliwość określenia, jakie inicjatywy są ich zdaniem kluczowe i powinny być realizowane w pierwszej kolejności.

Pracownicy DANONE to wyjątkowi akcjonariusze – to właśnie oni najlepiej znają firmę, jej potrzeby i stojące przed nią wyzwania. Dlatego oddajemy im głos, wsłuchujemy się w ich zdanie i wspólnie z nimi budujemy plan działań, który odpowie faktycznym wyzwaniom polskiego rynku – dodaje Magda Dybska-Tabor.

Punktem wyjścia jest 9 celów DANONE na 2030 rok, które zostały ujęte w spójnym planie działań DANONE 2030. Cele te łączą dążenia biznesowe firmy z zaangażowaniem społecznym i są ściśle powiązane z celami zrównoważonego rozwoju ONZ.

Jasny kierunek na przyszłość

Cele DANONE na 2030 rok dotyczą trzech kluczowych obszarów funkcjonowania organizacji – modelu biznesu (3 cele dotyczące rozwoju produktów, a także wsparcia rozwoju społecznego), modelu marki (3 cele dotyczące rozwoju marek i zaangażowania na rzecz budowania zdrowych nawyków żywieniowych i ochrony planety), a także modelu zaufania (3 cele skupiające się na pracownikach i wzmacnianiu ich zaangażowania, rozwoju i współpracy).

Zarówno cele DANONE, jak i założenia programu „One Person, One Voice, One Share”, stanowią część wizji DANONE – „One Planet, One Health” - w myśl której strategicznymi priorytetami firmy jest troska o kondycję planety, a także zdrowie i dobre samopoczucie pracowników, konsumentów i lokalnych społeczności skupionych wokół DANONE.

 

O grupie spółek DANONE

DANONE to światowy lider na rynku żywności, któremu we wszystkich działaniach przyświeca dbanie o zdrowie. W Polsce DANONE działa w 3 obszarach istotnych dla prawidłowego żywienia: produkty mleczne oraz pochodzenia roślinnego (Danone), woda i napoje (Żywiec Zdrój), żywność specjalistyczna dla niemowląt i małych dzieci oraz medyczna (NUTRICIA). Wszystkie spółki DANONE łączy podwójne zobowiązanie na rzecz zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społecznego oraz realizacja misji, zgodnie z którą poprzez żywność niesiemy zdrowie tak wielu ludziom, jak to możliwe. Poprzez nasze produkty, projekty i programy, w myśl wizji One Planet. One Health, zachęcamy do podejmowania właściwych wyborów żywieniowych na co dzień oraz troszczymy się o środowisko naturalne. Grupa spółek DANONE zatrudnia w Polsce łącznie niemal 3 500 osób.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Niesprawny system odgromowy? Sprawdź, co może się stać Biuro prasowe
2019-07-23 | 14:25

Niesprawny system odgromowy? Sprawdź, co może się stać

Ulewne opady, wichury, ale przede wszystkim gwałtowne burze to czynniki, które mogą zagrozić zarówno domostwu, jak i firmie zlokalizowanej w mniejszym budynku czy domu
Firma Nowy bezpłatny cykl porad użytkowych SAP Business One
2019-07-23 | 12:00

Nowy bezpłatny cykl porad użytkowych SAP Business One

Altab, Partner SAP Polska, dla użytkowników oprogramowania SAP Business One przygotował cykl porad użytkowych usprawniających pracę z systemem. Porady dostępne są na portalu
Firma Ekologia w firmie – od biura po logistykę
2019-07-23 | 01:00

Ekologia w firmie – od biura po logistykę

O tym, czy firma działa w sposób ekologiczny przesądza codzienność, a nie np. organizacja festynu promującego ochronę środowiska. Jeśli ekologia jest dla właścicieli i

Kalendarium

MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce

Firma

Prywatna opieka zdrowotna stawia na stomatologię. Rynek jest już wart ponad 10 mld zł

W kolejnych latach dynamiczny wzrost rynku usług stomatologicznych będzie napędzany m.in. przez rosnącą świadomość Polaków dotyczącą stanu zdrowia i wyglądu uzębienia. Pacjenci w zdecydowanej większości korzystają z usług prywatnych gabinetów i mają coraz większe oczekiwania. Aby na nie lepiej odpowiadać, polski rynek stomatologiczny musi się konsolidować. Duże sieci szukają innowacyjnych gabinetów, które chcą do nich dołączyć, z korzyścią dla siebie i pacjentów. Po konsolidacji są w stanie zwiększyć przychody o ok. 30 proc. – wynika z obserwacji Medicover Stomatologia.

Finanse

Organizacje pozarządowe i spółdzielnie socjalne mają problem z pozyskaniem finansowania z banków komercyjnych. Wsparcie BGK pozwoliło im stworzyć już tysiąc miejsc pracy

Blisko 900 beneficjentów, 1,1 tys. pożyczek o wartości ok. 100 mln zł, prawie tysiąc nowych i 1,5 tys. utrzymanych istniejących miejsc pracy – to dotychczasowy bilans realizowanego przez Bank Gospodarstwa Krajowego programu wsparcia Ekonomii Społecznej, dzięki któremu organizacje pozarządowe, spółdzielnie i spółki non profit mogą aplikować o tanie pożyczki i gwarancje do kredytów. Takie podmioty mają dużą potrzebę finansowania, ale mocno ograniczoną możliwość skorzystania z oferty banków komercyjnych. Dla wielu z nich program BGK to jedyna możliwość pozyskania finansowego wsparcia.

Patronaty Newserii

XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica

Prawo

Pracownicze plany kapitałowe mogą pomóc polskiej giełdzie. Spodziewany jest znaczący wzrost obrotów i większa liczba debiutów

Warszawska giełda liczy na duży zastrzyk kapitału w związku z wejściem nowego inwestora instytucjonalnego, jakim będą pracownicze plany kapitałowe. Na polski parkiet napłynie dodatkowych kilka miliardów złotych rocznie, co może pobudzić obroty, zniechęcić spółki do wycofywania się z notowań, za to zachęcić nowe podmioty do debiutów. – Dodatkowy kapitał z kraju powinien także zachęcić zagranicznych inwestorów. Tym bardziej że na rynku nie brakuje taniego pieniądza – mówi Tomasz Prusek, prezes Fundacji Przyjazny Kraj.

IFA 2019 Berlin

Telekomunikacja

M. Boni: Budowa 5G wymaga odpowiednich regulacji i zachęt do inwestycji. Polskie firmy na razie są mało zaawansowane cyfrowo

Co trzecia firma w Polsce należy do cyfrowych „naśladowców" i „spóźnialskich” z ograniczonymi inwestycjami lub bez żadnych planów związanych z cyfryzacją biznesu. Jedynie 5 proc. to liderzy transformacji. Dzięki przyjęciu przez Sejm megaustawy, cyfryzacja polskich firm może znacznie przyspieszyć. Konieczne są jednak decyzje rządu i regulatorów, aby Polska dogoniła liderów. Niezbędne też są zachęty dla firm do inwestowania – podkreśla Michał Boni, były minister cyfryzacji.

Złote Spinacze 2019