Komunikaty PR

Inwestycja w różnorodność

2013-10-10  |  16:15
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl

Badania pokazują, że ilość świadczeń oferowanych w firmach z roku na rok rośnie. 74%, czyli o 3 punkty procentowe więcej niż w roku ubiegłym, przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 250 pracowników, gwarantuje im przynajmniej 6 różnych świadczeń pozapłacowych. Z kolei pośród firm, które zatrudniają od 50 do 249 pracowników minimum 6 świadczeń oferuje zatrudnionym, aż 55% z nich (o 2 punkty procentowe więcej niż w roku ubiegłym).

 

Pracodawcy najczęściej proponują dofinansowanie wypoczynku, służbowy telefon czy samochód, zapomogi oraz paczki świąteczne. Jednak prawie na równi popularne są pożyczki na preferencyjnych warunkach, dodatkowe szkolenia i kursy językowe, dofinansowanie na rzecz dzieci (nauka, wakacje), jak również dofinansowanie rozwiązań zwiazanych z kulturą czy sportem.  Oferta świadczeń pozapłacowych w firmach staje się coraz bardziej różnorodna. Wynika to z faktu, że nie istnieje jeden idealny pakiet świadczeń, który odpowiadałby wszystkim pracownikom organizacji.

 

Rosnąca ilość świadczeń z pewnością cieszy pracowników. Pytanie jednak czy wszystkich? Sytuacja, gdy każdy z zatrudnionych ma równy dostęp do całej kafeterii oferowanych przez firmę rozwiązań jest nadal rzadkością. Często z racji mniej lub bardziej ograniczonych budżetów działa zasada: kto pierwszy ten lepszy! Czyli kto pierwszy zgłosi się do działu HR czy Kadr po bilety do teatru, idzie na przedstawienie. Także stawiając na rozwiązania sportowe pracodawca zaspokaja potrzeby tylko pewnej grupy pracowników, tej która każde popołudnie lubi spędzać na siłowni. Co jednak z tymi, dla których wysiłek fizyczny jest formą bardziej kary niż nagrody? Czy jest dla nich w firmie alternatywa? Niestety, ze względu na ograniczenia budżetowe, rzadko kiedy ta część pracowników może znaleźć coś dla siebie w ofercie pracodawcy. Sytuację tę w łatwy sposób można zmienić, nie zwiększając przy tym budżetu na świadczenia. Z odpowiedzią przychodzą inteligentne platformy do zarządzania świadczeniami pozapłacowymi.

 

Zakupy z wirtualnym koszykiem

Platforma do zarządzania świadczeniami pozapłacowymi to nic innego, jak sklep internetowy, w ramach którego pracownicy wybierają takie świadczenia, które faktycznie odpowiadają ich potrzebom, aktualnej sytuacji życiowej czy zainteresowaniom. Katalogi świadczeń są na tyle elastyczne, że mogą się w nich znaleźć zarówno aktualnie funkcjonujące w firmie rozwiązania, jak i usługi komplementarne: karty kulturalno-sportowe np. Flexi Pass Sodexo, nowoczesne karty przedpłacone, którymi zapłacimy za posiłki takie jak Lunch Pass, czy wreszcie produkty własne firmy oferowane pracownikom w bardziej atrakcyjnych cenach.

 

Inwestuj rozsądnie – optymalizuj budżet

Optymalizacja budżetu polega na tym, że firma porusza się dokładnie w takich samych ramach finansowych jak dotychczas, tylko decyzję o wyborze świadczeń pozostawia po stronie osoby, która najlepiej dopasuje je do swoich oczekiwań, czyli samemu pracownikowi. Często okazuje się, że zatrudniony po raz pierwszy naprawdę widzi, jak duże pieniądze co miesiąc czy kwartał (częstotliwość wyboru świadczeń przez pracownika ustala firma), inwestuje w niego pracodawca!

 

Sodexo Select – różni pracownicy, różne potrzeby

Jednym z najnowszych, a jednocześnie najbardziej kompleksowych tego typu rozwiązań na rynku jest Sodexo Select. Platforma oferuje ograniczony wyłącznie wyobraźnią HR-owca katalog świadczeń, w tym między innymi internetowe kody zakupowe do empik.com, smyk.com, Superkoszyk.pl, Fabrykaform.pl, Answear.com czy Tagomago.pl. Daje też możliowść wyboru kart upominkowych do perfumerii sieci Douglas, czy elektronicznych kuponów lub kodów SMS do zrealizowania w sieci kin Cinema City lub Multikino/Silver Screen w całej Polsce. W ramach Sodexo Select dostępny jest także cały szereg rozwiązań wspierających codzienną pracę działu HR. Na co dzień do jego dyspozycji pozostaje dedykowany Program Manager oraz moduł raportowy, który pozwala analizować wybory pracowników z uwzględnieniem ich płci, stanowiska czy lokalizacji geograficznej. Anonimowe ankiety umożliwiają natomiast badanie zarówno dopasowania oferty świadczeń do oczekiwań pracowników, a co za tym idzie ich większej satysfakcji, jak i opinii o samym pracodawcy.

 

Zastosowanie w firmie platformy do zarządzania świadczeniami pozapłacowymi to wyjście naprzeciw oczekiwaniom pracowników, a jednocześnie nowatorska droga do zapewnienia pracodawcy pozytywnych notowań. Jednocześnie to rozwiązanie optymalne finansowo, ponieważ odbywa się w ramach identycznego jak dotychczas stosowany w firmie budżetu na świadczenia pozapłacowe. Badania Top Employers w Europie (topemployers.eu) pokazują wyraźnie, że firmy, które wdrożyły kafeteryjny system wyboru świadczeń, mogą się pochwalić niższą rotacją pracowników, a jednocześnie zatrudnione u nich osoby wykazują się zdecydowanie wyższym zaangażowaniem. Widać wyraźnie, że wolność wyboru w zakresie świadczeń pozapłacowych przekłada się na wiekszą efektywnośc pracy i przywiązanie do pracodawcy.

 

Kontakt:

Marta Rakoczy

Tel. +48 605 073 929

Fax: +22 402 48 68

E-mail : m.rakoczy|contrust.pl| |m.rakoczy|contrust.pl

 

O Sodexo

Grupa Sodexo, światowy lider w zakresie usług poprawiających Jakość Życia, od chwili założenia firmy przez Pierre’a Bellona w 1966 roku, jest strategicznym partnerem dla firm i instytucji, które kładą nacisk na efektywność, lojalność i dobre samopoczucie pracowników oraz partnerów biznesowych. Z wielką pasją 420 000 pracowników Sodexo w 80 krajach, projektuje, zarządza i dostarcza kompleksowe usługi w zakresie obsługi nieruchomości (Sodexo On-site Services) oraz w zakresie motywacji (Sodexo Benefits and Rewards Services), obsługując każdego dnia 75 milionów konsumentów na całym świecie.

 

Sodexo Benefits and Rewards Services

Sodexo Benefits and Rewards Services jest liderem polskiego rynku świadczeń pozapłacowych, na którym działa już od 15 lat, a także ekspertem w zakresie kompleksowych usług motywacyjnych. Doradza w obszarze tworzenia trwałych relacji pracodawcy z pracownikami oraz w zakresie budowania lojalności partnerów biznesowych i klientów. Wieloletnie doświadczenie firmy pokazuje, iż kompleksowe usługi motywacyjne pozytywnie wpływają na wydajność organizacji. Z oferty Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce skorzystało już 43 tysiące klientów i ponad 3,5 miliona użytkowników. Na polskim rynku firma Sodexo otrzymała m.in. tytuł Business Superbrands oraz nagrodę Złota Jakość Roku.

 

 

Sodexo w liczbach
(dane z 31 sierpnia 2012 roku)

 

Grupa Sodexo na świecie

 

18,2 miliarda euro skonsolidowanego dochodu

420 000 pracowników

20. pozycja na liście największych pracodawców na świecie

80 krajów

34 300 placówek

75 milionów konsumentów dziennie

 

Sodexo On-site Services w Polsce

5 800 000 m2 obsługiwanej powierzchni

2 600 obsługiwanych mniejszych jednostek

2 000 zatrudnionych pracowników

420 Klientów

400 obsługiwanych nieruchomości

70 restauracji

 

Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce

43 000 Klientów

3 500 000 użytkowników naszych rozwiązań

50 000 współpracujących punktów usługowo-handlowych

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Integruj biznes, by sprzedawać więcej Biuro prasowe
2020-11-25 | 01:00

Integruj biznes, by sprzedawać więcej

Czy sprzedaż w 2020 roku wygląda inaczej niż w latach ubiegłych? Pandemia przyspieszyła pewne procesy i jeszcze bardziej umocniła niektóre trendy, przez co firmy musiały szybciej
Firma Chiński rynek atrakcyjny dla przedsiębiorców jak nigdy dotąd
2020-11-24 | 11:00

Chiński rynek atrakcyjny dla przedsiębiorców jak nigdy dotąd

Jak donoszą najnowsze dane, w Państwie Środka został odnotowany wzrost PKB w 3 kwartale tego roku, podczas gdy Europa i Polska mają ten rok zakończyć na minusie. Import z Chin może okazać
Firma Grupa Kapitałowa RAFAMET podsumowuje III kwartał 2020 roku
2020-11-24 | 09:30

Grupa Kapitałowa RAFAMET podsumowuje III kwartał 2020 roku

Grupa Kapitałowa RAFAMET za trzeci kwartał 2020 r. uzyskała dodatni wynik finansowy netto w wysokości 1,4 mln zł. W omawianym okresie 2020 roku GK RAFAMET osiągnęła przychody ze

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Biogen

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Konsument

Na Śląsku stawiają na innowacje społeczne i zielone technologie. Duże inwestycje klimatyczne czekają wszystkie polskie miasta

W najbliższych kilkunastu latach polskie miasta czekają duże inwestycje związane z potrzebą dostosowywania do europejskiej polityki klimatycznej i z przeciwdziałaniem zmianom klimatu. Środki potrzebne są przede wszystkim na nowe technologie, poprawiające jakość życia w długoletniej perspektywie. Sytuację skomplikowała jednak pandemia, w wyniku której samorządy tracą miliony złotych m.in. przez koszty walki z wirusem i mniejsze wpływy z podatków. W trudnych czasach potrzebne jest innowacyjne podejście do zarządzania, zwłaszcza w miastach, których gospodarka opiera się na kopalniach. W ramach projektu Rybnik360 śląskie miasto do 2035 roku chce zastąpić wygaszane stopniowo górnictwo, opierając się m.in. na zielonych technologiach i odnawialnych źródłach energii.

 

Finanse

Tarcza branżowa trafi pod obrady Senatu. Możliwe rozszerzenie listy sektorów uprawnionych do pomocy

Zgodnie z zapowiedziami rządu od 28 listopada ponownie zaczną działać sklepy i usługi w galeriach handlowych, choć w bardziej rygorystycznym reżimie sanitarnym. Na większe luzowanie obostrzeń na razie nie pozwala wciąż wysoka liczba zakażeń i zgonów. Firmy z określonych branż, które pozostają zamknięte, będą mogły liczyć na pomoc z tarczy branżowej, przyjętej w ubiegłym tygodniu przez Sejm. Problem w tym, że lista PKD jest niewystarczająca i z tym najczęściej przedsiębiorcy zgłaszają się dziś do Rzecznika MŚP. Wicepremier Jarosław Gowin zapowiedział, że na etapie prac Senatu wsparcie to może zostać rozszerzone na innych beneficjentów.

Farmacja

Pacjenci z ciężkimi chorobami jelit muszą przerywać terapię po 1-2 latach ze względów administracyjnych. Lekarze apelują o zmiany

Na nieswoiste zapalenia jelit choruje około 50 tys. Polaków, głównie młodych osób przed 35. rokiem życia. Pacjenci z ciężkim przebiegiem choroby potrzebują terapii biologicznej, która w Polsce jest dostępna w ramach programów lekowych. Te ze względów administracyjnych są jednak ograniczone czasowo do 1–2 lat. Po tym okresie pacjenci nie mogą już kontynuować leczenia, a do programu lekowego mogą zostać włączeni ponownie dopiero, kiedy nastąpi nawrót choroby i ciężkie nasilenie jej objawów. Lekarze apelują o zmianę tych kryteriów. – Przerywanie terapii, które może doprowadzić do utraty jej skuteczności, powinno być uznane za błąd. To ryzykowne dla pacjentów – podkreśla prof. Jarosław Reguła, krajowy konsultant w dziedzinie gastroenterologii.

 
 

Problemy społeczne

Pandemia zwiększyła zainteresowanie ubezpieczeniami na życie. Klienci częściej szukają ochrony na wypadek nagłego zachorowania i pobytu w szpitalu

W ostatnich miesiącach widać większe zainteresowanie ubezpieczeniami na życie. Po wiosennym spowolnieniu spowodowanym lockdownem w III kwartale wzrósł popyt na ubezpieczenia, mimo wakacji, które zazwyczaj są spokojniejszym okresem w sprzedaży. W Unilinku od stycznia do września dynamika sprzedaży wzrosła o 120 proc. r/r, a w samym wrześniu – o 136 proc. To nie tylko efekt wzrostu świadomości ubezpieczeniowej, ale też przesunięcia w czasie decyzji o zakupie polisy.