Komunikaty PR

Inwestycja w różnorodność

2013-10-10  |  16:15
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl

Badania pokazują, że ilość świadczeń oferowanych w firmach z roku na rok rośnie. 74%, czyli o 3 punkty procentowe więcej niż w roku ubiegłym, przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 250 pracowników, gwarantuje im przynajmniej 6 różnych świadczeń pozapłacowych. Z kolei pośród firm, które zatrudniają od 50 do 249 pracowników minimum 6 świadczeń oferuje zatrudnionym, aż 55% z nich (o 2 punkty procentowe więcej niż w roku ubiegłym).

 

Pracodawcy najczęściej proponują dofinansowanie wypoczynku, służbowy telefon czy samochód, zapomogi oraz paczki świąteczne. Jednak prawie na równi popularne są pożyczki na preferencyjnych warunkach, dodatkowe szkolenia i kursy językowe, dofinansowanie na rzecz dzieci (nauka, wakacje), jak również dofinansowanie rozwiązań zwiazanych z kulturą czy sportem.  Oferta świadczeń pozapłacowych w firmach staje się coraz bardziej różnorodna. Wynika to z faktu, że nie istnieje jeden idealny pakiet świadczeń, który odpowiadałby wszystkim pracownikom organizacji.

 

Rosnąca ilość świadczeń z pewnością cieszy pracowników. Pytanie jednak czy wszystkich? Sytuacja, gdy każdy z zatrudnionych ma równy dostęp do całej kafeterii oferowanych przez firmę rozwiązań jest nadal rzadkością. Często z racji mniej lub bardziej ograniczonych budżetów działa zasada: kto pierwszy ten lepszy! Czyli kto pierwszy zgłosi się do działu HR czy Kadr po bilety do teatru, idzie na przedstawienie. Także stawiając na rozwiązania sportowe pracodawca zaspokaja potrzeby tylko pewnej grupy pracowników, tej która każde popołudnie lubi spędzać na siłowni. Co jednak z tymi, dla których wysiłek fizyczny jest formą bardziej kary niż nagrody? Czy jest dla nich w firmie alternatywa? Niestety, ze względu na ograniczenia budżetowe, rzadko kiedy ta część pracowników może znaleźć coś dla siebie w ofercie pracodawcy. Sytuację tę w łatwy sposób można zmienić, nie zwiększając przy tym budżetu na świadczenia. Z odpowiedzią przychodzą inteligentne platformy do zarządzania świadczeniami pozapłacowymi.

 

Zakupy z wirtualnym koszykiem

Platforma do zarządzania świadczeniami pozapłacowymi to nic innego, jak sklep internetowy, w ramach którego pracownicy wybierają takie świadczenia, które faktycznie odpowiadają ich potrzebom, aktualnej sytuacji życiowej czy zainteresowaniom. Katalogi świadczeń są na tyle elastyczne, że mogą się w nich znaleźć zarówno aktualnie funkcjonujące w firmie rozwiązania, jak i usługi komplementarne: karty kulturalno-sportowe np. Flexi Pass Sodexo, nowoczesne karty przedpłacone, którymi zapłacimy za posiłki takie jak Lunch Pass, czy wreszcie produkty własne firmy oferowane pracownikom w bardziej atrakcyjnych cenach.

 

Inwestuj rozsądnie – optymalizuj budżet

Optymalizacja budżetu polega na tym, że firma porusza się dokładnie w takich samych ramach finansowych jak dotychczas, tylko decyzję o wyborze świadczeń pozostawia po stronie osoby, która najlepiej dopasuje je do swoich oczekiwań, czyli samemu pracownikowi. Często okazuje się, że zatrudniony po raz pierwszy naprawdę widzi, jak duże pieniądze co miesiąc czy kwartał (częstotliwość wyboru świadczeń przez pracownika ustala firma), inwestuje w niego pracodawca!

 

Sodexo Select – różni pracownicy, różne potrzeby

Jednym z najnowszych, a jednocześnie najbardziej kompleksowych tego typu rozwiązań na rynku jest Sodexo Select. Platforma oferuje ograniczony wyłącznie wyobraźnią HR-owca katalog świadczeń, w tym między innymi internetowe kody zakupowe do empik.com, smyk.com, Superkoszyk.pl, Fabrykaform.pl, Answear.com czy Tagomago.pl. Daje też możliowść wyboru kart upominkowych do perfumerii sieci Douglas, czy elektronicznych kuponów lub kodów SMS do zrealizowania w sieci kin Cinema City lub Multikino/Silver Screen w całej Polsce. W ramach Sodexo Select dostępny jest także cały szereg rozwiązań wspierających codzienną pracę działu HR. Na co dzień do jego dyspozycji pozostaje dedykowany Program Manager oraz moduł raportowy, który pozwala analizować wybory pracowników z uwzględnieniem ich płci, stanowiska czy lokalizacji geograficznej. Anonimowe ankiety umożliwiają natomiast badanie zarówno dopasowania oferty świadczeń do oczekiwań pracowników, a co za tym idzie ich większej satysfakcji, jak i opinii o samym pracodawcy.

 

Zastosowanie w firmie platformy do zarządzania świadczeniami pozapłacowymi to wyjście naprzeciw oczekiwaniom pracowników, a jednocześnie nowatorska droga do zapewnienia pracodawcy pozytywnych notowań. Jednocześnie to rozwiązanie optymalne finansowo, ponieważ odbywa się w ramach identycznego jak dotychczas stosowany w firmie budżetu na świadczenia pozapłacowe. Badania Top Employers w Europie (topemployers.eu) pokazują wyraźnie, że firmy, które wdrożyły kafeteryjny system wyboru świadczeń, mogą się pochwalić niższą rotacją pracowników, a jednocześnie zatrudnione u nich osoby wykazują się zdecydowanie wyższym zaangażowaniem. Widać wyraźnie, że wolność wyboru w zakresie świadczeń pozapłacowych przekłada się na wiekszą efektywnośc pracy i przywiązanie do pracodawcy.

 

Kontakt:

Marta Rakoczy

Tel. +48 605 073 929

Fax: +22 402 48 68

E-mail : m.rakoczy|contrust.pl| |m.rakoczy|contrust.pl

 

O Sodexo

Grupa Sodexo, światowy lider w zakresie usług poprawiających Jakość Życia, od chwili założenia firmy przez Pierre’a Bellona w 1966 roku, jest strategicznym partnerem dla firm i instytucji, które kładą nacisk na efektywność, lojalność i dobre samopoczucie pracowników oraz partnerów biznesowych. Z wielką pasją 420 000 pracowników Sodexo w 80 krajach, projektuje, zarządza i dostarcza kompleksowe usługi w zakresie obsługi nieruchomości (Sodexo On-site Services) oraz w zakresie motywacji (Sodexo Benefits and Rewards Services), obsługując każdego dnia 75 milionów konsumentów na całym świecie.

 

Sodexo Benefits and Rewards Services

Sodexo Benefits and Rewards Services jest liderem polskiego rynku świadczeń pozapłacowych, na którym działa już od 15 lat, a także ekspertem w zakresie kompleksowych usług motywacyjnych. Doradza w obszarze tworzenia trwałych relacji pracodawcy z pracownikami oraz w zakresie budowania lojalności partnerów biznesowych i klientów. Wieloletnie doświadczenie firmy pokazuje, iż kompleksowe usługi motywacyjne pozytywnie wpływają na wydajność organizacji. Z oferty Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce skorzystało już 43 tysiące klientów i ponad 3,5 miliona użytkowników. Na polskim rynku firma Sodexo otrzymała m.in. tytuł Business Superbrands oraz nagrodę Złota Jakość Roku.

 

 

Sodexo w liczbach
(dane z 31 sierpnia 2012 roku)

 

Grupa Sodexo na świecie

 

18,2 miliarda euro skonsolidowanego dochodu

420 000 pracowników

20. pozycja na liście największych pracodawców na świecie

80 krajów

34 300 placówek

75 milionów konsumentów dziennie

 

Sodexo On-site Services w Polsce

5 800 000 m2 obsługiwanej powierzchni

2 600 obsługiwanych mniejszych jednostek

2 000 zatrudnionych pracowników

420 Klientów

400 obsługiwanych nieruchomości

70 restauracji

 

Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce

43 000 Klientów

3 500 000 użytkowników naszych rozwiązań

50 000 współpracujących punktów usługowo-handlowych

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Prezes Zarządu TIM SA w finale konkursu EY Przedsiębiorca Roku Biuro prasowe
2021-01-13 | 13:20

Prezes Zarządu TIM SA w finale konkursu EY Przedsiębiorca Roku

Krzysztof Folta, Prezes Zarządu i jeden z założycieli TIM SA, znalazł się w gronie 15 osób walczących o tytuł Przedsiębiorcy Roku w konkursie organizowanym w Polsce od 2003 roku
Firma Zimowy sezon przeziębieniowy 2021 również z kampanią radiową „Weź dziś Cerutin®”
2021-01-13 | 01:00

Zimowy sezon przeziębieniowy 2021 również z kampanią radiową „Weź dziś Cerutin®”

Emitowana od jesieni reklama „Weź dziś Cerutin®”, skutecznie zachęcała do sięgnięcia po popularny lek stosowany w zapobieganiu przeziębieniom oraz łagodzeniu objawów
Firma Ruszyła XXIV edycja Konkursu „Dobroczyńca Roku”
2021-01-12 | 13:00

Ruszyła XXIV edycja Konkursu „Dobroczyńca Roku”

W Polsce jest wiele firm, które samodzielnie lub we współpracy z organizacjami pozarządowymi, realizują wartościowe projekty społeczne, angażując się przy tym całym sercem.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Dostawy szczepionek do państw UE ruszą pełną parą w II kwartale. Wtedy może pojawić się problem z wydolnością systemu szczepień

Komisja Europejska zakontraktowała do tej pory w sumie 2,3 mld dawek szczepionek na COVID-19 od sześciu firm farmaceutycznych. Jeżeli rozmowy z dwoma kolejnymi zakończą się podpisaniem umów, ta liczba jeszcze wzrośnie. – UE już w tej chwili ma dużo więcej dawek, niż sama potrzebuje – mówi dyrektor Przedstawicielstwa KE w Polsce, dr Marek Prawda. Dostawy mają ruszyć w pełni w II kwartale br., ale niektóre kraje się niecierpliwią i prowadzą z producentami indywidualne rozmowy dotyczące zakupu dodatkowych szczepionek. Jak podkreśla ekspert, te negocjacje nie mogą w żaden sposób ograniczać wywiązywania się z dostaw  w ramach unijnego programu.

Problemy społeczne

Na Podhalu kryzys z branży turystycznej rozlewa się na inne branże. Część przedsiębiorców zamierza działać mimo obostrzeń

2020 rok był bardzo trudny dla przedsiębiorców turystycznych na Podhalu. Tatry mogło odwiedzić o 40 proc. turystów mniej niż przed rokiem, a największą bolączką jest zamknięcie turystyki w sezonie zimowym. Rządowe tarcze nie obejmą wszystkich poszkodowanych, co powoduje, że kryzys zaczyna się już rozlewać na inne branże. – Doszliśmy do takiego momentu, gdzie jest tylko frustracja, bunt i nieposłuszeństwo. Może się okazać, że faktycznie część biznesów otworzy się mimo obostrzeń – mówi Agata Wojtowicz, prezes Tatrzańskiej Izby Gospodarczej.

Finanse

Fundusze liczą na okazje do inwestowania w branżach dotkniętych kryzysem. Ich aktywność rośnie, ale prawie połowa spodziewa się mniejszych budżetów na inwestycje

90 proc. funduszy aktywnych w Polsce, pomimo pandemii i kryzysu, dobrze ocenia swoją obecną sytuację. 66 proc. określą ją jako stabilną, a 24 proc. spodziewa się poprawy – wynika z badania „Barometr branży Private Equity i Venture Capital”. W 2021 rok wchodzą z ostrożnym optymizmem. – Inwestorzy oceniają, że ten rok będzie szansą na zakup spółek po dobrych cenach, które zostały skorygowane podczas pandemii, albo na sprzedaż firm, które nie zostały dotknięte kryzysem – informuje Piotr Dalak z JP Weber, współautor raportu.

Problemy społeczne

Jurek Owsiak: 29. Finał WOŚP gotowy pod względem organizacyjnym i sanitarnym. Na zbiórkach i aukcjach internetowych uzbierano już ponad 10 mln zł

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy gotowa do 29. finału, nietypowego ze względu na pandemię i obowiązujące obostrzenia. Tegoroczna akcja charytatywna to już blisko 8 tys. puszek stacjonarnych, 12 tys. eSkarbonek, prawie 1,4 tys. sztabów oraz rzesza wolontariuszy. – Liczymy się z tym, że w czasie pandemii zebranych pieniędzy może być dużo mniej. Ale zbiórka już trwa i o dziwo jednego dnia potrafi przybyć na naszym koncie ponad milion złotych. W tych czasach to nieprawdopodobna suma – mówi Jurek Owsiak, pomysłodawca i prezes Fundacji WOŚP. Finał rozpocznie się w sobotę 30 stycznia wieczorem.