Komunikaty PR

Rola gadżetów w budowaniu wizerunku firmy

2016-04-12  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marta Myszkowska
Good One PR

Erazma Ciołka 10 lok. 220
01-402 Warszawa
marta.myszkowska|goodonepr.pl| |marta.myszkowska|goodonepr.pl
796 996 259
www.goodonepr.pl
Do pobrania docx ( 0 MB )

Budowanie wizerunku firmy polega na umiejętnym prowadzeniu biznesu zgodnie z założoną koncepcją przedsiębiorstwa, która pozwala ukształtować szereg pozytywnych skojarzeń w świadomości jej odbiorców oraz zbudować długotrwałe relacje z klientami i partnerami biznesowymi. Jaką rolę odgrywają gadżety w budowaniu wizerunku firmy?

Wiele firm decydując się na promocję swojej działalności stawia na reklamę masową, czyli taką, która dociera do wielu odbiorców jednocześnie. W tym celu wykorzystują potencjał jaki daje telewizja, radio i prasa, zapominając jednocześnie o tym, jak ważną rolę w budowaniu wizerunku firmy stanowi indywidualne podejście do klienta. Tymczasem, statystyczny Polak obcujący z reklamą, skupia na niej swoją uwagę nie dłużej niż trzy sekundy i w niedługim czasie o niej zapomina. W tym kontekście, gadżety firmowe dedykowane poszczególnym odbiorcom, odgrywają istotną rolę w budowaniu wizerunku firmy.

Jaką rolę pełnią gadżety firmowe?

Gadżety pełnią ściśle określone funkcje w prowadzeniu działalności i budowaniu wizerunku firmy. Po pierwsze, stanowią jedno z najbardziej skutecznych narzędzi wspierających sprzedaż. Klient, który ma do wyboru dwie bardzo podobne do siebie oferty, zawsze zdecyduje się na taką, z której będzie mógł czerpać dodatkowe korzyści, nawet jeżeli będzie to niewielki upominek od firmy. Po drugie, za pomocą gadżetów buduje się rozpoznawalność marki – klient, korzystający z upominków oferowanych przez firmę takich jak długopis, czy kubek z logo, znacznie częściej będzie obcował z marką, która w ten sposób skuteczniej zostanie utrwalona w jego świadomości. Po trzecie, gadżety firmowe przyciągają uwagę klientów. Przedsiębiorstwa, które dystrybuują własne gadżety szybko zyskują rozpoznawalność i przyciągają osoby, które w żaden inny sposób nie trafiłyby na ich ofertę – wylicza Monika Glegoła, współorganizatorka targów Gift Show Poland, jednego z największych wydarzeń branży upominkowej w Polsce. Upominki firmowe pełnią jeszcze jedną istotną funkcję: sprawiają, że oferta przedsiębiorstwa staje się dla jej odbiorców atrakcyjniejsza z tego względu, że oferowane produkty bardzo często oceniane są przez pryzmat przyjaznej marki.

Korzyści płynące z wprowadzenia gadżetów do oferty firmy

Zdarza się, że właściciele firm nie dostrzegają ważnej funkcji, jaką pełnią gadżety marketingowe w budowaniu pozytywnych relacji w otoczeniu przedsiębiorstwa i często uznają je ze niepotrzebny wydatek. – Obdarowanie klienta nawet niewielkim gadżetem z logo, takim jak długopis, czy pendrive, może zadecydować o losach ich dalszej współpracy. Dla klienta jest to bowiem sygnał, że przedsiębiorstwo nie jest nastawione na szybki zysk, ale dba o ich wzajemne relacje i jest skłonne w nie inwestować. Świadomi tego klienci znacznie częściej decydują się na ponowne skorzystanie z usług firmy oraz chętniej polecają ją znajomym, a to już przekłada się na jej bezpośrednie korzyści, czyli zwiększenie sprzedaży oraz rozpoznawalności marki – mówi Monika Glegoła, współorganizatorka targów Gift Show Poland.

W jaki sposób można wykorzystać gadżety firmowe?

Gadżety firmowe najczęściej podarowywane są klientom stale korzystającym z usług firmy lub dokonującym zakupów za określoną kwotę. Inną możliwością wykorzystania upominków firmowych jest okres przedświąteczny, kiedy duża liczba przedsiębiorstw decyduje się na przesłanie kartek z życzeniami swoim klientom lub partnerom biznesowym. Życzenia świąteczne warto uzupełnić o upominek firmowy, który będzie przypominał odbiorcy o miłym geście. – Gadżety doskonale sprawdzają się także podczas wydarzeń promocyjnych przedsiębiorstwa oraz targów, kiedy firma przedstawia swoją ofertę – upominek w torbie na pewno zachęci jej odbiorców do zapoznania się z propozycją firmy, a nawet skorzystania z niej – dodaje Monika Glegoła, współorganizatorka targów Gift Show Poland. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Outsourcing logistyki w sklepie internetowym Biuro prasowe
2019-08-16 | 01:00

Outsourcing logistyki w sklepie internetowym

Dwa, bardzo podobne do siebie sklepy internetowe mogą być zupełnie inaczej zorganizowane. W ostatecznym rozrachunku właśnie organizacyjna sprawność może zdecydować o tym, który z
Firma Czy bycie multifranczyzobiorcą naprawdę się opłaca?
2019-08-16 | 01:00

Czy bycie multifranczyzobiorcą naprawdę się opłaca?

Franczyza lodowa to biznes, w którym wielu przedsiębiorców szybko decyduje się na otworzenie kolejnego punktu sprzedaży. Niskie koszty inwestycji oraz perspektywa sprawnego
Firma Nowoczesny savoir-vivre w biznesie
2019-08-13 | 01:00

Nowoczesny savoir-vivre w biznesie

To, że sytuacje biznesowe wymagają stosownego zachowania, przyjmujemy raczej za oczywiste. A jednak coraz rzadziej używa się sformułowania „savoir-vivre”, które może

Kalendarium

Bankowość

Od 2020 roku większa pomoc dla kredytobiorców. W praktyce może jednak pogłębić problemy finansowe

– Nowelizacja ustawy frankowej to tylko powierzchowna zmiana – ocenia ekonomista Sławomir Horbaczewski. Nowe przepisy, które wejdą w życie z początkiem 2020 roku, wydłużają okres i wartość pomocy udzielanej kredytobiorcom, którzy borykają się z trudnościami w ich spłacie. W praktyce mogą jednak pogłębić ich problemy, kiedy – po okresie przejściowym – otrzymaną pomoc finansową trzeba będzie zwrócić. Ekonomista ocenia, że problem kredytów walutowych z czasem rozwiąże się sam, bo ich spłacalność jest bardzo dobra, a kredytobiorcy sami dochodzą do porozumienia z bankami w przypadku problemów.

Patronaty Newserii

MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce
XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica

Handel

Wyhamowały inwestycje w gospodarstwach rolnych. Z powodu suszy i słabego wykorzystania środków unijnych spada sprzedaż maszyn rolniczych

Sprzedaż ciągników i przyczep rolniczych spada. I półrocze 2019 roku jest pod tym względem najsłabsze od lat. W sumie zarejestrowano nieco ponad 3,9 tys. nowych ciągników i blisko 2,4 tys. nowych przyczep. Rolnicy są mniej skłonni do inwestycji, a każdy zakup jest bardziej przemyślany. – To wynik problemów z suszą, chorobami zwierząt i sytuacji z dotacjami rolniczymi – tłumaczy Michał Spaczyński z Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych.

IFA 2019 Berlin

Ochrona środowiska

Lasy umierają z powodu suszy. Drzewa atakują korniki i rośnie ryzyko pożarowe

Obecny rok nie wypada źle pod względem liczby pożarów w lasach. Problemem są jednak susza i ekstremalnie wysokie temperatury, słabo znoszone przez starsze drzewostany – oceniają leśnicy. Apelują przy tym, żeby podczas przebywania w lasach zachować ostrożność, a wszystkie zagrożenia zgłaszać pod numer alarmowy 112. Za 90 proc. pożarów lasów odpowiada właśnie ludzka nieostrożność albo umyślne podpalenia. Odbudowa ekosystemu po pożarze trwa nawet kilkadziesiąt lat.

Złote Spinacze 2019

Samorządy

Rządowa chmura obliczeniowa poprawi bezpieczeństwo IT w samorządach. Zachęci też mniejsze firmy do takich rozwiązań

W Wielkiej Brytanii G-Cloud, czyli rządowa chmura obliczeniowa, obsługuje ponad 1,2 tys. różnego rodzaju podmiotów i cały czas jej portfolio usług i produktów poszerza się. – W tym samym kierunku będzie zmierzać polskie rozwiązanie – mówi Marcin Zmaczyński, ekspert Aruba Cloud. Jak podkreśla, uruchomiona w styczniu przez resort cyfryzacji rządowa chmura obliczeniowa będzie dla przedsiębiorstw jasnym sygnałem, że to bezpieczne i opłacalne rozwiązanie. Zdecydowanie poprawi też bezpieczeństwo w mniejszych jednostkach samorządowych, gdzie lokalne serwerownie są często przestarzałe.