Komunikaty PR

Sage i Aviva integrują systemy do obsługi Pracowniczych Planów Kapitałowych

2019-09-12  |  14:30

Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na przystąpienie do Pracowniczych Planów Kapitałowych za pośrednictwem Aviva Investors TFI oraz korzystają z systemu Sage Kadry i Płace One Payroll, mogą zautomatyzować zarządzanie programem PPK. Sage i Aviva zintegrowały bowiem swoje systemy informatyczne.

Dokumenty i dane niezbędne do prowadzenia PPK, m.in. umowy o przystąpieniu do programu, jak również deklaracje pracowników czy wskazania wysokości składek, przesyłane będą z oprogramowania kadrowo-płacowego Sage Kadry i Płace One Payroll do systemów informatycznych Avivy. Korzystanie z usługi będzie łatwe oraz intuicyjne dzięki specjalnie zaprojektowanemu interfejsowi aplikacji (API, ang. application programming interface), który w ramach umowy z Aviva Sage dostarczy swoim klientom.

- Współpraca z Avivą dzięki automatyzacji części administracyjnej związanej z obsługą programu PPK to przede wszystkim odciążenie naszych klientów i ich pracowników w działach kadrowych oraz HR. To nie tylko ułatwienie dla dużych firm, ale także przedsiębiorstw z sektora MŚP, gdzie praktycznie nie ma możliwości zatrudnienia dodatkowych pracowników do obsługi programu – komentuje Piotr Ciski, prezes zarządu Sage.

- Polska ustawa o PPK powstała w oparciu o rozwiązania, które z sukcesem funkcjonują w wielu krajach, w tym w Wielkiej Brytanii. Nasze doświadczenia z rynku brytyjskiego wskazują, jak ważne jest wsparcie dla pracodawców, szczególnie w zakresie integracji systemów informatycznych. Takie rozwiązanie zdecydowanie zmniejszy pracochłonność obsługi PPK dla pracowników działów kadrowych, ale również pozwoli na ograniczenie lub całkowite wyeliminowanie możliwości wystąpienia błędów i opóźnień w przekazywanie składek na indywidualne konta uczestników planu. Pośrednio więc wpłynie na większe bezpieczeństwo całego systemu – mówi Tymoteusz Paleczny, wiceprezes Aviva Investors TFI.

Według specjalistów ds. PPK w Sage proces przygotowania organizacji do obsługi PPK, w najprostszym ujęciu powinien obejmować takie działania jak:

  1. Weryfikacja, od kiedy mamy obowiązek utworzenia PPK.
  2. Sprawdzenie i analiza czy istniejący już i prowadzony program PPE spełnia warunki nietworzenia PPK.
  3. Wybór instytucji finansowej do obsługi i zarządzania PPK.
  4. Analiza grup pracowników, dla których zachodzi obowiązek utworzenia PPK i ustalenie ewentualnych wysokości składek dodatkowych (dobrowolnych).
  5. Weryfikacja procesów w organizacji i ewentualne wprowadzenie koniecznych zmian.
  6. Zawarcie umowy o zarządzanie PPK.
  7. Zawarcie umowy o prowadzenie PPK.
  8. Zaplanowanie dodatkowych kosztów w przyszłych budżetach.

 

W 2020 program obejmie także MŚP

Pracownicze Plany Kapitałowe wprowadzane są stopniowo. Na pierwszy ogień poszły duże przedsiębiorstwa – miały one obowiązek przystąpienia do programu w terminie do 1 lipca br. Na swoją kolej czekają średnie i małe firmy, a także pozostali pracodawcy i jednostki sektora finansów publicznych. Dla nich na przystąpienie do programu PPK przewidziano w następujących terminach (analogicznie): 1 stycznia 2020, 1 lipca 2020 oraz 1 stycznia 2021.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Baltic Wave podjął współpracę z marką Crowne Plaza należącą do IHG Biuro prasowe
2020-02-19 | 13:00

Baltic Wave podjął współpracę z marką Crowne Plaza należącą do IHG

Baltic Wave Sp. z o.o. odpowiedzialna za realizację hotelu Baltic Wave w Kołobrzegu podpisała 14 lutego 2020 r. umowę franczyzową z InterContinental Hotels Group. W obiekcie zostaną
Firma Sieć Crowe Global rośnie 8 rok z rzędu
2020-02-19 | 11:15

Sieć Crowe Global rośnie 8 rok z rzędu

Crowe Global, 8. największa sieć firm doradczych i księgowych na świecie, w 2019 roku odnotowała 4,4 mld USD przychodów, co stanowi wzrost o 3,5 proc. w stosunku do roku 2018. W tym
Firma BRAK ZDJĘCIA
2020-02-18 | 01:00

Jak digitalizuje się bezpieczeństwo pracy w branży FM

Branża FM szuka sposobu na optymalizację działań z zakresu BHP, które w tym sektorze wiążą się z wyjątkową wielością i zróżnicowaniem zagrożeń. W coraz większym stopniu na bezpieczeństwo pracy wpływa

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

CES 2020

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Co czwarty nastolatek doświadcza przemocy w internecie. Świadomość zagrożeń wśród rodziców jest wciąż niewystarczająca

Średnio co piąty nastolatek był ośmieszany, a co czwarty – wyzywany w internecie. Tymczasem aż 84 proc. rodziców sądzi, że ich dzieci nigdy nie doświadczyły w sieci słownej przemocy – wynika z badań NASK. Oprócz hejtu młodzież coraz powszechniej styka się też z takimi zagrożeniami jak patostreaming, treści pornograficzne czy fake newsy, a ich lista stale się wydłuża. Kluczem do obrony przed nimi jest edukacja i świadomość po stronie rodziców i nauczycieli. W tym celu w lutym – w ramach obchodów 16. Dnia Bezpiecznego Internetu – odbywa się w całej Polsce blisko 4 tys. inicjatyw na rzecz bezpieczeństwa młodych internautów.

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Konsument

UOKiK wytypował kolejne potencjalne piramidy finansowe. W ostatnich trzech latach znalazł na rynku 19 takich podmiotów

W ciągu ostatnich trzech lat UOKiK wytypował – zgodnie z oficjalnymi komunikatami – 19 firm działających na zasadzie piramidy finansowej. W tym tygodniu postawił zarzuty nieuczciwych praktyk kolejnym trzem spółkom, których działalność opierała się na sprzedaży pakietów członkowskich i obiecywaniu korzyści w zamian za namawianie do zakupu kolejnych osób. UOKiK podkreśla, że inwestowanie w piramidy finansowe – których struktura przypomina domek z kart – każdorazowo wiąże się z dużym ryzykiem utraty środków, dlatego konsumenci powinni być wyczuleni na konkretne sygnały ostrzegawcze.

Problemy społeczne

Zagrożonych ubóstwem jest 7 mln Polaków. Do 2030 roku ich liczba może spaść do 1,5 mln

W skrajnym ubóstwie żyje 2 mln Polaków, a blisko 7 mln jest zagrożonych ubóstwem. Dzięki połączeniu środków krajowych i unijnych do 2030 roku liczba osób zagrożonych biedą może spaść do 1,5 mln. – Konieczne jest jednak, by polityka rządowa i wydatki ze środków unijnych wzajemnie się uzupełniały, a procedury rozliczania projektów były prostsze – ocenia dr hab. Ryszard Szarfenberg z Polskiego Komitetu Europejskiej Sieci Przeciw Ubóstwu.

 
 

Transport

PESA i Orlen coraz bardziej zaawansowane w budowie lokomotywy na wodór. Ma być gotowa w 2021 roku

W 2021 roku ma być gotowa lokomotywa wodorowa, nad którą wspólnie pracują bydgoska PESA i PKN Orlen. Pojazd ma być wyposażony w autonomiczne sterowanie, a obie spółki są już na zaawansowanym etapie przygotowywania pełnej specyfikacji, po której ruszy faza projektu i budowy. Docelowo nowa technologia ma zostać wdrożona komercyjnie na dużą skalę, również w pojazdach do przewozu osób.