Komunikaty PR

Sage i Aviva integrują systemy do obsługi Pracowniczych Planów Kapitałowych

2019-09-12  |  14:30

Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na przystąpienie do Pracowniczych Planów Kapitałowych za pośrednictwem Aviva Investors TFI oraz korzystają z systemu Sage Kadry i Płace One Payroll, mogą zautomatyzować zarządzanie programem PPK. Sage i Aviva zintegrowały bowiem swoje systemy informatyczne.

Dokumenty i dane niezbędne do prowadzenia PPK, m.in. umowy o przystąpieniu do programu, jak również deklaracje pracowników czy wskazania wysokości składek, przesyłane będą z oprogramowania kadrowo-płacowego Sage Kadry i Płace One Payroll do systemów informatycznych Avivy. Korzystanie z usługi będzie łatwe oraz intuicyjne dzięki specjalnie zaprojektowanemu interfejsowi aplikacji (API, ang. application programming interface), który w ramach umowy z Aviva Sage dostarczy swoim klientom.

- Współpraca z Avivą dzięki automatyzacji części administracyjnej związanej z obsługą programu PPK to przede wszystkim odciążenie naszych klientów i ich pracowników w działach kadrowych oraz HR. To nie tylko ułatwienie dla dużych firm, ale także przedsiębiorstw z sektora MŚP, gdzie praktycznie nie ma możliwości zatrudnienia dodatkowych pracowników do obsługi programu – komentuje Piotr Ciski, prezes zarządu Sage.

- Polska ustawa o PPK powstała w oparciu o rozwiązania, które z sukcesem funkcjonują w wielu krajach, w tym w Wielkiej Brytanii. Nasze doświadczenia z rynku brytyjskiego wskazują, jak ważne jest wsparcie dla pracodawców, szczególnie w zakresie integracji systemów informatycznych. Takie rozwiązanie zdecydowanie zmniejszy pracochłonność obsługi PPK dla pracowników działów kadrowych, ale również pozwoli na ograniczenie lub całkowite wyeliminowanie możliwości wystąpienia błędów i opóźnień w przekazywanie składek na indywidualne konta uczestników planu. Pośrednio więc wpłynie na większe bezpieczeństwo całego systemu – mówi Tymoteusz Paleczny, wiceprezes Aviva Investors TFI.

Według specjalistów ds. PPK w Sage proces przygotowania organizacji do obsługi PPK, w najprostszym ujęciu powinien obejmować takie działania jak:

  1. Weryfikacja, od kiedy mamy obowiązek utworzenia PPK.
  2. Sprawdzenie i analiza czy istniejący już i prowadzony program PPE spełnia warunki nietworzenia PPK.
  3. Wybór instytucji finansowej do obsługi i zarządzania PPK.
  4. Analiza grup pracowników, dla których zachodzi obowiązek utworzenia PPK i ustalenie ewentualnych wysokości składek dodatkowych (dobrowolnych).
  5. Weryfikacja procesów w organizacji i ewentualne wprowadzenie koniecznych zmian.
  6. Zawarcie umowy o zarządzanie PPK.
  7. Zawarcie umowy o prowadzenie PPK.
  8. Zaplanowanie dodatkowych kosztów w przyszłych budżetach.

 

W 2020 program obejmie także MŚP

Pracownicze Plany Kapitałowe wprowadzane są stopniowo. Na pierwszy ogień poszły duże przedsiębiorstwa – miały one obowiązek przystąpienia do programu w terminie do 1 lipca br. Na swoją kolej czekają średnie i małe firmy, a także pozostali pracodawcy i jednostki sektora finansów publicznych. Dla nich na przystąpienie do programu PPK przewidziano w następujących terminach (analogicznie): 1 stycznia 2020, 1 lipca 2020 oraz 1 stycznia 2021.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma BRAK ZDJĘCIA
2020-03-30 | 11:20

BrandLab agencją doradztwa komunikacyjnego Unilever Polska

  Do grona klientów BrandLab dołącza Unilever – jeden z wiodących na świecie koncernów sektora FMCG. Od stycznia 2020 roku BrandLab odpowiada za kompleksową obsługę komunikacji korporacyjnej Unilever. Zakres
Firma Europ Assistance ze specjalną infolinią dla swoich pracowników
2020-03-30 | 10:00

Europ Assistance ze specjalną infolinią dla swoich pracowników

Europ Assistance Polska uruchomiła dla swoich pracowników specjalną infolinię, w ramach której można uzyskać informacje na temat koronawirusa i skorzystać z
Firma Koronawirus napędza e-commerce?
2020-03-30 | 09:01

Koronawirus napędza e-commerce?

Panująca od dłuższego czasu pandemia koronawirusa wywołuje nie tylko lęk o przyszłość, ale także zmiany w zachowaniu konsumentów. Kryzys powoduje przesunięcia z offline do online,

Więcej ważnych informacji

Finanse

Andrzej Rzońca: Polsce grozi pierwsza od trzech dekad recesja. W tłustych latach rząd nie przygotował kraju na kryzys

Według marcowej projekcji inflacji NBP, opublikowanej kilka dni po wykryciu pierwszego w Polsce przypadku zachorowania na koronawirusa, polska gospodarka miałaby wzrosnąć w 2020 roku o 3,2 proc. Niecały miesiąc później prognozy te są nieaktualne. Zdaniem byłego członka RPP, dr. hab. Andrzeja Rzońcy pandemia obniży wzrost gospodarczy nawet do 3 pkt proc., co spowoduje, że możemy się otrzeć o recesję. I choć jego zdaniem proponowana tarcza antykryzysowa pomoże niewielu, to Polska jest w nie najgorszej sytuacji w porównaniu z innymi krajami.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Handel

Prezes UOKiK: Nieuczciwi przedsiębiorcy próbują w tym czasie drenować portfele konsumentów. Grozić im będzie kara nawet do 5 mln zł

Możliwość wprowadzenia maksymalnych cen i marż na towary i usługi, które mają istotne znaczenie dla ochrony zdrowia oraz kosztów utrzymania gospodarstw domowych, a także kary finansowe nawet do 5 mln zł dla nieuczciwych przedsiębiorców zawyżających ceny – takie zapisy wprowadza przyjęta z piątku na sobotę przez Sejm tarcza antykryzysowa. Prezes UOKiK podkreśla, że w ostatnim czasie na rynku pojawiło się wiele niedozwolonych praktyk. Zdarzają się nieuczciwe firmy, które próbują wykorzystać czas pandemii, żeby dodatkowo zarobić. Nowe przepisy mają uchronić konsumentów przed wydrenowaniem portfeli.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Konsument

W kryzysie milczenie nie jest złotem. Spójna i wiarygodna komunikacja może przesądzić o przyszłości wielu firm

Pandemia koronawirusa wpłynęła nie tylko na sytuację finansową firm, lecz także na ich komunikację. Duża część zrezygnowała z niej całkowicie, w ten sposób wysyłając w świat komunikat: nie wiadomo, co się u nas dzieje. Tymczasem właściwe zarządzanie informacją jest kluczowe właśnie teraz – może pomóc firmom w przezwyciężeniu kryzysu i opłaci się po zakończeniu pandemii, kiedy wszyscy będą chcieli wrócić do normalności. – Prędzej czy później obecny kryzys dobiegnie końca i może się okazać, że te podmioty, które potrafiły odpowiednio zarządzić nim od strony komunikacyjnej, znajdą się dwie długości przed resztą rynku – mówi prezes agencji informacyjnej Newseria, Artur Woliński.