Komunikaty PR

FLYO Boards reprezentantem Polski w Wielkim Finale PowerUp! podczas Impact’19

2019-04-17  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.22 MB )

FLYO Boards reprezentantem Polski w Wielkim Finale konkursu PowerUp! podczas Impact’19

 

To właśnie w FLYO Boards jury polskiego finału konkursu PowerUp! 2019 dostrzegło największy potencjał rozwojowy i przyznało mu tytuł zwycięzcy, będący jednocześnie biletem na Wielki Finał. Już 21 maja w Krakowie, podczas konferencji Impact’19, zwycięski start-up zmierzy się z pozostałymi laureatami finałów krajowych i powalczy o główną nagrodę.

Wiktor Kitzman, CEO FLYO Boards, od wielu lat pasjonuje się windsurfingiem, co można było zaobserwować podczas jego występu na scenie, gdzie z zapałem opowiadał o swoim innowacyjnym produkcie – lewitującej desce surfingowej FLYO. Urządzenie wyposażone jest w napęd elektryczny, dzięki któremu może unosić się ok. metra nad powierzchnią wody, a także pilota, umożliwiającego zdalne sterowanie. Konstrukcja deski, a szczególnie wbudowane w nią autorskie skrzydło, sprawiają, że sprzęt nie tylko wygląda efektownie, ale także jest bezpieczny w użytkowaniu.

"FLYO to zupełnie nowy środek transportu. Chcąc porównać nasz produkt do czegoś, co już znamy, możemy powiedzieć, że to rodzaj elektrycznej wodnej hulajnogi, która potrafi unosić się w powietrzu. Naszym marzeniem jest, żeby każdy człowiek mógł przemieszczać się z punktu A do B, zupełnie jak na Segwayu, jednak nie tylko po drogach, ale również po wodzie. Jesteśmy pewni, że konkurs PowerUp! umożliwia nam rozwinięcie skrzydeł! - mówi prezes Electric Foil Sp z. o o Wiktor Kitzman

Drugie miejsce w konkursie przyznano Eco Bean, projektowi naukowców z Politechniki Warszawskiej. Opracowana przez nich unikatowa technologia wykorzystuje zużyte fusy po kawie i pozwala produkować z nich brykiety, stanowiące „zieloną” alternatywę dla tradycyjnych materiałów opałowych. Trzecią lokatę zajął start-up Hyper Poland z obszaru mobility, który zaprezentował platformę logistyczną składającą się z autonomicznych, w pełni elektrycznych pojazdów, opartych na ekologicznym systemie magnetycznym.

5 edycji, 24 kraje, niemal 900 uczestników

PowerUp! to największy konkurs dla start-upów z 24 krajów Europy Środkowo-Wschodniej, organizowany przez InnoEnergy. Do tegorocznej, piątej już edycji zgłosiło się niemal 300 zespołów, prezentujących rozwiązania dla przemysłu z obszaru energii, mobilności, technologii czystego powietrza, ciepłownictwa, cleantech i szeroko rozumianych technologii smart. Już kolejny rok rekordzistą pod względem liczby zgłoszeń okazała się Polska, z której nadesłano 46 aplikacji.

Podczas regionalnej gali finałowej w Warszawie przed jury oraz publicznością swoje produkty i usługi zaprezentowało 10 najbardziej obiecujących polskich start-upów.

Świadomość biznesowa zespołu oraz potencjał rynkowy projektu przepisem na sukces

"Możliwość globalnego zastosowania innowacji oraz widoczna perspektywa jej rozwoju były głównymi kryteriami naszej oceny. Start-upy biorące udział w finale krajowym zaprezentowały różnorodne rozwiązania, jednak to w FLYO Boards dostrzegliśmy największy potencjał. Firmę czekają teraz przygotowania do Wielkiego Finału, gdzie będą reprezentować nasz kraj. A jest o co walczyć, ponieważ dostęp do wiedzy i sieci kontaktów InnoEnergy, które zainwestowało między innymi w Skeleton Technologies oraz Ferroamp Elektronik AB listowaną na Nasdaq Frist North, to niepowtarzalna szansa na globalną ekspansję biznesu." – mówi przewodniczący jury, Sebastian Siuchta, Business Creation Officer w InnoEnergy Central and Eastern Europe.

Michał Maćkowiak, Head of Innovation w RAFAKO S.A. będącym już po raz kolejny Gold Partnerem konkursu, a także członek jury, dodaje:

„Tegoroczna edycja PowerUp!, co bardzo mnie cieszy, wyniosła poziom konkursu na kolejny, wyższy poziom. Cieszy przygotowanie i jakość projektów, wzrastająca z roku na rok, a RAFAKO, będąc sponsorem tego wydarzenia już trzeci rok z rzędu, może o tym najlepiej zaświadczyć. W tegorocznej edycji swoją ocenę skupiłem na trzech kryteriach: pierwszym jest zbieżność prezentowanych innowacji z rozwiązaniami poszukiwanymi przez RAFAKO. Drugim jest rynkowa wartość projektu i jego skalowalność. Trzecim kryterium natomiast jest sposób i forma prezentacji. Uważam, że zwycięzca tegorocznej edycji spełniał wyżej wymienione kryteria w największym stopniu i z ciekawością będę obserwował dalsze losy tego ambitnego zespołu.”

W tym roku do grona Supporting Partners konkursu PowerUp! dołączyło Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Przedstawiciel instytucji, Maciej Martyniuk, Dyrektor Działu Rozwoju Innowacyjnych Metod Zarządzania Programami w NCBR, zasilił skład jury.

„Oferta Narodowego Centrum Badań i Rozwoju kierowana jest do przedsiębiorców różnej wielkości. W naszym portfolio nie brakuje więc programów kierowanych do zespołów, których pomysły są dopiero w fazie preseed lub seed, a także na etapie startupu – mówi prof. Maciej Chorowski, dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. – Wierzymy, że połączenie entuzjazmu ze znajomością nowych technologii, które wyróżnia młodych ludzi jest wartościowym źródłem innowacji.” 

Obok RAFAKO w gronie Gold Partners znalazł się również DTEK, dla którego konkurs PowerUp! to  szansa na odkrycie innowacyjnych produktów i usług.

“Szukamy rozwiązań w zakresie produkcji gazu i węgla, wytwarzania ciepła, energii odnawialnej, budowy sieci, e-mobilności, efektywności energetycznej i obsługi klienta." – wylicza Emanuele Volpe, DTEK Chief Innovation Officer.

Prezentacjom uczestników przyglądali się także przedstawiciele mediów oraz inwestorzy. W roli keynote speakera wystąpił Greg Albrecht, doradca i inwestor związany z szeroko pojętym rynkiem biznesu i start-upów, który pierwsze nowe marki i produkty wprowadził na rynek w wieku 19 lat.

Pojedynek 14 najlepszych europejskich start-upów już w maju, podczas Impact’19

FLYO Boards wraz ze zwycięzcami pozostałych 13 finałów krajowych (odbywających się m.in. w Grecji, Czechach czy Estonii) powalczy o główną nagrodę pieniężną 50 000€ i szansę na finansowanie do wysokości €150 000 w prestiżowym akceleratorze biznesu Highway® by InnoEnergy. Laureat piątej edycji PowerUp! zostanie wyłoniony 21 maja w Krakowie podczas Impact’19 - jednego z najważniejszych wydarzeń gospodarczych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Więcej informacji o konkursie dostępnych jest pod adresem: https://powerup.innoenergy.com/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Opera przedstawia Reborn 3: pierwszą przeglądarkę na komputery gotową na Web 3.0 Biuro prasowe
2019-04-09 | 09:00

Opera przedstawia Reborn 3: pierwszą przeglądarkę na komputery gotową na Web 3.0

Opera przedstawia Reborn 3: pierwszą przeglądarkę na komputery gotową na Web 3.0 - Internet jutra. Najnowsza przeglądarka Opera na Maca, Windowsa i Linuxa ma wbudowany portfel
Wzrost przychodów i produkcji energii elektrycznej
2019-03-21 | 18:00

Wzrost przychodów i produkcji energii elektrycznej

Grupa Enea w 2018 r. osiągnęła wzrost kluczowych wyników operacyjnych w zakresie: wytwarzania energii elektrycznej, sprzedaży usług dystrybucyjnych oraz detalicznej
11 Forum Gospodarcze TIME. Najważniejsze wnioski, opinie i wypowiedzi
2019-03-08 | 11:00:45

11 Forum Gospodarcze TIME. Najważniejsze wnioski, opinie i wypowiedzi

11 Forum Gospodarcze TIME za nami. Przez dwa dni ponad 700 uczestników, w tym liderzy rynku ICT, ministrowie, przedstawiciele izb gospodarczych, instytucji naukowych, badawczych, jak

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Farmacja

Liczba niezaszczepionych dzieci wzrosła prawie sześciokrotnie. Resort zdrowia chce edukować Polaków i wzmacniać ich zaufanie do lekarzy

Już ponad 30 tys. rodziców odmówiło poddania dziecka szczepieniom ochronnym. Zdaniem resortu zdrowia to jedna z przyczyn wzrostu zachorowań na odrę, jaki miał miejsce w 2016 i 2018 roku. Rząd obawia się powrotu innych chorób, takich jak błonica i tężec, stąd nacisk na kampanie edukacyjne. Prowadzi je m.in. Główna Inspekcja Sanitarna, a ich celem jest przekonanie Polaków, że szczepienia nie powodują negatywnych skutków ubocznych, mogą natomiast ratować życie i zdrowie

Prawo

Od niedzieli ważna zmiana w przepisach dotyczących zadłużonych lokatorów. Może ona oznaczać problemy dla właścicieli lokali

21 kwietnia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o ochronie praw lokatorów oraz Kodeksu postępowania cywilnego. Na zmianę art. 1046 kodeksu powinni zwrócić uwagę zwłaszcza nabywcy lokali w licytacjach komorniczych, ale również wynajmujący mieszkania osobom, które zalegają z czynszem. Zniknie bowiem zapis, że na wniosek komornika gmina powinna w ciągu 6 miesięcy znaleźć dłużnikowi lokal zastępczy. Teraz to będzie mogło trwać znacznie dłużej.

Handel

Jajka są nawet o połowę tańsze niż na Boże Narodzenie. W najbliższych latach ceny mogą jednak znacznie wzrosnąć

Znacznie niższe ceny jaj w porównaniu do końcówki 2018 roku to wynik dużej nadpodaży, bo produkcja rośnie, a konsumpcja pozostaje na stabilnym poziomie. Jeśli zostaną wprowadzone zapowiedzi o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, to w najbliższych latach konsumenci muszą się liczyć z dużymi podwyżkami. Ten rodzaj jaj ze względu na cenę jest dziś najchętniej wybierany. Coraz częściej też kupujemy je na bazarkach. Jeśli decydujemy się na zakup jaj w miejscach poza systemem weterynaryjnym, bierzemy na siebie ryzyko przede wszystkim różnych zakażeń bakteryjnych – podkreśla Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

 

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii.