Komunikaty PR

Przedsiębiorcy poznali "Wyzwania dla Polski i Świata 2019"

2019-03-06  |  15:00
Biuro prasowe

Co czeka w najbliższym czasie polskich przedsiębiorców? Jakie są prognozy gospodarcze?  Jak zmienia się prawo podatkowe? Tego dowiedzieli się uczestnicy konferencji "Wyzwania dla Polski i Świata 2019", 1 marca br., w Krakowie. Wydarzenie było częścią projektu Mapa Marek skierowanego do mikro, małych i średnich przedsiębiorców z regionu małopolskiego, realizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Małopolski Związek Pracodawców Lewiatan wspólnie z Konfederacją Lewiatan. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

Na wstępie konferencji poruszona została istotna kwestia konieczności budowania wizerunku „Polskiej Marki”, przyczyniającej się do wzrostu zaufania do polskich produktów i zwiększenia eksportu. Tak by znak „wyprodukowano w Polsce” oznaczał wysoką jakość. Temat ten poruszyli otwierający konferencję: prowadzący red. Zbigniew Bartuś (Dziennik Polski) oraz przedstawiciele organizatorów Marian Bryksy, Prezes Małopolskiego Związku Pracodawców Lewiatan i Paweł Tyszkiewicz, Pełnomocnik Zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

Henryka Bochniarz, Prezydent Konfederacji Lewiatan zaprezentowała raport "Polska 2019. Wyzwania światowe, prognozy gospodarcze, nowe przepisy". Prezydent przedstawiła perspektywy dla gospodarki i biznesu. Zwróciła uwagę na tempo postępu wynikające głównie ze zmian politycznych i rozkładu sił ekonomicznych oraz rozwoju technologii. Wspomniała o możliwym wpływie sztucznej inteligencji na rynek pracy. Poruszyła istotną kwestię związaną z kampaniami na rzecz równouprawniania kobiet, które również w szerszej perspektywie zmieniają gospodarkę i rynek pracy.

Kolejnym punktem konferencji były potencjalne kierunki rozwoju w międzynarodowym obrocie gospodarczym, które zaprezentowali Sebastian Swałdek i Magdalena Banach,
z DAUMAN BROS. Europejskie Zgrupowanie Interesów Gospodarczych. Pokazali oni perspektywy dla polskiego eksportu i kierunki, w których ma on ogromny potencjał rozwoju. Dodatkowo, zwrócili szczególną uwagę na rolę elastyczności i otwartości na zmiany w prowadzeniu biznesu.

Przedstawiciele Polskiego Klubu Brandingu, Irek Korczyński i Łukasz Słotwiński, opowiadali o tym jak budować konkurencyjne marki. Przekonywali przedsiębiorców o istotnej roli komunikacji wizualnej marki. Postrzeganie brandu to nie tylko zmiana estetyki, ale również przełożenie na zyski ze sprzedaży produktu.

Kolejnym z prelegentów był Michał Wolak, z Lean Action Sp. z o.o., który skupił się na konkurowaniu z rynkami zaawansowanych technologii. Opowiedział o tym jak firmy mogą wykorzystać potencjał pracowników, tak by optymalizować prace całej organizacji. Zwrócił uwagę na rosnącą popularność modelu pracy Agile. M.Wolak swoje doświadczenie opiera na współpracy z firmami w Azji.
Następnie przedstawiciele biznesu, samorządu i administracji publicznej wzięli udział w debacie, w której skupili się na talentach i predyspozycjach pracowników (często nie w pełni wykorzystywanych przez pracodawców). Wnioskowali, że to właśnie ludzie są fundamentem, każdej organizacji. Dyskutujący zwrócili również uwagę na trudności z jakimi borykają się przedsiębiorcy przy pozyskiwaniu dobrych pracowników oraz podpowiedzieli w jaki sposób przyciągać talenty.

Na koniec Przemysław Pruszyński, Ekspert Rady Podatkowej z Konfederacji Lewiatan, przedstawił najważniejsze zmiany w podatkach 2019 mające wpływ na polskie spółki i działalności gospodarcze w kraju i za granicą. Przedsiębiorcy dowiedzieli się jak i gdzie szukać informacji o zmianach prawnych, które mają wpływ na ich pracę.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Fundusze unijne Mazowsze stawia na rozwój- 10.Forum Rozwoju Mazowsza Biuro prasowe
2019-10-11 | 08:00

Mazowsze stawia na rozwój- 10.Forum Rozwoju Mazowsza

16-17 października br. na terenie Centrum Konferencyjnego MsMermaid w Warszawie odbędzie się jubileuszowe Forum Rozwoju Mazowsza. Głównym  celem wydarzenia jest promocja regionu i
Fundusze unijne Bezpłatne szkolenie dla NGO w Radomiu
2019-03-04 | 12:00

Bezpłatne szkolenie dla NGO w Radomiu

Zapraszamy na bezpłatne szkolenie dla przedstawicieli (pracowników, członków i wolontariuszy) organizacji pozarządowych, w tym izb gospodarczych. TERMIN
Fundusze unijne BEZPŁATNE SZKOLENIE DLA NGO!! Wzmocnij z nami pozycję swojej organizacji!
2019-02-08 | 10:00

BEZPŁATNE SZKOLENIE DLA NGO!! Wzmocnij z nami pozycję swojej organizacji!

Szanowni Państwo, zapraszam na bezpłatne szkolenie dla przedstawicieli (pracowników, członków i wolontariuszy) organizacji pozarządowych, w tym izb

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

CES 2020

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

W Polsce jest ponad 1 tys. ładowarek dla samochodów elektrycznych. W Niemczech ich liczba przekracza już 20 tys.

Wszystkie auta z napędem alternatywnym, mimo dynamicznych wzrostów sprzedaży, wciąż stanowią raptem kilka procent zarówno polskiego, jak i europejskiego rynku. Klienci nie mają wystarczającej wiedzy na ich temat, więc boją się je kupować. Zwłaszcza że zakup elektryka wiąże się też z większym wydatkiem i problemami z jego ładowaniem. Dlatego też część nabywców wraca do silników benzynowych, co znów prowadzi do większych emisji CO2. – Rynek wymaga edukacji i rozwiązań, które pozwolą na korzystanie z samochodów elektrycznych w modelu abonamentowym i szybkie ładowanie – podkreślają eksperci Bowkett Auto Consulting.

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Prawo

Duże zmiany dla spółek publicznych. Będą one musiały upubliczniać szczegóły wynagrodzeń władz firmy

Nowelizacja ustawy o ofercie publicznej to rewolucja, która ustanawia kilka nowych obowiązków dla blisko pół tysiąca spółek publicznych notowanych na głównym parkiecie GPW. Część z nich emitenci już mają obowiązek stosować, ale najistotniejsze – czyli dotyczące wynagrodzeń wszystkich członków ich zarządów i rad nadzorczych – muszą zostać poddane głosowaniu przez ich akcjonariuszy do 30 czerwca br. Do tego czasu spółki muszą opracować sformalizowane polityki wynagrodzeń, które następnie będą zatwierdzać ich akcjonariusze w bezpośrednich głosowaniach na walnych zgromadzeniach. Drugi ważny obowiązek to konieczność wdrożenia z końcem listopada ub.r. specjalnych procedur dla pracowników zgłaszających nieprawidłowości, zapewniających im anonimowość. Obie te zmiany mają zapobiec nadużyciom oraz zapewnić większą przejrzystość.

Zdrowie

Ministerstwo Zdrowia: Będziemy pracować nad poprawą koordynowanej opieki nad wcześniakami. Od lipca będą też dostępne bezpłatne leki dla kobiet w ciąży

– Polska neonatologia jest już na światowym poziomie – mówi wiceminister zdrowia Maciej Miłkowski. Nie brakuje jednak problemów, których rozwiązanie jest konieczne dla prawidłowej opieki nad noworodkami. W lipcu 2020 roku kobiety w ciąży będą miały dostęp do bezpłatnych leków. Jeszcze w tym roku mają też ruszyć prace nad poprawieniem koordynowanej opieki nad wcześniakami. Konieczne jest też zwiększenie liczby neonatologów i zadbanie o ich odpowiednie wynagrodzenie.

Ochrona środowiska

Polacy wciąż niewiele wiedzą o stanie środowiska. Prawie połowa neguje fakt, że klimat się ociepla

Jedynie co trzeci internauta interesuje się stanem środowiska i zagrożeniami związanymi ze zmianami klimatu. Blisko połowa neguje globalne zmiany klimatyczne, a aż 80 proc. nie zna pojęcia śladu węglowego. To wnioski z badania „Green Generation” przeprowadzonego przez Mobile Institute wśród polskich internautów. – Niezbędna jest edukacja i zmiana przyzwyczajeń, która przyniesie pozytywne skutki w przyszłości – apelują twórcy badania.