Komunikaty PR

Przedsiębiorcy poznali "Wyzwania dla Polski i Świata 2019"

2019-03-06  |  15:00
Biuro prasowe

Co czeka w najbliższym czasie polskich przedsiębiorców? Jakie są prognozy gospodarcze?  Jak zmienia się prawo podatkowe? Tego dowiedzieli się uczestnicy konferencji "Wyzwania dla Polski i Świata 2019", 1 marca br., w Krakowie. Wydarzenie było częścią projektu Mapa Marek skierowanego do mikro, małych i średnich przedsiębiorców z regionu małopolskiego, realizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Małopolski Związek Pracodawców Lewiatan wspólnie z Konfederacją Lewiatan. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

Na wstępie konferencji poruszona została istotna kwestia konieczności budowania wizerunku „Polskiej Marki”, przyczyniającej się do wzrostu zaufania do polskich produktów i zwiększenia eksportu. Tak by znak „wyprodukowano w Polsce” oznaczał wysoką jakość. Temat ten poruszyli otwierający konferencję: prowadzący red. Zbigniew Bartuś (Dziennik Polski) oraz przedstawiciele organizatorów Marian Bryksy, Prezes Małopolskiego Związku Pracodawców Lewiatan i Paweł Tyszkiewicz, Pełnomocnik Zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

Henryka Bochniarz, Prezydent Konfederacji Lewiatan zaprezentowała raport "Polska 2019. Wyzwania światowe, prognozy gospodarcze, nowe przepisy". Prezydent przedstawiła perspektywy dla gospodarki i biznesu. Zwróciła uwagę na tempo postępu wynikające głównie ze zmian politycznych i rozkładu sił ekonomicznych oraz rozwoju technologii. Wspomniała o możliwym wpływie sztucznej inteligencji na rynek pracy. Poruszyła istotną kwestię związaną z kampaniami na rzecz równouprawniania kobiet, które również w szerszej perspektywie zmieniają gospodarkę i rynek pracy.

Kolejnym punktem konferencji były potencjalne kierunki rozwoju w międzynarodowym obrocie gospodarczym, które zaprezentowali Sebastian Swałdek i Magdalena Banach,
z DAUMAN BROS. Europejskie Zgrupowanie Interesów Gospodarczych. Pokazali oni perspektywy dla polskiego eksportu i kierunki, w których ma on ogromny potencjał rozwoju. Dodatkowo, zwrócili szczególną uwagę na rolę elastyczności i otwartości na zmiany w prowadzeniu biznesu.

Przedstawiciele Polskiego Klubu Brandingu, Irek Korczyński i Łukasz Słotwiński, opowiadali o tym jak budować konkurencyjne marki. Przekonywali przedsiębiorców o istotnej roli komunikacji wizualnej marki. Postrzeganie brandu to nie tylko zmiana estetyki, ale również przełożenie na zyski ze sprzedaży produktu.

Kolejnym z prelegentów był Michał Wolak, z Lean Action Sp. z o.o., który skupił się na konkurowaniu z rynkami zaawansowanych technologii. Opowiedział o tym jak firmy mogą wykorzystać potencjał pracowników, tak by optymalizować prace całej organizacji. Zwrócił uwagę na rosnącą popularność modelu pracy Agile. M.Wolak swoje doświadczenie opiera na współpracy z firmami w Azji.
Następnie przedstawiciele biznesu, samorządu i administracji publicznej wzięli udział w debacie, w której skupili się na talentach i predyspozycjach pracowników (często nie w pełni wykorzystywanych przez pracodawców). Wnioskowali, że to właśnie ludzie są fundamentem, każdej organizacji. Dyskutujący zwrócili również uwagę na trudności z jakimi borykają się przedsiębiorcy przy pozyskiwaniu dobrych pracowników oraz podpowiedzieli w jaki sposób przyciągać talenty.

Na koniec Przemysław Pruszyński, Ekspert Rady Podatkowej z Konfederacji Lewiatan, przedstawił najważniejsze zmiany w podatkach 2019 mające wpływ na polskie spółki i działalności gospodarcze w kraju i za granicą. Przedsiębiorcy dowiedzieli się jak i gdzie szukać informacji o zmianach prawnych, które mają wpływ na ich pracę.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Fundusze unijne Listopadowe, bezpłatne szkolenie online dla NGO Biuro prasowe
2020-10-21 | 18:30

Listopadowe, bezpłatne szkolenie online dla NGO

Państwa organizacja uczestniczy lub chce uczestniczyć w procesie konsultacji publicznych?  Zapraszamy do udziału w bezpłatnym, 2-dniowym szkoleniu organizowanym w ramach projektu
Fundusze unijne Szkolenie online dla NGO - planowanie działań i potrzeb, pozyskiwanie funduszy
2020-10-09 | 16:00

Szkolenie online dla NGO - planowanie działań i potrzeb, pozyskiwanie funduszy

Państwa organizacja uczestniczy lub chce uczestniczyć w procesie konsultacji publicznych?  Zapraszamy do udziału w bezpłatnym, 2-dniowym szkoleniu organizowanym w ramach projektu
Fundusze unijne ASK4JOB - Konferencja online dot. bezpłatnej ścieżki edukacyjnej
2020-08-14 | 14:00

ASK4JOB - Konferencja online dot. bezpłatnej ścieżki edukacyjnej

Zapraszamy na konferencję projektu ASK4JOB! 27 sierpnia w godz. 14:00 - 17:00 zaprezentowane zostaną rezultaty wypracowane w ramach projektu Adult Skills for Job Oriented

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Bankowość

Polacy nie mają zaufania do rynku kapitałowego. Szansą na jego zbudowanie może być wzmocnienie nadzoru

Według szacunków Polskiego Funduszu Rozwoju utracone korzyści Polaków wynikające z niechęci do aktywnego inwestowania na rynku kapitałowym to około 10 mld zł rocznie. W efekcie oszczędności są zamrażane w gotówce lub na lokatach bankowych, zamiast „pracować” na większe zyski. – Potrzebne jest wzmocnienie nadzoru nad instytucjami finansowymi, aby odbudować zaufanie Polaków do rynku kapitałowego – mówi dr Konrad Hennig, współautor raportu „Save & Invest: Prawo chroniące pieniądze Polaków”.

Farmacja

Dzieci z cukrzycą w trudnej sytuacji z powodu pandemii. Pomóc im mogą systemy ciągłego monitorowania cukru

W Polsce jest około 20 tys. dzieci z cukrzycą typu I, która może prowadzić do ciężkich powikłań. – Sytuacja zrobiła się trudna, kiedy zaczął obowiązywać lockdown. Dzieci zostały w domu, a część rodziców nadal chodziła do pracy. Kłopot polega na tym, że dziecko chorujące na cukrzycę nie jest w stanie samo sobie z tą chorobą poradzić – wskazuje prezes Fundacji dla Dzieci z Cukrzycą, Dagmara Staniszewska. W tej chwili problemem jest też brak pielęgniarek w szkołach, przez co młodzi pacjenci diabetologiczni zostali bez profesjonalnej opieki. W kryzysowych warunkach alternatywą dla rodziców są systemy ciągłego monitorowania cukru, które pozwalają na bieżąco kontrolować stan zdrowia dziecka.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Bankowość

60 proc. studentów uważa naukę zdalną za mniej efektywną. Ich zaangażowanie może poprawić grywalizacja

W związku z rekordowym przyrostem zakażeń SARS-CoV-2 rząd rozważa wprowadzenie nauki zdalnej we wszystkich szkołach ponadpodstawowych, jak i młodszych klasach podstawówek. Już od początku października w tryb zdalnej nauki przeszła zdecydowana większość uczelni wyższych. Z badania zrealizowanego na zlecenie BIK wynika, że zdania studentów dotyczące tej formy kształcenia są podzielone, a ponad 60 proc. ocenia ją jako mniej motywującą i mniej efektywną od stacjonarnego modelu nauczania. Brak zajęć praktycznych i warsztatowych wymaga wprowadzenia do zdalnego nauczania nowych narzędzi, które to zrekompensują i zwiększą zaangażowanie. Przykładem jest grywalizacja, często wykorzystywana w korporacjach jako narzędzie motywacyjne jeszcze przed pandemią COVID-19.

 

Media i PR

Pandemia zmieniła rynek usług PR. W odpowiedzi na wyzwania branży powołano nowe stowarzyszenie oraz centrum badawcze

Przez pandemię COVID-19 wiele agencji PR odnotowało spadek przychodów i liczby klientów, co zmusiło je do obniżek wynagrodzeń albo redukcji zatrudnienia. Z drugiej strony firmy przekonały się, jak ważny jest PR i komunikacja w czasie kryzysu. Nowo powołana przez 20 agencji PR organizacja ma szeroko reprezentować interesy branży. Jedną z jej pierwszych inicjatyw jest utworzenie pierwszego w Polsce think-tanku, który dostarczy informacji o trendach, prognozach i wiedzy badawczo-analitycznej dotyczącej rynku usług PR.