Komunikaty PR

Wystartowała oferta publiczna akcji Plantwear S.A.

2019-03-14  |  14:00

Plantwear S.A., lider rynku lifestylowych akcesoriów z drewna w Polsce, rozpoczął emisję akcji. Oferta publiczna prezentowana jest na CrowdConnect.pl, platformie crowdinvesting, gdzie zainteresowani inwestorzy mogą zapoznać się z jej parametrami oraz dokumentem ofertowym. Emisja przeprowadzana jest w związku z zamiarem ubiegania się o wprowadzenie akcji Spółki do obrotu na rynku NewConnect w 2019 roku.

 

Oferta publiczna akcji serii C obejmuje 363 636 zwykłych akcji na okaziciela. Cena emisyjna została ustalona na 6,60 PLN za akcję. Zapisów można dokonywać do 10 maja 2019 roku.

Kwota emisji to 2 399 998 PLN, tym samym oferta podlega przepisom ustawy o ofercie publicznej i obrocie instrumentami finansowymi dotyczącym ofert do 1 mln euro. Nad całością czuwa Dom Maklerski INC S.A. (posiadający zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na wykonywanie działalności maklerskiej), będący właścicielem CrowdConnect.pl i jednocześnie oferującym akcje w ramach prezentowanych na platformie ofert publicznych.

Plantwear działa głównie w kanale e-commerce. Jak pokazują dane za rok 2018, sprzedaż za pośrednictwem sklepu internetowego wygenerowała 95% naszego przychodu. W sieci gromadzimy też fanów marki. Media społecznościowe są głównym kanałem kontaktu z klientami - profil na Facebooku śledzi ponad 0,5 miliona osób zainteresowanych ofertą - mówi Wiktor Pyrzyk, Prezes Zarządu Plantwear S.A. Tym samym naturalną decyzją była dla nas współpraca z CrowdConnect.pl, pozwalająca na digitalizację procesu IPO. Cieszymy się, że potencjalni akcjonariusze mają łatwy i transparentny dostęp do informacji, wszystko znajdą online i także tą drogą mogą dokonać zapisu na naszej stronie internetowej. Bardzo nam zależało na takim ułatwieniu dla inwestorów - dodaje.

Plantwear jest pierwszą Spółką, której emisja prezentowana jest na CrowdConnect.pl.

CrowdConnect.pl to platforma crowdinvesting dedykowana emitentom z sektora małych i średnich firm, dla których docelowym kierunkiem rozwoju jest debiut na rynku kapitałowym.

Na platformie prezentowane są wyłącznie oferty publiczne spółek z odpowiednią historią działalności i zmierzających do uzyskania publicznego statusu poprzez debiut na rynku NewConnect prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie.

Wszystkie spółki, które prezentujemy na CrowdConnect.pl zamierzają zadebiutować na rynku giełdowym w perspektywie najbliższych dwunastu miesięcy. Tak też jest w przypadku Plantwear. Przygotowania do tego wydarzenia Spółka rozpoczęła niemal rok temu, kiedy podpisała z INC S.A. umowę na autoryzowane doradztwo przy wprowadzeniu na rynek NewConnect. Kolejnym istotnym krokiem była zmiana formy prawnej - od początku lutego br. Plantwear jest spółką akcyjną - wyjaśnia Sebastian Huczek, Wiceprezes Zarządu DM INC S.A.

 

Jak zostać akcjonariuszem?

Prezentacja emisji na CrowdConnect.pl zakłada całkowitą digitalizację dostępu do IPO. Wszystkie informacje o Plantwear, jej historii, bieżącej działalności, planach, zespole, produktach i strategii rozwoju, a przede wszystkim dokument ofertowy, dostępne są online na profilu informacyjnym Spółki (crowdconnect.pl/plantwear). Tam też przedstawiono historyczne dane finansowe oraz prognozy. Tym samym inwestorzy zyskują równy dostęp do danych i gwarancję ich transparentności. Na dedykowanej stronie prowadzonej przez Plantwear, także online, inwestorzy dokonują zapisu na akcje. Wystarczy wypełnić formularz, podając swoje podstawowe dane.

Na etapie składania zapisu na stronie emitenta nie jest nawet konieczne posiadanie rachunku maklerskiego. W przypadku spółek takich jak Plantwear, mających dużą liczbę fanów, którzy chętnie zaangażowaliby się w rozwój firmy, stając się jej częścią, to bardzo duże ułatwienie. Istotne zwłaszcza z punktu widzenia początkujących inwestorów, którzy wcześniej nie mieli styczności z IPO, ale teraz chętnie zainwestowali by w spółkę, której działalność znają i cenią - komentuje Piotr Zygmanowski, Prokurent DM INC S.A. Warto także podkreślić, że z puntu widzenia inwestora cały proces jest bezpłatny i nie towarzyszy mu konieczność podpisywania i wymiany fizycznej dokumentacji – dodaje.

Plantwear już dziś planuje wdrożenie programu lojalnościowego dla akcjonariuszy. Każda osoba posiadająca minimum 1000 akcji Spółki otrzyma dostęp do unikalnej linii produktów. Dokładne parametry programu zostaną podane w dniu debiutu na rynku akcji NewConnect.

Prezentując ofertę publiczną emisji na CrowdConnect.pl korzystamy z siły społeczności i skracamy dystans z inwestorami. Od samego początku zależy nam na dobrych, bliskich relacjach z nimi, takich jakie mamy z naszymi klientami. Chcielibyśmy zbudować zaangażowany i stabilny akcjonariat. Tak, aby posiadacze akcji byli aktywną częścią Planwear i stali się częścią naszej społeczności - komentuje Wiktor Pyrzyk, Prezes Zarządu Plantwear S.A. Program lojalnościowy to wyraz długoterminowego budowania relacji, którego pierwszym krokiem są bonusy, dzięki którym inwestorzy mogą skorzystać z naszej oferty - dodaje.

 

Plany Plantwear

Środki pozyskane w ramach emisji zostaną przeznaczone na dalszy rozwój Spółki, zarówno pod kątem oferty, jak i wejścia na nowe rynki.

Planujemy ekspansję na cztery największe rynki Europy - Niemcy, Francja, Włochy oraz Wielka Brytania. W związku z tym niezbędne są nakłady na reklamę online, współpracę z mediami oraz influencerami, jak również udział w zagranicznych targach branżowych, którego celem będzie nawiązanie kontaktów z dystrybutorami oraz przedstawicielami handlowymi - wyjaśnia Wiktor Pyrzyk, Prezes Zarządu, Plantwear S.A. Naszym celem jest też ulepszenie i poszerzenie istniejącej linii produktów. Chcemy tworzyć nowe modele oraz wprowadzać krótkie serie (od 100 do 1000 sztuk). Taki zabieg zgodny jest z trendami na rynku, klienci bowiem poszukują nowości i rzeczy unikatowych. Chcąc trafić do nowej grupy klientów planujemy także stworzyć kilka linii ekskluzywnych zegarków oraz nową kolekcję okularów - dodaje.

Istotnym elementem dalszego wzrostu Spółki jest debiutująca pod koniec 2018 roku marka Plantwear Home, oferująca drewniane wyroby do wyposażenia i dekoracji wnętrz. Jej rozwój wymaga stworzenia biura projektowego, wykonania projektów i prototypów, przygotowania materiałów wsparcia sprzedaży oraz uruchomienia działań promocyjnych. Również na ten cel zostaną przeznaczone środki pozyskane w ramach emisji.

Część wpływów z emisji zasili kapitał obrotowy, pozwalając przede wszystkim zwiększyć zakup surowca niezbędnego do zwiększenia produkcji, także w zakresie nowych linii produktowych.

 

Poznaj Plantwear

Plantwear jest wiodącym producentem akcesoriów lifestylowych z drewna w Polsce. W swojej ofercie ma drewniane zegarki, okulary, etui na telefony oraz biżuterię. Spółka zajmuje się projektowaniem, wykonywaniem (posiada własny zakład produkcyjny w miejscowości Biała obok Radzynia Podlaskiego), jak i sprzedażą wyrobów drewnianych (głównie w kanale ecommerce; posiada także dwa sklepy stacjonarne). W latach 2016-2018 sprzedała 61,7 tys. produktów.

W 2018 roku przychody ze sprzedaży wniosły 4,7 mln PLN, a zysk netto 510 tys. PLN. Prognozy na 2019 to odpowiednio 6,55 mln PLN i 750 tys. PLN.

Wartość Spółki po ofercie została wyceniona na 9,5 mln PL

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Gigantyczna umowa MLP Group z L-SHOP-TEAM Biuro prasowe
2019-05-21 | 11:00

Gigantyczna umowa MLP Group z L-SHOP-TEAM

L-SHOP-TEAM, lider niemieckiej branży tekstylnej wynajął 56,5 tys. m2 w parku logistycznym MLP Unna, będącym przełomowym projektem w ramach ekspansji MLP Group w Niemczech. Obiekt
Giełda BRAK ZDJĘCIA
2019-05-20 | 15:00

Już ponad 120 spółek zadeklarowało lub uchwaliło dywidendę z zysku za 2018 rok

II kwartał, czyli okres już po publikacji rocznego sprawozdania to czas, w którym spółki, przy okazji wyników rocznych, deklarują wysokość wypłaty z zysku za ubiegły rok. Inwestycja w spółki wypłacające
Giełda Impel – cyfrowe rozwiązania wdrożone w codziennych usługach dla biznesu
2019-05-17 | 14:00

Impel – cyfrowe rozwiązania wdrożone w codziennych usługach dla biznesu

Grupa Impel – największa w kraju grupa firm świadczących usługi dla biznesu – osiągnęła w I kwartale 2019 r. przychody ze sprzedaży w wysokości 526,3 mln zł i są one

Kalendarium

Bankowość

J. Kwieciński: Firmy mogą liczyć na większe wsparcie z następnego budżetu UE. Priorytetem będzie finansowanie prac badawczo-rozwojowych

Wspieranie innowacyjności polskich firm poprzez finansowanie prac badawczo-rozwojowych jest priorytetem w polityce spójności w tej perspektywie finansowej – mówi minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński. W przyszłej perspektywie środków na ten cel ma być jeszcze więcej. Dzięki unijnym środkom Polska nadrabia dystans dzielący ją od najbogatszych gospodarek Europy. Za pośrednictwem Banku Gospodarstwa Krajowego, który wdraża instrumenty finansowe z obecnej perspektywy unijnej, do polskich firm trafiają znaczące sumy z Unii Europejskiej, m.in. na rozwój innowacji. Wartość innowacyjnych projektów inwestycyjnych, które otrzymają dofinansowanie z BGK, to ponad 13 mld zł.

Bankowość

J. Kwieciński: Firmy mogą liczyć na większe wsparcie z następnego budżetu UE. Priorytetem będzie finansowanie prac badawczo-rozwojowych

Wspieranie innowacyjności polskich firm poprzez finansowanie prac badawczo-rozwojowych jest priorytetem w polityce spójności w tej perspektywie finansowej – mówi minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński. W przyszłej perspektywie środków na ten cel ma być jeszcze więcej. Dzięki unijnym środkom Polska nadrabia dystans dzielący ją od najbogatszych gospodarek Europy. Za pośrednictwem Banku Gospodarstwa Krajowego, który wdraża instrumenty finansowe z obecnej perspektywy unijnej, do polskich firm trafiają znaczące sumy z Unii Europejskiej, m.in. na rozwój innowacji. Wartość innowacyjnych projektów inwestycyjnych, które otrzymają dofinansowanie z BGK, to ponad 13 mld zł.

Transport

GDDKiA zlikwiduje przed wakacjami nieczynny punkt poboru opłat na A2. Bez dotkliwych strat dla kasy państwa

Jeszcze przed sezonem wakacyjnym zostanie zlikwidowany uciążliwy dla kierowców, nieczynny punkt poboru opłat na pruszkowskim węźle autostrady A2. Dzięki temu kierowcy będą mieć do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i nie będą zmuszeni zwalniać – zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Wpływy z przejazdu samochodów do 3,5 tony nie będą na tym odcinku wpływać do kasy państwa, ale nie spowoduje to większych strat dla budżetu, bo i tak 70–80 proc. wpływów z systemu poboru do państwowej kasy opłat generują pojazdy ciężkie.

Regionalne - Dolnośląskie

Pod Wrocławiem rozpoczął działalność zakład do przeglądu i naprawy silników samolotowych m.in. Lufthansy. Inwestycja warta jest 1 mld zł

Powstający za miliard złotych zakład XEOS w Środzie Śląskiej, gdzie do przeglądu i naprawy trafiają najnowocześniejsze silniki wykorzystywane m.in. w samolotach Lufthansy, rozpoczął już działalność. Właśnie rusza drugi etap inwestycji – budowa specjalistycznej komory do testowania silników samolotowych. Taki element ma na wyposażeniu tylko kilka zakładów na świecie. Jednocześnie firma cały czas rekrutuje pracowników, których docelowo ma być ponad 600.