Komunikaty PR

Wystartowała oferta publiczna akcji Plantwear S.A.

2019-03-14  |  14:00

Plantwear S.A., lider rynku lifestylowych akcesoriów z drewna w Polsce, rozpoczął emisję akcji. Oferta publiczna prezentowana jest na CrowdConnect.pl, platformie crowdinvesting, gdzie zainteresowani inwestorzy mogą zapoznać się z jej parametrami oraz dokumentem ofertowym. Emisja przeprowadzana jest w związku z zamiarem ubiegania się o wprowadzenie akcji Spółki do obrotu na rynku NewConnect w 2019 roku.

 

Oferta publiczna akcji serii C obejmuje 363 636 zwykłych akcji na okaziciela. Cena emisyjna została ustalona na 6,60 PLN za akcję. Zapisów można dokonywać do 10 maja 2019 roku.

Kwota emisji to 2 399 998 PLN, tym samym oferta podlega przepisom ustawy o ofercie publicznej i obrocie instrumentami finansowymi dotyczącym ofert do 1 mln euro. Nad całością czuwa Dom Maklerski INC S.A. (posiadający zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na wykonywanie działalności maklerskiej), będący właścicielem CrowdConnect.pl i jednocześnie oferującym akcje w ramach prezentowanych na platformie ofert publicznych.

Plantwear działa głównie w kanale e-commerce. Jak pokazują dane za rok 2018, sprzedaż za pośrednictwem sklepu internetowego wygenerowała 95% naszego przychodu. W sieci gromadzimy też fanów marki. Media społecznościowe są głównym kanałem kontaktu z klientami - profil na Facebooku śledzi ponad 0,5 miliona osób zainteresowanych ofertą - mówi Wiktor Pyrzyk, Prezes Zarządu Plantwear S.A. Tym samym naturalną decyzją była dla nas współpraca z CrowdConnect.pl, pozwalająca na digitalizację procesu IPO. Cieszymy się, że potencjalni akcjonariusze mają łatwy i transparentny dostęp do informacji, wszystko znajdą online i także tą drogą mogą dokonać zapisu na naszej stronie internetowej. Bardzo nam zależało na takim ułatwieniu dla inwestorów - dodaje.

Plantwear jest pierwszą Spółką, której emisja prezentowana jest na CrowdConnect.pl.

CrowdConnect.pl to platforma crowdinvesting dedykowana emitentom z sektora małych i średnich firm, dla których docelowym kierunkiem rozwoju jest debiut na rynku kapitałowym.

Na platformie prezentowane są wyłącznie oferty publiczne spółek z odpowiednią historią działalności i zmierzających do uzyskania publicznego statusu poprzez debiut na rynku NewConnect prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie.

Wszystkie spółki, które prezentujemy na CrowdConnect.pl zamierzają zadebiutować na rynku giełdowym w perspektywie najbliższych dwunastu miesięcy. Tak też jest w przypadku Plantwear. Przygotowania do tego wydarzenia Spółka rozpoczęła niemal rok temu, kiedy podpisała z INC S.A. umowę na autoryzowane doradztwo przy wprowadzeniu na rynek NewConnect. Kolejnym istotnym krokiem była zmiana formy prawnej - od początku lutego br. Plantwear jest spółką akcyjną - wyjaśnia Sebastian Huczek, Wiceprezes Zarządu DM INC S.A.

 

Jak zostać akcjonariuszem?

Prezentacja emisji na CrowdConnect.pl zakłada całkowitą digitalizację dostępu do IPO. Wszystkie informacje o Plantwear, jej historii, bieżącej działalności, planach, zespole, produktach i strategii rozwoju, a przede wszystkim dokument ofertowy, dostępne są online na profilu informacyjnym Spółki (crowdconnect.pl/plantwear). Tam też przedstawiono historyczne dane finansowe oraz prognozy. Tym samym inwestorzy zyskują równy dostęp do danych i gwarancję ich transparentności. Na dedykowanej stronie prowadzonej przez Plantwear, także online, inwestorzy dokonują zapisu na akcje. Wystarczy wypełnić formularz, podając swoje podstawowe dane.

Na etapie składania zapisu na stronie emitenta nie jest nawet konieczne posiadanie rachunku maklerskiego. W przypadku spółek takich jak Plantwear, mających dużą liczbę fanów, którzy chętnie zaangażowaliby się w rozwój firmy, stając się jej częścią, to bardzo duże ułatwienie. Istotne zwłaszcza z punktu widzenia początkujących inwestorów, którzy wcześniej nie mieli styczności z IPO, ale teraz chętnie zainwestowali by w spółkę, której działalność znają i cenią - komentuje Piotr Zygmanowski, Prokurent DM INC S.A. Warto także podkreślić, że z puntu widzenia inwestora cały proces jest bezpłatny i nie towarzyszy mu konieczność podpisywania i wymiany fizycznej dokumentacji – dodaje.

Plantwear już dziś planuje wdrożenie programu lojalnościowego dla akcjonariuszy. Każda osoba posiadająca minimum 1000 akcji Spółki otrzyma dostęp do unikalnej linii produktów. Dokładne parametry programu zostaną podane w dniu debiutu na rynku akcji NewConnect.

Prezentując ofertę publiczną emisji na CrowdConnect.pl korzystamy z siły społeczności i skracamy dystans z inwestorami. Od samego początku zależy nam na dobrych, bliskich relacjach z nimi, takich jakie mamy z naszymi klientami. Chcielibyśmy zbudować zaangażowany i stabilny akcjonariat. Tak, aby posiadacze akcji byli aktywną częścią Planwear i stali się częścią naszej społeczności - komentuje Wiktor Pyrzyk, Prezes Zarządu Plantwear S.A. Program lojalnościowy to wyraz długoterminowego budowania relacji, którego pierwszym krokiem są bonusy, dzięki którym inwestorzy mogą skorzystać z naszej oferty - dodaje.

 

Plany Plantwear

Środki pozyskane w ramach emisji zostaną przeznaczone na dalszy rozwój Spółki, zarówno pod kątem oferty, jak i wejścia na nowe rynki.

Planujemy ekspansję na cztery największe rynki Europy - Niemcy, Francja, Włochy oraz Wielka Brytania. W związku z tym niezbędne są nakłady na reklamę online, współpracę z mediami oraz influencerami, jak również udział w zagranicznych targach branżowych, którego celem będzie nawiązanie kontaktów z dystrybutorami oraz przedstawicielami handlowymi - wyjaśnia Wiktor Pyrzyk, Prezes Zarządu, Plantwear S.A. Naszym celem jest też ulepszenie i poszerzenie istniejącej linii produktów. Chcemy tworzyć nowe modele oraz wprowadzać krótkie serie (od 100 do 1000 sztuk). Taki zabieg zgodny jest z trendami na rynku, klienci bowiem poszukują nowości i rzeczy unikatowych. Chcąc trafić do nowej grupy klientów planujemy także stworzyć kilka linii ekskluzywnych zegarków oraz nową kolekcję okularów - dodaje.

Istotnym elementem dalszego wzrostu Spółki jest debiutująca pod koniec 2018 roku marka Plantwear Home, oferująca drewniane wyroby do wyposażenia i dekoracji wnętrz. Jej rozwój wymaga stworzenia biura projektowego, wykonania projektów i prototypów, przygotowania materiałów wsparcia sprzedaży oraz uruchomienia działań promocyjnych. Również na ten cel zostaną przeznaczone środki pozyskane w ramach emisji.

Część wpływów z emisji zasili kapitał obrotowy, pozwalając przede wszystkim zwiększyć zakup surowca niezbędnego do zwiększenia produkcji, także w zakresie nowych linii produktowych.

 

Poznaj Plantwear

Plantwear jest wiodącym producentem akcesoriów lifestylowych z drewna w Polsce. W swojej ofercie ma drewniane zegarki, okulary, etui na telefony oraz biżuterię. Spółka zajmuje się projektowaniem, wykonywaniem (posiada własny zakład produkcyjny w miejscowości Biała obok Radzynia Podlaskiego), jak i sprzedażą wyrobów drewnianych (głównie w kanale ecommerce; posiada także dwa sklepy stacjonarne). W latach 2016-2018 sprzedała 61,7 tys. produktów.

W 2018 roku przychody ze sprzedaży wniosły 4,7 mln PLN, a zysk netto 510 tys. PLN. Prognozy na 2019 to odpowiednio 6,55 mln PLN i 750 tys. PLN.

Wartość Spółki po ofercie została wyceniona na 9,5 mln PL

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda BRAK ZDJĘCIA
2019-02-05 | 12:40

ESMA PRZEDŁUŻA INTERWENCJĘ PRODUKTOWĄ NA RYNKU OTC

W sierpniu 2018 r. europejski regulator ESMA wprowadził interwencję produktową, która znacząco ograniczyła poziom dźwigni finansowej dla klientów indywidualnych handlujących na rynku forex w krajach Unii Europejskiej. Pod
Giełda BRAK ZDJĘCIA
2019-01-21 | 11:00

Powstanie nowa specjalizacja studiów dla twórców gier na Podkarpaciu

PrimeBit Games, notowany na NewConnect producent gier, rozpoczyna współpracę z Wyższą Szkołą Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Wspólnie utworzą nowe specjalizacje na wydziale informatyki – „Inżynieria gier
Giełda Browar Brodacz organizuje spotkanie dla inwestorów we Wrocławiu!
2019-01-14 | 01:00

Browar Brodacz organizuje spotkanie dla inwestorów we Wrocławiu!

Dzięki trwającej właśnie emisji akcji Browar Brodacz pozyskał już ponad 600 tysięcy złotych. Podczas wrocławskiego spotkania w lokalu Kontynuacja będzie można dowiedzieć się jak

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Praca

Polska pielęgniarka z nagrodą od królowej Szwecji. Chce rozwijać opiekę nad seniorami

Spada liczba osób, które decydują się na zdobycie uprawnień pielęgniarskich. Promowanie tego zawodu wśród młodych ludzi to jeden z celów Nagrody Pielęgniarskiej Królowej Sylwii, od trzech lat przyznawanej także w Polsce. Tegoroczną laureatką konkursu została Paulina Pergoł – jury doceniło jej pomysł listów pisanych przez studentów Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego do emerytowanych lekarzy i pielęgniarek mieszkających w Domu Lekarza Seniora.

Problemy społeczne

Minister zdrowia: Nowy model opieki zdrowotnej będzie stawiać na jakość usług. Pomoże w tym cyfryzacja

Stopniowa informatyzacja systemu opieki medycznej usprawni obieg informacji, dzięki czemu zmniejszą się obciążenia lekarzy i liczba wykonywanych niepotrzebnie badań. To oznacza, że pacjent szybciej otrzyma świadczenie i opiekę, których potrzebuje. Temu służyć ma także analiza dużych zbiorów danych na temat pacjentów, której uczą się placówki w Polsce. – Odchodzi wizja medycyny jako działalności usługowej. Teraz patrzymy bardziej całościowo, nie tylko na koszty NFZ, lecz także na koszty społeczne, absencje chorobowe i jakość życia, co przekłada się na całą gospodarkę – mówi minister zdrowia Łukasz Szumowski.

Finanse

Polskie start-upy wciąż w tyle za zachodnioeuropejskimi. Różni je doświadczenie założycieli i dostęp do kapitału

Wciąż różnią się polskie start-upy od zachodnioeuropejskich czy izraelskich pod względem doświadczenia zespołu i dostępu do kapitału – ocenia Grzegorz Borowski, dyrektor zarządzający Infoshare. W Polsce jest też mniej rozwiązań dotyczących infrastruktury informatycznej, trudniejszych do wprowadzania na rynek, bo wymagają one więcej kapitału w fazie badań i rozwoju. Specjalizacją polskich start-upów jest za to e-zdrowie, fintech, big data, internet rzeczy czy rozwiązania oparte na platformach sprzedażowych. Najlepsze młode spółki powalczą w maju o główną nagrodę na Infoshare 2019, największej i najbardziej prestiżowej imprezie start-upowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Zdrowie

Komórki macierzyste wyhodowane w laboratorium pomagają wyleczyć rzadką chorobę wzroku. Lekarze liczą na dostęp do terapii także w Polsce

Niedobór komórek macierzystych rąbka rogówki to rzadka choroba, która prowadzi do utraty wzroku. W Polsce co roku 100–200 osób wymaga leczenia, przy czym u ok. 30 osób taką dysfunkcję wywołało termiczne lub chemiczne poparzenie oczu. Szansą dla tej grupy jest innowacja – przeszczep komórek macierzystych rąbka rogówki pochodzących z hodowli w laboratorium. Taką terapię stosuje i refunduje obecnie kilka państw w Europie, m.in. Wielka Brytania i Włochy. W Polsce jest na razie dostępna w ramach badań klinicznych i tylko w dwóch ośrodkach, ale lekarze liczą, że wkrótce się to zmieni.