Komunikaty PR

Mniejsze zużycie energii, większa produktywność

2019-07-12  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
www.contrust.pl

W Polsce zapotrzebowanie na tworzywa sztuczne wynosi 3,5 mln ton rocznie, a obroty tego sektora sięgają już 80 mld zł[1]. Branża stale się rozwija i coraz istotniejszym problemem staje się jej negatywny wpływ na środowisko. Dlatego tak duże znaczenie ma szukanie skutecznych sposobów na obniżenie emisji CO2 oraz kosztów zużycia energii. Według ekspertów Shell Lubricants producenci wyrobów z tworzyw sztucznych mogą uzyskać do 4% oszczędności kosztów energii pobieranej przez wtryskarki dzięki zastosowaniu odpowiedniego oleju hydraulicznego.

 

Metoda formowania wtryskowego jest procesem o charakterze termicznym, a co za tym idzie wiąże się z wysokim zużyciem energii na kilogram przetworzonego surowca (kWh/kg).

Z tego względu firmy produkcyjne muszą dążyć do redukcji jej zużycia oraz zapobiegania stratom. Zmieniające się wymagania rynku oraz rosnące ceny energii sprawią, że nawet kilkuprocentowe ograniczenie zużycia daje wymierne korzyści finansowe.

 

„Kierunek, w którym zmierza branża tworzyw sztucznych i rosnąca konkurencja sprawiają, że firmy muszą maksymalnie wykorzystywać możliwości maszyn i urządzań, zmniejszać zużycie energii, szukać najbardziej opłacalnych kosztowo rozwiązań oraz minimalizować ryzyko wystąpienia nieplanowanych przestojów. Oleje i smary, wsparcie ekspertów zewnętrznych oraz usługi usprawniające gospodarkę smarną są ważnymi elementami, które mogą pomóc przedsiębiorstwom produkcyjnym osiągnąć zamierzone cele biznesowe. Chcąc pomóc firmom zmniejszyć koszty utrzymania ruchu oraz zwiększyć efektywność, opracowaliśmy olej hydrauliczny Shell Tellus S4 ME” – powiedział Robert Gałkowski, ekspert techniczny Shell Polska.  

 

5390 dolarów oszczędności

Niemieckie przedsiębiorstwo AGI Freden GmbH & Co. KG (AGI), zajmujące się produkcją formowanych wtryskowo plastikowych opakowań na płyty DVD i podobne produkty, dążyło do obniżenia kosztów operacyjnych swojej wtryskarki, a zwłaszcza do ograniczenia pobieranej przez nią energii. Firma zwróciła się do Shell Lubricants o poradę. Zespół techniczny Shell dokonał oceny układu smarowania maszyny i zasugerował użycie oleju hydraulicznego Shell Tellus S4 ME 46, który zapewnia systemom hydraulicznym zwiększoną sprawność energetyczną bez obniżenia poziomu zabezpieczenia maszyn. Producent skorzysta także z usługi Shell LubeAnalyst – najnowocześniejszej metody monitorowania stanu środków smarnych stosowanych w maszynach, dzięki której można ocenić stan oleju lub smaru, określić potencjalne problemy i dokonać porównania wydajności urządzeń. Po przejściu na olej Shell Tellus S4 ME 46 przedsiębiorstwo AGI odnotowało zmniejszenie zużycia energii przez wtryskarkę na poziomie około 4%. Ponadto, dzięki wydłużeniu okresu między wymianami środka smarnego, firma oszacowała, że uzyska oszczędności w zakresie zużycia oleju hydraulicznego i kosztów utrzymania w wysokości 12% lub 5390 dolarów w skali roku[2].

 

Pierwszym krokiem do znacznego obniżenia całkowitych kosztów użytkowania (TCO, ang. Total Cost of Ownership) w przedsiębiorstwie produkcyjnym wykorzystującym metodę formowania wtryskowego jest wybór właściwego oleju hydraulicznego. Produkt musi zapewniać prawidłowe funkcjonowanie układu hydraulicznego, redukować zużycie energii i kosztów eksploatacji, zwiększać efektywność produkcji oraz wydłużyć czas nieprzerwanej i bezawaryjnej pracy maszyn.

 

Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://shell.pl/wtryskarki

 

 


[1] https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/zarzadzania-procesami-i-strategiczne/articles/innowacje/raport-zamkniety-obieg-otwarte-mozliwosci.html

[2] Wskazane oszczędności są charakterystyczne dla dnia obliczeniowego i wymienionego zakładu. Obliczenia te mogą się różnić w zależności od lokalizacji i czasu i zależą, np. od zastosowania, warunków pracy, aktualnie stosowanych produktów, stanu sprzętu oraz praktyk konserwacyjnych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Brother razem z BNP Paribas Leasing Solutions tworzy program dla partnerów Biuro prasowe
2019-10-17 | 10:00

Brother razem z BNP Paribas Leasing Solutions tworzy program dla partnerów

Firma Brother, dzięki współpracy z BNP Paribas Leasing Solutions prezentuje nowe rozwiązanie, Brother Finance, ułatwiające resellerom oferowanie dzierżawy sprzętu i usług MPS.
Gospodarka BRAK ZDJĘCIA
2019-10-17 | 09:30

Światowa turystyka na Targach TT Warsaw 2019

Kryzys czy hossa? Jak biura podróży osiągnęły rekordowe zyski? Jaki wpływ na rynek turystyczny miał upadek największego biura podróży na świecie? Odpowiedzi na te i inne pytania będzie można uzyskać podczas 27.
Gospodarka Atradius Country Report: w 2020 roku Polskę czeka wzrost inflacji i spadek PKB
2019-10-17 | 09:00

Atradius Country Report: w 2020 roku Polskę czeka wzrost inflacji i spadek PKB

Silna konsumpcja prywatna oraz inwestycje utrzymają wysoki wzrost PKB Polski w 2019 roku na poziomie 4 proc. Według ekspertów rozwój gospodarczy spowolni w 2020 roku, wzrost PKB

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Bezpłatne materiały wideo, audio, zdjęcia oraz artykuły

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Zagranica

Po informacji o zniesieniu wiz do USA wzrosło zainteresowanie Polaków lotami za ocean. Zwiększy się liczba połączeń, a bilety będą tańsze

Stany Zjednoczone są trzecią po Francji i Hiszpanii najchętniej odwiedzaną destynacją przez turystów na świecie. W przypadku polskich turystów nie ma ich nawet w dwudziestce najpopularniejszych kierunków. Dzięki zniesieniu wiz zainteresowanie podróżami do USA znacznie wzrośnie. Już zaraz po zapowiedzi zniesienia wiz Polacy szukali lotów do Stanów Zjednoczonych trzykrotnie częściej niż weekend wcześniej. Na zniesieniu wiz skorzystają polskie i amerykańskie biura turystyczne. Zwiększy się też liczba połączeń.

Handel

Rośnie popularność sprzedaży bezpośredniej. Branża generuje 3 mld zł i współpracuje z nią już 1 mln konsultantów

Sprzedaży bezpośrednia w Polsce rośnie w siłę. Jej obroty przekraczają 3 mld zł i z każdym rokiem rosną o kilka procent. Z branżą współpracuje już ok. 1 mln osób, przy czym dla 20 proc. jest to podstawowe źródło dochodów. Ponad 80 proc. konsultantów jest zadowolonych z dotychczasowej współpracy, podobnie jak 90 proc. konsumentów. Na przestrzeni ostatnich 25 lat w branży zaszły ogromne zmiany, z których główną jest rosnący udział nowych technologii i zmiana kategorii produktowych sprzedawanych w tym kanale. Zarówno te zmiany, jak i korzyści płynące z pracy w tej branży ma pokazać startująca właśnie kampania Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

Edukacja

Cztery polskie uczelnie z szansą na prestiżowy, międzynarodowy certyfikat. Mają go najbardziej elitarne uczelnie świata

Szkoły biznesowe należą do najbardziej obleganych zarówno w Polsce, jak i w całej Europie – podkreśla Tim Mescon, prezes zarządu AACSB w regionie EMEA. Amerykańska organizacja non profit od ponad stu lat akredytuje najlepsze na świecie uczelnie, które kształcą na kierunkach biznesowych. Należą do nich m.in. Harvard, Stanford i MIT. W Polsce prestiżowym certyfikatem mogą się pochwalić na razie tylko dwie uczelnie: Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, ale z AACSB współpracują już cztery kolejne.

Przemysł

Tylko 10 proc. małych i średnich przedsiębiorstw wprowadziła nowy produkt lub usługę. Mimo że to one decydują o przewadze konkurencyjnej firmy

Choć rosną nakłady na inwestycje, to małe i średnie przedsiębiorstwa na rozwój przeznaczają niewiele środków. Obecnie w Polsce tylko 7 firm na 100 wdraża innowacje produktowe lub procesowe. Firmy z sektora MŚP głównie skupiają się na usprawnieniu produktowym, a tylko co dziesiąta stawia na innowacyjne rozwiązania. Tymczasem to właśnie one, w tym szersze wykorzystanie sztucznej inteligencji czy wirtualnej rzeczywistości, przynoszą największe zyski. Firmy zainteresowane zbudowaniem strategii trwałej przewagi konkurencyjnej mogą wziąć udział w warsztatach wspierających innowacyjność.