Komunikaty PR

Grupa Murapol w 2019 r.: konsekwentny rozwój biznesu deweloperskiego

2019-12-06  |  11:10
Biuro prasowe

Szeroka oferta mieszkań wraz z innowacyjnymi udogodnieniami smart home i eko, produkty dedykowane nabywcom inwestycyjnym, a także kampania wizerunkowa z Ambasadorem Andrzejem Bargielem, potwierdzająca nowe otwarcie w zakresie standardu dostarczanych produktów – mijający rok był dla Grupy Murapol okresem zmian w kierunkach wyznaczonych w przyjętej strategii rozwoju na lata 2019/2021+.

Parametry działalności operacyjnej za 11 miesięcy 2019 roku:

  • 3 285 umów dot. sprzedaży mieszkań, z uwzględnieniem umów rezerwacyjnych
  • 4 394 mieszkania wprowadzone do sprzedaży
  • 6 634 lokale w budowie na koniec listopada 2019 r.
  • 612 mln zł netto - wartość aktywnego banku ziemi na dzień 31.11.2019 r.

 

REPOZYCJONOWANIE OFERTY – WYŻSZA JAKOŚĆ W PRZYSTĘPNEJ CENIE

We wszystkich wprowadzonych do sprzedaży od początku br. inwestycjach Grupa Murapol wdraża autorski system infrastruktury technicznej i instalacji Home Management System (HMS), dzięki któremu klienci mają możliwość wyposażenia nabywanych mieszkań w rozwiązania smart home – Murapol Appartme, umożliwiające automatyczne sterowanie mediami, także zdalnie z każdego miejsca na świecie. HMS obejmuje również monitoring wizyjny części wspólnych oraz wideodomofony. Ponadto w standardzie wszystkich oferowanych od połowy br. mieszkań znajduje się pakiet antysmogowy czyli unikalne filtry z nanowłókien, chroniące powietrze wewnątrz lokali przed smogiem i innymi zanieczyszczeniami.

Potwierdzeniem nowej jakości oferty Grupy Murapol jest zainicjowana w połowie br. kampania plasująca produkty w segmencie tzw. Affordable Premium, czyli atrakcyjnej oferty osiągalnej w przystępnej cenie. Równolegle Grupa rozpoczęła współpracę wizerunkową i sponsorską z nowym Ambasadorem, bliskim wartościom GK Murapol – Andrzejem Bargielem, pierwszym narciarzem, który zjechał z K2. Kampania pod hasłem „MURAPOL, NAJLEPSZE MIEJSCA NA ŚWIECIE” prezentuje Spółkę jako dewelopera dostarczającego lokale dla bardziej wymagających nabywców, świadomych ekologicznie i szukających innowacyjnych rozwiązań w mieszkaniach, które zapewnią im komfort, bezpieczeństwo oraz oszczędności.

POSZERZENIE OFERTY O PRODUKTY DEDYKOWANE KLIENTOM INWESTYCYJNYM

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie nieruchomościami ze strony nabywców inwestycyjnych, spółka uruchomiła we wrześniu br. sprzedaż pierwszego projektu deweloperskiego obejmującego lokale na wynajem. Inwestycja Murapol Apartamenty Praskie posiada atrybuty atrakcyjne z punktu widzenia inwestorów, takie jak ciekawa lokalizacja w rozwijającej się dzielnicy Warszawy, z bogatym zapleczem handlowo-usługowym i szybkim dojazdem do Śródmieścia. Oferta obejmuje 276 lokali o najczęściej wybieranych przez klientów inwestycyjnych układach i metrażach od 25 do 50 mkw., 1-, 2- lub 3- pokojowych. Budynek ponadto będzie posiadał reprezentacyjne lobby z recepcją i pomieszczeniami niezbędnymi do obsługi lokatorów, miejsca parkingowe, także w garażu podziemnym i wewnętrzny zielony dziedziniec.

Kolejnym produktem skrojonym zgodnie z potrzebami nabywców inwestycyjnych, zaoferowanym w drugiej połowie br., są lokale usługowe z gwarancją najmu dostępne w 9 inwestycjach Grupy Murapol na terenie 7 miast, m.in. Warszawy, Krakowa, Poznania czy Gdańska. Klientom, którzy zdecydują się na zakup nieruchomości handlowo-usługowej z oferty objętej gwarancją najmu, Murapol zapewnia bezpieczeństwo stałego zwrotu z inwestycji, a dodatkowo nabywca może zyskać pomoc przy pozyskaniu najemcy czy też wykończeniu i aranżacji lokalu.

WYNIKI DZIAŁALNOŚCI OPERACYJNEJ – KONSEKWENTNA REALIZACJA STRATEGII

Od stycznia do końca listopada br. Grupa Murapol podpisała 3 285 umów dot. sprzedaży mieszkań, osiągając wynik zbliżony do ubiegłorocznego za ten sam okres, kiedy klienci podpisali 3 301 umów. Tym samym w ciągu jedenastu miesięcy Spółka zrealizowała ponad 94 proc. rocznego planu zakładanego w strategii, wynoszącego 3-3,5 tys. umów dot. sprzedaży mieszkań. Najwięcej umów dotyczy sprzedaży lokali z oferty Grupy Murapol w Krakowie i Wieliczce – 552, Katowicach – 506 oraz Wrocławiu – 367.

W okresie od stycznia do końca listopada br. Murapol zaoferował łącznie 4 394 lokale, wobec 3 217 udostępnionych w ofercie w analogicznym okresie ubiegłego roku, realizując tym samym 126 proc. zakładanego w strategii rocznego planu na poziomie 3,5-4 tys. nowych mieszkań. W br. Spółka dwukrotnie, jako pierwszy deweloper w Polsce, wprowadziła do sprzedaży równocześnie pule 2 tys. mieszkań – w styczniu #Ofertę2000 i we wrześniu #Ofertę2000bis.

Na koniec omawianego okresu portfel projektów w budowie Grupy Murapol obejmował 6 634 lokale powstające w 61 budynkach, w ramach 23 projektów na terenie 13 miast. Najwięcej mieszkań Murapol buduje obecnie w Katowicach – 1 108, Wrocławiu – 869, Poznaniu – 821, Łodzi - 766 oraz Warszawie – 754.

Wartość aktywnego banku ziemi Grupy Murapol na koniec listopada 2019 r. wyniosła ok. 612 mln zł netto, z czego grunty o wartości 334 mln zł stanowią własność Grupy, zaś działki inwestycyjne o wartości 278 mln zł są zakontraktowane w formie umów przedwstępnych. Łącznie posiadany przez Murapol aktywny bank ziemi pozwoli na budowę blisko 18,7 tys. mieszkań.

- Kiedy rok temu ogłaszaliśmy strategię na lata 2019/2021+ wiedzieliśmy, że stawiamy sobie wysoko poprzeczkę, dlatego tym bardziej cieszy nas, że pierwszy rok jej realizacji skończymy z wynikami zbliżonymi lub przewyższającymi założone cele. W ciągu 11 miesięcy wprowadziliśmy do sprzedaży blisko 4,4 tys. mieszkań, przekraczając znacznie zakładany roczny plan. Podpisaliśmy umowy dot. sprzedaży blisko 3,3 tys. lokali, wypracowując ponad 94 proc. założenia w tym zakresie. Poza parametrami kwantyfikowanymi, położyliśmy nacisk na realizację kryteriów jakościowych, repozycjonując swoją ofertę w kierunku produktów affordable premium wprowadziliśmy do oferty lokale mieszkalne z szeregiem technologicznych udogodnień oraz zaproponowaliśmy produkty dla nabywców inwestycyjnych. To pokazuje konsekwentny rozwój naszej działalności deweloperskiej zarówno w zakresie wielkości oferty, jak i jej atrakcyjności – mówi Nikodem Iskra, prezes zarządu Murapol SA. - Wypracowane, satysfakcjonujące dla nas efekty, pokazują słuszność obranej strategii, którą zamierzamy konsekwentnie realizować również w nadchodzących latach 2020 i 2021. – dodaje Nikodem Iskra.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Im więcej, tym lepiej? Maksymalizm we wnętrzach Biuro prasowe
2020-08-13 | 14:40

Im więcej, tym lepiej? Maksymalizm we wnętrzach

Surowe, skandynawskie wnętrza powoli ustępują miejsca nasyconym, tętniącym wzorami i kolorami przestrzeniom, w których króluje maksymalizm. Eklektyczne połączenia,
Nieruchomości MLP Group rozpoczyna budowę pod Berlinem
2020-08-13 | 12:00

MLP Group rozpoczyna budowę pod Berlinem

MLP Group, jeden z wiodących liderów na rynku nieruchomości magazynowych w Europie, rozpoczyna budowę inwestycji MLP Business Park Berlin I. W projekcie typu City Logistics powierzchnia
Nieruchomości Wielkie 18 metrów. Zobacz mikroapartament modelowy
2020-08-13 | 11:00

Wielkie 18 metrów. Zobacz mikroapartament modelowy

Wielkie 18 metrów. Zobacz mikroapartament modelowy Dwuosobowe łóżko, które zamienia się w kanapę, składane biurko i duże lustro optycznie powiększające wnętrze. Do

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Złote Spinacze 2020 - zgłoszenie

Telekomunikacja

Polska na razie nie wyklucza chińskich dostawców z budowy infrastruktury 5G. Sytuacji nie powinna zmienić wizyta amerykańskiego sekretarza stanu [DEPESZA]

Wdrożenie standardu telekomunikacyjnego 5G będzie mieć rewolucyjny wpływ na globalną i polską gospodarkę. Bezpieczeństwo nowej technologii jest obecnie odmieniane przez wszystkie przypadki i wciąż trwają spekulacje dotyczące komponentów 5G dostarczanych przez producentów z Chin. Jednak do tej pory Polska, podobnie jak Niemcy, nie zdecydowała się na wykluczenie żadnego dostawcy, w tym spoza Europy. Nie powinna wpłynąć na to również zaplanowana na 15 sierpnia w Warszawie wizyta sekretarza stanu USA Mike’a Pompeo. Eksperci podkreślają, że przy wdrażaniu nowego standardu telekomunikacyjnego należy oceniać warunki techniczne urządzeń, a nie miejsce ich pochodzenia.

Transport

UE zainwestuje miliardy w zielony wodór. W tej chwili aż 95 proc. tego surowca wciąż pochodzi z paliw kopalnych

W tej chwili wodór ma zastosowanie głównie w sektorze chemicznym, jego wykorzystanie w transporcie czy energetyce wciąż jest marginalne. Co więcej, aż 95 proc. produkowanego wodoru wciąż pochodzi z paliw kopalnych, a tylko 5 proc. jest wytwarzane z odnawialnych źródeł. Unia Europejska zamierza odwrócić te proporcje, a opublikowana na początku lipca strategia wodorowa ma być impulsem dla rozwoju tego rynku w Europie, której szacunkowe zapotrzebowanie na wodór w 2030 roku ma już sięgnąć 16,5 mln ton. Wyzwaniem pozostają jednak koszty, bo wytwarzanie zielonego, niskoemisyjnego wodoru wciąż jest droższe od innych form, i bariery technologiczne związane z produkcją i transportem tego surowca.

 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

Odradzająca się gastronomia w Europie może pomóc polskim eksporterom drobiu nadrobić straty wywołane pandemią. Branża liczy także na ponowne otwarcie rynków azjatyckich

Zamknięcie w marcu granic wewnątrzunijnych oraz lokali gastronomicznych spowodowało zatrzymanie eksportu polskiego mięsa drobiowego i nadpodaż tego produktu na rynku. Wynikiem tego był spadek cen, które obecnie nie wyrównują nawet kosztów produkcji. Producenci mają nadzieję na powrót na rynek kolejnych firm z sektora HoReCa i na uznanie Polski za kraj wolny od grypy ptaków, co pozwoliłoby na powrót na rynki pozaeuropejskie, głównie azjatyckie.

Transport

Popyt na usługi związane z przeprowadzkami znowu wysoki. Firmy przewozowe mają coraz więcej zleceń z kraju i zagranicy

W czasie pandemii znacząco spadł popyt na krajowe usługi przeprowadzkowe – wynika z raportu Clicktrans.pl. Firmy przewozowe miały też mniej zleceń związanych z transportem samochodów, natomiast w innych kategoriach – takich jak przewóz palet, motocykli, mebli, ale również zwierząt – zanotowały wzrosty. Gorzej wyglądała sytuacja ze zleceniami międzynarodowymi. Te jednak od połowy kwietnia notują tendencję wzrostową i już powróciły do poziomów sprzed pandemii.