Komunikaty PR

Grupa Sarantis ogłasza przejęcie marki Luksja w Polsce

2019-09-11  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania Sarantis ( 5.4 MB )

W ramach przejęcia marki, Grupa Sarantis nabyła znak towarowy LUKSJA, który do tej pory należał do spółki PZ Cussons Plc. Transakcja podlega obecnie zatwierdzeniu przez instytucje antymonopolowe.

LUKSJA to wielokrotnie nagradzana marka kosmetyków do mycia i pielęgnacji ciała, szczycąca się 30-letnią historią obecności na polskim rynku. LUKSJA zajmuje wiodącą pozycję  w kategorii mydeł w kostkach, mydeł w płynie,  produktów do mycia rąk i płynów do kąpieli.

Uznanie na rynku marka zawdzięcza przede wszystkim wysokiej jakości swoich produktów, ich unikalnym formułom, a także ciągłemu rozwojowi nowych artykułów odpowiadających potrzebom i trendom konsumenckim.

Wierzymy, że kolejna marka w kategorii produktów do higieny osobistej pozwoli ugruntować naszą wiodącą pozycję na rynku oraz umożliwi dalszy rozwój Grupy w kontekście produktów kosmetycznych. Dołożymy wszelkich starań, aby LUKSJA, jako jedna z najcenniejszych polskich marek, jeszcze bardziej umocniła swoją pozycję rynkową.

Wartość sprzedaży produktów LUKSJI w roku 2018 wyniosła 16 mln EUR.

Koszt akwizycji marki przez Grupę Sarantis wyniósł 9.222 mln GBP i zostanie on sfinansowany ze środków własnych.

W ramach zawartej umowy, Grupa Sarantis będzie działać również jako dystrybutor innych marek PZ Cussons sprzedawanych obecnie w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym Morning Fresh, Carex, Original Source itp. Szacowana wartość sprzedaży z działalności dystrybucyjnej wynosi ok. 6 mln EUR rocznie.

Akwizycja jest zgodna ze strategicznym planem rozwoju Grupy. Nowe marki  doskonale pasują do portfolio i umacniają pozycję Sarantis jako wiodącej firmy zajmującej się produktami konsumenckimi. Dodatkowo wpłyną one na  dalszy rozwój geograficzny Grupy. Silny kapitał własny marki LUKSJA umożliwi rozbudowę Grupy o nowe  kategorie produktów do pielęgnacji osobistej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Działania PSH Lewiatan w walce z COVID-19 Biuro prasowe
2020-06-01 | 16:45

Działania PSH Lewiatan w walce z COVID-19

W ramach kolejnych etapów odmrażania polskiej gospodarki PSH Lewiatan niezmiennie realizuje działania na rzecz wsparcia franczyzobiorców, pracowników, klientów
Handel Startuje Loteria (Z)ręcznie Robiona, promująca Karmelki z Wawelu
2020-06-01 | 13:00

Startuje Loteria (Z)ręcznie Robiona, promująca Karmelki z Wawelu

W portfolio marki Wawel, poza licznymi nowościami, znajdziemy wiele sprawdzonych i cenionych od lat produktów. Należą do nich m.in. ręcznie produkowane Karmelki nadziewane - Kukułka,
Handel Rynek detaliczny odzieży i obuwia w Europie Środkowej wzrósł o 10% w 2019 r.
2020-05-29 | 10:00

Rynek detaliczny odzieży i obuwia w Europie Środkowej wzrósł o 10% w 2019 r.

Rynek handlu detalicznego odzieżą i obuwiem w pięciu krajach Europy Środkowej (tj. w Bułgarii, Czechach, na Węgrzech, w Rumunii i na Słowacji) wzrósł o 9,5% w 2019 r., osiągając

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Efekty pandemii widoczne w wyszukiwarce Google. Praca zdalna, zwolnienia i e-zakupy wśród najpopularniejszych haseł

W ostatnich tygodniach życie codzienne i zawodowe Polaków przeniosło się do sieci. Tam również szukamy informacji, jak sobie radzić z nową rzeczywistością. Statystyki wyszukiwarki Google pokazują, że wśród najpopularniejszych haseł są te związane z pracą zdalną, zwolnieniami czy zasiłkami dla bezrobotnych. Z kolei przedsiębiorcy masowo szukają informacji o rządowej pomocy w ramach tzw. tarczy antykryzysowej albo uczą się zakładać sklepy internetowe.

Prawo

Biura podróży i ich klienci nie są chronieni w wystarczającym stopniu. Wątpliwości budzi długi okres na zwrot pieniędzy czy voucher zamiast gotówki

– Przepisy w obecnym kształcie nie chronią ani interesów organizatorów turystyki, ani samych podróżnych – ocenia Paweł Wójcik, adwokat Kancelarii RWW.legal Rusin Wójcik. Specustawa wprowadziła regulacje, zgodnie z którymi rozwiązanie umowy jest skuteczne dopiero po 180 dniach. Biuro podróży ma tyle dni na zwrot wpłaconych przez klienta środków, częściej jednak organizatorzy proponują podróżnym voucher do realizacji na poczet przyszłych imprez turystycznych w ciągu roku.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

Rośnie eksport śliwki kalifornijskiej. W okresie pandemii częściej sięgamy po zdrowe produkty o długim terminie ważności

W czasie pandemii rośnie sprzedaż naturalnych produktów spożywczych o długim terminie ważności. Na popularności zyskują suche artykuły spożywcze, ale też produkty prozdrowotne. Taki trend sprzyja producentom suszonych owoców, którzy już przed koronawirusem dynamicznie zwiększali sprzedaż. Eksport śliwki kalifornijskiej do Polski od sierpnia 2019 do marca 2020 roku wzrósł prawie dwukrotnie. – Konsumenci częściej wybierają produkty, które w naturalny sposób pomagają im zachować zdrowie – mówi Kevin Verbruggen z California Prune Board i podkreśla, że suszone śliwki mają między innymi dobroczynny wpływ na układ trawienny.

Problemy społeczne

W Polsce kilkaset osób cierpi na rzadką chorobę wywołującą obrzęki i ból. Szansą dla chorych jest innowacyjna terapia zarejestrowana w Europie

Trudny do zniesienia ból, deformacje twarzy i obrzęki narządów wewnętrznych, w tym krtani, które stwarzają ryzyko uduszenia – z takimi objawami zmagają się pacjenci cierpiący na dziedziczny obrzęk naczynioruchowy. W Polsce jest ich zaledwie kilkuset, ale szacuje się, że mniej więcej drugie tyle wciąż pozostaje niezdiagnozowanych. Chorzy z ciężkim przebiegiem doświadczają w ciągu roku nawet do kilkudziesięciu zagrażających życiu napadów tej choroby, a okresy między atakami przepełnione są strachem i niepokojem. Szczególnie dotyczy to pacjentów z najcięższym przebiegiem, u których dochodzi do obrzęków krtani czy twarzy. W Europie niedawno zarejestrowano innowacyjny lek, który może zapobiegać atakom. W Polsce ruszyła kampania edukacyjna, która ma zwiększyć świadomość dotyczącą tej choroby i zwrócić uwagę na problemy pacjentów, którzy się z nią zmagają.