Komunikaty PR

50 lat innowacji w zakresie inteligentnych rozwiązań dla handlu

2019-03-14  |  14:00
Biuro prasowe

7 marca 2019 r. – Checkpoint Systems, dostawca zintegrowanych rozwiązań dla handlu detalicznego, od 50 lat dostarcza nowatorskie rozwiązania dla sklepów. Na tegorocznych targach EuroCIS, które odbyły się w lutym w Düsseldorfie, firma zaprezentowała szereg inteligentnych rozwiązań dla handlu, które umożliwiają sklepom poprawę rentowności, optymalizację procesów biznesowych oraz podniesienie poziomu jakości obsługi klientów.

Historia innowacji

Firma Checkpoint Systems, obchodząca w tym roku 50-lecie istnienia, mocno wkracza w rok 2019, oferując szeroki wachlarz rozwiązań do elektronicznej kontroli towarów, technologii RFID, oprogramowania i rozwiązań sklepowych z obszaru Internetu Rzeczy (IoT).

Wsparcie w działaniu

Podczas targów EuroCIS 2019 firma Checkpoint Systems zademonstrowała platformę HALO. System ten dokonuje analizy danych z wielu czujników umieszczonych w sklepie, pozwalając łączyć działania w czasie rzeczywistym z działaniami zaplanowanymi i predykcyjnymi. HALO oferuje detalistom możliwość eliminacji problemów, jakie napotykają klienci sklepów stacjonarnych, przy jednoczesnej maksymalizacji wyników sprzedaży, poprzez np. uzupełnienie zapasów na półce w sklepie. Oznacza to sprawniejszą i wydajniejszą działalność placówek handlowych, a co za tym idzie, wyższe zyski i poprawę obsługi klientów.

Wydajna personalizacja

Checkpoint, jako jedyny dostawca na rynku, oferuje nową, zaawansowaną usługę personalizacji rozwiązań antykradzieżowych, dostępną od 2019 r. Sklepy wydają obecnie miliony na projektowanie estetycznych wnętrz, chcąc zachęcić klientów do dokonywania zakupów w ich placówkach, a nie przez Internet czy w konkurencyjnych sklepach stacjonarnych. Chcąc zachować spójność wystroju potrzebują niestandardowych bramek elektronicznego nadzoru antykradzieżowego (EAS), umieszczanych przy wyjściach. Zespół projektantów firmy Checkpoint współpracuje z designerami odpowiedzialnymi za wzornictwo sklepów w celu opracowania spersonalizowanych projektów bramek, które będą współgrać z wystrojem placówek handlowych. Efektem tej współpracy są urządzenia, które łączą w sobie przyciągające uwagę wzornictwo z wydajnością i niezawodnością.

Bezpieczne transakcje samoobsługowe bez zakłóceń

Właściciele sklepów coraz częściej dostrzegają, że wzrost sprzedaży w wyniku zastosowania procesu samoobsługowego (ang. frictionless) wiąże się ze stratami wynikającymi z niedostatecznego poziomu szczelności. Sklepy potrzebują rozwiązania, które z jednej strony zapewni klientom swobodę i wygodę zakupów, jednocześnie pozwoli minimalizować szkody w postaci błędów i strat w towarach. W odpowiedzi na te potrzeby Checkpoint zademonstrował sposoby ochrony produktów przed kradzieżą, wykorzystujące sztuczną inteligencję, analizę wyglądu i wagi sprzedawanych produktów, jednocześnie ułatwiające bezproblemowe dokonywanie transakcji. Umożliwiają one lepszą obsługę klientów, jednocześnie zapobiegając zmniejszaniu zysków.

Niższe koszty inwentaryzacji

Skuteczne wykorzystanie danych ma zasadnicze znaczenie dla poprawy wyników finansowych placówek handlowych i poziomu obsługi konsumentów. Dane mogą być pozyskiwane poprzez skanowanie etykiet na towarach, ale wiążą się z tym dodatkowe koszty i wymogi jakościowe. Checkpoint przedstawił szereg rozwiązań technologicznych mających na celu minimalizację kosztów przy zachowaniu najwyższej zgodności skanowania, co skutecznie zwiększa wydajność procesu gromadzenia danych. Podczas targów EuroCIS firma zaprezentowała stacjonarne i autonomiczne urządzenia wspomagające skanowanie towarów. Pokazano również możliwości wykorzystania w tym obszarze technologii ubieralnych, które razem składają się na zestaw rozwiązań odpowiadających różnym potrzebom detalistów. Oferują one możliwość poprawy wydajności sklepów oraz zwiększenie sprzedaży i rentowności.

Połączenie świata fizycznego z wirtualnym

W handlu detalicznym pełna widoczność na poziomie produktu jest niezbędna na wszystkich etapach, począwszy od produkcji, poprzez wysyłkę, odbiór, dystrybucję, składowanie w sklepie i sprzedaż. Tylko wtedy, gdy sklepy mają pełny obraz swoich zasobów, mogą podejmować najbardziej korzystne decyzje biznesowe. Zintegrowanie sensorów RF/RFID z etykietowaniem jest najskuteczniejszą metodą identyfikacji na poziomie produktów. W trakcie targów Checkpoint zaprezentował szeroki wachlarz swoich możliwości w obszarze znaczników RFID i RF, pozwalających na dowolną personalizację produktów oraz dostosowanie ich do indywidualnych potrzeb sprzedawców, dzięki oparciu produkcji na własnych zasobach.

Jak powstrzymać zorganizowaną przestępczość w handlu

Checkpoint zaproponował system, który pozwala walczyć z problemem przestępczości zorganizowanej w handlu detalicznym, coraz bardziej wpływającej na spadek sprzedaży i szkodzącej sklepom i markom. Technologia Enforcer, nowość w rodzinie rozwiązań Alpha, jest obecnie jedynym produktem na rynku, które skutecznie zapobiega temu problemowi. Zgłoszone do opatentowania rozwiązanie aktywuje się, gdy produkty są wynoszone ze sklepu bez dezaktywacji. Skradzione przedmioty zostają wtedy wyraźnie oznakowane niezmywalną farbą. To z kolei uniemożliwia ich odsprzedaż, a także zapobiega podobnym wydarzeniom w danym sklepie w przyszłości.

„Od lat współpracujemy blisko z partnerami z branży handlu detalicznego. Oferujemy rozwiązania EAS i RFID, które pomagają im poprawiać wyniki finansowe. Wkraczamy w kolejne 50-lecie firmy jako lider rynku, a nasza platforma HALO powstała po to, by zapewniać bezprecedensowy poziom wydajności naszym klientom. Naszą misją jest  oferowanie najlepszych w swojej klasie rozwiązań, które zwiększają rentowność, podnoszą sprzedaż i optymalizują obsługę klienta” – powiedział John Dargan, prezes Checkpoint US.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Gazetki Intermarché docenione przez branżę Biuro prasowe
2019-03-22 | 11:00

Gazetki Intermarché docenione przez branżę

W tegorocznej edycji programu AdRetail Inspirio gazetki supermarketów spożywczych Intermarché otrzymały podwójne wyróżnienie. Była to nagroda dla Najlepszej Gazetki
Handel BRAK ZDJĘCIA
2019-03-20 | 11:00

Jak polskie MŚP odnajdują się w cyfrowej Europie

Małe i średnie przedsiębiorstwa stanowią 99 proc. wszystkich firm w Unii Europejskiej, zapewniając 2/3 miejsc pracy i będąc motorem napędowym gospodarki regionu[1]. 25 proc. MŚP z krajów UE prowadzi handel międzynarodowy
Handel Europa Centralna z nowym najemcą. Sklep otworzyła znana marka
2019-03-19 | 18:00

Europa Centralna z nowym najemcą. Sklep otworzyła znana marka

Nowy salon Vistula w Centrum Handlowym Europa Centralna poszerzył ofertę gliwickiego centrum handlowego skierowaną do panów. Znajdziemy w nim duży wybór eleganckiej odzieży

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Praca

Polska pielęgniarka z nagrodą od królowej Szwecji. Chce rozwijać opiekę nad seniorami

Spada liczba osób, które decydują się na zdobycie uprawnień pielęgniarskich. Promowanie tego zawodu wśród młodych ludzi to jeden z celów Nagrody Pielęgniarskiej Królowej Sylwii, od trzech lat przyznawanej także w Polsce. Tegoroczną laureatką konkursu została Paulina Pergoł – jury doceniło jej pomysł listów pisanych przez studentów Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego do emerytowanych lekarzy i pielęgniarek mieszkających w Domu Lekarza Seniora.

Problemy społeczne

Minister zdrowia: Nowy model opieki zdrowotnej będzie stawiać na jakość usług. Pomoże w tym cyfryzacja

Stopniowa informatyzacja systemu opieki medycznej usprawni obieg informacji, dzięki czemu zmniejszą się obciążenia lekarzy i liczba wykonywanych niepotrzebnie badań. To oznacza, że pacjent szybciej otrzyma świadczenie i opiekę, których potrzebuje. Temu służyć ma także analiza dużych zbiorów danych na temat pacjentów, której uczą się placówki w Polsce. – Odchodzi wizja medycyny jako działalności usługowej. Teraz patrzymy bardziej całościowo, nie tylko na koszty NFZ, lecz także na koszty społeczne, absencje chorobowe i jakość życia, co przekłada się na całą gospodarkę – mówi minister zdrowia Łukasz Szumowski.

Finanse

Polskie start-upy wciąż w tyle za zachodnioeuropejskimi. Różni je doświadczenie założycieli i dostęp do kapitału

Wciąż różnią się polskie start-upy od zachodnioeuropejskich czy izraelskich pod względem doświadczenia zespołu i dostępu do kapitału – ocenia Grzegorz Borowski, dyrektor zarządzający Infoshare. W Polsce jest też mniej rozwiązań dotyczących infrastruktury informatycznej, trudniejszych do wprowadzania na rynek, bo wymagają one więcej kapitału w fazie badań i rozwoju. Specjalizacją polskich start-upów jest za to e-zdrowie, fintech, big data, internet rzeczy czy rozwiązania oparte na platformach sprzedażowych. Najlepsze młode spółki powalczą w maju o główną nagrodę na Infoshare 2019, największej i najbardziej prestiżowej imprezie start-upowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Zdrowie

Komórki macierzyste wyhodowane w laboratorium pomagają wyleczyć rzadką chorobę wzroku. Lekarze liczą na dostęp do terapii także w Polsce

Niedobór komórek macierzystych rąbka rogówki to rzadka choroba, która prowadzi do utraty wzroku. W Polsce co roku 100–200 osób wymaga leczenia, przy czym u ok. 30 osób taką dysfunkcję wywołało termiczne lub chemiczne poparzenie oczu. Szansą dla tej grupy jest innowacja – przeszczep komórek macierzystych rąbka rogówki pochodzących z hodowli w laboratorium. Taką terapię stosuje i refunduje obecnie kilka państw w Europie, m.in. Wielka Brytania i Włochy. W Polsce jest na razie dostępna w ramach badań klinicznych i tylko w dwóch ośrodkach, ale lekarze liczą, że wkrótce się to zmieni.