Komunikaty PR

50 lat innowacji w zakresie inteligentnych rozwiązań dla handlu

2019-03-14  |  14:00
Biuro prasowe

7 marca 2019 r. – Checkpoint Systems, dostawca zintegrowanych rozwiązań dla handlu detalicznego, od 50 lat dostarcza nowatorskie rozwiązania dla sklepów. Na tegorocznych targach EuroCIS, które odbyły się w lutym w Düsseldorfie, firma zaprezentowała szereg inteligentnych rozwiązań dla handlu, które umożliwiają sklepom poprawę rentowności, optymalizację procesów biznesowych oraz podniesienie poziomu jakości obsługi klientów.

Historia innowacji

Firma Checkpoint Systems, obchodząca w tym roku 50-lecie istnienia, mocno wkracza w rok 2019, oferując szeroki wachlarz rozwiązań do elektronicznej kontroli towarów, technologii RFID, oprogramowania i rozwiązań sklepowych z obszaru Internetu Rzeczy (IoT).

Wsparcie w działaniu

Podczas targów EuroCIS 2019 firma Checkpoint Systems zademonstrowała platformę HALO. System ten dokonuje analizy danych z wielu czujników umieszczonych w sklepie, pozwalając łączyć działania w czasie rzeczywistym z działaniami zaplanowanymi i predykcyjnymi. HALO oferuje detalistom możliwość eliminacji problemów, jakie napotykają klienci sklepów stacjonarnych, przy jednoczesnej maksymalizacji wyników sprzedaży, poprzez np. uzupełnienie zapasów na półce w sklepie. Oznacza to sprawniejszą i wydajniejszą działalność placówek handlowych, a co za tym idzie, wyższe zyski i poprawę obsługi klientów.

Wydajna personalizacja

Checkpoint, jako jedyny dostawca na rynku, oferuje nową, zaawansowaną usługę personalizacji rozwiązań antykradzieżowych, dostępną od 2019 r. Sklepy wydają obecnie miliony na projektowanie estetycznych wnętrz, chcąc zachęcić klientów do dokonywania zakupów w ich placówkach, a nie przez Internet czy w konkurencyjnych sklepach stacjonarnych. Chcąc zachować spójność wystroju potrzebują niestandardowych bramek elektronicznego nadzoru antykradzieżowego (EAS), umieszczanych przy wyjściach. Zespół projektantów firmy Checkpoint współpracuje z designerami odpowiedzialnymi za wzornictwo sklepów w celu opracowania spersonalizowanych projektów bramek, które będą współgrać z wystrojem placówek handlowych. Efektem tej współpracy są urządzenia, które łączą w sobie przyciągające uwagę wzornictwo z wydajnością i niezawodnością.

Bezpieczne transakcje samoobsługowe bez zakłóceń

Właściciele sklepów coraz częściej dostrzegają, że wzrost sprzedaży w wyniku zastosowania procesu samoobsługowego (ang. frictionless) wiąże się ze stratami wynikającymi z niedostatecznego poziomu szczelności. Sklepy potrzebują rozwiązania, które z jednej strony zapewni klientom swobodę i wygodę zakupów, jednocześnie pozwoli minimalizować szkody w postaci błędów i strat w towarach. W odpowiedzi na te potrzeby Checkpoint zademonstrował sposoby ochrony produktów przed kradzieżą, wykorzystujące sztuczną inteligencję, analizę wyglądu i wagi sprzedawanych produktów, jednocześnie ułatwiające bezproblemowe dokonywanie transakcji. Umożliwiają one lepszą obsługę klientów, jednocześnie zapobiegając zmniejszaniu zysków.

Niższe koszty inwentaryzacji

Skuteczne wykorzystanie danych ma zasadnicze znaczenie dla poprawy wyników finansowych placówek handlowych i poziomu obsługi konsumentów. Dane mogą być pozyskiwane poprzez skanowanie etykiet na towarach, ale wiążą się z tym dodatkowe koszty i wymogi jakościowe. Checkpoint przedstawił szereg rozwiązań technologicznych mających na celu minimalizację kosztów przy zachowaniu najwyższej zgodności skanowania, co skutecznie zwiększa wydajność procesu gromadzenia danych. Podczas targów EuroCIS firma zaprezentowała stacjonarne i autonomiczne urządzenia wspomagające skanowanie towarów. Pokazano również możliwości wykorzystania w tym obszarze technologii ubieralnych, które razem składają się na zestaw rozwiązań odpowiadających różnym potrzebom detalistów. Oferują one możliwość poprawy wydajności sklepów oraz zwiększenie sprzedaży i rentowności.

Połączenie świata fizycznego z wirtualnym

W handlu detalicznym pełna widoczność na poziomie produktu jest niezbędna na wszystkich etapach, począwszy od produkcji, poprzez wysyłkę, odbiór, dystrybucję, składowanie w sklepie i sprzedaż. Tylko wtedy, gdy sklepy mają pełny obraz swoich zasobów, mogą podejmować najbardziej korzystne decyzje biznesowe. Zintegrowanie sensorów RF/RFID z etykietowaniem jest najskuteczniejszą metodą identyfikacji na poziomie produktów. W trakcie targów Checkpoint zaprezentował szeroki wachlarz swoich możliwości w obszarze znaczników RFID i RF, pozwalających na dowolną personalizację produktów oraz dostosowanie ich do indywidualnych potrzeb sprzedawców, dzięki oparciu produkcji na własnych zasobach.

Jak powstrzymać zorganizowaną przestępczość w handlu

Checkpoint zaproponował system, który pozwala walczyć z problemem przestępczości zorganizowanej w handlu detalicznym, coraz bardziej wpływającej na spadek sprzedaży i szkodzącej sklepom i markom. Technologia Enforcer, nowość w rodzinie rozwiązań Alpha, jest obecnie jedynym produktem na rynku, które skutecznie zapobiega temu problemowi. Zgłoszone do opatentowania rozwiązanie aktywuje się, gdy produkty są wynoszone ze sklepu bez dezaktywacji. Skradzione przedmioty zostają wtedy wyraźnie oznakowane niezmywalną farbą. To z kolei uniemożliwia ich odsprzedaż, a także zapobiega podobnym wydarzeniom w danym sklepie w przyszłości.

„Od lat współpracujemy blisko z partnerami z branży handlu detalicznego. Oferujemy rozwiązania EAS i RFID, które pomagają im poprawiać wyniki finansowe. Wkraczamy w kolejne 50-lecie firmy jako lider rynku, a nasza platforma HALO powstała po to, by zapewniać bezprecedensowy poziom wydajności naszym klientom. Naszą misją jest  oferowanie najlepszych w swojej klasie rozwiązań, które zwiększają rentowność, podnoszą sprzedaż i optymalizują obsługę klienta” – powiedział John Dargan, prezes Checkpoint US.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel e-Commerce Polska awards 2019: dwie nominacje dla TIM SA Biuro prasowe
2019-09-20 | 10:15

e-Commerce Polska awards 2019: dwie nominacje dla TIM SA

„Think out of the box” oraz „Best in omnichannel” to dwie kategorie wśród średnich i dużych firm, w których w tym roku TIM SA ma szansę na otrzymanie
Handel Obuwie polskich marek Wojas i BARTEK w sieci DEICHMANN
2019-09-19 | 16:50

Obuwie polskich marek Wojas i BARTEK w sieci DEICHMANN

Warszawa, 19 września 2019 r. – DEICHMANN, który jest liderem handlu obuwniczego w Europie, kontynuuje strategię rozwoju na polskim rynku. Już we wrześniu br. w wybranych sklepach
Handel Kinnarps wprowadza do oferty nową serię ścianek działowych VIBE
2019-09-17 | 11:45

Kinnarps wprowadza do oferty nową serię ścianek działowych VIBE

Kinnarps wprowadza do oferty nową serię ścianek działowych o wymownej nazwie VIBE. W skład serii wchodzą zarówno modele wolno stojące, jak i montowane do sufitu, podłogi oraz

Kalendarium

Transport

LOT chce przejąć przewozy towarowe od przewoźników z Niemiec i Holandii. Lotniczy rynek cargo będzie rósł w tempie 5 proc. rocznie

– Polski rynek cargo ma obecnie udział rzędu 8–9 proc. w całym rynku europejskim, a w nadchodzących latach będzie rósł w średnim tempie powyżej 5 proc. rocznie – ocenia Michał Grochowski, dyrektor Biura Cargo w LOT. W tym roku widać na nim oznaki stagnacji spowodowanej sytuacją gospodarczą w Niemczech, ale w kolejnych transport cargo będą napędzać inwestycje zagraniczne i rosnący eksport. LOT liczy zwłaszcza na rynek w Indiach i udział w wartym ponad 13 mld dol. segmencie przewozów farmaceutycznych.

Firma

Pracodawcy muszą walczyć o młodych pracowników. Coraz częściej nie stawiają się oni na umówione rozmowy rekrutacyjne

Bywają sytuacje, kiedy na 10 umówionych spotkań z kandydatami nie przychodzi nikt i dla dzisiejszego pokolenia millenialsów jest to niestety typowe zachowanie – mówi Anna Panek, dyrektor HR w Vivus Finance. Jak podkreśla, to pokolenie – choć ma wśród pracodawców opinię roszczeniowych i wymagających – wnosi jednak do firmy wiele korzyści i jest bardzo efektywne w działaniu. Dlatego menadżerowie powinni się uelastycznić i dopasować do ich potrzeb, a firma może wypracować balans pomiędzy oczekiwaniami a tym, co może zaoferować, łącząc przedstawicieli różnych generacji przy wspólnych projektach.

Transport

80 proc. klientów deklaruje gotowość do zakupu auta online. Wciąż jednak decydująca jest wizyta w salonie sprzedaży

Branżę motoryzacyjną napędzają nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja, algorytmy, automatyzacja czy elektromobilność. Zakup samochodu wciąż jednak pozostaje domeną tradycyjnego kanału sprzedaży. To wizyta w salonie samochodowym najczęściej decyduje o wyborze danego modelu, wyposażenia, ale też o byciu wiernym danej marce. Chociaż od przyszłego roku sprzedaż aut będzie możliwa całkowicie online, a 80 proc. klientów już dziś deklaruje, że mogłoby przez internet kupić samochód, to salony dealerskie pozostaną kluczowe w procesie sprzedaży. Dlatego koncerny, poza inwestycjami w cyfryzację, muszą także stawiać na jakość obsługi klienta.

Sport

Co trzeci Polak w ogóle nie jest aktywny fizycznie. Statystyki wyglądają najgorzej wśród seniorów i dzieci

Co piąty Polak nie pamięta, kiedy ostatni raz spacerował dłużej niż 10 minut. Co trzeci nie podejmuje żadnej aktywności fizycznej, a co drugi spędza ponad 5 godzin dziennie w pozycji siedzącej – pokazuje badanie MultiSport Index 2019. Statystyki wyglądają najgorzej wśród seniorów i dzieci – tylko co czwarte dziecko wypełnia zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia dotyczące minimalnej dawki ruchu dla swojego wieku. Przykład idzie z góry, bo raptem 8 proc. Polaków uprawia sport wspólnie z dzieckiem. Tymczasem aktywność fizyczna to jeden z najlepszych sposobów na pogłębianie rodzinnych relacji – wskazują eksperci.