Komunikaty PR

50 lat innowacji w zakresie inteligentnych rozwiązań dla handlu

2019-03-14  |  14:00
Biuro prasowe

7 marca 2019 r. – Checkpoint Systems, dostawca zintegrowanych rozwiązań dla handlu detalicznego, od 50 lat dostarcza nowatorskie rozwiązania dla sklepów. Na tegorocznych targach EuroCIS, które odbyły się w lutym w Düsseldorfie, firma zaprezentowała szereg inteligentnych rozwiązań dla handlu, które umożliwiają sklepom poprawę rentowności, optymalizację procesów biznesowych oraz podniesienie poziomu jakości obsługi klientów.

Historia innowacji

Firma Checkpoint Systems, obchodząca w tym roku 50-lecie istnienia, mocno wkracza w rok 2019, oferując szeroki wachlarz rozwiązań do elektronicznej kontroli towarów, technologii RFID, oprogramowania i rozwiązań sklepowych z obszaru Internetu Rzeczy (IoT).

Wsparcie w działaniu

Podczas targów EuroCIS 2019 firma Checkpoint Systems zademonstrowała platformę HALO. System ten dokonuje analizy danych z wielu czujników umieszczonych w sklepie, pozwalając łączyć działania w czasie rzeczywistym z działaniami zaplanowanymi i predykcyjnymi. HALO oferuje detalistom możliwość eliminacji problemów, jakie napotykają klienci sklepów stacjonarnych, przy jednoczesnej maksymalizacji wyników sprzedaży, poprzez np. uzupełnienie zapasów na półce w sklepie. Oznacza to sprawniejszą i wydajniejszą działalność placówek handlowych, a co za tym idzie, wyższe zyski i poprawę obsługi klientów.

Wydajna personalizacja

Checkpoint, jako jedyny dostawca na rynku, oferuje nową, zaawansowaną usługę personalizacji rozwiązań antykradzieżowych, dostępną od 2019 r. Sklepy wydają obecnie miliony na projektowanie estetycznych wnętrz, chcąc zachęcić klientów do dokonywania zakupów w ich placówkach, a nie przez Internet czy w konkurencyjnych sklepach stacjonarnych. Chcąc zachować spójność wystroju potrzebują niestandardowych bramek elektronicznego nadzoru antykradzieżowego (EAS), umieszczanych przy wyjściach. Zespół projektantów firmy Checkpoint współpracuje z designerami odpowiedzialnymi za wzornictwo sklepów w celu opracowania spersonalizowanych projektów bramek, które będą współgrać z wystrojem placówek handlowych. Efektem tej współpracy są urządzenia, które łączą w sobie przyciągające uwagę wzornictwo z wydajnością i niezawodnością.

Bezpieczne transakcje samoobsługowe bez zakłóceń

Właściciele sklepów coraz częściej dostrzegają, że wzrost sprzedaży w wyniku zastosowania procesu samoobsługowego (ang. frictionless) wiąże się ze stratami wynikającymi z niedostatecznego poziomu szczelności. Sklepy potrzebują rozwiązania, które z jednej strony zapewni klientom swobodę i wygodę zakupów, jednocześnie pozwoli minimalizować szkody w postaci błędów i strat w towarach. W odpowiedzi na te potrzeby Checkpoint zademonstrował sposoby ochrony produktów przed kradzieżą, wykorzystujące sztuczną inteligencję, analizę wyglądu i wagi sprzedawanych produktów, jednocześnie ułatwiające bezproblemowe dokonywanie transakcji. Umożliwiają one lepszą obsługę klientów, jednocześnie zapobiegając zmniejszaniu zysków.

Niższe koszty inwentaryzacji

Skuteczne wykorzystanie danych ma zasadnicze znaczenie dla poprawy wyników finansowych placówek handlowych i poziomu obsługi konsumentów. Dane mogą być pozyskiwane poprzez skanowanie etykiet na towarach, ale wiążą się z tym dodatkowe koszty i wymogi jakościowe. Checkpoint przedstawił szereg rozwiązań technologicznych mających na celu minimalizację kosztów przy zachowaniu najwyższej zgodności skanowania, co skutecznie zwiększa wydajność procesu gromadzenia danych. Podczas targów EuroCIS firma zaprezentowała stacjonarne i autonomiczne urządzenia wspomagające skanowanie towarów. Pokazano również możliwości wykorzystania w tym obszarze technologii ubieralnych, które razem składają się na zestaw rozwiązań odpowiadających różnym potrzebom detalistów. Oferują one możliwość poprawy wydajności sklepów oraz zwiększenie sprzedaży i rentowności.

Połączenie świata fizycznego z wirtualnym

W handlu detalicznym pełna widoczność na poziomie produktu jest niezbędna na wszystkich etapach, począwszy od produkcji, poprzez wysyłkę, odbiór, dystrybucję, składowanie w sklepie i sprzedaż. Tylko wtedy, gdy sklepy mają pełny obraz swoich zasobów, mogą podejmować najbardziej korzystne decyzje biznesowe. Zintegrowanie sensorów RF/RFID z etykietowaniem jest najskuteczniejszą metodą identyfikacji na poziomie produktów. W trakcie targów Checkpoint zaprezentował szeroki wachlarz swoich możliwości w obszarze znaczników RFID i RF, pozwalających na dowolną personalizację produktów oraz dostosowanie ich do indywidualnych potrzeb sprzedawców, dzięki oparciu produkcji na własnych zasobach.

Jak powstrzymać zorganizowaną przestępczość w handlu

Checkpoint zaproponował system, który pozwala walczyć z problemem przestępczości zorganizowanej w handlu detalicznym, coraz bardziej wpływającej na spadek sprzedaży i szkodzącej sklepom i markom. Technologia Enforcer, nowość w rodzinie rozwiązań Alpha, jest obecnie jedynym produktem na rynku, które skutecznie zapobiega temu problemowi. Zgłoszone do opatentowania rozwiązanie aktywuje się, gdy produkty są wynoszone ze sklepu bez dezaktywacji. Skradzione przedmioty zostają wtedy wyraźnie oznakowane niezmywalną farbą. To z kolei uniemożliwia ich odsprzedaż, a także zapobiega podobnym wydarzeniom w danym sklepie w przyszłości.

„Od lat współpracujemy blisko z partnerami z branży handlu detalicznego. Oferujemy rozwiązania EAS i RFID, które pomagają im poprawiać wyniki finansowe. Wkraczamy w kolejne 50-lecie firmy jako lider rynku, a nasza platforma HALO powstała po to, by zapewniać bezprecedensowy poziom wydajności naszym klientom. Naszą misją jest  oferowanie najlepszych w swojej klasie rozwiązań, które zwiększają rentowność, podnoszą sprzedaż i optymalizują obsługę klienta” – powiedział John Dargan, prezes Checkpoint US.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Pierwszy salon Lindt premium na Śląsku w Silesia City Center Biuro prasowe
2019-05-20 | 13:19

Pierwszy salon Lindt premium na Śląsku w Silesia City Center

W Silesia City Center otwarto butik Lindt. Jest to pierwszy salon premium szwajcarskiego giganta czekolady na Śląsku. Na powierzchni ok. 57 mkw. klienci znajdą pełny asortyment marki,
Handel Słodkie rodzinne chwile
2019-05-20 | 12:20

Słodkie rodzinne chwile

Jest obchodzony niemal na całym świecie, chociaż jego data zmienia się w zależności od kraju. W Polsce Dzień Matki przypada na 26 maja. To szczególny czas podziękowań, spotkań i
Handel Wrocław Fashion Outlet: 4 miesiące wzrostów
2019-05-18 | 11:00

Wrocław Fashion Outlet: 4 miesiące wzrostów

Dwucyfrowy wzrost sprzedaży względem 2018 i utrzymujący się silny trend wzrostowy odwiedzalności - to główne efekty pozytywnych zmian jakie Wrocław Fashion Outlet

Kalendarium

Telekomunikacja

Ponad 80 proc. młodych firm jest zainteresowanych współpracą z korporacjami. To dla nich szansa na dostęp do nowych technologii i działań marketingowych

Wsparcie mentoringowe i pomoc w komercjalizacji nowych rozwiązań to główne potrzeby młodych przedsiębiorstw. Rozwój może umożliwić im współpraca z korporacjami i dużym biznesem, a – jak wynika z badań Fundacji StartUp Poland – ponad 80 proc. start-upów jest otwartych na takie rozwiązanie. Naprzeciw potrzebom w tym zakresie wychodzi zainicjowany przez UPC Polska program THINK BIG, który wspiera młode firmy rozwijające swój biznes w oparciu o nowe technologie. W tegorocznej, już szóstej edycji zostaną wyłonione najlepsze rozwiązania, które wspierają cyfrową transformację.

Ochrona środowiska

Europejska gospodarka traci na smogu setki miliardów euro rocznie. Innowacje w energetyce pomogłyby zaoszczędzić 180 mld w ciągu 7 lat

Smog – zgodnie z szacunkami Komisji Europejskiej – odpowiada za ok. 10 proc. przedwczesnych zgonów na świecie i kosztuje unijną gospodarkę nawet 475 mld euro rocznie. Wdrożenie innowacyjnych technologii w energetyce może przynieść nawet 183 mld euro oszczędności w ciągu nadchodzących 7 lat. Są wśród nich niskoemisyjne systemy grzewcze, tzw. generacja rozproszona, elektromobilność i niskoemisyjny transport czy wykorzystanie odpadów jako surowca do produkcji energii. – To na nich będzie się opierała ewolucja systemu energetycznego, która pozwoli nam zrealizować cele w obszarze jakości powietrza – podkreśla Marcin Lewenstein, dyrektor ds. innowacji w InnoEnergy.

Finanse

Polski rynek ubezpieczeń nadrabia zaległości wobec bardziej rozwiniętych krajów. Pomaga w tym proces łączenia się firm w duże grupy

Polska to rynek z dużym potencjałem, ale również z dużym niedoubezpieczeniem – ocenia Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes Gothaer TU S.A. Z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że pod względem wartości składki przypisanej brutto Polska plasuje się dopiero na 14. pozycji w Europie i wciąż ma do nadgonienia duży dystans względem Wielkiej Brytanii czy Niemiec. Rodzimy rynek ubezpieczeniowy jest też w fazie dynamicznych zmian, a wiodącymi trendami są wszechobecna cyfryzacja i konsolidacja. W trakcie tego procesu jest też TU Gothaer, które lada moment pojawi się na rynku pod nowym brandem – Wiener Towarzystwo Ubezpieczeń SA Vienna Insurance Group.

Finanse

80 proc. dużych firm angażuje się społecznie. Dla wielu staje się to ważnym elementem strategii

Duże firmy angażują się w działania społecznej odpowiedzialności biznesu. Robi to już 80 proc. z nich. CSR zwiększa zaufanie do przedsiębiorstwa – 83 proc. przedstawicieli pokolenia Y uznaje, że sukces firmy powinien wykraczać poza wyniki finansowe. Zdecydowana większość uważa, że największe firmy mają odpowiedni potencjał, by rozwiązywać problemy gospodarcze i społeczne. Przykładem takiego przedsiębiorstwa, jest Benefit Systems. Firma jako pierwsza spółka publiczna z regionu Europy Środkowo-Wschodniej otrzymała tytuł B Corporation przyznawany organizacjom, które w strategie działalności trwale wpisują zasady społecznej odpowiedzialności biznesu.