Komunikaty PR

Polacy coraz chętniej korzystają z dostaw kurierskich do punktu [RAPORT]

2019-03-25  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Dworzyńska
PR Calling

św. Bonifacego 141
02-909 Warszawa
katarzyna.dworzynska|prcalling.pl| |katarzyna.dworzynska|prcalling.pl
+48501001377
https://www.prcalling.com
Do pobrania docx ( 0.52 MB )

Sendit, największy w Polsce broker usług kurierskich, właściciel serwisu Bliskapaczka.pl, specjalizującego się w dostawach do punktu, sprawdził, w jaki sposób Polacy korzystali z przesyłek kurierskich dostarczanych do punktów w 2018 roku za pośrednictwem ich platformy. Na terenie których miast odbierano najwięcej przesyłek w punktach? Które punkty cieszyły się największą popularnością? Gdzie najczęściej Polacy odbierali paczki? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w treści poniżej.

Dostawy w punkt z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością wśród Polaków. Nie ma w tym nic dziwnego – usługi realizowane są przez sprawdzone, godne zaufania firmy kurierskie, a sam odbiór przesyłki jest niezwykle wygodny. Nie wymaga obecności pod wskazanym adresem i jest elastyczny – przesyłkę możemy odebrać w najbliższym punkcie, w dogodnym dla nas czasie. Wraz ze wzrostem zainteresowania tego typu rozwiązaniem, rośnie liczba punktów, która w 2018 roku wyniosła 25 000, wzrastając o kolejne 7 000 w stosunku do roku poprzedniego. Co istotne, punkty to już nie tylko paczkomaty, ale wiele sieci i lokalizacji jak m.in. sklepy, kioski, placówki Poczty Polskiej. Misją serwisu Bliskapaczka.pl jest właśnie pomoc w odnalezieniu najbardziej dogodnego rozwiązania – od wyboru firmy kurierskiej, po miejsce, do którego zostanie przywieziona paczka.

Dostawy do punktów popularne nie tylko w największych miastach

Jak wykazały dane firmy Sendit, w 2018 roku najwięcej przesyłek dostarczono do punktów za pośrednictwem platformy Bliskapaczka.pl na terenie największych miast Polski, takich jak kolejno m.in.: Warszawa z wynikiem 33 047, Kraków – 13 639, Wrocław – 13 131, Poznań – 8 999, Gdańsk – 8 865, Gdynia – 4 077, Rzeszów – 2 937 czy Opole z wynikiem 1 917. Chociaż najwięcej, bo 27,4% wszystkich dostaw do punktów odnotowano w największych miastach Polski powyżej 500 000 mieszkańców, zaraz za nią plasują się miasta dawniej wojewódzkie, o zaludnieniu w przedziale 100 000 – 500 000 z wynikiem 26,9%. Za nimi, kolejno: miasta od 30 001 do 100 000 mieszkańców – 22,1%, miasteczka od 10 001 do 30 000 z udziałem 17,1% oraz niewielkie miejscowości do 10 000 mieszkańców, na terenie których dostarczanych jest 6,5% wszystkich przesyłek do punktów.

Zaskakujące były wyniki dotyczące liczby odbiorów w punktach w przeliczeniu na 1000 mieszkańców, gdyż okazuje się, że współczynnik ten jest najwyższy w mniejszych miejscowościach, często należących do aglomeracji miejskich. Liderem pod tym względem w 2018 roku była miejscowość Koziegłowy z wynikiem 59,5, a za nią, kolejno, m.in.: Podkowa Leśna z wynikiem 45, Przecław – 39,2, Siechnice – 38,8, Dobra – 32,4 czy Serock z wynikiem 30,8. Dla porównania, spośród dużych miast (pow. 500 000 mieszkańców), najlepiej w tym rankingu wypadł Wrocław, który uplasował się na 33 pozycji z wynikiem 20,8. Warszawa zajmuje okrągłe, 50 miejsce z wynikiem 19,2. Można więc zauważyć, że dostawa do punktów jest najpopularniejsza wśród mieszkańców małych miejscowości.

Jak się okazuje, najwięcej paczek w punkt Polacy zamawiają w okresie przedświątecznym i świątecznym, tj. w październiku, listopadzie oraz grudniu, który dominuje pod tym względem. Z kolei najmniej – na przełomie wiosny i lata.

Dostawa w punkt vs. tradycyjne dostawy kurierskie pod drzwi

Tradycyjne przesyłki kurierskie pod drzwi wciąż cieszą się wśród Polaków największą popularnością, jednak z roku na rok rośnie również zainteresowanie dostawami do punktów. Jak wynika z danych platformy Sendit.pl, ich liczba w 2018 roku – w stosunku do poprzedniego – wzrosła o blisko 39%.

Interesujące wydają się również najchętniej wybierane przez Polaków punkty dostaw – w 2018 najwięcej przesyłek, spośród 25 000 punktów w całej Polsce, odebrano w paczkomatach InPost przy ul. Jerzego Bajana 1 we Wrocławiu z wynikiem 345. Punkt zlokalizowany jest przy hali Tęcza cieszącej się popularnością wśród mieszkańców osiedli Gądów i Na Skrzydlatej, ale również z powodu umiejscowienia w pobliżu istotnej linii tramwajowej łączącej osiedla z centrum miasta. Wśród liderów znalazł się również warszawski punkt InPost przy Al. Komisji Edukacji Narodowej 14 przy stacji metra na Kabatach z wynikiem 329 oraz w Poznaniu, przy ul. Opieńskiego 1 – z liczbą 325. Punkt zlokalizowany jest w okolicy dużych osiedli mieszkalnych w bezpośrednim sąsiedztwie istotnej linii tramwajowej.

Polacy coraz częściej rezygnują z tradycyjnych dostaw pod drzwi, na rzecz odbioru przesyłek w punktach, które są bardzo wygodnym rozwiązaniem. Żyjemy w coraz większym biegu, często trudno jest nam określić godziny, w których będziemy przebywali w pracy czy domu, aby odebrać przesyłkę. Właśnie po to stworzyliśmy serwis Bliskapaczka.pl umożliwiający nadanie i odbiór paczek w wybranym przez klienta miejscu. Serwis łączy wiele partnerskich sieci: kioski RUCHu, paczkomaty InPost, placówki Poczty Polskiej, stacje Orlen i Lotos, sklepy Żabka i FreshMarket, a także punkty DPD Pickup. Z reguły jest to tańsza usługa, a dodatkowo to nie my czekamy na paczkę, tylko paczka na nas – mówi Wojciech Kliber, Członek Zarządu Sendit S.A., Co-Founder Bliskapaczka.pl.

Które firmy kurierskie realizowały najwięcej dostaw w punkt?

W 2018 roku największą popularnością cieszyły się punkty InPost, w których Polacy odebrali ponad 76% wszystkich paczek. Zdecydowanie mniej przesyłek odnotowano kolejno w:  Kioskach Ruchu, placówkach Poczty Polskiej, DPD oraz UPS.

Do tej pory na rynku brakowało rozwiązania, które dawałoby dostęp do całego bogactwa i różnorodności sieci i lokalizacji punktów, jakie funkcjonują w Polsce, a jednocześnie byłoby na tyle proste i intuicyjne, żeby potrafił z niego skorzystać każdy użytkownik internetu. Stworzyliśmy rozwiązanie oparte na doświadczeniach m.in. serwisów bookingowych, które wykorzystuje mapę jako centralne narzędzie komunikacji dla klienta. Dzięki temu każda osoba może wybrać miejsce, w którym paczka ma na nią czekać, na podstawie istotnych z jej punktu widzenia kryteriów: lokalizacji, bliskości komunikacji miejskiej, dostępności parkingu czy innych usług potrzebnych w codziennym życiu. Ponadto każdemu sklepowi internetowemu umożliwiliśmy integrację wszystkich rozwiązań i rozliczanie wysyłek jedną fakturą przy jednoczesnym obniżeniu kosztów, pozostawiając elastyczność własnej umowy i własnych rozrachunków z przewoźnikami – mówi Wojciech Kliber, Członek Zarządu Sendit S.A., Co-Founder Bliskapaczka.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Żabka na wakacje: w miejscowościach turystycznych działa 80 sklepów sezonowych Biuro prasowe
2021-06-11 | 10:50

Żabka na wakacje: w miejscowościach turystycznych działa 80 sklepów sezonowych

Żabka dba o komfort turystów, którzy spędzają wakacje na terenie Polski i otwiera sklepy sezonowe. W tym roku jest ich 80 i są to zarówno  placówki
Handel Kolejne zmiany w Atrium Reduta. Ruszyła nowa sala zabaw dla dzieci
2021-06-09 | 15:00

Kolejne zmiany w Atrium Reduta. Ruszyła nowa sala zabaw dla dzieci

Mieszkańcy Ochoty oraz okolicznych dzielnic i terenów podwarszawskich zyskali nową przestrzeń do wspólnego spędzania czasu z rodziną. Centrum handlowe Atrium Reduta wzbogaciło
Handel JEDNOCZESNE OTWARCIE SKLEPÓW INTERMARCHÉ I BRICOMARCHÉ W MILICZU
2021-06-09 | 11:30

JEDNOCZESNE OTWARCIE SKLEPÓW INTERMARCHÉ I BRICOMARCHÉ W MILICZU

Muszkieterowie w Miliczu uruchomili równocześnie dwa nowe sklepy – jeden sieci Intermarché, drugi Bricomarché. Sklepy zlokalizowane są przy ul. Makowej 11 i 13,

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Duży wzrost aktywności cyberprzestępców w czasie pandemii. Coraz częściej podszywają się pod zaufane firmy i instytucje

Cyberprzestępcy bardzo szybko zaczęli wykorzystywać do wyłudzeń tematykę związaną z COVID-19, a w czasie pandemii skokowo wzrosła liczba ataków hakerskich i prób wyłudzenia danych. W ostatnich tygodniach oszuści za cel ataków obrali sobie zwłaszcza osoby w wieku 20–40 lat, z którymi kontaktują się kanałami elektronicznymi i telefonicznymi, wykorzystując sprawdzoną socjotechnikę wypróbowaną wcześniej na seniorach czy dane pozyskane z wycieków. Coraz częściej podszywają się pod znane, zaufane instytucje, np. banki, co przy braku czujności może zakończyć się utratą środków z konta czy zaciągnięciem kredytu na setki tysięcy złotych. Eksperci zalecają ostrożność i korzystanie z narzędzi, które pomogą chronić się przed takimi scenariuszami.

Firma

Polska wciąż jest liderem regionu w przyciąganiu firm z sektora usług dla biznesu. Po chwilowym spowolnieniu zainteresowanie naszym rynkiem przyspiesza

Firmy z sektora nowoczesnych usług dla biznesu wciąż chętnie lokują swoje inwestycje w Polsce, mimo że 2020 rok przyniósł pewne osłabienie dynamiki wzrostu. Widać już jednak ożywienie, zarówno w sferze nowych projektów, jak i w reinwestycjach. – Z punktu widzenia atrakcyjności polskich miast Warszawa przeżywa swój renesans ­­– mówi Wiktor Doktór, prezes Fundacji Pro Progressio. Dużym zainteresowaniem firm z sektora BPO i SSC cieszą się jednak również miasta regionalne.

Ochrona środowiska

W czasie pandemii w Polsce przybyło 200 proc. mocy w fotowoltaice. Polacy inwestują, żeby obniżyć rachunki za prąd

Rok 2020 okazał się najlepszym w historii dla polskiej fotowoltaiki. Moc zainstalowana w PV wzrosła aż o 200 proc. W czasie pandemii przyłączono w Polsce aż 2 GW nowych mocy ze źródeł fotowoltaicznych, co może wynikać z faktu, że w dobie niepewności własne źródło energii elektrycznej dla wielu Polaków okazało się rozwiązaniem zwiększającym poczucie bezpieczeństwa. Ponadto – jak wskazuje „Raport o rynku fotowoltaiki” opracowany przez OLX – praca z domu wiązała się z większym zapotrzebowaniem na komfort cieplny, lepszą jakość powietrza, a co za tym idzie z wyższymi rachunkami za prąd. Koszt wytworzenia energii z systemu fotowoltaicznego jest już od dawna niższy niż prądu ze źródeł konwencjonalnych. Dlatego zainteresowanie inwestycją w panele rośnie dynamicznie z miesiąca na miesiąc.

Transport

Biwakowanie podbija polski rynek turystyczny. Rejestracje kamperów i przyczep kempingowych wystrzeliły w górę

Statystyki PZPM za I kwartał tego roku pokazują duże wzrosty rejestracji nowych oraz używanych, sprowadzanych z zagranicy kamperów i przyczep kempingowych. Ich liczba wystrzeliła w ubiegłym roku dzięki pandemii, która z jednej strony zamroziła ruch turystyczny na duże odległości, a z drugiej wywołała u Polaków niechęć do odwiedzania dużych obiektów hotelowych. W efekcie zyskał karawaning, który jest w fazie boomu, a rynkowi eksperci prognozują, że ten trend nieprędko się skończy. W prężnie rosnący rynek mogą jednak uderzyć zmiany podatkowe, które przyszykował rząd.