Komunikaty PR

W.KRUK wprowadza na polski rynek diamenty stworzone przez człowieka

2019-09-13  |  16:00

Wartość światowego sektora biżuterii z diamentami tworzonymi w laboratoriach wynosi obecnie 2 miliardy dolarów[1] i według ekspertów ma przed sobą perspektywy dynamicznego rozwoju. Nowy rodzaj kamienia jubilerskiego właśnie debiutuje w Polsce. Biżuterię z wykorzystaniem diamentów stworzonych przez człowieka, a także inspirowaną kolorowymi brylantami linię zapachów do swojego portfolio wprowadza najstarsza marka jubilerska w kraju.

Wartość światowego rynku biżuterii diamentowej w 2018 roku wynosiła 87 miliardów dolarów. W ostatnich latach widoczny jest dynamiczny wzrost popytu na diamenty tworzone przez człowieka, które w minionym roku stanowiły 2% wartości całego rynku biżuterii z diamentami. Przewidywana skala wzrostu popytu na biżuterię z diamentami tworzonymi w laboratoriach wynosi od 5 proc. do 20 proc. w ciągu 10 lat[2]. Wartość światowego segmentu biżuterii z diamentami stworzonymi w laboratoriach szacowana jest aktualnie na 2 miliardy dolarów. Analitycy przewidują, że ma przed sobą perspektywy prężnego rozwoju i w okolicach roku 2035 może osiągnąć 15 miliardów dolarów[3].

Istotnym momentem dla kategorii diamentów stworzonych w laboratoriach było wprowadzenie w maju 2018 roku przez koncern De Beers marki oferującej biżuterię z diamentami tego pochodzenia. Decyzja giganta i lidera rynku diamentów, właściciela kopalń diamentów i złota, dowodzi, że diamenty tworzone przez człowieka zaczęły mieć znaczenie w rozwoju światowego segmentu. Jednocześnie według ekspertów obecny rok będzie jednym z ostatnich, w którym obserwowany będzie wzrost podaży diamentów kopalnianych.

Spadek kosztów produkcji diamentów wytworzonych przez człowieka w ostatnich latach spowodował, że stały się one łatwiej dostępne dla większej liczby konsumentów, skutkując widocznym wzrostem podaży. Według pierwszych badań tej kategorii przeprowadzonych w USA widać, że konsumenci z pokolenia tzw. Millenialsów, są zainteresowani wyborem diamentów stworzonych przez człowieka, jako nowoczesnej i odpowiadającej na potrzeby współczesnego konsumenta wersji kamieni jubilerskich[4].

W.KRUK jako pierwsza sieć salonów jubilerskich na polskim rynku wprowadza do oferty sprzedażowej nową kategorię diamentów stworzonych przez człowieka pod nazwą własną – New Diamond by W.KRUK. Zdaniem prezesa firmy linia doskonale wpisuje się w trendy i dynamikę współczesnego świata. – Jako ekspert w dziedzinie brylantów oceniamy diamenty tworzone przez człowieka jako wysokiej klasy innowację, którą chcemy zaoferować naszym klientom. Wiodące światowe instytucje, takie jak amerykańska Federalna Komisja Handlu, oficjalnie uznają kamienie stworzone w laboratorium za diamenty. Jako pierwsi na polskim rynku zdecydowaliśmy się włączyć je do oferty. Naszym priorytetem jest edukowanie klientów o laboratoryjnym pochodzeniu i zapewnienie wyboru między diamentami pozyskiwanymi w sposób tradycyjny oraz nowoczesnymówi Radosław Jakociuk, prezes zarządu W.KRUK.

Laboratorium na równi z kopalnią

W pełni zrozumieć światowy fenomen nowego rodzaju kamienia jubilerskiego pomaga oficjalna definicja diamentu Federalnej Komisji Handlu (USA), zaktualizowana w 2018 roku. W nowym, obowiązującym brzmieniu odnosi się ona nie do źródła pochodzenia, a wyłącznie fizycznych właściwości i chemicznego składu kamienia. Diament (tradycyjny) jest wydobywany w kopalniach. W tworzeniu nowego typu diamentów wykorzystuje się natomiast zaawansowaną wiedzę naukową i najnowocześniejsze technologie, które pozwalają m.in. na odtworzenie w laboratorium warunków oddziałujących przez miliardy lat około 160 km pod ziemią. Co jednak najważniejsze, wytworzony kamień pod względem chemicznym jest identyczny, jak kamień wydobywany w kopalni. Według definicji FKH oba kamienie są diamentami, odróżnia je sposób pozyskania, który należy precyzyjne komunikować w przypadku nowego typu diamentów. Ponadto, diamenty tworzone w laboratoriach klasyfikowane są według tych samych parametrów, z wykorzystaniem tych samych standardów eksperckiej oceny, co diamenty kopalniane.

Wyłącznym partnerem W.KRUK i dostawcą diamentów New Diamond by W.KRUK jest nowojorska firma ALTR Created Diamonds specjalizująca się w diamentach tworzonych przez człowieka. Diamenty wytwarzane w laboratoriach ALTR Created Diamonds są klasyfikowane według tych samych standardów, co diamenty wydobywane, a ich właściwości chemiczne, fizyczne i optyczne są takie same.

Biżuteria z diamentami stworzonymi przez człowieka to jeden z najważniejszych aktualnie trendów jubilerskich. Jesteśmy ekspertem w wytwórstwie diamentów typu IIA, do którego należą najczystsze i najrzadziej spotykane na świecie diamenty – powiedział Amish Shah, prezes ALTR Created Diamonds. Duże białe diamenty oraz kamienie w rzadkich niebieskich i różowych odcieniach to znaki rozpoznawcze ALTR. Dzięki ponad 48 opatentowanym szlifom brylantowym oraz najwyższej klasy technologii, diamenty stworzone przez markę ALTR Created Diamonds zdobią biżuterię dostępną na 35 rynkach i od dziś – dzięki W.KRUK – również w Polsce.

New Diamond by W.KRUK

Jako ekspert ds. brylantów i pionier biżuterii z wykorzystaniem diamentów stworzonych w laboratorium, W.KRUK zapewnia swoim klientom absolutną transparentność oferty i możliwość dokonania świadomego wyboru między tradycyjnymi diamentami, a diamentami stworzonymi przez człowieka. Działając zgodnie z zaleceniami światowych wiodących organizacji, wyraźnie informuje o charakterystyce nowej kategorii oraz podkreśla pochodzenie diamentów stworzonych w laboratorium.

Biżuteria z diamentami stworzonymi przez człowieka powstaje w podpoznańskiej Manufakturze W.KRUK. Kolekcja zdobiona New Diamond by W.KRUK obejmuje pierścionki pod nazwą Doskonały®, kolczyki oraz wisiorki ze stworzonymi przez człowieka diamentami w kolorach: białym oraz, po raz pierwszy na rynku polskim, różowym i niebieskim.

Porównując ofertę pierścionków z diamentami New Diamond by W.KRUK w kolorze białym, klienci mają możliwość wybrać większy brylant, w porównaniu do pierścionka z kamieniem o pochodzeniu kopalnianym. Np. 0,30ct zamiast 0,20ct, co stanowi różnicę 30 proc. w porównywalnej cenie. Biżuteria zdobiona różowymi i niebieskimi diamentami New Diamond by W.KRUK nie ma odpowiednika w ofercie firm jubilerskich na rynku polskim. Różowe i niebieskie diamenty New Diamond by W.KRUK stanowią więc nowość w dwóch obszarach: laboratoryjnego pochodzenia diamentów oraz ich dotychczas niedostępnej w Polsce barwy.

Biżuteria z diamentami stworzonymi w laboratoriach stanowi dziś niewielki procent oferty brylantowej W.KRUK. To atrakcyjna nowość pozwalająca na zakup biżuterii nie tylko z białymi, ale również dotychczas niedostępnymi kamieniami o barwie różowej i niebieskiej – podkreśla Jakociuk – Zadbaliśmy o to, aby obie kategorie kamienia były bardzo wyraźnie oznaczone, zarówno poprzez laserowe znaczenie diamentów New Diamond by W.KRUK i grawerunek na produktach, jak również certyfikaty stworzone w innym kolorze niż te, które wystawiamy dla brylantów tradycyjnych.

Biżuteria z diamentami New Diamond by W.KRUK będzie dostępna w wybranych salonach oraz na wkruk.pl.

Inspirowane brylantami zapachy W.KRUK

Obok innowacji w ofercie jubilerskiej, W.KRUK przedstawia również nową pozajubilerską kategorię luksusowych zapachów, produkowanych pod własną marką. – Nowa kategoria luksusowych wód perfumowanych W.KRUK to kolejna propozycja dla klientów, która podkreśla wartość i unikalność naszej marki – komentuje Radosław Jakociuk – biznesowo to również naturalny krok  w rozwoju. Jesteśmy najstarszą firmą jubilerską, która w swojej ofercie ma najwyższej jakości biżuterię, zegarki, skórzane i jedwabne akcesoria. Dopełnieniem doświadczenia marki dla klientów jest inspirowana kolorowymi brylantami linia luksusowych zapachów W.KRUK.

Od września br. 4 warianty wód perfumowanych W.KRUK dla kobiet i mężczyzn dostępne będą w 140 salonach marki i w sklepie internetowym wkruk.pl. Od października również w sieci perfumerii Sephora i na sephora.pl.

 

 

***

W.KRUK Od 1840 na zawsze. W.KRUK to nie tylko biżuteria. To marzenie kobiet i mężczyzn od 1840 roku. W.KRUK jest jedyną marką biżuteryjną w Polsce, która sprawia, że ludzie, którzy ją noszą, czują się wyjątkowi i ważni dla siebie nawzajem.

W.KRUK jest najstarszą marką jubilerską w Polsce. Historia blisko 180 lat to największa duma i najważniejsze dziedzictwo.
W 140 salonach firmowych na terenie całego kraju W.KRUK oferuje najwyższej jakości złotą i srebrną biżuterię, brylanty, kamienie szlachetne oraz autorskie kolekcje inspirowane najnowszymi trendami. W.KRUK jest ekspertem w dziedzinie zegarków. Niemal 180 lat tradycji oraz otwartość na nowoczesne trendy czynią nas wiarygodnym i profesjonalnym przedstawicielem światowych marek zegarkowych: Rolex, Chopard, Hublot, Girrad-Perregaux, Omega, Tudor, Tag Heuer, Longines, Tissot, Certina, Calvin Klein i wielu innych. W.KRUK oferuje kolekcję akcesoriów sygnowanych logo marki oraz luksusowych zapachów W.KRUK dostępnych na wkruk.pl oraz w wybranych salonach marki.

 


[1] Paul Ziminsky Diamond Analytics, 2018, http://www.paulzimnisky.com.

[2] Bain&Company, The Global Diamond Industry, 2018

[3] Paul Ziminsky Diamond Analytics, 2018, http://www.paulzimnisky.com.

[4] Millenial Consumer Research, Lab Grow Diamond

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności bezgotówkowe podnoszą zadowolenie klienta z obsługi Biuro prasowe
2020-03-25 | 19:00

Płatności bezgotówkowe podnoszą zadowolenie klienta z obsługi

Klienci są skłonni do zmiany sklepu Utrzymanie lojalnej bazy klientów (lub minimalizowanie ich utraty) jest jednym z najważniejszych wyzwań współczesnego detalisty, nie tylko
Handel Etykieta jest wizytówką produktu.
2020-03-25 | 15:15

Etykieta jest wizytówką produktu.

Etykieta to pierwszy kontakt produktu z docelowym Klientem i główny czynnik wyboru konsumenckiego. Według  badań, większość decyzji zakupowych Klientów, podejmowana jest
Handel Pozłacane etykiety na Twoich produktach
2020-03-25 | 15:15

Pozłacane etykiety na Twoich produktach

Złote dodatki od zawsze kojarzone są z luksusem. To dlaczego by nie umieścić odrobiny luksusu na etykiecie produktu!?  Pozłacana etykieta dodatkowo podniesie prestiż Twojego

Więcej ważnych informacji

Bankowość

W czasie pandemii co trzeci Polak zwiększył liczbę płatności online. Rosną obawy o bezpieczeństwo takich transakcji

Stan epidemii sprawia, że Polacy boją się zarówno o swoje zdrowie, jak i finanse. 2/3 rodaków obawia się, że sytuacja negatywnie odbije się na ich domowym budżecie – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Biura Informacji Kredytowej. Zdaniem 40 proc. badanych zawirowania związane z koronawirusem mogą  także spowodować zmniejszenie bezpieczeństwa transakcji płatniczych w sieci. A tych w ostatnim czasie przybywa, szczególnie w związku z częstszymi zakupami produktów spożywczych online. Pozytywne jest to, że ponad połowa Polaków już podjęła albo zamierza podjąć działania zwiększające bezpieczeństwo haseł dostępu do kont bankowych czy poczty mailowej.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Edukacja

[DEPESZA] Zdalne lekcje są dla nauczycieli testem cyfrowych kompetencji. Mogą też unowocześnić model nauczania

Blisko 70 proc. uczniów już w ubiegłym tygodniu uczestniczyło w lekcjach online, a 92 proc. z nich miało zadawane prace domowe – wynika z badania przeprowadzonego przez Brainly. Jednak połowie uczniów brakuje kontaktów z nauczycielami. Jak ocenia dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych, Piotr Stankiewicz, przymusowe zdalne lekcje będą testem cyfrowych kompetencji nauczycieli, ale stworzą również szansę na zmianę dotychczasowego, archaicznego modelu nauczania. – Od dawna mówi się o konieczności przejścia na bardziej angażujący model, w którym nauczyciel nie naucza, ale wspiera dziecko w poznawaniu świata, rozbudza jego pasje, pomaga kształtować kompetencje i samodzielnie się kształcić – podkreśla ekspert.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

W najbliższych dniach przedsiębiorcy będą decydować o utrzymaniu lub cięciu etatów. Największa fala upadłości spodziewana jest latem

W kolejnych dniach przedsiębiorcy muszą zdecydować, czy stać ich na przedłużanie umów z pracownikami. W skali najbliższego miesiąca zagrożone są setki tysięcy miejsc pracy – zauważa Związek Przedsiębiorców i Pracodawców. Cięć etatów można spodziewać się zwłaszcza w branżach najbardziej zagrożonych bankructwem, czyli m.in. w handlu, gastronomii czy turystyce. Wiele firm już w tej chwili ma ogromne problemy z płynnością, ale największej fali upadłości można spodziewać się na przełomie lata i jesieni – prognozują eksperci kancelarii Zimmerman i Wspólnicy.