Komunikaty PR

Zintegrowany performance marketing – nowa usługa w Polsce

2014-10-15  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Małek
Consulting & More

ul. Lektykarska 20
01-687 Warszawa
katarzyna.malek|consultingandmore.pl| |katarzyna.malek|consultingandmore.pl
663244612
www.consultingandmore.pl

Performance marketing (marketing efektywnościowy) jest jedną z najbardziej opłacalnych form działań marketingowych. W przeciwieństwie do brand marketingu (marketingu wizerunkowego), za swój główny cel ma on rozliczenie się z reklamodawcą za skuteczne dotarcie z jego ofertą do potencjalnych klientów, którzy przejdą na stronę internetową albo wypełnią formularz kontaktowy albo złożą zamówienie. Dlaczego zatem, jeżeli reklamodawca płaci tylko za efekt, zainteresowanie tego typu działaniami jest wciąż tak małe? Eksperci twierdzą, że wynika to z braku świadomości reklamodawców w kwestii wykorzystania nowych możliwości dotarcia do ich klientów poprzez media digitalne (internet, e-mail, SMS, telefon, telewizja).

Kampania brand marketingowa to na przykład wysłanie wiadomości e-mail lub SMS czy wyemitowanie spotu w telewizji, w internecie, do kilku milionów konsumentów w określonym czasie. W takim przypadku nie ma możliwości zmierzenia efektów końcowych działania. Informacja jest tutaj jednokierunkowa i skierowana tylko do konsumenta. Nie można ustalić, czy i w jaki sposób konsument zareagował na daną ofertę. Takie możliwości daje jednak performance marketing. Polega on na prowadzeniu działań pozwalających reklamodawcy precyzyjnie ustalić, jakie reklamy i oferty cieszą się zainteresowaniem wśród danej grupy konsumentów. Liczby prezentujące zasięg danej reklamy dostarczają reklamodawcy potrzebnych informacji, które pozwalają mu potem przygotować spersonalizowaną ofertę dopasowaną do faktycznych potrzeb konsumentów. Dlatego marketing efektywnościowy nie wyklucza marketingu wizerunkowego, lecz uzupełnia go o informację zwrotną od konsumenta.  

Efektem kampanii performance marketingowej powinien być przede wszystkim lead – informacja o konkretnym konsumencie, który zainteresował się daną ofertą i czeka na kontakt od reklamodawcy, aby mógł on przedstawić jej szczegóły. Pozyskiwanie leadów, ze względu na możliwość bezpośredniego kontaktu z konsumentem, zazwyczaj kojarzy się z koniecznością zakupu bazy danych. To generuje jednak koszty, a ponadto budzi wątpliwości związane z aktualnością i bezpieczeństwem zebranych kontaktów przez zewnętrzne podmioty. Okazuje się jednak, że narzędzia stosowane w performance marketingu w Polsce ewoluowały w ostatnich latach – w miejsce modelu sprzedaży baz danych pojawił się nowy model działania agencji, która wewnętrznie zarządza danymi swoich użytkowników, z którymi za ich uprzednią zgodą kontaktuje się drogą e-mailową, SMS-ową lub telefoniczną na zlecenie reklamodawcy. W związku z tym dane użytkowników są przetwarzane na potrzeby celów marketingowych reklamodawców, a nie handlowych reklamobiorcy.

Takie rozwiązanie, które wprowadziliśmy od początku istnienia firmy, dało nam możliwość zmiany sposobu wykorzystania i bezpieczeństwa danych użytkowników, które nie są udostępniane reklamodawcy. Źródłem danych nie jest CQN, tylko sam użytkownik, który w przypadku zainteresowania ofertą dobrowolnie wyraża zgodę na kontakt z danym reklamodawcą. CQN umożliwia ten kontakt. Rozliczając się za efekt mamy pewność, że pozyskanie leada odbyło się nie tylko zgodnie z prawem, ale i skutecznie, ponieważ użytkownik podjął świadomie taką decyzję. Ta świadomość przekłada się na efekty każdej realizowanej przez nas kampanii reklamowej.” mówi Marcin Kostecki, Prezes Zarządu ClickQuickNow Sp. z o.o.

W celu podniesienia skuteczności takiego kontaktu z konsumentem, w performance marketingu wprowadzono usługę łączenia mediów digitalnych na żywo. Co to oznacza? - „Realizując kampanię reklamową do naszej bazy liczącej aktualnie ponad 2,6 mln użytkowników, jesteśmy w stanie przeprowadzić dowolny scenariusz interakcji z użytkownikiem. Rozpoczynamy komunikację z nim w jednym medium, a kończymy w zupełnie innym. Dla przykładu możemy wysłać wiadomość SMS, odebrać telefon od zainteresowanego użytkownika i wysłać mu zwrotnie e-maila z kodem rabatowym do sklepu internetowego lub wysłać mu zwrotnie SMS z linkiem do sklepu z aplikacjami. W związku z tym, że nie ograniczamy się do jednego kanału komunikacyjnego, możemy realizować niestandardowe kampanie, nadal rozliczając się za efekt.” – podkreśla Marcin Kostecki z firmy CQN, która jako pierwsza na polskim rynku wprowadziła w życie taki model działania.

Łączenie mediów digitalnych w czasie rzeczywistym otwiera nieograniczone możliwości realizowania zintegrowanych i interaktywnych kampanii marketingowych. Agencje, które posiadają odpowiednią technologię i bazę danych ze stosownymi zgodami sprawią, że reklama wyemitowana w telewizji lub w internecie, wysłana w SMS-ie, w e-mailu lub przekazana telefonicznie, nie musi się już kończyć na poinformowaniu konsumenta o ofercie, ale ma go na tyle zaangażować, aby zrealizował zaplanowany przez reklamodawcę scenariusz. Model rozliczania się za efekt powinien zainteresować reklamodawców tym bardziej, że mają możliwość wejścia z konsumentem w zupełnie nowy rodzaj dialogu. Zintegrowany performance marketing to szansa na zaskoczenie konsumenta i zbudowanie z nim jeszcze bliższej i mierzalnej relacji. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Księgarnie Świat Książki z dwoma salonami w Galerii Krakowskiej Biuro prasowe
2019-08-16 | 13:16

Księgarnie Świat Książki z dwoma salonami w Galerii Krakowskiej

Na mapie Galerii Krakowskiej pojawił się nowy punkt – Świat Książki Kids. Salon został urządzony w taki sposób, aby spełniać oczekiwania najmłodszych klientów i
Handel Dwa centra handlowe EPP z certyfikatami miejsca przyjaznego rowerzystom
2019-08-14 | 15:00

Dwa centra handlowe EPP z certyfikatami miejsca przyjaznego rowerzystom

Należące do EPP centra handlowe Galeria Veneda w Łomży oraz Galeria Twierdza w Zamościu otrzymały certyfikaty miejsca przyjaznego rowerzystom na Wschodnim Szlaku Rowerowym Green Velo. Wraz z
Handel Sztuczna inteligencja wkracza do sklepów
2019-08-14 | 13:00

Sztuczna inteligencja wkracza do sklepów

Internetowe witryny, które pozwalają „przymierzyć” akcesoria online, reklamy dostosowane do upodobań, czy haseł wypisywanych do wyszukiwarki przez konsumentów to

Kalendarium

Patronaty Newserii

MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce
XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica

Polityka

Baltic Pipe zgodnie z planem w 2022 roku. Pierwsza umowa z amerykańską firmą już podpisana

Projekt Baltic Pipe jest realizowany zgodnie z harmonogramem, a termin 2022 roku zostanie dotrzymany – poinformował pełnomocnik rządu ds. strategicznej infrastruktury energetycznej Piotr Naimski. Gaz-System zawarł już pierwszy, wart ponad 0,5 mld zł kontrakt inwestorki w ramach tego projektu. Umowa z amerykańską firmą Solar Turbines jest jednocześnie jednym z największych w Polsce kontraktów w sektorze gazu. Jak podkreśla Naimski, współpraca polsko-amerykańska w sektorze energetycznym się zacieśnia, a stanowiska USA, m.in. w sprawie gazociągu North Stream 2, są zbieżne z polskimi.

Prawo

Nowa matryca VAT ułatwi życie przedsiębiorcom, ale ceny niektórych towarów mogą wzrosnąć

W kwietniu 2020 roku ma wejść w życie nowa matryca stawek VAT. Celem zmian jest uporządkowanie obecnej sytuacji, która powoduje wśród przedsiębiorców kłopoty interpretacyjne. Nowym i korzystnym dla nich rozwiązaniem ma być tzw. wiążąca informacja stawkowa, która ma zapewnić podatnikom większą ochronę na wypadek kontroli organów podatkowych. Będzie można się ubiegać o nią wcześniej, już w listopadzie br. Jednocześnie konsumenci muszą być przygotowani na to, że w przypadku niektórych towarów i usług stawki VAT zostaną podwyższone, co może się wiązać ze wzrostem cen.

IFA 2019 Berlin

Przemysł

Katowice z roku na rok tracą mieszkańców. Miasto chce zahamować ten trend poprzez ulgi i zniżki dla zameldowanych

Tylko w ubiegłym roku stolica aglomeracji śląskiej skurczyła się o 3,2 tys. mieszkańców. Ich liczba ostatni raz przekroczyła 300 tys. ponad siedem lat temu, od tego czasu katowiczan systematycznie ubywa. Przyczyną nie jest już emigracja zarobkowa, lecz rosnące ceny nieruchomości i powroty emerytów w rodzinne strony. Odwrócenie tego trendu to jeden z priorytetów władz miasta, które chcą to robić poprzez inwestycje w infrastrukturę kulturalno-sportową, bazę dydaktyczną i przyciąganie inwestorów. 

Złote Spinacze 2019

Handel

Osoby kupujące w sieci to przeważnie zadowoleni klienci. Doceniają głównie szeroki wybór produktów i szybkie płatności

W skali od 0 do 10 średni poziom satysfakcji klienta kupującego w internecie wynosi 7,8 – wynika z raportu Mobile Institute „Customer Happiness Index”. Kluczowym elementem, który buduje to zadowolenie, a często też warunkuje zakup, jest system płatności. Brak odpowiedniej dla klienta formy płatności może zdecydować o porzuceniu koszyka. Kupujący coraz chętniej dzielą się z innymi swoimi doświadczeniami z zakupów, a opinie innych internautów są często przy wyborze produktu ważniejsze niż samodzielnie wyszukane informacje.