Komunikaty PR

Innowacje DPDgroup poprawiają komfort życia w centrach miast

2019-12-02  |  01:00

31 października obchodzony był Światowy Dzień Miast. Z tej okazji DPDgroup zaprezentowało swoje najnowsze inicjatywy z zakresu przyjaznej logistyki miejskiej. Projekty te są odpowiedzią na wyzwania związane z szybkim rozwojem ośrodków miejskich i koniecznością ochrony środowiska oraz racjonalizowaniem ruchu kołowego w miastach.

 

Przyjazna logistyka miejska na świecie według DPDgroup

DPDgroup w bliskiej współpracy z włodarzami miast wprowadza rozwiązania w zakresie przyjaznej logistyki miejskiej, które zwiększają skuteczność doręczeń i komfort życia mieszkańców miast oraz sprzyjają ochronie środowiska.  

DPDgroup zobowiązała się do przestrzegania czterech najważniejszych Celów Rozwoju ONZ i koncentruje się na nich, kierując się dobrem społeczeństw.

Stąd rozwój oddziałów miejskich (tzw. urban depotów), które doręczają przesyłki za pomocą pojazdów napędzanych paliwem alternatywnym, rowerami, skuterami, a nawet pieszo. Logistyka miejska DPDgroup doskonale sprawdza się w wielu miastach Europy i korzystnie wpływa na systemy, w których funkcjonują mieszkańcy miast, wnosząc mniej obciążeń środowiskowych i wygodę dla konsumentów.

  • w Warszawie działa kilka oddziałów miejskich, w tym modelowy punkt dzielnicy biznesowej w Warszawie, przy ul. Wołoskiej,
  • Chronopost jest pierwszą firmą doręczającą przesyłki na terenie całego Paryża za pomocą pojazdów niskoemisyjnych,
  • w Madrycie pojazdy niskoemisyjne co roku pokonują 50 tys. kilometrów,
  • oddziały miejskie w Dublinie są w 100% zasilane energią z odnawialnych źródeł,
  • w Tallinnie DPD doręcza przesyłki do automatów paczkowych, robotów przemysłowych, przydomowych schowków oraz niewielkich robotów mobilnych, zapewniając tym samym różnorodność opcji doręczenia do odbiorcy końcowego,
  • w Hamburgu 2200 przesyłek dziennie doręczanych jest za pośrednictwem floty pojazdów napędzanych paliwem alternatywnym,
  • odział miejski w londyńskiej dzielnicy Westminster jako pierwszy korzysta wyłącznie z energii elektrycznej. DPD rozbudowuje sieć bezemisyjnych pojazdów elektrycznych na terenie całego kraju. Zgodnie z założeniami firmy w 2021 roku pojazdy takie mają stanowić 10% całej floty,
  • poza europą sieć miejskich placówek nadań i doręczeń DPDgroup tworzy 350 punktów Pickup w Singapurze i 780 w Sao Paulo.

 

Zobowiązania wobec środowiska zgodnie z życzeniem klientów

Niskoemisyjne pojazdy DPDgroup wykorzystują gaz ziemny. Flota uzupełniona jest o pojazdy z napędem elektrycznym i rowery cargo. 75% tradycyjnej floty spełnia normy emisji spalin Euro 5 i Euro 6.

Zmniejszenie emisji dwutlenku węgla na przesyłkę w roku 2018 wyniosło 15,2% w porównaniu z rokiem 2013. Celem DPDgroup do roku 2025 jest osiągnięcie 30% redukcji emisji dwutlenku węgla na przesyłkę oraz zwiększenie floty pojazdów niskoemisyjnych do 5000.

DPD doręcza wszystkie przesyłki w sposób neutralny dla środowiska, bez dodatkowych kosztów dla klienta, co dało jej pierwsze miejsce w sektorze KEP w zakresie dobrowolnego równoważenia emisji CO2.

W odpowiedzi na oczekiwania klientów DPDgroup wdraża innowacyjne i prowadzi zrównoważony rozwój.

• W ramach usługi Predict odbiorca z wyprzedzeniem otrzymuje informację dotyczącą okna czasowego, w którym zostanie doręczona jego przesyłka. Przez aplikacje „Moja Paczka” ma także możliwość zmiany terminu dostawy. Wzrost liczby skutecznych doręczeń spowodował zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 4%.

• Dzięki usłudze Pickup klienci otrzymują dostęp do 45 tys. punktów doręczeń w 27 krajach. Sieć przyczynia się do ograniczenia śladu węglowego. Prawie 95% odbiorców mieszka w zasięgu 15 minut od najbliższego punktu, dlatego 70% klientów przychodzi po odbiór paczki pieszo, dojeżdża rowerem, a 10% komunikacją miejską.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Infrastruktura Jesienne inspiracje naturą w Twojej łazience Biuro prasowe
2020-11-23 | 10:02

Jesienne inspiracje naturą w Twojej łazience

Urządzając łazienkę, szczególnie w okresie jesiennym, szukamy przepisu na wnętrze, które już od progu zaprasza do środka i epatuje przytulnym ciepłem. Na szczęście
Infrastruktura Emitel z 5 gwiazdkami w globalnym badaniu zrównoważonego rozwoju
2020-11-12 | 10:00

Emitel z 5 gwiazdkami w globalnym badaniu zrównoważonego rozwoju

Emitel otrzymał 5 gwiazdek w globalnym badaniu zaangażowania społecznego i zrównoważonego rozwoju GRESB 2020. GRESB jest międzynarodową organizacją non-profit, która
Infrastruktura Nowa sortownia DPD Polska w Rudzie Śląskiej
2020-11-07 | 20:00

Nowa sortownia DPD Polska w Rudzie Śląskiej

DPD Polska oddała do użytku sortownię regionalną w Rudzie Śląskiej. Obiekt docelowo będzie obsługiwał do 300 tys. paczek na dobę, optymalizując procesy obsługi przesyłek z

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Biogen

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Farmacja

W wyniku pandemii tysiące chorych na osteoporozę pozostają bez pomocy. Lekarze i pacjenci apelują o proste zmiany umożliwiające diagnostykę i leczenie [DEPESZA]

Na osteoporozę choruje w Polsce aż 2,1 mln osób, a liczba nowych przypadków rośnie. Nieleczona prowadzi do niepełnosprawności i trwałego kalectwa, a nawet śmierci. Tymczasem pandemia COVID-19 spowodowała kilkumiesięczny przestój w diagnostyce i terapii tej choroby. Dane NFZ pokazują, że liczba porad udzielonych w poradniach leczenia osteoporozy spadła w tym roku o ponad 20 proc., a wizyt w gabinetach reumatologów i ortopedów – o 1/3. Lekarze alarmują, że opóźnienia będą mieć nieodwracalne konsekwencje dla tysięcy pacjentów, i apelują do Ministerstwa Zdrowia o wdrożenie prostych rozwiązań, które odciążą system. 

 

Infrastruktura

Firmy budowlane nie odczuwają dużego spowolnienia. Osłabienie koniunktury w budownictwie spodziewane jest w przyszłym roku

Pandemia nie zatrzymała budowlanki. Jak pokazuje listopadowa ankieta PZPB, firmy budowlane mają zapełnione portfele zleceń pozyskanych jeszcze przed pandemią COVID-19, a większość z nich pracuje w tej chwili z 80–90-proc. wydajnością. Ostatnie miesiące przyniosły pewne odbicie zwłaszcza w sektorze mieszkaniowym. Branża budowlana musi jednak przygotować się na skutki kryzysu gospodarczego w następstwie pandemii, choć osłabienie koniunktury pojawi się z pewnym opóźnieniem.

Serwis specjalny

Wyprzedaże u dealerów mają pobudzić sprzedaż aut przed końcem grudnia. Mimo to w całym roku spadki przekroczą 20 proc.

Sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych przez pierwsze 10 miesięcy 2020 roku spadła o 26 proc. Po 20 dniach listopada widać większe zainteresowanie klientów – w osobówkach wzrost sięgnął 7 proc., w autach dostawczych – 26,5 proc. r/r. To może być efekt rozpoczętych wyprzedaży roczników 2020. Pod tym względem pandemiczny rok nie będzie znacząco różnił się od poprzednich. Tym bardziej że od 2021 roku wchodzi w życie nowa norma Euro 6d związana z emisją spalin. Przedstawiciele branży podkreślają, że każdy impuls popytowy byłby na wagę złota, np. programy dopłat połączone ze złomowaniem.

 
 

Infrastruktura

Mniejsze miasta dzięki pandemii mogą zahamować odpływ ludności. Nowych mieszkańców przyciągnęłyby inwestycje w czyste środowisko i oferta mieszkań na wynajem

Wyludnianie się małych i średnich miast i ucieczka młodych do większych aglomeracji to zjawisko obserwowane od dawna. Dzięki pandemii i pracy zdalnej okazało się, że nie trzeba mieszkać blisko miejsca pracy, co może okazać się szansą dla mniejszych ośrodków. Ich dużym plusem są też niższe koszty utrzymania. Jeśli lokalne społeczności zaproponują wykształconym ludziom warunki do wygodnego i przyjemnego życia, m.in. czyste środowisko i atrakcyjną ofertę mieszkaniową, będą mogły konkurować z większymi miastami o nowych mieszkańców. To może pomóc samorządom pozyskać wykwalifikowanych pracowników m.in. do pracy w urzędach, szpitalach czy szkołach.