Komunikaty PR

Lafarge stawia na infrastrukturę

2019-03-22  |  16:15
Biuro prasowe

W 2018 roku Lafarge w Polsce dostarczył ponad 200 tys. m3 mieszanki betonowej dla inwestycji infrastrukturalnych. Firma zrealizowała m.in. projekty Obwodnicy Suwałk S61, Radomia S7 oraz Obwodnicy Ostródy DK16 / S7. W 2019 roku firma wyprodukuje i ułoży 320 tys. m2 nawierzchni betonowej na Autostradzie A2. Lafarge planuje także wejść mocniej w obszar projektów portowych, centrów intermodalnych i przemysłowych oraz umocnić współpracę z samorządami.

W 2017 roku Lafarge w Polsce powołało spółkę zależną LH Engineering, łączącą doświadczenie projektowe i wykonawcze z kompleksową wiedzą technologiczną. Spółka odpowiada za realizację projektów infrastrukturalnych, która wymaga ciągłej optymalizacji procesów produkcyjnych, technologicznych i logistycznych. Lafarge w Polsce oferuje wysoką jakość materiałów i technologii budowlanych, a jednocześnie dzieli się wiedzą jak zaoszczędzić czas i pieniądze w sytuacji rosnących kosztów materiałów i usług budowlanych oraz siły roboczej. Dzięki wydzielonej spółce LH Engineering - firma może łatwiej dostosować się do konkretnych projektów i wymagań. Spółka LH Engineering wraz z zespołem Lafarge odpowiedzialnym za realizację dużych kontraktów infrastrukturalnych tworzą organizację dostarczającą kompleksową ofertę dedykowaną dla budownictwa infrastrukturalnego i przemysłowego. Oferta obejmuje usługi inżynierskie (wykonawcze i projektowe) realizowane przez LH Engineering oraz dostawy materiałów budowlanych tj. mieszanka betonowa z węzłów mobilnych, kruszyw i spoiw realizowane przez Zespół Rozwiązań dla Infrastruktury Lafarge.

- Dostarczamy kompleksowe rozwiązania na każdym etapie projektu, w zależności od potrzeb danego rynku. W drogownictwie realizujemy szeroki zakres inwestycji – od budowy dróg gminnych i powiatowych po obsługę materiałową i technologiczną dużych kontraktów autostradowych w tym też budowę nawierzchni z betonu cementowego. Wiedza, doświadczenie i narzędzia pozwalają nam przygotować dedykowany pakiet usług na wszystkich etapach inwestycji, obejmujących projektowanie, doradztwo techniczne, dostawy materiałów budowlanych i wykonawstwo – podkreśla Łukasz Marcinkiewicz, Dyrektor Generalny LH Engineering i Rozwiązań dla Infrastruktury Lafarge w Polsce.

70 tys. m3 mieszanki na nawierzchnie obwodnicy Suwałk

W minionym roku Zespół Rozwiązań dla Infrastruktury Lafarge w Polsce dostarczył łącznie 70 tys. m3  mieszanki na nawierzchnię betonową dróg. Firma zrealizowała dostawę materiałów do budowy 13 km Obwodnicy Suwałk S61. Projekt był dużym wyzwaniem logistycznym i technologicznym. Do jego realizacji konieczne było dostarczenie w krótkim czasie dużego wolumenu produktu oraz utrzymanie stałej jakości mieszanki w całym okresie produkcji m.in. przy zmiennej pogodzie. Spółka była także dostawcą mieszanki betonowej pod budowę 24,5 km Obwodnicy Radomia - ważnego odcinka drogi S7 pozwalającego na całkowite ominięcie miasta. W ramach kontraktu Lafarge dostarczył na budowę 120 tys. m3 materiału. Inne projekty infrastrukturalne Lafarge i LH Engineering to m.in: droga ekspresowa S5 odcinki 1,2 i 5, droga S10 obwodnica Wałcza, droga ekspresowa S6 na odcinku Koszalin i Kołobrzeg. 

Z kolei w ramach budowy Obwodnicy Ostródy, Lafarge dostarczył mieszankę betonową do budowy drogi oraz rekordowego obiektu mostowego. W ramach tej trasy powstał najdłuższy, czteroprzęsłowy most typu extradosed - połączenie mostu podwieszanego i belkowego. Jego najwyższy punkt wznosi się prawie 40 m nad ziemią. Betonowania odbywały się w dzień i w nocy, na wysokości kilkunastu metrów. Na potrzeby tego projektu powstał oddzielny plan zapewnienia jakości, w którym uwzględniono każdy szczegół procesu dostaw surowców, produkcji, transportu i aplikacji.

LH Engineering odpowiadał także za kompleksowe przygotowanie dokumentacji projektowej, w tym uzyskanie pozwolenia na budowę oraz realizację projektu wykonawczego w inwestycji obejmującej parking w Porcie Gdańskim. Na II etapie inwestycji spółka była odpowiedzialna za wykonanie nawierzchni betonowej, w technologii betonu wałowanego, na powierzchni 11,5 tys. m2. Był to bardzo ważny projekt dla firmy – pierwszy tak duży przetarg publiczny realizowany w tej innowacyjnej technologii. Beton wałowany ma szczególne zastosowanie na obszarach przemysłowych, portowych, w składach drewna, czyli na powierzchniach o ciężkim ruchu. LH Engineering rozpoczął stosowanie tej technologii także na drogach publicznych i prywatnych – gminnych, wewnętrznych oraz zakładowych.

Plany na przyszłość

W 2019 roku LH Engineering zrealizuje także kontrakt na produkcję i ułożenie 380 tys. m3 nawierzchni betonowej na Autostradzie A2, między węzłem „Lubelska” a początkiem obwodnicy Mińska Mazowieckiego. Do realizacji tego kontraktu stworzono konsorcjum 3 firm: Lafarge Cement – odpowiedzialny za produkcję mieszanki betonowej, LH Engineering – odpowiedzialny za zarządzanie całym projektem oraz realizację części prac nawierzchniowych i Prasko Construction – odpowiedzialne za układanie nawierzchni w technologii odkrytego kruszywa. Jest to typ przedsięwzięć, które Lafarge i LH Engineering planują rozwijać.

LH Engineering realizuje także kilka innych kontraktów, w których inwestorem jest GDDKiA. Oprócz przetargów ogłaszanych przez Dyrekcję wiele zleceń oferują także samorządy i lokalni zarządcy dróg. Firma stara się aktywnie pozyskiwać kolejne zamówienia i budować stabilny portfel projektów na kolejne lata.

Lafarge przygotowuje się też na spadek poziomu zamówień po roku 2020. Firma już pracuje nad dywersyfikacją rynku dostaw i grona odbiorców. – Wiele inwestycji jest realizowanych i planowanych na przykład w gdańskim porcie. Zakładamy, że projekty portowe oraz intermodalne będą miały coraz większy udział w strukturze dostaw. Interesujemy się też projektowaniem i budową infrastruktury związanej z inwestycjami przemysłowymi, takimi jak bloki energetyczne, hale i centra logistyczne – wylicza Łukasz Marcinkiewicz.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Infrastruktura Zakręt na drodze do bezpieczeństwa na Białołęce Biuro prasowe
2019-03-06 | 01:00

Zakręt na drodze do bezpieczeństwa na Białołęce

Na Białołęce nie kursuje autobus, który łączyłby w prosty sposób wschodnią i zachodnią część tej drugiej największej dzielnicy naszego stołecznego miasta. Wszystko przez
Infrastruktura Świetlista wizytówka Bazylei
2019-02-28 | 16:00

Świetlista wizytówka Bazylei

Świetlista wizytówka Bazylei Po trwającej 4 lata rozbudowie i modernizacji w 2018 ponownie otworzono multifunkcjonalny gmach St. Jakobshalle w Bazylei. Odnowiony połączonymi siłami
Infrastruktura Specyfika oświetlenia hal przemysłu mięsnego
2018-12-31 | 14:00

Specyfika oświetlenia hal przemysłu mięsnego

Przepisy dotyczące przemysłu mięsnego są nieustannie przedmiotem dyskusji i modyfikacji. Choć w porównaniu z niektórymi regulacjami zalecenia na temat

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Farmacja

Liczba niezaszczepionych dzieci wzrosła prawie sześciokrotnie. Resort zdrowia chce edukować Polaków i wzmacniać ich zaufanie do lekarzy

Już ponad 30 tys. rodziców odmówiło poddania dziecka szczepieniom ochronnym. Zdaniem resortu zdrowia to jedna z przyczyn wzrostu zachorowań na odrę, jaki miał miejsce w 2016 i 2018 roku. Rząd obawia się powrotu innych chorób, takich jak błonica i tężec, stąd nacisk na kampanie edukacyjne. Prowadzi je m.in. Główna Inspekcja Sanitarna, a ich celem jest przekonanie Polaków, że szczepienia nie powodują negatywnych skutków ubocznych, mogą natomiast ratować życie i zdrowie

Prawo

Od niedzieli ważna zmiana w przepisach dotyczących zadłużonych lokatorów. Może ona oznaczać problemy dla właścicieli lokali

21 kwietnia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o ochronie praw lokatorów oraz Kodeksu postępowania cywilnego. Na zmianę art. 1046 kodeksu powinni zwrócić uwagę zwłaszcza nabywcy lokali w licytacjach komorniczych, ale również wynajmujący mieszkania osobom, które zalegają z czynszem. Zniknie bowiem zapis, że na wniosek komornika gmina powinna w ciągu 6 miesięcy znaleźć dłużnikowi lokal zastępczy. Teraz to będzie mogło trwać znacznie dłużej.

Handel

Jajka są nawet o połowę tańsze niż na Boże Narodzenie. W najbliższych latach ceny mogą jednak znacznie wzrosnąć

Znacznie niższe ceny jaj w porównaniu do końcówki 2018 roku to wynik dużej nadpodaży, bo produkcja rośnie, a konsumpcja pozostaje na stabilnym poziomie. Jeśli zostaną wprowadzone zapowiedzi o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, to w najbliższych latach konsumenci muszą się liczyć z dużymi podwyżkami. Ten rodzaj jaj ze względu na cenę jest dziś najchętniej wybierany. Coraz częściej też kupujemy je na bazarkach. Jeśli decydujemy się na zakup jaj w miejscach poza systemem weterynaryjnym, bierzemy na siebie ryzyko przede wszystkim różnych zakażeń bakteryjnych – podkreśla Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

 

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii.