Komunikaty PR

LIDL OTWIERA DZIEWIĄTE CENTRUM DYSTRYBUCYJNE

2017-06-02  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Anna Grońska
24/7 Communication

Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
anna.gronska|247.com.pl| |anna.gronska|247.com.pl
22 279 11 33

200 miejsc pracy zapewni firma Lidl Polska dzięki swojej nowej inwestycji na Śląsku. 1 czerwca sieć otwiera dziewiąte Centrum Dystrybucyjne. Nowy magazyn będzie dystrybuował produkty do ponad 50 sklepów Lidl na terenie Śląska i Małopolski. Dzięki zastosowaniu licznych, ekologicznych rozwiązań inwestycja ubiega się o prestiżowy certyfikat „LEED ­– GREEN BUILDING”.

 

Nowe Centrum Dystrybucyjne Lidla znajduje się w Gródkowie w gminie Psary przy drodze krajowej 86. Jest to drugi magazyn Lidla na Śląsku. Ogrom inwestycji pokazują przede wszystkim liczby. Obiekt powstał na działce o wielkości 20 ha i posiada powierzchnię         45 000 m². Trwałość i stabilność budynku zapewnia ponad 7500 pali fundamentowych – ich całkowita długość to ponad 60 km.

 

EKO Lidl

W Centrum Dystrybucyjnym znalazło zastosowanie wiele proekologicznych rozwiązań. Jednym z najważniejszych jest zastosowanie odzysku ciepła z instalacji chłodniczej (o mocy 2 MW) zintegrowanego z niskotemperaturowym ogrzewaniem podposadzkowym, zainstalowanym w całym budynku. Długość instalacji grzewczej umieszczonej w posadzce to ponad 80 km. Przyjazna środowisku jest również sama instalacja chłodnicza: zastosowano w niej naturalny czynnik chłodniczy – amoniak. Ideę nowoczesnego i proekologicznego budownictwa uzupełniają: oświetlenie typu LED, wykorzystanie wód opadowych na potrzeby sanitarne i w celu nawadniania terenów zielonych, ściany zewnętrzne o podwyższonej izolacyjności oraz jasna membrana dachowa odbijająca promieniowanie słoneczne, redukująca tym samym nagrzewanie się samego obiektu.

 

„Stawiamy na rozwój firmy Lidl na terenie całej Polski, dlatego otwieramy nasze dziewiąte Centrum Dystrybucyjne. Nowo powstały obiekt spełnia najwyższe standardy budowlane, jest przyjazny dla środowiska naturalnego. Bardzo się cieszymy, że dzięki inwestycji tworzymy ok. 200 nowych miejsc pracy. Nasi pracownicy mogą liczyć na atrakcyjne zarobki oraz bogaty pakiet świadczeń dodatkowych”mówi Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager, Lidl Polska.

 

 

 

200 miejsc pracy

Dzięki nowej inwestycji Lidla zatrudnienie znajdzie ok. 200 pracowników. Rekrutacja na poszczególne stanowiska trwała od jesieni 2016 roku. Poszukiwani byli pracownicy do takich obszarów jak m.in. komisjonowanie, przyjęcie towaru, wysyłka towaru, utylizacja, a także na stanowiska kierownicze i administracyjno-biurowe. Firma Lidl posiada silną pozycję jako pracodawca. Oferuje nie tylko atrakcyjne wynagrodzenie, ale również szereg dodatkowych świadczeń. Pracownicy są objęci bezpłatną, prywatną opiekę medyczną. Dodatkowo firma oferuje możliwość przystąpienia na preferencyjnych warunkach do ubezpieczenia medycznego i grupowego wraz z całą rodziną. Do bogatego pakietu socjalnego dochodzą bony i paczki świąteczne oraz bony okolicznościowe. We wrześniu 2016 Lidl Polska wystartował z nową kampanią employer brandingową, której celem było przybliżenie, jakim pracodawcą jest firma i co oferuje swoim pracownikom. Hasłem „Lidl zaczyna się od ludzi” marka komunikowała swoje wartości i warunki zatrudnienia oraz możliwości rozwoju jakie im zapewnia. Głosem i twarzami kampanii byli pracownicy firmy.

 

 Informacje o firmie:

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje około 10 000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 600.

Dalsze informacje znajdą Państwo na naszych stronach:

www.lidl.pl

Facebook https://www.facebook.com/lidlpolska

Instagram https://www.instagram.com/lidlpolska/

https://www.youtube.com/user/LidlPolskaPL

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Infrastruktura Rok z życia Tremend Biuro prasowe
2020-02-05 | 12:15

Rok z życia Tremend

Podsumowując 2019 rok, na swoim koncie Tremend zapisać może liczne sukcesy w obszarze realizacji hotelowych. W tej branży Magdalena Federowicz-Boule, architektka i prezes zarządu Tremend Sp.
Infrastruktura Bilet iTaxi dostępny we Wrocławiu, Lublinie, Łodzi i Rzeszowie
2020-01-09 | 15:00

Bilet iTaxi dostępny we Wrocławiu, Lublinie, Łodzi i Rzeszowie

iTaxi, czołowy dostawca usług taksówkowych, udostępnia w kolejnych miastach przełomowy Bilet iTaxi. Od teraz mieszkańcy Wrocławia, Lublina, Łodzi i Rzeszowa mogą korzystać
Infrastruktura Dobry plan przyspiesza kompletację – case study
2020-01-02 | 15:11

Dobry plan przyspiesza kompletację – case study

Dynamicznie rosnąca liczba zamówień, także tych charakterystycznych dla e-commerce, z niewielkimi ilościami towaru, to z jednej strony znak dobrej koniunktury, lecz z drugiej

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Handel

PIE: Coroczna grypa bardziej spowalnia wzrost gospodarczy Polski, niż może to zrobić koronawirus. Wszystko zależy od skuteczności walki z tą epidemią

Wpływ koronawirusa na polską gospodarkę będzie zależał od tego, czy Chinom uda się zwalczyć epidemię w I kwartale roku, i od tego, kiedy dotrze on do Polski. Zdaniem Piotra Araka, dyrektora Polskiego Instytutu Ekonomicznego, epidemia może obniżyć wzrost chińskiego popytu o 2 proc., co oznaczałoby dynamikę PKB na poziomie 5 proc., niższą niż w Polsce w 2018 roku. To nie powinno być odczuwalne przez polską gospodarkę. Jednak poważniejsze spowolnienie w Chinach na pewno odbije się na zamówieniach dla europejskiego, w tym również polskiego przemysłu.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Prawo

Przedsiębiorcy mają czas do poniedziałku na zgłoszenie się do tzw. małego ZUS-u plus. W ciągu kilku tygodni Ministerstwo Rozwoju zaproponuje firmom kolejne ulgi

Poniedziałek 2 marca to ostatni dzień przyjmowania zgłoszeń do tzw. małego ZUS-u plus, który wszedł w życie 1 lutego. W ciągu tego niespełna miesiąca skorzystało z tej możliwości 80 tys. małych firm, a łącznie małym ZUS-em objętych jest już 240 tys. podmiotów. Ministerstwo Rozwoju liczy na to, że część zaoszczędzonych pieniędzy przedsiębiorcy wykorzystają na rozwój działalności. W ciągu kilku tygodni resort ma zaproponować kolejny pakiet zachęt do inwestycji.

Praca

Rząd chce zachęcać młodych do pielęgniarstwa i położnictwa. Plan rozwoju tych zawodów rozpisany jest do 2030 roku

Zwiększenie liczby pielęgniarek i położnych w polskim systemie opieki zdrowotnej oraz powstrzymanie emigracji zarobkowej – to tylko niektóre z najważniejszych celów rządowej polityki na rzecz rozwoju obu tych zawodów. Rząd chce również zmotywować młodych ludzi do wyboru tej ścieżki kariery i utrzymać na rynku pracy osoby, które nabywają uprawnienia emerytalne. – Ważny jest również rozwój kompetencji i samodzielności – mówi Greta Kanownik, dyrektor w Ministerstwie Zdrowia. Temu służyć ma wprowadzenie porad pielęgniarskich w przychodniach.

 
 

Konsument

Ubój zwierząt w przydomowych rzeźniach nie zaszkodzi producentom mięsa. Nie powinien zagrażać także bezpieczeństwu żywności

– Ubój rolniczy w przydomowych rzeźniach nie zaszkodzi branży. Jeśli procedury będą przestrzegane, nic nikomu nie grozi – ocenia Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. Od połowy lutego każdy rolnik może otworzyć małą ubojnię i wprowadzać mięso na rynek na małą skalę, w ramach rolniczego handlu detalicznego czy działalności lokalnej. Dotychczas, jeśli chciał zabić zwierzę, musiał korzystać z pośrednictwa dużych zakładów. Teraz może to zrobić samodzielnie, ale konieczne jest jednak spełnienie szeregu kryteriów.