Komunikaty PR

Specjalizacja, personalizacja i relacje w branży retail

2017-05-16  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 1.03 MB )

W wyniku upowszechnienia na masową skalę wielokanałowego modelu sprzedaży, ewoluuje rola placówek stacjonarnych. Na znaczeniu zyskują mniejsze, wyspecjalizowane lokale, w których dzięki profesjonalnym kadrom, zapraszającemu wystrojowi i dobrej znajomości potrzeb klienta można tworzyć lepsze doświadczenia zakupowe.

Na Zachodzie już dziś doszło do zatarcia granicy pomiędzy tradycyjnymi zakupami a m-commerce. Według badań, ponad 50% amerykańskich właścicieli smartfonów używało ich, by dowiedzieć się o lokalizacji i godzinach otwarcia konkretnej placówki. Powszechnym zjawiskiem jest również finalizacja transakcji w sieci po obejrzeniu produktu w placówce handlowej – robiło to 72% respondentów. Dostępność w sklepach internetowych szerokiego asortymentu towarów i usług zasadniczo modyfikuje więc zachowanie konsumentów. Uświadomiwszy sobie kierunki tych zmian, można opracować strategię budowania doświadczeń zakupowych, dzięki której nie tylko utrzymamy zainteresowanie dotychczasowych klientów, ale także zwrócimy uwagę nowych. – Obecna sytuacja rynkowa sprzyja rozwiązaniom wspierającym wzajemną stymulację kanałów elektronicznej i stacjonarnej sprzedaży. Należą do nich między innymi budowanie nastroju skłaniającego do wydłużenia wizyty oraz zwiększenie wizualnej dostępności i atrakcyjności produktów w placówkach handlowych, by zachęcały do kupna - zarówno na miejscu, jak i za pośrednictwem komputera i platform mobilnych – mówi Filip Gabryelczyk, Menedżer Sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska oraz Ekspert Oświetlenia Polskiego Komitetu Oświetleniowego.

Metrażowe „less is more”

Działania potentatów rynku konsumenckiego, prowadzących sprzedaż w oparciu o obiekty wielkopowierzchniowe, świadczą o słuszności zmian na rzecz popularności niewielkich metraży. Obserwując odwrót klientów od ogromnych hipermarketów, Target, Best Buy i Ikea otwierają mniejsze, wyspecjalizowane placówki. Wzrost znaczenia szybkich i łatwych zakupów stacjonarnych wynika z upowszechnienia sklepów online niemal wszelkich branż. Mogąc w kilka kliknięć zamówić wszystko z dostawą do domu, konsumenci nie chcą marnować czasu, przemierzając kilometry hipermarketowych alejek. Trend jest przy tym korzystny z punktu widzenia przedsiębiorstw handlowych. Małe, wygodne placówki generują mniejsze koszty inwestycji i utrzymania, dając szansę na wypracowanie większych zysków dzięki minimalizacji ponoszonych nakładów i lepszej ekspozycji towaru. Wymagają one jednak bardziej uważnego doboru asortymentu i dbałości o customer experience.

Technologiczna personalizacja

W badaniach Accenture Interactive 56% konsumentów przyznaje, że chętniej robią zakupy w miejscach (również wirtualnych), w których sprzedawca zna ich po imieniu. Jednak stosowane od lat sposoby, takie jak bezpośrednie adresowanie e-maili, stały się oczywiste i nie robią już wrażenia. Z drugiej strony, klienci są coraz bardziej skłonni udostępniać informacje na swój temat w zamian za personalizowane oferty. Odsetek osób, które zgodziłyby się na przetwarzanie historii swoich zakupów celem dostosowania propozycji do ich potrzeb i preferencji zwiększył się w ciągu roku z 33% do 54%. Trend ten jest spójny z popularyzacją koncepcji retailtainment, polegającej na włączaniu w doświadczenia konsumentów elementów rozrywki dopasowanych do ich trybu życia. Podobnie, jak poszukiwanie oszczędności czasu, również ta tendencja premiuje niewielkie, specjalistyczne sklepy, których obsługa jest w stanie dać klientom eksperckie wsparcie w doborze najodpowiedniejszych produktów.

Wystrój budujący relacje

Typem sklepów, w przypadku których szczególnie łatwo przychodzi wcielenie w życie założeń o dopasowaniu oferty do określonych preferencji oraz o połączeniu zakupów z rozrywką, są winiarnie. Jednym ze spektakularnych przykładów placówki, w której doświadczanie jest równie ważne, co proste transakcje handlowe, jest zlokalizowany w niemieckiej Kolonii Kölner Weinkeller. Nie tylko zadbano tu o infrastrukturę, zachęcającą do zapoznania się z oferowanymi produktami, ale także stworzono wystrój, dzięki któremu obiekt może konkurować z niejedną atrakcją turystyczną. – W znajdującej się 13 metrów pod ziemią winiarni zastosowano typowe dla sklepów sektora premium oświetlenie akcentujące. Uzupełniono je oprawami uplight, kojarzącymi się ze sposobem, w jaki eksponuje się zabytki architektury – mówi Filip Gabryelczyk, Menedżer Sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska. – Rozwiązania oświetleniowe zostały zintegrowane z system zarządzania TRILUX LiveLink, pozwalającym stosować różnorodne scenariusze świetlne. W zależności od bieżących potrzeb, właściciel może rozkładać akcenty pomiędzy oświetleniem użytkowym a nastrojowymi aranżacjami umilającymi organizowane w lokalu wydarzenia – dodaje Ekspert Oświetlenia Polskiego Komitetu Oświetleniowego. Przekształcenie sklepu w atrakcyjne centrum spotkań to istotny, spójny z współczesnymi trendami krok w kierunku przeistoczenia zakupów w pozytywne doświadczenia. Ich personalizacja jest możliwa dzięki wdrażaniu programów lojalnościowych, pozwalających skojarzyć z konkretnym klientem historię transakcji. Choć przykład podarowania konsumentowi butelki jego ulubionego wina jest szczególnie jaskrawy, z powodzeniem można uciekać się do analogicznych rozwiązań także w mniej rozrywkowych branżach – od informowania o nowej książce najczęściej czytanego autora po przyznanie rabatu na kupowane regularnie produkty spożywcze.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Infrastruktura BRAK ZDJĘCIA
2020-12-04 | 06:00

UNIFE rusza z kampanią Hop-On for our Planet

Za 5 lat ok 40% wysoko wykwalifikowanych pracowników przemysłu kolejowego przejdzie na emeryturę. Już teraz polskie, jak i europjskie koleje, zmagają się z brakami kadrowymi. Żeby temu zaradzić, Europejskie Stowarzyszenie
Infrastruktura Zmiany organizacyjne w Danfoss gwarantujące przyszły wzrost
2020-12-01 | 10:45

Zmiany organizacyjne w Danfoss gwarantujące przyszły wzrost

Danfoss wdraża nową strukturę grupy łącząc ze sobą segmenty Heating oraz Cooling, które od tej pory działać będą pod szyldem Danfoss Climate Solutions. Decyzja ta ma na celu
Infrastruktura Panasonic we współpracy z YOTTA – rozwiązanie do zarządzania zasobami
2020-11-23 | 11:00

Panasonic we współpracy z YOTTA – rozwiązanie do zarządzania zasobami

Rozwiązanie umożliwi korzystanie z danych oraz najnowszych technologii czujników i IoT w celu sprawniejszego realizowania zadań, jak np. zarządzanie odpadami i recykling, zarządzanie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Prawie 5 mln Polaków nie korzysta z komputera i internetu. Podatek od smartfonów i laptopów jeszcze pogłębi problem cyfrowego wykluczenia

W Polsce blisko 5 mln osób wciąż nie korzysta z internetu ani komputera, a pod względem wykluczenia cyfrowego sytuacja wygląda gorzej tylko w sześciu krajach Europy. Jedną z głównych przyczyn są zbyt wysokie koszty sprzętu i dostępu do sieci. Tymczasem planowane przez rząd rozszerzenie opłaty reprograficznej na nowe urządzenia, takie jak smartfony, tablety, laptopy i komputery stacjonarne, może dodatkowo wywindować ich ceny o kilkaset złotych. – W tej pandemicznej sytuacji, kiedy z dnia na dzień przestawiliśmy się na nauczanie zdalne, zamknęliśmy seniorów w domu i przenieśliśmy szereg usług do online’u, podnoszenie cen na urządzenia typu smartfon czy laptop jest błędem – podkreśla Michał Herde z Federacji Konsumentów.

Ochrona środowiska

Polska może stać się największym producentem energii elektrycznej w morskich farmach wiatrowych. Wymaga to modernizacji i budowy sieci przesyłowej w Polsce Północnej

Stabilne ramy prawne dla budowy polskich farm wiatrowych na Bałtyku ma zapewnić ustawa offshore’owa, którą w ubiegły czwartek podpisał prezydent. Prąd z wiatraków na morzu ma popłynąć już za kilka lat, ale wymaga to przyspieszenia inwestycji, również tych związanych z budową sieci dystrybucyjnych. Inwestycje w tym zakresie wymusza także rządowy plan rozwoju OZE i budowy elektrowni jądrowej. Boomu inwestycyjnego będzie potrzebować zwłaszcza północna Polska.

Handel

Olga Semeniuk: W pierwszej kolejności będą odmrażane sklepy detaliczne i centra handlowe. Jesteśmy gotowi do wdrożenia protokołów bezpieczeństwa dla ponad 40 branż

Jeżeli rząd zdecyduje się na poluzowanie części obostrzeń od 1 lutego, to w pierwszej kolejności pracę będą mogły wznowić sklepy detaliczne i centra handlowe. Decyzja o luzowaniu bądź wydłużeniu restrykcji ma zapaść w tym tygodniu i będzie uzależniona m.in. od statystyk dotyczących zakażeń i zgonów oraz sytuacji epidemiologicznej w całej Europie, która jest obecnie trudna. Wyczekują jej przede wszystkim przedsiębiorcy, którzy w całym kraju decydują się już na wznawianie działalności mimo zakazów. Olga Semeniuk, wiceminister rozwoju, pracy i technologii, przekonuje jednak, że są to odosobnione przypadki i skala zjawiska jest niewielka.

Ochrona środowiska

Zanieczyszczone powietrze jest jak taksówka dla koronawirusa. Większa liczba zgonów w 2020 roku to w dużej mierze efekt smogu

Według danych z USC, udostępnionych w rządowym serwisie Otwarte Dane, w ubiegłym roku w Polsce zmarło w sumie ponad 486 tys. osób. W 2019 roku zgonów było ok. 409 tys., czyli o 77 tys. mniej. – Polacy muszą sobie uświadomić, że w ubiegłym roku umarła największa liczba osób od II wojny światowej nie tylko ze względu na koronawirusa, lecz również z powodu smogu – mówi pulmunolog, dr hab. n. med. Tadeusz Zielonka. Jak wskazuje, pandemia nie przez przypadek najszybciej rozprzestrzenia się w regionach uprzemysłowionych, z najbardziej zanieczyszczonym powietrzem. – Nie zdajemy sobie sprawy, że gdyby tych pyłów nie było w powietrzu, wirus nie miałby na czym osiąść. One są taksówką, którą bakterie i wirusy wjeżdżają do organizmu – podkreśla ekspert.