Komunikaty PR

Zakręt na drodze do bezpieczeństwa na Białołęce

2019-03-06  |  01:00
Biuro prasowe

Na Białołęce nie kursuje autobus, który łączyłby w prosty sposób wschodnią i zachodnią część tej drugiej największej dzielnicy naszego stołecznego miasta. Wszystko przez wysunięty mur Aresztu Śledczego Warszawa-Białołęka przy skrzyżowaniu ul. Cieślewskich i Orneckiej, który uniemożliwia puszczenie tamtędy autobusu. Brzmi jak żart, ale to prawda. Co więcej, wspomniana ul. Cieślewskich, notabene droga powiatowa, nie ma w tamtym miejscu chodnika, a pobocze jest bardzo wąskie. Stwarza to duże zagrożenie dla przemieszczających się tam ludzi, w tym dzieci, zwłaszcza że jest to droga ruchliwa.

Skrzyżowanie ul. Cieślewskich i Orneckiej wymaga natychmiastowej przebudowy. Niestety, jak to często bywa, są pewne problemy. „Z jednej strony jest mur więzienia. Skrzyżowanie jest tak usytuowane, że nie da się go przebudować, zachowując obecne linie rozgraniczające. Trzeba zmienić przebieg ul. Cieślewskich i dopasować oba wloty ul. Orneckiej” – informuje Piotr Smoczyński, zastępca dyrektora Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

Przeprowadzenie inwestycji jest niezbędne do dobrego skomunikowania wschodniej i zachodniej części Białołęki. Na razie bezpośrednie połączenie komunikacją miejską między dwiema częściami dzielnicy zapewniają autobusy linii 214, ale jeżdżą one naokoło, przez co droga jest mocno wydłużona. Przebudowa wspomnianego skrzyżowania „umożliwi puszczenie tamtędy komunikacji miejskiej, a to jest bardzo istotne […]. W tej okolicy jest problem z dostępnością komunikacji miejskiej i dzieci nie mogą z niej korzystać w drodze do szkoły. Budujemy w tej chwili placówkę przy ul. Warzelniczej, z której w przyszłości dzieci z tego rejonu będą korzystały. I chodzi o to, żeby mogły dojeżdżać autobusem” – mówi Marzena Gawkowska, rzecznik prasowy Urzędu Dzielnicy Białołęka.

Jeszcze większym problemem od braku autobusu kursującego ul. Cieślewskich jest jednak kwestia bezpieczeństwa. Ludzie chodzący tą ulicą obok Aresztu – m.in. dzieci w drodze do szkoły lub domu czy osoby starsze idące na zakupy albo z nich wracające – nie mogą korzystać z chodnika, bo po prostu go tam brakuje. Stwarza to duże zagrożenie. Jak zauważa mieszkaniec Białołęki Michał Jastrzębski: „Przy istniejącym natężeniu ruchu piesi nie są tutaj bezpieczni, ponieważ pobocze jest bardzo wąskie – praktycznie go nie ma – i nie jest utwardzone […]. Na rogu więzienia ma szerokość 30, 40 cm. Zakręt jest bardzo ostry i jadący kierowcy nie widzą pieszych ze względu na mur więzienia”. Ludzie mieszkający w okolicy domagają się rzecz jasna przebudowy niebezpiecznego miejsca, położenia chodnika wzdłuż drogi i puszczenia ul. Cieślewskich autobusu miejskiego.

Dlaczego do tej pory mimo nalegań mieszkańców i władz Białołęki jeszcze tego nie zrobiono? „Największą przeszkodą w realizacji tej przebudowy jest koszt całej inwestycji, która wiąże się z wykupem gruntu niezbędnego do wyprostowania łuku czy budowy ronda – to zależy, jaką przyjęlibyśmy koncepcję […]. Ulica jest miejska, należy do Zarządu Dróg Miejskich. Jest to instytucja, którą rządzą włodarze z nadania miejskiego, tak więc te osoby powinny decydować, kto i kiedy przyzna na to pieniądze. W mojej ocenie powinny się one znaleźć już dawno i problem rozwiązany byłby kilka lat temu” – uważa radny Białołęki Piotr Gozdek. W tym momencie pieniędzy na realizację inwestycji niestety nie ma, choć część kosztów są gotowi ponieść inwestorzy prywatni.

Agencja informacyjna infoWire.pl poprosiła Urząd m.st. Warszawy o odniesienie się do kwestii skomunikowania wschodniej i zachodniej części Białołęki oraz niekursowania ul. Cieślewskich autobusu miejskiego. W imieniu Biura Polityki Mobilności i Transportu Urzędu m.st. Warszawy przyszła następująca odpowiedź:

„Jeśli chodzi o bezpośrednie połączenie wschodniej i zachodniej Białołęki to zapewnia je linia 214 uruchomiona na wniosek pasażerów po konsultacjach społecznych dotyczących zmian w układzie komunikacyjnym w dzielnicy Białołęka prowadzonych w okresie 24.11.2016 r. – 11.01.2017 r. W czasie tych samych konsultacji wielu mieszkańców zgłaszało potrzebę utworzenia linii autobusowej łączącej wschodnią i zachodnią część dzielnicy Białołęka kursującą ulicą Cieślewskich. W odpowiedzi na te wnioski planujemy wydłużenie linii 152, której trasa obecnie kończy się na Białołęce Dworskiej. Część kursów tej linii w przyszłości pojedzie dalej m.in. przez ul. Cieślewskich i ul. Hemara do os. Derby.

Szczegółowa trasa:
TARCHOMIN – Świętosławskiego – Świderska – Ćmielowska – Światowida (powrót Światowida – Świętosławskiego) – Modlińska – Klasyków – Bohaterów – Wałuszewska – Żyrardowska – Zegarynki – BIAŁOŁĘKA DWORSKA – Cieślewskich – Białołęcka – Hemara – Ostródzka – Berensona – Skarbka z Gór – OS. DERBY.

Podkreślamy, że wydłużenie trasy linii 152 na wschodnią Białołękę będzie możliwe po przebudowie skrzyżowania ul. Cieślewskich z ul. Ornecką oraz wybudowaniu przystanków na ul. Cieślewskich. Obecnie ul. Cieślewskich nie jest dostosowana do kursowania autobusów m.in. ze względu na bardzo ostry zakręt przy skrzyżowaniu z ulicą Ornecką, na którym – ze względu na mur zakładu karnego – nie ma wystarczającej widoczności pojazdów nadjeżdżających z przeciwnego kierunku. Wybudowanie przez nas przystanków będziemy koordynowali z przebudową skrzyżowania przez ZDM. Termin takiej przebudowy nie został jeszcze określony.

Następne stałe zmiany na terenie wschodniej Białołęki spodziewane są wraz zakończeniem przebudowy ul. Głębockiej i oddaniem do użytku nowej pętli GRODZISK”.
(Pisownia oryginalna).

Wszystko wskazuje na to, że na przebudowę niefortunnego skrzyżowania ul. Cieślewskich i Orneckiej będzie trzeba jeszcze poczekać. Jednak mieszkańcy łatwo nie odpuszczą i do tematu będą wracać. 

Zródło: Infowire.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Infrastruktura Jesienne inspiracje naturą w Twojej łazience Biuro prasowe
2020-11-23 | 10:02

Jesienne inspiracje naturą w Twojej łazience

Urządzając łazienkę, szczególnie w okresie jesiennym, szukamy przepisu na wnętrze, które już od progu zaprasza do środka i epatuje przytulnym ciepłem. Na szczęście
Infrastruktura Emitel z 5 gwiazdkami w globalnym badaniu zrównoważonego rozwoju
2020-11-12 | 10:00

Emitel z 5 gwiazdkami w globalnym badaniu zrównoważonego rozwoju

Emitel otrzymał 5 gwiazdek w globalnym badaniu zaangażowania społecznego i zrównoważonego rozwoju GRESB 2020. GRESB jest międzynarodową organizacją non-profit, która
Infrastruktura Nowa sortownia DPD Polska w Rudzie Śląskiej
2020-11-07 | 20:00

Nowa sortownia DPD Polska w Rudzie Śląskiej

DPD Polska oddała do użytku sortownię regionalną w Rudzie Śląskiej. Obiekt docelowo będzie obsługiwał do 300 tys. paczek na dobę, optymalizując procesy obsługi przesyłek z

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Biogen

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Farmacja

W wyniku pandemii tysiące chorych na osteoporozę pozostają bez pomocy. Lekarze i pacjenci apelują o proste zmiany umożliwiające diagnostykę i leczenie [DEPESZA]

Na osteoporozę choruje w Polsce aż 2,1 mln osób, a liczba nowych przypadków rośnie. Nieleczona prowadzi do niepełnosprawności i trwałego kalectwa, a nawet śmierci. Tymczasem pandemia COVID-19 spowodowała kilkumiesięczny przestój w diagnostyce i terapii tej choroby. Dane NFZ pokazują, że liczba porad udzielonych w poradniach leczenia osteoporozy spadła w tym roku o ponad 20 proc., a wizyt w gabinetach reumatologów i ortopedów – o 1/3. Lekarze alarmują, że opóźnienia będą mieć nieodwracalne konsekwencje dla tysięcy pacjentów, i apelują do Ministerstwa Zdrowia o wdrożenie prostych rozwiązań, które odciążą system. 

 

Infrastruktura

Firmy budowlane nie odczuwają dużego spowolnienia. Osłabienie koniunktury w budownictwie spodziewane jest w przyszłym roku

Pandemia nie zatrzymała budowlanki. Jak pokazuje listopadowa ankieta PZPB, firmy budowlane mają zapełnione portfele zleceń pozyskanych jeszcze przed pandemią COVID-19, a większość z nich pracuje w tej chwili z 80–90-proc. wydajnością. Ostatnie miesiące przyniosły pewne odbicie zwłaszcza w sektorze mieszkaniowym. Branża budowlana musi jednak przygotować się na skutki kryzysu gospodarczego w następstwie pandemii, choć osłabienie koniunktury pojawi się z pewnym opóźnieniem.

Serwis specjalny

Wyprzedaże u dealerów mają pobudzić sprzedaż aut przed końcem grudnia. Mimo to w całym roku spadki przekroczą 20 proc.

Sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych przez pierwsze 10 miesięcy 2020 roku spadła o 26 proc. Po 20 dniach listopada widać większe zainteresowanie klientów – w osobówkach wzrost sięgnął 7 proc., w autach dostawczych – 26,5 proc. r/r. To może być efekt rozpoczętych wyprzedaży roczników 2020. Pod tym względem pandemiczny rok nie będzie znacząco różnił się od poprzednich. Tym bardziej że od 2021 roku wchodzi w życie nowa norma Euro 6d związana z emisją spalin. Przedstawiciele branży podkreślają, że każdy impuls popytowy byłby na wagę złota, np. programy dopłat połączone ze złomowaniem.

 
 

Infrastruktura

Mniejsze miasta dzięki pandemii mogą zahamować odpływ ludności. Nowych mieszkańców przyciągnęłyby inwestycje w czyste środowisko i oferta mieszkań na wynajem

Wyludnianie się małych i średnich miast i ucieczka młodych do większych aglomeracji to zjawisko obserwowane od dawna. Dzięki pandemii i pracy zdalnej okazało się, że nie trzeba mieszkać blisko miejsca pracy, co może okazać się szansą dla mniejszych ośrodków. Ich dużym plusem są też niższe koszty utrzymania. Jeśli lokalne społeczności zaproponują wykształconym ludziom warunki do wygodnego i przyjemnego życia, m.in. czyste środowisko i atrakcyjną ofertę mieszkaniową, będą mogły konkurować z większymi miastami o nowych mieszkańców. To może pomóc samorządom pozyskać wykwalifikowanych pracowników m.in. do pracy w urzędach, szpitalach czy szkołach.