Komunikaty PR

Chmura pomocna, ale…

2019-01-18  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Gwiazda
Marken Systemy Antywirusowe

ul. Derdowskiego 7
81-369 Gdynia
magdalena.g|marken.com.pl| |magdalena.g|marken.com.pl
515897009
www.marken .com.pl

Przechowywanie danych w chmurze staje się coraz popularniejsze. Dostawcy prześcigają się w oferowaniu coraz atrakcyjniejszych ofert kusząc dużą pojemnością, atrakcyjnymi cenami lub brakiem opłat oraz dodatkowymi funkcjonalnościami.

Trzymanie danych w chmurze ma wiele zalet dla użytkownika np.: dostępność do danych z każdego miejsca połączona z ich synchronizacją na wielu urządzeniach. Jednak w przypadku nieautoryzowanego dostępu do konta w chmurze, wiele prywatnych informacji na nasz temat może zostać ujawnionych.  – zwraca uwagę i apeluje o ostrożność Mariusz Politowicz, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken Systemy Antywirusowe (https://marken.com.pl)

Wystarczy przypomnieć sobie głośną aferę z 2014 roku, tzw. Celebgate, kiedy to hakerzy z pomocą ataków phishingowych wykradli z iCloud nagie zdjęcia celebrytek (w tym fotografie Jennifer Lawrence i Ariany Grande) i zamieścili je w sieci. Łupem przestępców padły też setki kont, na których przechowywane były kopie zapasowe prywatnych zdjęć i nagrań wideo z telefonu. W trakcie dochodzenia przestępcy przyznali, że część danych została sprzedana, a część upubliczniona w Internecie.

Przyczyną afery Celebgate nie były jednak błędy w zabezpieczeniach samej chmury, ale niefrasobliwość użytkowników i ich podatność na ataki phishingowe.

Pięć dobrych praktyk na uniknięcie wycieku prywatnych danych:

1. Aktualizuj powiązany z kontem adres email i nr telefonu

Pamiętaj, aby email powiązany z kontem usługi przechowywania danych w chmurze był zawsze aktualny oraz dobrze strzeżony. Na powiązany email przychodzą ostrzeżenia o podejrzanej aktywności na koncie oraz informacje pozwalające odzyskać hasło w sytuacji, gdy je zapomnimy. Z tego powodu strzeż dostępu do powiązanego maila, ponieważ otwiera on przestępcom drogę do wielu usług, z których korzystasz. Podobna zasada dotyczy powiązanego z kontem numeru telefonu, który często jest wykorzystywany do weryfikacji użytkownika i uwierzytelniania dwuskładnikowego.

2. Kontroluj powiązane z kontem urządzenia i aplikacje

Większość usług w chmurze zawiera listę urządzeń powiązanych z Twoim kontem. Gdy długo korzystasz z usługi, część urządzeń może już być nieaktualna. Podobnie sytuacja wygląda z powiązanymi przeglądarkami internetowymi oraz zintegrowanymi z usługą w chmurze aplikacjami. Jeśli z nich już nie korzystasz lub sprzedałeś urządzenie, powinieneś je usunąć z listy, by nie zostało wykorzystane przez hakerów do uzyskania nieautoryzowanego dostępu.

3. Włącz uwierzytelnianie dwuskładnikowe (2FA)

Zabezpieczenie to sprawdza czy osoba logująca się do usługi to na pewno Ty. Opiera się na założeniu, że nawet w sytuacji, gdy hakerowi uda się zdobyć Twoje hasło, to nie ma on dostępu do telefonu, który zawsze masz przy sobie. Uwierzytelnianie dwuskładnikowe pozwala uniknąć konsekwencji większości ataków phishingowych.

4. Korzystaj z silnych haseł

Korzystaj z haseł o długości przynajmniej ośmiu znaków, zawierających co najmniej jedną wielką literę, cyfrę oraz znak specjalny (# $ % *). Dzięki temu nie staniesz się ofiarą ataków słownikowych polegających na sprawdzaniu przez boty kolejnych łatwych do zapamiętania słów do momentu, aż trafi się na właściwe, odpowiadające hasłu.

5. Zawsze wyługowuj się z usługi!

Niezwykle istotna rada w sytuacji, gdy korzystasz z dostępu za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Przykładowo Dropbox pozostaje zalogowany nawet po zamknięciu przeglądarki internetowej i nigdy nie następuje automatyczne wylogowanie. Wystarczy, że po dowolnym czasie (o ile nie zostaną wyczyszczone dane przeglądania) nieuprawniona osoba wpisze w przeglądarce adres Dropboxa, i już ma dostęp do Twoich danych.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Huawei wprowadza GameCenter – platformę dla graczy z ekskluzywnymi bonusami Biuro prasowe
2020-08-07 | 10:20

Huawei wprowadza GameCenter – platformę dla graczy z ekskluzywnymi bonusami

Huawei GameCenter to najnowsza aplikacja dostępna dla użytkowników smartfonów i tabletów marki w Polsce oraz w 33 krajach na całym świecie. Jest to platforma opracowana z
IT i technologie Rynek pracy w IT w pierwszym półroczu 2020 r. Wzrosły zarobki i zapotrzebowanie
2020-08-06 | 14:45

Rynek pracy w IT w pierwszym półroczu 2020 r. Wzrosły zarobki i zapotrzebowanie

W najtrudniejszym okresie pandemii pracodawcy najchętniej zatrudniali najbardziej doświadczonych pracowników. Choć z powodu lockdownu w wielu branżach spadła liczba ofert pracy, to
IT i technologie Nowe technologie odpowiedzią na kryzys
2020-08-06 | 11:45

Nowe technologie odpowiedzią na kryzys

Autor: Łukasz Blichewicz - współzałożyciel i prezes zarządu grupy Assay, ekspert w zakresie rozwoju i finansowania spółek technologicznych. Naszą odpowiedzią na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Złote Spinacze 2020 - zgłoszenie

Transport

Biznes coraz chętniej inwestuje w energię ze słońca. Własne mikroelektrownie powoli stają się rynkowym standardem

– Korzyści dla firm z inwestowania w odnawialne źródła energii są duże. To m.in. optymalizacja kosztów, samowystarczalność energetyczna i pewność zasilania – wskazuje Dorota Zawadzka-Stępniak z Konfederacji Lewiatan. W ostatnich latach biznes coraz chętniej inwestuje we własne mikroźródła odnawialnej energii. Efektem jest w Polsce boom na energetykę słoneczną. Na koniec tego roku moc zainstalowana w fotowoltaice ma wzrosnąć do 2,5 GW, głównie dzięki aktywności prosumentów indywidualnych i biznesowych. Do tych ostatnich dołączył DHL Parcel Polska. Logistyczna firma planuje montaż instalacji fotowoltaicznych w swoich lokalizacjach w całym kraju.

Handel

W dobie koronawirusa wzrosła produkcja opakowań dla przemysłu spożywczego i farmacji. Zmniejszyły się dostawy dla przemysłu, AGD i RTV

Silny związek z branżą spożywczą, która nie ucierpiała w czasie pandemii, pozwolił firmom opakowaniowym przetrwać kryzys spowodowany koronawirusem bez większych strat.  – 65 proc. opakowań jest produkowanych do żywności i napojów. Przestoje odczuły głównie te firmy, które dostarczają do producentów mebli lub firm motoryzacyjnych – mówi Beata Pyś-Skrońska, zastępca dyrektora Polskiej Izby Opakowań. Zagrożeniem dla branży może być pogorszenie koniunktury spowodowane kolejną falą pandemii, a także nowe przepisy związane z unijnymi regulacjami.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Firma

Przybywa centrów usług wspólnych w mniejszych miastach. Dla inwestorów najważniejsze są kompetencje pracowników

Warszawa, Kraków i Wrocław to nadal najbardziej atrakcyjne lokalizacje w Polsce dla nowoczesnych centrów usług dla biznesu. O wysokiej pozycji tych miast decydują m.in. dobra komunikacja, dostępność wykształconych pracowników oraz powierzchni biurowych. Jednak w czołówce są także inne miasta regionalne, np. Poznań, Łódź i Gdańsk, a także Bydgoszcz, Lublin, Częstochowa, Kielce i Rzeszów. – Są to lokalizacje, które zaledwie od kilku lat funkcjonują na mapie centrów usług wspólnych, ale właśnie tam dynamika przyrostu nowych projektów jest znacznie wyższa – mówi Wiktor Doktór, prezes Fundacji Pro Progressio.

Konusment

Dla 2/3 Polaków cena jest najważniejszym kryterium przy planowaniu tegorocznego urlopu. Co drugi skarży się też na wysokie ceny w kurortach

Cena to kluczowy czynnik, który Polacy uwzględniają przy planowaniu tegorocznych wakacji. Prawie połowa bierze też pod uwagę pogodę, bo dla 60 proc. urlopowiczów niekorzystna aura oznacza całkowicie zepsuty letni wypoczynek. Na kolejnych miejscach znalazły się wysokie ceny w turystycznych kurortach, na które skarży się co drugi Polak, dokuczliwe komary i hałaśliwi wczasowicze – wynika z lipcowej edycji badania „Barometr Providenta”.