Komunikaty PR

Czy branża e-commerce jest gotowa na świąteczne zakupowe szaleństwo?

2019-12-05  |  09:34
Biuro prasowe

Przed nami świąteczne zakupowe szaleństwo i kolejne rekordy sprzedażowe. Coraz częściej, zamiast w galeriach handlowych, Polacy polują na okazje w Internecie. Co to oznacza dla właścicieli sklepów internetowych? Jak przygotować się lepiej do świątecznych wyprzedaży?

 

Złote czasy dla eCommerce

Jak wynika z raportu przygotowanego przez Deloitte Polska [1], aż 44% zakupów podczas Świąt Bożego Narodzenia w Polsce dokonywanych jest w sklepach internetowych. Dane te wyraźnie wskazują, że branża eCommerce generuje coraz większą sprzedaż w czasie grudniowych przygotowań.

Okres przedświąteczny to zatem złoty czas dla sklepów online, szansa na przyciągnięcie nowych klientów i zwiększenie przychodów. Jednak by tak było, właściciele sklepów muszą odpowiednio przygotować się na tego typu promocje i zwiększony ruch. W innym przypadku konsumenci na długo zapamiętają ich wpadki i mogą już do tego sklepu nie wrócić.

 

Słaba strona technologii

Nie wszystkim firmom udaje się wykorzystać świąteczny potencjał, a zamiast kumulować zyski, często zbierają nad sobą czarne chmury niezadowolonych klientów. Dlaczego? Podczas gdy sklepy oraz sieci sprzedażowe w większości skupiają się na designie witryny online, często nie rozumieją jak ważne jest wsparcie odpowiedniej platformy eCommerce. 

 

Efekt? Wieszające się lub niedostępne strony internetowe, przeciążenia serwerów, problemy z aktualizacją stanów magazynowych, awarie systemów powiadomień. Często też zdarza się, że strategia sprzedażowa nie jest odpowiednio zaimplementowana na wszystkich platformach, co skutkuje błędnym naliczaniem rabatów lub prezentowaniem innych cen na różnych kanałach. Za jedną z najbardziej spektakularnych tegorocznych wpadek można już uznać przykład firmy Foreo. Przez błędnie naliczony rabat, internauci przez 2 godziny mogli zakupić ich flagowy produkt w promocyjnej cenie 43 zł zamiast 1199 zł (4% ceny podstawowej!). 

Taka “promocja” była internautom na rękę, ale często zaproponowane rabaty nie są w stanie usatysfakcjonować klientów. Internauci są mocno wyczuleni i bardzo szybko reagują w mediach społecznościowych, co może prowadzić do fali negatywnych komentarzy i poważnych kryzysów. Nie zawsze jednak jest to wynikiem błędu.

 

Ten sam produkt, inna cena - jak to się dzieje?

Personalizacja i segmentacja klientów to obecnie jeden z wiodących trendów eCommerce, który pozwala na dostosowanie oferty do klienta. W jaki sposób może to wpływać na ceny produktów? Zdarza się, że różni klienci mogą otrzymać różne ceny tych samych rzeczy. 

 

Zazwyczaj warunkowane jest to źródłem z jakiego trafili na witrynę sklepu - bezpośrednio czy poprzez porównywarkę cenową lub banner promocyjny. Ten sposób wykorzystania personalizacji klientów w polityce cenowej spotykany jest w polskich sklepach online najczęściej. Niektóre sklepy internetowe ceny produktów warunkują też lokalizacją czy lojalnością klientów oferując im np. specjalne rabaty z okazji urodzin.


- Różne ceny dla tego samego produktu mogą wynikać też z kilku równolegle prowadzonych promocji, dlatego bardzo istotna jest możliwość zsynchronizowania cen z konkretną kampanią reklamową oraz sprawne zarządzanie cenami w realnym czasie  - mówi Petar Tahchiev, CEO Nemesis Software, platformy dla B2B i B2C commerce.

[1] https://www2.deloitte.com/pl/zakupyswiateczne2018

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie RX500e kolorowa drukarka do etykiet RFID Biuro prasowe
2020-01-27 | 15:25

RX500e kolorowa drukarka do etykiet RFID

Najnowsza drukarka firmy Primera RX500e, to w pełni kolorowa drukarka etykiet z wbudowanym, automatycznym systemem kodującym RFID. Wykorzystuje najnowszą technologię druku atramentowego o
IT i technologie RX500e kolorowa drukarka do etykiet RFID
2020-01-27 | 15:25

RX500e kolorowa drukarka do etykiet RFID

Najnowsza drukarka firmy Primera RX500e, to w pełni kolorowa drukarka etykiet z wbudowanym, automatycznym systemem kodującym RFID. Wykorzystuje najnowszą technologię druku atramentowego o
IT i technologie Najwięksi producenci w Polsce partnerami programu Promo+
2020-01-27 | 13:00

Najwięksi producenci w Polsce partnerami programu Promo+

Grupa Maspex, Grupa Żywiec czy Coca-Cola HBC Polska to tylko kilku największych producentów, którzy przystąpili do programu Promo+ w ramach M/platform. Narzędzie stworzone przez

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

CES 2020

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W ciągu roku złoto podrożało o ponad 20 proc. Analitycy prognozują dalsze wzrosty

W ostatnich latach banki centralne na całym świecie skupują złoto na potęgę. Przoduje w tym Rosja, ale zainteresowanie tym kruszcem przejawia większość krajów, nie wykluczając Narodowego Banku Polskiego. Globalni ekonomiści zauważają, że jego skala jest największa od półwiecza. Zdaniem Łukasza Chojnackiego z inwestującej w metale szlachetne spółki Chojnacki & Kwiecień przyczyną tego boomu jest utrata wartości pieniądza papierowego. Analitycy prognozują dalszy wzrost wartości złota.

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Przemysł

W polskich firmach powstaje zbyt mało innowacji. Problemem jest brak wykwalifikowanych w tym zakresie menadżerów

Umiejętność rozpoznawania pomysłów z największym potencjałem, organizacji pracy nad nowymi projektami i zarządzania ryzykiem – takie kwalifikacje powinien posiadać menadżer innowacji, odpowiedzialny za wdrażanie w przedsiębiorstwie innowacyjnych procesów i produktów. W polskich firmach ich jednak brakuje. Lukę kompetencyjną chce wypełnić PARP, który prowadzi specjalny program szkoleniowy dla właścicieli firm i kadry zarządzającej. Ma on wykształcić menadżerów nowej generacji z unikatowymi kompetencjami w zakresie wdrażania innowacji. Do 20 lutego firmy – bez względu na wielkość i branżę – mogą zgłaszać się do PARP o dofinansowanie swojego udziału w tym przedsięwzięciu.

Transport

Prezes iTaxi: Dzięki zmianom w przepisach do branży taksówkarskiej szerzej wejdą nowe technologie. Skorzystają na tym również pasażerowie

Możliwość zastąpienia taksometru aplikacją w smartfonie i obowiązek posiadania licencji przez kierowców oraz firmy pośredniczące w przewozie osób – to najważniejsze zmiany wprowadzone od początku roku znowelizowaną ustawą o transporcie drogowym. Jak ocenia prezes iTaxi, nowe prawo jest korzystne zarówno dla pasażerów, którym zostanie zagwarantowane większe bezpieczeństwo, jak i dla całego rynku, ponieważ zrównuje prawa i obowiązki firm działających do tej pory na odmiennych zasadach. Co więcej, korporacjom taksówkowym otwiera nowe możliwości związane z wykorzystaniem technologii.

Handel

Współpraca z firmami z Hongkongu pomoże polskim produktom zdobyć chiński rynek. Największe szanse mają żywność i kosmetyki

Hongkong daje polskim firmom wiele możliwości współpracy. Tamtejsza gospodarka dynamicznie się rozwija, jest otwarta na produkty z Europy i zna realia współpracy z europejskimi firmami. Dodatkowo może być bramą dla polskich produktów na chiński rynek. Marki wypromowane w Hongkongu łatwiej sprzedają się w Chinach kontynentalnych. – Największy potencjał rozwoju mają branża spożywcza i kosmetyczna – tłumaczy Maciej Wilk z Rady Rozwoju Handlu Hongkongu.