Komunikaty PR

Huawei zaprezentował strategię oraz kompleksową ofertę produktów i usług AI

2018-10-11  |  13:40
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.72 MB )

Trzecia edycja HUAWEI CONNECT, corocznego międzynarodowego wydarzenia skierowanego do branży ICT, rozpoczęła się 10 października 2018 r. w Shanghai World EXPO Exhibition and Convention Center. Tegoroczna odsłona wydarzenia odbywająca się pod hasłem „Activate Intelligence”, koncentruje się na sztucznej inteligencji (AI) – wyzwaniach, szansach, innowacjach i sposobach jej zastosowania w praktyce.

 

Podczas otwarcia konferencji Eric Xu, obecny prezes Huawei, ogłosił strategię Huawei w obszarze sztucznej inteligencji oraz zaprezentował rozbudowane portfolio AI o szerokim zastosowaniu, w tym nową serię układów AI Ascend. Oferta obejmuje również nowe produkty i usługi w chmurze, które zostały stworzone w oparciu o możliwości chipów Ascend. Dzięki kompleksowemu portfolio w obszarze AI, Huawei zamierza dostarczać rozwiązania, które przyczynią się do rozwoju przemysłu i budowy w pełni połączonego, inteligentnego świata.

 

10 zmian, które przyniesie przyszłość

Huawei przewiduje, że do 2025 roku na świecie pojawi się 40 miliardów inteligentnych urządzeń do użytku osobistego, a 90% ich użytkowników będzie posiadać własnego cyfrowego asystenta. Wykorzystanie danych sięgnie 86%, a usługi z zakresu sztucznej inteligencji będą tak wszechobecne jak powietrze, którym oddychamy. Według Huawei, AI stała się nową technologią powszechnego użytku, która zmieni wszystkie gałęzie przemysłu i instytucje na świecie.

 

Huawei zdefiniował dziesięć zmian, które pomogą wyznaczyć drogę rozwoju AI. Są to:

  1. Szybsze modele szkoleniowe
  2. Duża moc obliczeniowa dostępna w przystępnej cenie
  3. Wykorzystywanie sztucznej inteligencji i ochrona danych użytkowników
  4. Nowe algorytmy
  5. Automatyzacja sztucznej inteligencji
  6. Praktyczne zastosowania AI
  7. Aktualizacje w czasie rzeczywistym
  8. Synergia AI z innymi technologiami
  9. Platforma, która zapewni dostęp do narzędzi pozwalających na automatyzację działań
  10. Dostępność talentów, czyli ekspertów z zakresie AI

 

Te dziesięć zmian to nie tylko obecny obraz technologii AI, ale także inspiracja do stworzenia strategii w obszarze sztucznej inteligencji Huawei.

 

– Strategia rozwoju sztucznej inteligencji Huawei opiera się na inwestowaniu w badania i rozwój zasobu talentów, budowaniu bogatego portfolio rozwiązań AI o szerokim zastosowaniu oraz rozwijaniu otwartego, globalnego ekosystemu – podkreślił Eric Xu podczas swojego wystąpienia. – Będziemy dalej poszukiwać w Huawei dróg pozwalających na poprawienie zarządzania i wydajności przy zastosowaniu sztucznej inteligencji. W sektorze telekomunikacyjnym zastosujemy SoftCOM AI, aby poprawić efektywność w obszarze eksploatacji i utrzymania sieci. HiAI wprowadzi na rynku konsumenckim prawdziwą inteligencję do naszych urządzeń, czyniąc je inteligentniejszymi niż kiedykolwiek. Nasze usługi chmury publicznej Huawei EI i rozwiązania chmury prywatnej FusionMind zapewnią duże i przystępne cenowo moce obliczeniowe wszystkim organizacjom – w szczególności firmom i rządom – oraz znacznie ułatwią im korzystanie ze sztucznej inteligencji. W naszym portfolio znajdzie się również AI Acceleration Card, serwer AI, urządzenia AI i wiele innych produktów" – dodał Eric Xu.

 

Strategia rozwoju sztucznej inteligencji Huawei obejmuje pięć kluczowych obszarów:

  1. Inwestycje w badania z zakresu AI: Rozwój możliwości w obszarze samouczenia się maszyn w dziedzinach takich jak komputerowe rozpoznawanie obrazów, przetwarzanie języka, podejmowanie decyzji i wyciąganie wniosków itp. Huawei kładzie szczególny nacisk na samouczenie się maszyn, które będzie:
  • Wydajne w obszarze danych i energii (mniej danych i niższe zużycie energii)
  • Bezpieczne i wiarygodne
  • Zautomatyzowane/autonomiczne
  1. Stworzenie bogatej oferty w obszarze AI:
  • Dostarczanie dużych i przystępnych cenowo mocy obliczeniowych
  • Zapewnienie wydajnej i łatwej w użyciu platformy AI z szerokim wachlarzem usług
  • Opracowanie portfolio tak, aby można je było szeroko stosować
  1. Rozwinięcie otwartego ekosystemu i talentów: Współpraca na szeroką skalę ze środowiskami akademickimi, przemysłem i partnerami na całym świecie.
  2. Wzmacnianie istniejącego portfolio: Wprowadzenie myślenia i działania z perspektywy AI do istniejących produktów i rozwiązań w celu stworzenia większej wartości, i wzmocnienia przewagi konkurencyjnej.
  3. Zwiększenie wydajności operacyjnej Huawei: Zastosowanie sztucznej inteligencji w rutynowych działaniach biznesowych, aby poprawić wydajność i jakość.

 

Duże i niedrogie moce obliczeniowe

Huawei zaprezentował Ascend AI IP i serię chipów. Seria zapewnia świetną wydajność w przeliczeniu na jeden wat przy każdym scenariuszu zastosowania – chodzi tu zarówno o minimalne zużycie energii oraz maksymalną moc obliczeniową w centrach danych. Jej ujednolicona architektura ułatwia również wdrażanie, migrację i łączenie aplikacji AI w różnych warunkach. Układy Ascend 910 i Ascend 310, które zostały zaprezentowane podczas HUAWEI CONNECT, to dowód na wiodącą pozycję Huawei w obszarze układów scalonych wykorzystujących sztuczną inteligencję. Przyczynią się one w dużym stopniu do przyspieszenia wdrażania AI w różnych obszarach przemysłu.

 

 

Oprócz tego, w ofercie Huawei znajdują się również następujące produkty:

  • CANN (Compute Architecture for Neural Networks)
  • MindSpore: Ujednolicone ramy uczenia i wnioskowania dla urządzeń, systemu edge i chmury (zarówno samodzielne, jak i współpracujące)
  • Włączenie aplikacji: Pełnoprzepustowe usługi (ModelArts), hierarchiczne interfejsy API i wstępnie zintegrowane rozwiązania

 

Co oznacza „bogata oferta” oraz „szerokie zastosowanie”?

„Bogata oferta” odnosi się do funkcjonalności technologii Huawei. Bogate portfolio produktów Huawei obejmuje układy scalone, ich zastosowanie, ramy szkolenia i wnioskowania, a także włączenie aplikacji. Przez „szerokie zastosowanie” Huawei rozumie różne zastosowania sztucznej inteligencji, w tym chmury publiczne i prywatne, edge computing we wszystkich formach, przemysłowe wykorzystanie urządzeń IoT oraz urządzenia dla konsumentów.

 

Huawei jest gotowy do współpracy ze wszystkimi interesariuszami, aby stosować sztuczną inteligencję w praktyce, po to była ona dostępna dla każdej osoby, każdego domu i każdej organizacji. Przy wykorzystaniu rozwiązań z portfolio AI, Huawei Cloud EI (chmurowe usługi Enterprise Intelligence) będą w stanie dostarczyć pełen zakres rozwiązań dla przedsiębiorstw i klientów rządowych, a HiAI będzie oferować szeroki wachlarz rozwiązań dla inteligentnych urządzeń. Usługi HiAI są wdrażane na bazie Huawei Cloud EI.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie DataArt odnotowała rekordowe przychody w 2018 roku Biuro prasowe
2019-02-19 | 11:57

DataArt odnotowała rekordowe przychody w 2018 roku

Przychody DataArt, firmy zajmującej się konsultingiem technologicznym na skalę globalną, wyniosły w 2018 roku 140 milionów dolarów, o 13 procent więcej niż w ubiegłym roku i
IT i technologie Nowe rozwiązania Mantar dla bezpieczeństwa sieci teleinformatycznych.
2019-02-19 | 09:00

Nowe rozwiązania Mantar dla bezpieczeństwa sieci teleinformatycznych.

  Wraz z rozwojem nowych technologii przesyłu informacji- najpierw telewizja kablowa, a z czasem Internet i technologie światłowodowe- pojawił się popyt na nowy rodzaj obudów
IT i technologie Polskie technolgie mają kobiecą twarz
2019-02-19 | 01:00

Polskie technolgie mają kobiecą twarz

  Najnowsze dane Eurostatu opublikowane 11 lutego z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet w Nauce potwierdzają, że Polki znalazły się wysoko ponad średnią unijną jeśli chodzi o

Kalendarium

CES 2019

Firma

Duże zmiany na rynku nieruchomości komercyjnych. Przez 10 lat przybyło dwa razy więcej powierzchni handlowej, trzy razy więcej biur i magazynów

Od 2009 roku niemal dziesięciokrotnie wzrosła wartość inwestycji w magazyny na polskim rynku. Liczba biur jest trzykrotnie większa, a powierzchni handlowej jest dwa razy więcej niż 10 lat temu – wynika z analizy CBRE, będącej odpowiedzią na #10yearschallenge. Ostatnia dekada na rynku nieruchomości komercyjnych to przede wszystkim diametralne zmiany. Nie tylko znacznie przybyło nowych budynków w każdym segmencie, lecz także zmieniła się ich jakość. W kolejnych latach na rynek największy wpływ będą miały rosnące oczekiwania użytkowników oraz rozwój nowych technologii.

Bankowość

Nowa strategia banku Citi Handlowy oparta na innowacyjnych technologiach. Do 2021 roku cyfryzacja obejmie klientów, pracowników i usługi banku

Sztuczna inteligencja, wykorzystanie danych oraz technologie chmurowe – te obszary zamierza rozwijać Citi Handlowy w ramach cyfrowej transformacji, która jest głównym filarem nowej strategii do 2021 roku. Jeszcze w tym półroczu bank wdroży system, który pozwoli udzielać finansowania klientom w oparciu o biometrię twarzy. W obszarze detalicznym Citi postawi na bankowość kontekstową – bank dostępny zawsze wtedy, gdy klient go potrzebuje. Cyfrowa transformacja ma objąć również pracowników banku. 

Konsument

Klienci Volvo stopniowo odchodzą od diesla, za to rośnie popularność hybryd. W krótkim czasie koncern chce kilkukrotnie zwiększyć ich sprzedaż

Ubiegły rok był najlepszym w dotychczasowej historii Volvo na polskim rynku. Marka po raz szósty z rzędu pobiła swój rekord sprzedaży i zanotowała 15-proc. wzrost. Wyraźnym trendem jest stopniowe odchodzenie od silników diesla – w ubiegłym roku wybrało je 60 proc. kierowców, ale rok wcześniej było to 76 proc. Hybrydy wciąż stanowią niecałe 2 proc., ale ich popularność rośnie skokowo. W ciągu kilkunastu miesięcy koncern chce zwielokrotnić ich sprzedaż. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się też SUV-y, które w Polsce stanowią 70 proc. sprzedaży Volvo.

Firma

Rynek pracy przechodzi transformację. Wymuszają ją nowe technologie, starzejące się społeczeństwo i brak pracowników

Niedobory siły roboczej, zmiany demograficzne i rosnący udział technologii to dziś główne czynniki, które przeobrażają rynek pracy w Europie. Wpływają na niego również zmieniające się oczekiwania młodych pracowników, którzy szukają nowych sposobów zatrudnienia. Wszystko to wymaga zmian w edukacji i legislacji, tak by zapewnić rynkowi pracy większą elastyczność i dopasować go do potrzeb przedsiębiorstw. Polska może czerpać dobre wzorce z takich państw jak Niemcy, Szwajcaria czy Wielka Brytania.