Komunikaty PR

Jak się (nie) przygotować na zakupowe szaleństwo?

2019-12-02  |  14:02
Biuro prasowe

Za nami Black Friday i kolejne rekordy sprzedażowe. Podczas gdy jedne firmy liczą zyski, inne mierzą się z krytyką konsumentów, którzy czują się oszukani i zawiedzeni. Z czego to wynika? Jak przygotować się lepiej do świątecznych wyprzedaży?

 

Szaleństwo zakupów

Black Friday już dawno wyszedł poza granice USA i obecnie zasługuje już na miano globalnego święta wyprzedaży. Zakupowe szaleństwo dotarło także do Polski stając się okazją do zrobienia świątecznych prezentów. Jak podaje “Rzeczpospolita” [1] wydatki w Polsce w Black Friday przekraczają 2,3 miliarda złotych. Coraz częściej, zamiast w galeriach handlowych, Polacy polują na okazje w Internecie. Co to oznacza dla  właścicieli sklepów internetowych?

 

Złote czasy dla eCommerce

Jak podaje agencja Eactive [2], aż 47% zakupów podczas Black Friday w Polsce dokonywanych jest w sklepach internetowych, podczas gdy 44% konsumentów robi zakupy zarówno w sklepach stacjonarnych jak i w Internecie. Dane te wyraźnie wskazują, że największą sprzedaż w okresie wyprzedaży generuje branża eCommerce. 

Czarny Piątek to zatem złoty czas dla sklepów online, szansa na przyciągnięcie nowych klientów i zwiększenie przychodów. Jednak by tak było, właściciele sklepów muszą odpowiednio przygotować się na tego typu promocje i zwiększony ruch. W innym przypadku konsumenci na długo zapamiętają ich wpadki i mogą już do tego sklepu nie wrócić.

 

Słaba strona technologii

Nie wszystkim firmom udaje się wykorzystać potencjał Czarnego Piątku, a zamiast kumulować zyski, często zbierają nad sobą czarne chmury niezadowolonych klientów. Dlaczego? Podczas gdy sklepy oraz sieci sprzedażowe w większości skupiają się głównie na designie witryny online, często nie rozumieją jak ważne jest wsparcie odpowiedniej platformy eCommerce. 

 

Efekt? Wieszające się lub niedostępne strony internetowe, przeciążenia serwerów, problemy z aktualizacją stanów magazynowych, awarie systemów powiadomień. Tylko w zeszłym roku podobne wpadki zaliczyły dwie największe sieci sklepów z branży RTV i AGD czy jeden z wiodących w Polsce operatorów sieci komórkowych. Często też zdarza się, że strategia sprzedażowa nie jest odpowiednio zaimplementowana na wszystkich platformach, co skutkuje błędnym naliczaniem rabatów lub prezentowaniem innych cen na różnych kanałach. Na to jednak internauci są mocno wyczuleni i bardzo szybko reagują w mediach społecznościowych, co może prowadzić do fali negatywnych komentarzy i poważnych kryzysów. Nie zawsze jednak jest to wynikiem błędu.

 

Ten sam produkt, inna cena - jak to się dzieje?

Personalizacja i segmentacja klientów to obecnie jeden z wiodących trendów eCommerce, który pozwala na dostosowanie oferty do klienta. W jaki sposób może to wpływać na ceny produktów? Zdarza się, że różni klienci mogą otrzymać różne ceny tych samych rzeczy. 

 

Zazwyczaj warunkowane jest to źródłem z jakiego trafili na witrynę sklepu - bezpośrednio czy poprzez porównywarkę cenową lub banner promocyjny. Ten sposób wykorzystania personalizacji klientów w polityce cenowej spotykany jest w polskich sklepach online najczęściej. Niektóre sklepy internetowe ceny produktów warunkują też lokalizacją czy lojalnością klientów oferując im np. specjalne rabaty z okazji urodzin.

 

- Różne ceny dla tego samego produktu mogą wynikać też z kilku równolegle prowadzonych promocji, dlatego bardzo istotna jest możliwość zsynchronizowania cen z konkretną kampanią reklamową oraz sprawne zarządzanie cenami w realnym czasie  - mówi Petar Tahchiev, CEO Nemesis Software, platformy dla B2B i B2C commerce.

 

Rozwiązania dla eCommerce

Black Friday już za nami, ale to jeszcze nie koniec przedświątecznych wyprzedaży. Jak uniknąć wpadek i przygotować się na kolejną tak ogromną skalę zakupowego szaleństwa? Rozwiązaniem są powstające jak grzyby po deszczu platformy dedykowane branży eCommerce, z których korzysta coraz więcej firm.

 

Wielu właścicieli sklepów internetowych podchodzi do tego tematu jednak sceptycznie. Zazwyczaj wynika to z faktu, że wdrażane rozwiązania dobre są na starcie, natomiast niekoniecznie są dostosowane do rosnącej skali Internetu i rozwoju witryny. Krótko rzecz ujmując przeceniają technologię, a nie doceniają ludzi. W efekcie, w okresie wzmożonego ruchu, prowadzi to do obciążeń serwerów, nieobsłużonych zamówień, utraty zysków, a nawet stałych klientów. Czym zatem kierować się w wyborze odpowiedniej platformy wspierającej sprzedaż? 

 

 - Przede wszystkim należy uwzględnić skalę Internetu, zwłaszcza w okresach wyprzedażowych, gdy ruch wzrasta tysiąckrotnie. Najlepsze rozwiązania to te, które da się łatwo dostosować do potrzeb każdego biznesu w każdej fazie jego rozwoju. Taka platforma powinna przede wszystkim zapewniać elastyczne funkcjonalności oraz, co bardzo istotne, automatyczne skalowanie w zależności od ruchu na witrynie. Dzięki temu nawet w przypadku ogromnego ruchu jest w stanie zapewnić stabilność sklepu i obsługę wszystkich zamówień. - podsumowuje Bartosz Forysiak, CEO Antologic, partnera biznesowego Nemesis w Polsce.

[1] https://www.rp.pl/Styl-zycia/190929793-Black-Friday-w-liczbach-Ile-wydajemy-a-ile-oszczedzamy-podczas-Czarnego-Piatku.html

[2] https://www.eactive.pl/strategia-marketingowa/ecommerce-pomysly-na-black-friday/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Globalna migracja klientów Infor do chmury stale nabiera rozpędu Biuro prasowe
2020-09-23 | 14:00

Globalna migracja klientów Infor do chmury stale nabiera rozpędu

Wzrost korzystania z chmury przyczynia się do 112% wzrostu SaaS w skali globalnej Warszawa – wrzesień 2020 r. – Firma Infor poinformowała o światowym sukcesie jej rozwiązań
IT i technologie PRACA 2035: najnowsze badanie Citrix ukazuje przyszłość pracy opartą na AI
2020-09-23 | 13:00

PRACA 2035: najnowsze badanie Citrix ukazuje przyszłość pracy opartą na AI

Citrix Systems, Inc. przez rok badał globalne wzorce pracy i plany, by zrozumieć, jakim ulegnie ona zmianom i jaką rolę odegra w nich technologia. Jak wynika z danych, zebranych podczas
IT i technologie Red Hat wprowadza na rynek OpenShift Container Storage 4.5
2020-09-23 | 12:23

Red Hat wprowadza na rynek OpenShift Container Storage 4.5

Red Hat Inc., czołowy globalny dostawca rozwiązań open source, poinformował o wprowadzeniu na rynek rozwiązania Red Hat OpenShift Container Storage 4.5, które udostępnia oparte

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Nowa ustawa może wykluczyć chińskie firmy technologiczne z polskiego rynku. To zahamuje wymianę handlową i rozwój polskiego przemysłu

Projekt zmiany ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, który jest w tej chwili na etapie konsultacji, może wykluczyć z polskiego rynku chińskie firmy technologiczne. – Jeżeli nowe przepisy wejdą w życie w obecnym kształcie, spotkałoby się to z pewnymi retorsjami ze strony Chin, co z kolei na pewno zaszkodziłoby polskiej gospodarce – mówi Jarosław Tworóg, wiceprezes Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji. Jak wskazuje, projektowane przepisy stoją też w sprzeczności z przepisami o wolnym handlu i prawem międzynarodowym. Dodatkowo tak poważne zmiany na rynku mogą wiązać się z opóźnieniem we wdrażaniu technologii 5G, co z kolei przełoży się na mniejszą konkurencyjność polskiego przemysłu.

Bankowość

Branża leasingowa liczy na odbicie w inwestycjach firm. Pomóc w tym może nowa ulga na robotyzację

Cały rynek leasingowy ma zanotować w tym roku spadek wyników zamiast oczekiwanego przed pandemią rekordowego poziomu. To efekt lockdownu i chwilowo zmniejszonych inwestycji firm, mimo że niektóre segmenty, jak maszyny rolnicze i urządzenia medyczne, wciąż notują wzrosty. W najbliższych miesiącach negatywnie na rynek oddziaływać będzie koniec wakacji leasingowych, ale pozytywnym impulsem powinno być wejście w życie ulgi na robotyzację od 1 stycznia 2021 roku. Branża liczy, że korzyści podatkowe zachęcą firmy do inwestowania.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Ochrona środowiska

Walka ze zmianami klimatu wpływa na sposób produkcji i dystrybucji piwa. Rosną także wymagania wobec dostawców surowców

– ​Już dziś myślimy strategicznie o przyszłości naszej, społeczności, w których funkcjonujemy, oraz naszej planety – mówi Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej. Browary inwestują w odnawialne źródła energii oraz technologie, które pozwalają im ograniczać emisję dwutlenku węgla i zużycie wody przy produkcji piwa. Walczą także z problemem odpadów, wprowadzając opakowania wielokrotnego użytku oraz w pełni podlegające recyklingowi. Celem Kompanii Piwowarskiej jest również pozyskiwanie surowców i składników w stu procentach pochodzących ze zrównoważonych źródeł.

Media i PR

Dzieci potrzebują wsparcia podczas pandemii. Bajkoterapia może im pomóc w zrozumieniu i przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa [DEPESZA]

– Pandemia SARS-CoV-2 jest trudnym czasem dla najmłodszych. Wiele dzieci nie tyle boi się zachorowania, co cierpi z powodu lęku wywołanego nieprzewidywalnością otaczającego nas świata – mówi Michał Kędzierski, psycholog dziecięcy. Sposobem na oswojenie tego strachu może być bajkoterapia. Metodę tę wykorzystuje McDonald’s w nowej kampanii społecznej skierowanej do dzieci „Bajki z nowym morałem”.