Komunikaty PR

Platforma programistyczna Bosch IoT Suite uruchomiona na Huawei Cloud

2018-10-12  |  13:40
Biuro prasowe

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 Bosch, wiodący globalny dostawca technologii i usług, oraz Huawei, światowy lider w dostarczaniu najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) i inteligentnych urządzeń, ogłosiły partnerstwo mające na celu przyspieszenie rozwoju Internetu rzeczy (Internet of Things) w Chinach. Porozumienie o współpracy zakłada udostępnienie platformy programistycznej Bosch IoT  Suite w Chinach przy wykorzystaniu Huawei Cloud.

– Popyt na rozwiązania z obszaru IoT rośnie w Chinach, dlatego współpraca pomiędzy Bosch i Huawei Cloud to kluczowy krok w rozwoju Bosch na jednym z najszybciej rozwijających się rynków IoT Azji – powiedział dr Stefan Ferber, CEO Bosch Software Innovations, spółki zależnej należącej do Bosch. Firma szacuje, że chiński rynek platform IoT wzrośnie o blisko 70% w najbliższych latach. „Cieszymy się, że mamy okazję współpracować z Huawei Cloud i oferować usługi w obszarze IoT oparte na chmurze. Obejmują one wiele różnorodnych funkcji potrzebnych do łączenia urządzeń, użytkowników i biznesu. Jestem przekonany, że poprzez połączenie sił obu firm przyspieszymy rozwój Internetu rzeczy w Chinach – dodał dr Stefa Ferber.

Platforma programistyczna Bosch łączy obiekty mające dostęp do Internetu w celu ułatwienia wymiany danych pomiędzy różnorodnymi usługami cyfrowymi i modelami biznesowymi. Bosch IoT Remote Manager (zarządzający i kontrolujący bramki, sensory oraz urządzeni) będzie pierwszą usługą dostępną dla chińskich konsumentów poprzez Huawei Cloud. Kolejne usługi Bosch IoT Suite będą oferowane od 2019 roku.

Bosch Software Innovations działa w Chinach od 2012 roku. Firma posiada biura w Szanghaju i Nankinie. Bosch z powodzeniem realizuje projekty IoT, począwszy od koncepcji Przemysłu 4.0, na inteligentnym transporcie kończąc. Wiodący chiński producent samochodów zdecydował się na wdrożenie Bosch IoT Suite opartego na Huawei Cloud do bezprzewodowej aktualizacji oprogramowania swoich pojazdów (firmware over the air – FOTA). Oczekuje się, że w najbliższych latach rozwiązanie to zostanie wprowadzone na rynek chiński w milionach samochodów mających dostęp do Internetu.

– Bosch Software Innovations jest jednym ze światowych liderów w dziedzinie IoT, dostarczającym nowoczesne rozwiązania i usługi w zakresie Internetu rzeczy – powiedział Zheng Yelai, wiceprezes Huawei i prezes jednostki biznesowej Huawei Cloud. – Huawei Cloud jest szybko rozwijającym się światowym dostawcą usług w chmurze, który ma na celu rozwój biznesów swoich partnerów. Dzięki doskonałości technologicznej platformy Bosch IoT Suite oraz niezawodnym usługom w obszarze infrastruktury dostarczanym przez Huawei Cloud, będziemy dostarczać jeszcze bardziej inteligentne rozwiązania IoT dla inteligentnych miast, przedsiębiorstw, rodzin i osób prywatnych – dodał Zheng Yelai.

Platforma Bosch IoT Suite umożliwia konsumentom w Chinach, największym na świecie rynku motoryzacyjnym, dostęp do usług, takich jak Vehicle Management Solution (zarządzanie pojazdami), które jest dostępne lokalnie na Huawei Cloud. Rozwiązanie to przez cały okres eksploatacji pojazdów zapewnia bazę technologiczną dla takich usług opartych na chmurze, jak diagnostyka i bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania. Oprogramowanie stanowi bezpieczny interfejs komunikacyjny pomiędzy pojazdem, chmurą i usługami. Zarządzanie danymi umożliwia producentom pojazdów lub zarządzającym flotami zbieranie danych o pojazdach, analizowanie ich i stałe aktualizowanie oprogramowania pojazdu.

Po ogłoszeniu współpracy, Bosch i Huawei zamierzają opracować zintegrowaną, kompleksową ofertę IoT. Huawei opracowuje obecnie bramki sprzętowe dostosowane do potrzeb IoT, które będą wstępnie zintegrowane z oprogramowaniem Bosch IoT Gateway Software i poprzez Bosch IoT Remote Manager będą działać na Huawei Cloud. Ta ścisła integracja zapewni klientom bardziej kompletne rozwiązanie IoT, które będzie łatwiejsze do wdrożenia i zarządzania.

Bosch i Huawei dzielą podobną wizję w obszarze rozwoju IoT opartą na otwartych źródłach i standardach branżowych. Są też zaangażowane w budowanie silnych ekosystemów w obszarze inteligentnej motoryzacji, produkcji, domu, miasta i rolnictwa. Obie firmy są również członkami Eclipse Foundation i pełnią funkcje lidera w Industrial Internet Consortium oraz OSGi Alliance.

***

HUAWEI CONNECT 2018, trzecia edycja corocznego międzynarodowego wydarzenia skierowanego do branży ICT, odbywa się w Shanghai World EXPO Exhibition and Convention Center w Szanghaju, w Chinach w dniach 10-12 października 2018 r. Tegoroczna edycja wydarzenia pod hasłem „Activate Intelligence” ma na celu pomóc wszystkim biznesom i organizacjom uczestniczyć w inteligentnym świecie. Najlepsze umysły w branży – w tym światowi liderzy ICT, eksperci branżowi i inni partnerzy – spotkają się, aby wytyczyć kierunek rozwoju i zbadać nowe możliwości w obszarze sztucznej inteligencji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie DataArt odnotowała rekordowe przychody w 2018 roku Biuro prasowe
2019-02-19 | 11:57

DataArt odnotowała rekordowe przychody w 2018 roku

Przychody DataArt, firmy zajmującej się konsultingiem technologicznym na skalę globalną, wyniosły w 2018 roku 140 milionów dolarów, o 13 procent więcej niż w ubiegłym roku i
IT i technologie Nowe rozwiązania Mantar dla bezpieczeństwa sieci teleinformatycznych.
2019-02-19 | 09:00

Nowe rozwiązania Mantar dla bezpieczeństwa sieci teleinformatycznych.

  Wraz z rozwojem nowych technologii przesyłu informacji- najpierw telewizja kablowa, a z czasem Internet i technologie światłowodowe- pojawił się popyt na nowy rodzaj obudów
IT i technologie Polskie technolgie mają kobiecą twarz
2019-02-19 | 01:00

Polskie technolgie mają kobiecą twarz

  Najnowsze dane Eurostatu opublikowane 11 lutego z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet w Nauce potwierdzają, że Polki znalazły się wysoko ponad średnią unijną jeśli chodzi o

Kalendarium

CES 2019

Firma

Duże zmiany na rynku nieruchomości komercyjnych. Przez 10 lat przybyło dwa razy więcej powierzchni handlowej, trzy razy więcej biur i magazynów

Od 2009 roku niemal dziesięciokrotnie wzrosła wartość inwestycji w magazyny na polskim rynku. Liczba biur jest trzykrotnie większa, a powierzchni handlowej jest dwa razy więcej niż 10 lat temu – wynika z analizy CBRE, będącej odpowiedzią na #10yearschallenge. Ostatnia dekada na rynku nieruchomości komercyjnych to przede wszystkim diametralne zmiany. Nie tylko znacznie przybyło nowych budynków w każdym segmencie, lecz także zmieniła się ich jakość. W kolejnych latach na rynek największy wpływ będą miały rosnące oczekiwania użytkowników oraz rozwój nowych technologii.

Bankowość

Nowa strategia banku Citi Handlowy oparta na innowacyjnych technologiach. Do 2021 roku cyfryzacja obejmie klientów, pracowników i usługi banku

Sztuczna inteligencja, wykorzystanie danych oraz technologie chmurowe – te obszary zamierza rozwijać Citi Handlowy w ramach cyfrowej transformacji, która jest głównym filarem nowej strategii do 2021 roku. Jeszcze w tym półroczu bank wdroży system, który pozwoli udzielać finansowania klientom w oparciu o biometrię twarzy. W obszarze detalicznym Citi postawi na bankowość kontekstową – bank dostępny zawsze wtedy, gdy klient go potrzebuje. Cyfrowa transformacja ma objąć również pracowników banku. 

Konsument

Klienci Volvo stopniowo odchodzą od diesla, za to rośnie popularność hybryd. W krótkim czasie koncern chce kilkukrotnie zwiększyć ich sprzedaż

Ubiegły rok był najlepszym w dotychczasowej historii Volvo na polskim rynku. Marka po raz szósty z rzędu pobiła swój rekord sprzedaży i zanotowała 15-proc. wzrost. Wyraźnym trendem jest stopniowe odchodzenie od silników diesla – w ubiegłym roku wybrało je 60 proc. kierowców, ale rok wcześniej było to 76 proc. Hybrydy wciąż stanowią niecałe 2 proc., ale ich popularność rośnie skokowo. W ciągu kilkunastu miesięcy koncern chce zwielokrotnić ich sprzedaż. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się też SUV-y, które w Polsce stanowią 70 proc. sprzedaży Volvo.

Firma

Rynek pracy przechodzi transformację. Wymuszają ją nowe technologie, starzejące się społeczeństwo i brak pracowników

Niedobory siły roboczej, zmiany demograficzne i rosnący udział technologii to dziś główne czynniki, które przeobrażają rynek pracy w Europie. Wpływają na niego również zmieniające się oczekiwania młodych pracowników, którzy szukają nowych sposobów zatrudnienia. Wszystko to wymaga zmian w edukacji i legislacji, tak by zapewnić rynkowi pracy większą elastyczność i dopasować go do potrzeb przedsiębiorstw. Polska może czerpać dobre wzorce z takich państw jak Niemcy, Szwajcaria czy Wielka Brytania.