Komunikaty PR

Sunfish Partners i Finch Capital inwestują w PerfOps prawie 3 miliony złotych

2019-11-20  |  15:08
Biuro prasowe
Kontakt
Maurycy Nosowski
BuzzAir

ul. Paryska 16
03-935 Warszawa
maurycy.nosowski|buzzair.pl| |maurycy.nosowski|buzzair.pl
+48 22 402 96 10
www.buzzair.pl

Zgodnie z umową z 30 października br., fundusze venture capital Sunfish Partners i Finch Capital zainwestowały w PerfOps 750 000 USD, czyli blisko 3 mln zł. To już druga runda inwestycji w krakowską spółkę programistyczną. 

W ubiegłym roku firma zakończyła etap finansowania zalążkowego w wysokości 2 mln zł, Finch Capital zainwestował w projekt 1 mln zł, a w maju br. firma otrzymała pierwszy 1 mln zł dofinansowania z Sunfish Partners.

PerfOps chce wykorzystać przyznane fundusze przede wszystkim na rozbudowę krakowskiego zespołu. Firma planuje też zainwestować w kadrę zarządzającą i rozwój swojej infrastruktury. Spółka udanie wystartowała ze swoim narzędziem do równoważenia obciążenia w sieci (FlexBalancer) i obsługuje już 8 miliardów zapytań miesięcznie.

FlexBalancer, nasze sztandarowe narzędzie do równoważenia obciążenia serwerów, okazało się ogromnym sukcesem. W najbliższej przyszłości chcielibyśmy ulepszyć nasz produkt o niestandardowe możliwości routingu, które pozwolą klientom połączyć dane PerfOpsa z ich własnymi, zastrzeżonymi algorytmami. To sprawi, że nasze rozwiązanie będzie jeszcze bardziej elastyczne – przyznaje Dmitriy Akulov, założyciel  i CEO PerfOps.

PerfOps to polska spółka programistyczna, która dostarcza analitykę dla firm zajmujących się infrastrukturą internetową. Ofertę firmy wyróżnia autorskie narzędzie FlexBalancer - nowatorskie rozwiązanie do równoważenia obciążenia serwerów, oparte na chmurze. W dynamiczny sposób kieruje ruchem sieciowym w czasie rzeczywistym oraz monitoruje infrastrukturę internetową. Firma działa od 2017 roku.

Sunfish Partners jako jeden z nielicznych niemieckich funduszy aktywnie operuje na polskim rynku startupowym. Firma preferuje inwestycje w założycieli startupów z dużym doświadczeniem w dziedzinie nauk o danych lub inżynierii, którzy wykorzystują nowe technologie, aby w inny sposób spojrzeć na istniejące branże lub pomóc w budowaniu branż przyszłości. 

Finch Capital to doświadczony fundusz venture capital, specjalizujący się w obszarze inwestycji zalążkowych w branży finansowej i nowych technologii. Spółka inwestuje w projekty na wczesnym etapie rozwoju zarówno w Europie, jak w i Azji Południowo-Wschodniej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2020-07-07 | 10:30

Grupa SER uzyskała tytuł Microsoft Gold Partner

Grupa SER uzyskała tytuł Microsoft Gold Partner już 13. rok z rzędu. Daje to jej klientom pewność, że kupując oprogramowanie Doxis4, otrzymują rozwiązanie, które jest ściśle zintegrowane z produktami Microsoft. Status na
IT i technologie Aplikator etykiet – w jaki sposób może wspierać logistykę w przedsiębiorstwie?
2020-07-07 | 10:00

Aplikator etykiet – w jaki sposób może wspierać logistykę w przedsiębiorstwie?

Zastąpienie człowieka maszyną w wielu przypadkach ułatwia i przede wszystkim przyspiesza wykonanie zadania. Podobnie jest z automatyzacją procesu etykietowania produktów. Dotychczasowy
IT i technologie Icy Dock MB840M2P-B - szybki i prosty sposób na wymianę dysku SSD M.2 NVMe
2020-07-07 | 01:00

Icy Dock MB840M2P-B - szybki i prosty sposób na wymianę dysku SSD M.2 NVMe

ToughArmor MB840M2P-B zamienia gniazdo PCIe 4x, 8x lub 16x w wymienną wnękę na dyski M.2 NVMe, umożliwiając wymianę dysków SSD M.2 NVMe bez konieczności otwierania obudowy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Powoli wracamy do planowych zabiegów i wizyt u lekarzy. Telemedycyna może pomóc w walce z rosnącymi kolejkami

Pandemia przyczyniła się do skokowego wzrostu popularności telemedycyny. Już na początku większość szpitali, przychodni i placówek medycznych wprowadziła zdalne konsultacje online i przez telefon, co umożliwiło zasięgnięcie porady lekarza, a także  wystawienie zwolnienia, skierowania czy recepty bez konieczności osobistego kontaktu. Do tej formy przekonali się zarówno lekarze, jak i pacjenci. Aż 74 proc. pacjentów chce korzystać z telemedycyny nawet po zakończeniu pandemii – wynika z badań Grupy LUX MED. Obecnie firma dostarcza prawie 20 tys. usług telemedycznych dziennie.

Praca

Branża sprzedaży bezpośredniej od początku pandemii notuje rekordowe wzrosty obrotów. Szybko rośnie też zapotrzebowanie na sprzedawców

Sprzedaż bezpośrednia w czasie lockdownu i stopniowego odmrażania handlu notuje rekordowe wzrosty obrotów. Od początku marca do końca maja branża sprzedaje średnio o 30 proc. więcej niż rok temu. W przypadku części firm wzrosty sięgają nawet 85 proc. Zwiększa się także zapotrzebowanie na nowych sprzedawców – poziom rekrutacji jest czterokrotnie wyższy niż przed rokiem. – Wirus nas nie zaskoczył. Już od kilku lat stopniowo przechodziliśmy na nowe technologie i inne sposoby komunikacji ze sprzedawcami i klientami – tłumaczy Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

Co czwarty internauta woli robić zakupy w sieci niż w tradycyjnych sklepach. Rozszerzona rzeczywistość może zmniejszyć liczbę zwrotów

Migracja konsumentów z trybu offline do online trwa już od dawna, ale pandemia SARS-CoV-2 okazała się katalizatorem, który przyspieszył ten proces. W sieci kupuje już 72 proc. Polaków, a więcej niż co czwarty częściej wybiera obecnie ten kanał zakupowy m.in. ze względu na wygodę, szybkość i większe bezpieczeństwo. Zyskały kategorie, które w e-commerce dobrze radziły sobie już wcześniej, jak moda i uroda czy elektronika, ale Polacy przekonali się również do kupowania w internecie produktów spożywczych. Rosnącą rolę w e-zakupach odgrywają technologie, jak np. rozszerzona rzeczywistość, które pozwalają lepiej dopasować produkt i zminimalizować ryzyko zwrotów.

Problemy społeczne

Przez koronawirusa Polki obawiają się o swoją zawodową przyszłość. Co trzecia rozważa wyjazd do pracy za granicę

Pandemia koronawirusa ma wpływ na życie zawodowe niemal 70 proc. Polek, głównie młodych. Dla wielu z nich jest to wpływ negatywny – pracę już straciło 15 proc., a 18 proc. pracuje w mniejszym wymiarze czasu – wynika z badania IQS na zlecenie Promedica24. W związku z tym coraz więcej kobiet szuka pracy za granicą. Co trzecia przyznaje, że rozważa emigrację zarobkową, przede wszystkim do Niemiec. Ponad 20 proc. z nich chciałoby podjąć pracę przy opiece nad seniorami.