Komunikaty PR

Total Polska ogłasza zwycięzców polskiej edycji konkursu Startupper Roku

2019-03-14  |  14:30
Biuro prasowe

„Chcieliśmy wesprzeć pomysły rozwiązujące problemy lokalnej społeczności, dlatego nie ograniczyliśmy naszego konkursu do sektora energetycznego” – powiedział Benoît Pimont, dyrektor generalny Total Polska.

Kapituła konkursowa zdecydowała o nagrodzeniu następujących przedsięwzięć:

I miejsce - GrupaWsparcia.pl - darmowy i anonimowy portal społecznościowy

„GrupaWsparcia.pl to miejsce, gdzie bez konieczności pokazywania własnej twarzy można podzielić się problemem i otrzymać realną pomoc. Wspólnie walczymy z depresją, uzależnieniem i innymi życiowymi kryzysami. Przeniesienie wszelkich grup wsparcia na naszą platformę znacząco obniży koszty utrzymania takiej grupy (koszty wynajmu sali etc.) oraz ułatwi do niej dostęp. Również profesjonalna pomoc psychologiczna będzie łatwiejsza oraz tańsza dla społeczności. Wspólnym celem użytkowników jest potrzeba dążenia do przezwyciężania wszelkich trudności bez względu na to, czy borykamy się z depresją, uzależnieniem, otyłością, bulimią, przeżywamy żałobę lub inną traumę czy też walczymy z ciężką chorobą. W dalszej perspektywie mamy na celu zdobycie poparcia środowisk rządowych dla projektu oraz wprowadzenie możliwości tworzenia grup wsparcia na portalu przez różne ośrodki pomocy społecznej, które będą jakby dopełnieniem świadczonych przez nich usług na rzecz lokalnej społeczności” – mówi lider projektu Jakub Juszczyk.

II miejsce i dodatkowy tytuł „Przedsiębiorczej Kobiety Roku” - myHYDRO

„myHYDRO rozwiązuje problem ciągłego oraz wiarygodnego monitorowania poziomu nawodnienia organizmu u osób starszych, osób aktywnych zawodowo (w tym pracujących w trudnych warunkach), sportowców amatorów i profesjonalistów, jak również u dzieci. Inteligentna opaska na rękę umożliwia nieinwazyjny oraz ciągły pomiar nawodnienia organizmu. myHYDRO jest alternatywą dla dotychczas stosowanych technik inwazyjnych oraz dla dostępnych na rynku gadżetów i smartwatchów. Wprowadzenie produktu będzie powiązane z wcześniejszą kampanii informacyjnej oraz kampanii społecznej dotyczących wpływu nawodnienia na życie i zdrowie ludzi” – wyjaśnia liderka projektu Ewelina Pabjańczyk-Wlazło.

III miejsce – The Compass

„The Compass to pierwsza na świecie aplikacja mobilna nawigująca osoby niewidome i niedowidzące po budynkach użyteczności publicznej (np. centra handlowe, lotniska, dworce kolejowe, muzea itp.) i działająca z tak dużą precyzją (wybrany sklep, wejście, toaleta itp.). Świat nie jest tak samo przychylny dla wszystkich. Naszą szczególną uwagę przykuły osoby niewidome i niedowidzące. Nie mogą one korzystać w takim samym stopniu z miejsc handlowych, czy miejsc użyteczności publicznej, jak osoby z innymi dysfunkcjami. The Compass to projekt, który ma na celu wyrównywanie szans. Aplikacja będzie najbardziej rozbudowaną na rynku, a także kompatybilna ze smartglasses oraz smartwatchem, współfinansowanymi przez stworzoną przez nas fundację. Co roku planujemy wdrażać projekt na kolejne rynki. Taki ruch pozwoli pozyskać nam większą liczbę klientów, poszerzać świadomość na temat marki oraz popularyzować projekt wśród użytkowników” – mówi liderka projektu Magdalena Wawrzyniak.

Druga edycja konkursu Startupper Roku 2018-2019 odbyła się łącznie w 55 krajach: 37 państwach afrykańskich, 11 z regionu Azji i Pacyfiku oraz Bliskiego Wschodu, czterech z obu Ameryk i trzech z Europy. Tak szerokie przedsięwzięcie potwierdziło globalne, społeczno-gospodarcze zaangażowanie firmy Total. Wspierając innowacyjnych młodych przedsiębiorców w realizacji ich projektów, firma przyczynia się do wzmocnienia lokalnej tkanki społecznej.

Do obecnej edycji napłynęło blisko 50 000 zgłoszeń, z czego ponad 15 000 zostało w pełni zakwalifikowanych. Ogółem 825 finalistów zaprezentowało swoje projekty krajowym jury, zdobywając łącznie 165 zwycięskich nagród.

Krajowi zwycięzcy będą mieć możliwość prezentacji swoich projektów przed międzynarodowym jury, które finalnie wybierze sześciu laureatów z wszystkich 55 państw.

Zwycięzców konkursu Startupper Roku w Polsce i innych krajach można poznać na startupper-of-the-year-challenge.total.com.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Commvault liderem w dziedzinie rozwiązań do ochrony danych Biuro prasowe
2019-09-23 | 16:20

Commvault liderem w dziedzinie rozwiązań do ochrony danych

Firma Commvault, będąca liderem rynku oprogramowania do zarządzania danymi w środowiskach chmurowych i lokalnych, została uznana przez firmę Forrester za lidera w raporcie The Forrester
IT i technologie Nowi dystrybutorzy materiałów eksploatacyjnych OKI Europe w Polsce
2019-09-23 | 01:10

Nowi dystrybutorzy materiałów eksploatacyjnych OKI Europe w Polsce

Polski odział OKI Europe rozszerzył możliwości dystrybucyjne swoich materiałów eksploatacyjnych podpisując nowe kontrakty z największym dystrybutorem IT w Polsce - firmą AB S.A.
IT i technologie Nazwa.pl wprowadziła zabezpieczenia SPF, DKIM i DMARC dla poczty e-mail
2019-09-19 | 16:30

Nazwa.pl wprowadziła zabezpieczenia SPF, DKIM i DMARC dla poczty e-mail

Nazwa.pl wprowadziła zaawansowane zabezpieczenia SPF, DKIM i DMARC, chroniące użytkowników poczty elektronicznej przed podszywaniem się przez osoby trzecie pod ich adresy e‑mail (ang.

Kalendarium

Transport

LOT chce przejąć przewozy towarowe od przewoźników z Niemiec i Holandii. Lotniczy rynek cargo będzie rósł w tempie 5 proc. rocznie

– Polski rynek cargo ma obecnie udział rzędu 8–9 proc. w całym rynku europejskim, a w nadchodzących latach będzie rósł w średnim tempie powyżej 5 proc. rocznie – ocenia Michał Grochowski, dyrektor Biura Cargo w LOT. W tym roku widać na nim oznaki stagnacji spowodowanej sytuacją gospodarczą w Niemczech, ale w kolejnych transport cargo będą napędzać inwestycje zagraniczne i rosnący eksport. LOT liczy zwłaszcza na rynek w Indiach i udział w wartym ponad 13 mld dol. segmencie przewozów farmaceutycznych.

Firma

Pracodawcy muszą walczyć o młodych pracowników. Coraz częściej nie stawiają się oni na umówione rozmowy rekrutacyjne

Bywają sytuacje, kiedy na 10 umówionych spotkań z kandydatami nie przychodzi nikt i dla dzisiejszego pokolenia millenialsów jest to niestety typowe zachowanie – mówi Anna Panek, dyrektor HR w Vivus Finance. Jak podkreśla, to pokolenie – choć ma wśród pracodawców opinię roszczeniowych i wymagających – wnosi jednak do firmy wiele korzyści i jest bardzo efektywne w działaniu. Dlatego menadżerowie powinni się uelastycznić i dopasować do ich potrzeb, a firma może wypracować balans pomiędzy oczekiwaniami a tym, co może zaoferować, łącząc przedstawicieli różnych generacji przy wspólnych projektach.

Transport

80 proc. klientów deklaruje gotowość do zakupu auta online. Wciąż jednak decydująca jest wizyta w salonie sprzedaży

Branżę motoryzacyjną napędzają nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja, algorytmy, automatyzacja czy elektromobilność. Zakup samochodu wciąż jednak pozostaje domeną tradycyjnego kanału sprzedaży. To wizyta w salonie samochodowym najczęściej decyduje o wyborze danego modelu, wyposażenia, ale też o byciu wiernym danej marce. Chociaż od przyszłego roku sprzedaż aut będzie możliwa całkowicie online, a 80 proc. klientów już dziś deklaruje, że mogłoby przez internet kupić samochód, to salony dealerskie pozostaną kluczowe w procesie sprzedaży. Dlatego koncerny, poza inwestycjami w cyfryzację, muszą także stawiać na jakość obsługi klienta.

Sport

Co trzeci Polak w ogóle nie jest aktywny fizycznie. Statystyki wyglądają najgorzej wśród seniorów i dzieci

Co piąty Polak nie pamięta, kiedy ostatni raz spacerował dłużej niż 10 minut. Co trzeci nie podejmuje żadnej aktywności fizycznej, a co drugi spędza ponad 5 godzin dziennie w pozycji siedzącej – pokazuje badanie MultiSport Index 2019. Statystyki wyglądają najgorzej wśród seniorów i dzieci – tylko co czwarte dziecko wypełnia zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia dotyczące minimalnej dawki ruchu dla swojego wieku. Przykład idzie z góry, bo raptem 8 proc. Polaków uprawia sport wspólnie z dzieckiem. Tymczasem aktywność fizyczna to jeden z najlepszych sposobów na pogłębianie rodzinnych relacji – wskazują eksperci.