Komunikaty PR

Wielopokoleniowy zespół to atut firmy

2019-09-12  |  10:00

 

Pracownicy cenią współpracę w wielopokoleniowych zespołach. Taki wniosek wynika z badań zrealizowanych na zlecenie Ricoh w ramach projektu „Workforce United”. Większość ankietowanych (63%) przyznaje, że ​​lepiej pracuje w zespole złożonym z osób w różnym wieku, a 66% takie środowisko uznaje za atut firmy. Raport Ricoh pokazuje, że wejście na rynek pokolenia Z, które zapowiadano jako rewolucję, nie wpłynęło drastycznie na zmianę stylu pracy. Najmłodsze pokolenie jest pozytywnie postrzegane przez starszych pracowników, a 49% badanych nie widzi wyraźnych różnic pokoleniowych w stylu w jaki pracuje. Za najbardziej wartościowe cechy i umiejętności, które wnoszą ze sobą Zetki starsze generacje uznają: nowe spojrzenie (41%), kompetencje technologiczne (41%), nowoczesny styl pracy (42%).

Nowoczesne technologie a różnice pokoleniowe

Kompetencje technologiczne i stosunek do nowych rozwiań z tego obszaru uznawano za czynniki, które mogą pogłębiać podziały pokoleniowe. Wyniki zebrane w raporcie Ricoh „Workforce united” pokazują, że nowoczesne technologie nie są uważane za barierę, a wiek nie różnicuje w znaczący sposób tego podejścia. Pracownicy dostrzegają pozytywny wpływ innowacyjnych rozwiązań na poprawę efektywności pracy. Ponad połowa (51%) z nich zgadza się, że odpowiednio wdrożone narzędzia technologiczne w znaczący sposób pomagają w realizacji ich zadań. Kolejne 69% chciałoby mieć do nich dostęp by zwiększyć efektywność, usprawnić procesy, ułatwić komunikację i współpracę oraz przyspieszyć realizację rutynowych zadań. Tak funkcjonująca technologia umożliwia pracownikom wykorzystanie ich pełnego potencjału. 63% uważa, że nowoczesne technologie pozwolą im wykonywać swoje obowiązki w najlepszy sposób. Niezależnie od wieku badani wskazywali, że dostosowanie się do konieczności korzystania z nowych technologii nie stanowi dla nich problemu. 73% uważa, że bez problemu nadąża za zmianami w tym obszarze.

O badaniu

Badanie przeprowadzono w 2019 r. na grupie 4580 respondentów z Austrii, Belgii, Luksemburga, Czech, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Węgier, Włoch, Holandii, Norwegii, Polski, Portugalii, Rosji, Słowacji, RPA, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, Wielkiej Brytanii i Irlandii. W puli badawczej znaleźli się przedstawiciele pokoleń: Baby Boomers (1946–1964), X (1965–1980), Y (1981–1995), Z (1996–dziś).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Rozwiązania AR i VR chronią pracowników przed koronawirusem Biuro prasowe
2020-03-31 | 10:00

Rozwiązania AR i VR chronią pracowników przed koronawirusem

Rosnąca liczba zarażonych i medialne doniesienia o nowych ogniskach choroby sprawiają, że wiele firm wdraża nowoczesne środki ostrożności. Przedsiębiorstwa wprowadzają pracę zdalną
IT i technologie Wszystko o szafach serwerowych
2020-03-31 | 09:00

Wszystko o szafach serwerowych

Szafy instalacyjne, zwane też zależnie od potrzeb szafami telekomunikacyjnymi lub serwerowymi, pozwalają na uporządkowanie oraz właściwe korzystanie ze sprzętu sieciowego. Szafy
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2020-03-31 | 01:00

Sektor zdrowia na celowniku

najbardziej narażony na phishing i ransomware   Ochrona zdrowia coraz bardziej polega na rozwiązaniach cyfrowych. F5 Labs przypomina, że pishing jest obecnie ulubioną metodą ataku używaną do naruszania danych, a sektor ochrony

Więcej ważnych informacji

Finanse

Andrzej Rzońca: Polsce grozi pierwsza od trzech dekad recesja. W tłustych latach rząd nie przygotował kraju na kryzys

Według marcowej projekcji inflacji NBP, opublikowanej kilka dni po wykryciu pierwszego w Polsce przypadku zachorowania na koronawirusa, polska gospodarka miałaby wzrosnąć w 2020 roku o 3,2 proc. Niecały miesiąc później prognozy te są nieaktualne. Zdaniem byłego członka RPP, dr. hab. Andrzeja Rzońcy pandemia obniży wzrost gospodarczy nawet do 3 pkt proc., co spowoduje, że możemy się otrzeć o recesję. I choć jego zdaniem proponowana tarcza antykryzysowa pomoże niewielu, to Polska jest w nie najgorszej sytuacji w porównaniu z innymi krajami.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Handel

Prezes UOKiK: Nieuczciwi przedsiębiorcy próbują w tym czasie drenować portfele konsumentów. Grozić im będzie kara nawet do 5 mln zł

Możliwość wprowadzenia maksymalnych cen i marż na towary i usługi, które mają istotne znaczenie dla ochrony zdrowia oraz kosztów utrzymania gospodarstw domowych, a także kary finansowe nawet do 5 mln zł dla nieuczciwych przedsiębiorców zawyżających ceny – takie zapisy wprowadza przyjęta z piątku na sobotę przez Sejm tarcza antykryzysowa. Prezes UOKiK podkreśla, że w ostatnim czasie na rynku pojawiło się wiele niedozwolonych praktyk. Zdarzają się nieuczciwe firmy, które próbują wykorzystać czas pandemii, żeby dodatkowo zarobić. Nowe przepisy mają uchronić konsumentów przed wydrenowaniem portfeli.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Konsument

W kryzysie milczenie nie jest złotem. Spójna i wiarygodna komunikacja może przesądzić o przyszłości wielu firm

Pandemia koronawirusa wpłynęła nie tylko na sytuację finansową firm, lecz także na ich komunikację. Duża część zrezygnowała z niej całkowicie, w ten sposób wysyłając w świat komunikat: nie wiadomo, co się u nas dzieje. Tymczasem właściwe zarządzanie informacją jest kluczowe właśnie teraz – może pomóc firmom w przezwyciężeniu kryzysu i opłaci się po zakończeniu pandemii, kiedy wszyscy będą chcieli wrócić do normalności. – Prędzej czy później obecny kryzys dobiegnie końca i może się okazać, że te podmioty, które potrafiły odpowiednio zarządzić nim od strony komunikacyjnej, znajdą się dwie długości przed resztą rynku – mówi prezes agencji informacyjnej Newseria, Artur Woliński.