Komunikaty PR

Kariera w motorsporcie – mocne strony kobiet

2019-02-11  |  13:12
Biuro prasowe

Dla wielu osób motorsport to wciąż świat mężczyzn. Panuje w nim rywalizacja, niebezpieczeństwo i adrenalina. Czy kobiety mają szansę odnaleźć się w tym  świecie? Oczywiście, że tak. Siła kobiecego charakteru, jej naturalne instynkty i zachowania sprawiają, że panie startujące w wyścigach samochodowych radzą sobie doskonale. Jakie cechy wpływają na styl jazdy i umożliwiają zrobienie kariery w motorsporcie?

Podział zawodów na typowo damskie i męskie odchodzi do lamusa. Jako społeczeństwo coraz bardziej dojrzewamy do myśli, że role społeczne wcale nie są przypisane do konkretnej płci. W zmianie świadomości pomagają działania odważnych i przebojowych kobiet, które nie boją się wyjść poza schemat i obalają kolejne stereotypy. Najlepszym przykładem jest postać Gosi Rdest – najszybszej Polki i wielokrotnej uczestniczki wyścigów samochodowych, która udowodniła, że miejsce kobiety jest dokładnie tam, gdzie tylko sobie wymarzy.

Kobiety mają siłę i determinację do spełniania swoich marzeń. Jeśli zależy im na zrobieniu kariery w motorsporcie nie powinny obawiać się, że nie są wystarczająco dobre lub za słabe. Wręcz przeciwnie – nasze naturalne zachowania wpływają na styl jazdy, który staje się znacznie bardziej przemyślany i świadomy. Taka taktyka może stać się kluczem do sukcesu i przesądzić o wyniku – mówi Gosia Rdest, ambasadorska akcji „Warsztaty przyjazne kobietom – Kobiety przyjazne warsztatom”. Dodaje: Nie można stwierdzić, który styl jazdy jest lepszy – męski, czy kobiecy. Ważne jest to jak same czujemy się za kierownicą. Trzeba być świadomą swoich mocnych stron i nie bać się wykorzystywać ich na trasie.

Jakie cechy przydają się podczas jazdy?

Decyzje podejmowane przez kobiety podczas jazdy są wynikiem dokładnej analizy i przemyśleń. Aby uchronić samochód przed wypadnięciem z toru, zwolnią w odpowiednim miejscu i przyspieszą w kolejnym. Dzięki temu ich jazda ma bardziej płynny charakter i jest znacznie bezpieczniejsza. Jest to niezwykle ważne, gdyż złe oszacowanie ryzyka bywa często popełnianym błędem w motorsporcie i  nierzadko kończy się wyeliminowaniem z dalszej jazdy lub utratą cennych sekund, które mogą zaważyć na wyniku. Kobiety wykazują się także sporą cierpliwością.[1] Potrafią stopniować tempo, posiadają również umiejętność odpuszczania na danych odcinkach, tylko po to by przyspieszyć na kolejnych. Dzięki temu wygrywają tam, gdzie zawodzi zbytnia impulsywność. Zachowania kobiet na drodze, podczas jazdy samochodem osobowym przenoszą się na tor wyścigowy.

Kobiety wykazują się ogromną siłą i determinacją, które w połączeniu z analizą ryzyka i przemyśleniem sytuacji sprawiają, że na torze stają się nie do zatrzymania – mówi Patrycja Rzoska, przedstawicielka marki Ravenol i koordynatorka akcji „Warsztaty przyjazne kobietom – Kobiety przyjazne warsztatom”. Dodaje: To doskonały przykład na to, że panie potrafią walczyć o swoje i realizować zamierzone cele.

Zmiana trendów w społeczeństwie staje się coraz bardziej widoczna. Świadczy o tym chociażby zwiększający się odsetek kobiet na stanowiskach kierowniczych, które jeszcze do niedawna stanowiły przede wszystkim domenę mężczyzn.[2] Nie powinno więc dziwić zainteresowanie kobiet motorsportem i przekraczanie kolejnych barier wyznaczonych przez stereotypy dotyczące płci.

Kobiety doskonale radzą sobie podczas jazdy sportowymi samochodami. Tego typu pojazdy potrzebują więcej uwagi i zrozumienia oraz wyczucia. Sportowe auta wysyłają subtelne sygnały, które są bardzo szybko odbierane przez panie, z uwagi na ich uważność i świadomość – mówi Katarzyna Filipowicz, dyrektor Porsche Centrum Łódź. Dodaje: Kobiety osiągają sukcesy w motorsportach, gdyż podczas jazdy nie liczy się wyłącznie odwaga i brawura, ale przede wszystkim analiza sytuacji.

Jak widać panie posiadają wiele cech, które umożliwiają im zrobienie kariery w sportach uznawanych za męską domenę. Kluczem jest uświadomienie sobie własnego potencjału i porzucenie obawy przed wejściem do tego fascynującego świata szybkości i adrenaliny.

Więcej informacji:

https://www.ravenol.pl

https://professionals.ravenol.pl

 


[1] Raport nr 1 dla Ministra Infrastruktury Rzeczypospolitej Polskiej. Slajd nr 37. Do pobrania ze strony: http://www.krbrd.gov.pl/pl/nasze-kampanie/predkosc-zabija.html

[2] Raport “Woman in Business 2016”, str. 8,

   Raport “Woman in Business 2017”, str. 10.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Taurus Velo Plus – nowe platformy rowerowe na hak Biuro prasowe
2019-05-21 | 22:50

Taurus Velo Plus – nowe platformy rowerowe na hak

Taurus Velo Plus to jedna z tegorocznych nowości w ofercie polskiej firmy Taurus. Wprowadzone na rynek bagażniki to montowane na haku samochodowym platformy do przewożenia rowerów. Jak
Motoryzacja W ramach I turystycznego Rajdu Mini będą ustanawiać Rekord Polski
2019-05-21 | 07:00

W ramach I turystycznego Rajdu Mini będą ustanawiać Rekord Polski

To będzie rekordowy I Turystyczny Rajd MINI, który odbędzie się 24 maja 2019 roku. Ustanawianie rekordu odbędzie się na parkingu przy Zabytkowym Targu w
Motoryzacja Triggo wyjeżdża na ulice Warszawy.
2019-05-14 | 13:00

Triggo wyjeżdża na ulice Warszawy.

Triggo S.A., polska spółka pracująca nad chronionym globalnymi patentami miejskim pojazdem elektrycznym, przeznaczonym dla usług współdzielonego transportu car sharing i robo

Kalendarium

Bankowość

J. Kwieciński: Firmy mogą liczyć na większe wsparcie z następnego budżetu UE. Priorytetem będzie finansowanie prac badawczo-rozwojowych

Wspieranie innowacyjności polskich firm poprzez finansowanie prac badawczo-rozwojowych jest priorytetem w polityce spójności w tej perspektywie finansowej – mówi minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński. W przyszłej perspektywie środków na ten cel ma być jeszcze więcej. Dzięki unijnym środkom Polska nadrabia dystans dzielący ją od najbogatszych gospodarek Europy. Za pośrednictwem Banku Gospodarstwa Krajowego, który wdraża instrumenty finansowe z obecnej perspektywy unijnej, do polskich firm trafiają znaczące sumy z Unii Europejskiej, m.in. na rozwój innowacji. Wartość innowacyjnych projektów inwestycyjnych, które otrzymają dofinansowanie z BGK, to ponad 13 mld zł.

Bankowość

J. Kwieciński: Firmy mogą liczyć na większe wsparcie z następnego budżetu UE. Priorytetem będzie finansowanie prac badawczo-rozwojowych

Wspieranie innowacyjności polskich firm poprzez finansowanie prac badawczo-rozwojowych jest priorytetem w polityce spójności w tej perspektywie finansowej – mówi minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński. W przyszłej perspektywie środków na ten cel ma być jeszcze więcej. Dzięki unijnym środkom Polska nadrabia dystans dzielący ją od najbogatszych gospodarek Europy. Za pośrednictwem Banku Gospodarstwa Krajowego, który wdraża instrumenty finansowe z obecnej perspektywy unijnej, do polskich firm trafiają znaczące sumy z Unii Europejskiej, m.in. na rozwój innowacji. Wartość innowacyjnych projektów inwestycyjnych, które otrzymają dofinansowanie z BGK, to ponad 13 mld zł.

Transport

GDDKiA zlikwiduje przed wakacjami nieczynny punkt poboru opłat na A2. Bez dotkliwych strat dla kasy państwa

Jeszcze przed sezonem wakacyjnym zostanie zlikwidowany uciążliwy dla kierowców, nieczynny punkt poboru opłat na pruszkowskim węźle autostrady A2. Dzięki temu kierowcy będą mieć do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i nie będą zmuszeni zwalniać – zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Wpływy z przejazdu samochodów do 3,5 tony nie będą na tym odcinku wpływać do kasy państwa, ale nie spowoduje to większych strat dla budżetu, bo i tak 70–80 proc. wpływów z systemu poboru do państwowej kasy opłat generują pojazdy ciężkie.

Regionalne - Dolnośląskie

Pod Wrocławiem rozpoczął działalność zakład do przeglądu i naprawy silników samolotowych m.in. Lufthansy. Inwestycja warta jest 1 mld zł

Powstający za miliard złotych zakład XEOS w Środzie Śląskiej, gdzie do przeglądu i naprawy trafiają najnowocześniejsze silniki wykorzystywane m.in. w samolotach Lufthansy, rozpoczął już działalność. Właśnie rusza drugi etap inwestycji – budowa specjalistycznej komory do testowania silników samolotowych. Taki element ma na wyposażeniu tylko kilka zakładów na świecie. Jednocześnie firma cały czas rekrutuje pracowników, których docelowo ma być ponad 600.