Komunikaty PR

Kończy się dobra passa detalistów

2019-09-11  |  11:00
Do pobrania Schneider ( 0.06 MB )

Jak sieci handlowe mogą wzmocnić swoją pozycję?

Ponad 4 biliony dolarów – tyle w ostatnim roku obrotowym wyniosły przychody ze sprzedaży detalicznej 250 największych firm – wynika z najnowszego raportu Deloitte[1]. To oznacza w przybliżeniu ponad 18 miliardów dolarów przychodów dla każdej z nich. Jednak eksperci prognozują, że dobra passa detalistów powoli się kończy.

Spowolnienie wzrostu gospodarczego w Europie, Chinach i Japonii, a przy tym wzrost kosztów finansowania zewnętrznego i przyspieszenie inflacji na głównych rynkach – to tylko niektóre zmiany, które mogą bezpośrednio uderzyć w sektor handlu detalicznego[2]. Co mogą zrobić firmy, aby zabezpieczyć dotychczasowe wyniki finansowe i pozostać konkurencyjnymi?

Efektywne zarządzanie energią

Oprócz dobrze przemyślanych działań związanych z polityką cenową i lojalnościową, istnieje jeszcze kilka innych skutecznych sposobów zwiększenia konkurencyjności sieci handlowej.

- Oszczędności związane z prawidłowym zarządzaniem energią w budynku to klucz do lepszych wyników finansowych. Szacuje się, że obecnie budynki odpowiadają za ponad 40% zużycia energii w Europie[3]. Wyposażenie ich w nowoczesne technologie i rozwiązania z dziedziny Smart Building pozwala na podniesienie efektywności energetycznej. Widać, że wiele firm z sektora docenia i wdraża te rozwiązania, bo dostrzegają płynące z nich korzyści – wyjaśnia Anna Nowak-Jaworska, Wiceprezes Działu Building Business w Schneider Electric.

Co istotne, inteligentne budownictwo to nie tylko nowe inwestycje, ale także modernizacje przestarzałych systemów zarządzania budynkiem. Wdrożenie proekologicznych rozwiązań do już istniejących budynków gwarantuje nie tylko lepsze wykorzystanie zasobów, ale pozwala także zmniejszyć koszty eksploatacji. To szczególnie istotne, skoro aż 75% kosztów ponoszonych
w całym okresie istnienia budynku stanowią wydatki właśnie na konserwację i eksploatację.

Chmura możliwości

Pierwszym krokiem do efektywnego zarządzania energią jest pomiar jej zużycia w danym budynku – dzięki dokładnej analizie można wyróżnić sklepy o najwyższej oraz najniższej wydajności i ustalić odpowiednie wzorce. Ważne jest również zapewnienie odpowiedniej ochrony przed nieplanowanymi przestojami – tak wynikającymi z awarii urządzeń, jak i związanymi z przerwami w dostawie prądu.

Zarządzanie energią w budynku jest obecnie zdecydowanie prostsze niż jeszcze kilka lat temu. Kierownicy sklepów mogą korzystać z rozwiązań opartych na chmurze, które zapewniają pełen wgląd w zużycie energii, a także alerty na temat jakości dystrybucji energii elektrycznej. Sklepy, które już zdecydowały się na wdrożenie takich rozwiązań dostrzegają konkretne korzyści – u jednego z naszych klientów z branży budowlano-wykończeniowej obniżono zużycie energii o 20% dzięki zastosowaniu rozwiązania EcoStruxure. To naprawdę bardzo dobry wynik i korzyść dla przedsiębiorstwa – firma nie tylko zaoszczędzi, ale również przyczyni się do ochrony środowiska
– zmniejszając w ten sposób swój ślad węglowy -
mówi Anna Nowak-Jaworska.

Powyższy przykład pokazuje, jak ogromny potencjał tkwi w efektywnym zarządzaniu energią. Firmy decydujące się na ten krok z pewnością zwiększą swą konkurencyjność na rynku, a przy tym będą mogły rozwijać się w bardziej zrównoważony, odpowiedzialny ekologicznie sposób.

O Schneider Electric

W Schneider Electric wierzymy, że dostęp do energii i zasobów cyfrowych to podstawowe prawo każdego człowieka. Stwarzamy warunki do poprawy efektywności energetycznej dla każdego, w każdym miejscu i w każdej chwili. Nazywamy to Life Is On.

Oferujemy cyfrowe rozwiązania z zakresu zarządzania energią i automatyki, zapewniające wydajność i zrównoważony rozwój. Łączymy najlepsze na świecie technologie energetyczne, automatykę w czasie rzeczywistym, oprogramowanie i usługi w ramach zintegrowanych rozwiązań dla domów, budynków, centrów danych, infrastruktury i przemysłu.

Wykorzystujemy nieskończone możliwości, jakie zapewnia otwarta, globalna, innowacyjna społeczność z pasją podzielająca nasze wartości, takie jak Szczytny Cel, Otwartość i Zaangażowanie.

www.se.com/pl

 


[1] Deloitte, Po rekordowym roku sieci handlowe z niepokojem patrzą w przyszłość

[2] Ibidem.

[3] Zużycie energii w budynkach biurowych

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Etykieta jest wizytówką produktu. Biuro prasowe
2020-02-28 | 15:20

Etykieta jest wizytówką produktu.

Etykieta to pierwszy kontakt produktu z docelowym Klientem i główny czynnik wyboru konsumenckiego. Według  badań, większość decyzji zakupowych Klientów, podejmowana jest
Handel Pozłacane etykiety na Twoich produktach
2020-02-28 | 15:15

Pozłacane etykiety na Twoich produktach

Złote dodatki od zawsze kojarzone są z luksusem. To dlaczego by nie umieścić odrobiny luksusu na etykiecie produktu!?  Pozłacana etykieta dodatkowo podniesie prestiż Twojego
Handel FX510e - Nowy system do foliowania i metalizacji etykiet firmy DTM Print.
2020-02-28 | 15:15

FX510e - Nowy system do foliowania i metalizacji etykiet firmy DTM Print.

Zwiększ wartość swoich produktów, dodając im elegancji i luksusu! Błyszczące zdobienia na etykietach sprawiają, że produkty nimi opatrzone w wyraźny sposób 

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Handel

PIE: Coroczna grypa bardziej spowalnia wzrost gospodarczy Polski, niż może to zrobić koronawirus. Wszystko zależy od skuteczności walki z tą epidemią

Wpływ koronawirusa na polską gospodarkę będzie zależał od tego, czy Chinom uda się zwalczyć epidemię w I kwartale roku, i od tego, kiedy dotrze on do Polski. Zdaniem Piotra Araka, dyrektora Polskiego Instytutu Ekonomicznego, epidemia może obniżyć wzrost chińskiego popytu o 2 proc., co oznaczałoby dynamikę PKB na poziomie 5 proc., niższą niż w Polsce w 2018 roku. To nie powinno być odczuwalne przez polską gospodarkę. Jednak poważniejsze spowolnienie w Chinach na pewno odbije się na zamówieniach dla europejskiego, w tym również polskiego przemysłu.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Prawo

Przedsiębiorcy mają czas do poniedziałku na zgłoszenie się do tzw. małego ZUS-u plus. W ciągu kilku tygodni Ministerstwo Rozwoju zaproponuje firmom kolejne ulgi

Poniedziałek 2 marca to ostatni dzień przyjmowania zgłoszeń do tzw. małego ZUS-u plus, który wszedł w życie 1 lutego. W ciągu tego niespełna miesiąca skorzystało z tej możliwości 80 tys. małych firm, a łącznie małym ZUS-em objętych jest już 240 tys. podmiotów. Ministerstwo Rozwoju liczy na to, że część zaoszczędzonych pieniędzy przedsiębiorcy wykorzystają na rozwój działalności. W ciągu kilku tygodni resort ma zaproponować kolejny pakiet zachęt do inwestycji.

Praca

Rząd chce zachęcać młodych do pielęgniarstwa i położnictwa. Plan rozwoju tych zawodów rozpisany jest do 2030 roku

Zwiększenie liczby pielęgniarek i położnych w polskim systemie opieki zdrowotnej oraz powstrzymanie emigracji zarobkowej – to tylko niektóre z najważniejszych celów rządowej polityki na rzecz rozwoju obu tych zawodów. Rząd chce również zmotywować młodych ludzi do wyboru tej ścieżki kariery i utrzymać na rynku pracy osoby, które nabywają uprawnienia emerytalne. – Ważny jest również rozwój kompetencji i samodzielności – mówi Greta Kanownik, dyrektor w Ministerstwie Zdrowia. Temu służyć ma wprowadzenie porad pielęgniarskich w przychodniach.

 
 

Konsument

Ubój zwierząt w przydomowych rzeźniach nie zaszkodzi producentom mięsa. Nie powinien zagrażać także bezpieczeństwu żywności

– Ubój rolniczy w przydomowych rzeźniach nie zaszkodzi branży. Jeśli procedury będą przestrzegane, nic nikomu nie grozi – ocenia Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. Od połowy lutego każdy rolnik może otworzyć małą ubojnię i wprowadzać mięso na rynek na małą skalę, w ramach rolniczego handlu detalicznego czy działalności lokalnej. Dotychczas, jeśli chciał zabić zwierzę, musiał korzystać z pośrednictwa dużych zakładów. Teraz może to zrobić samodzielnie, ale konieczne jest jednak spełnienie szeregu kryteriów.