Komunikaty PR

Kto tworzy cyfrowego konsumenta?

2018-03-13  |  13:10
Biuro prasowe
Kontakt

Katarzyna Polkowska
Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej

ul. Rakietników 35
02-495 Warszawa
media|pssb.pl| |media|pssb.pl
+48 22 100 32 70
pssb.pl

Zakupy online, usługi świadczone przez Internet, treści elektroniczne, płatności bezgotówkowe, e-faktury, elektroniczne biura obsługi klienta – wszystko to bez wychodzenia z domu, albo na smartfonie. Cyfryzacja niepostrzeżenie przeniknęła do naszego codziennego życia tak bardzo, że często nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Nasze konsumenckie sprawy załatwiamy coraz częściej w sieci, za pomocą aplikacji mobilnych lub plastikowej karty. Polscy konsumenci okazali się bardzo otwarci na zdobycze technologii, chętnie korzystając z nowinek, e-usług, płatności zbliżeniowych lub kupując w sieci różne dobra – od codziennych zakupów spożywczych aż po świąteczne prezenty. Z jednej strony to dobrze – w porównaniu z resztą Europy nie jesteśmy w tyle, wręcz przeciwnie, to w Polsce wiele firm wdraża pilotażowe projekty cyfryzacji relacji z konsumentem. Korzyści dla konsumentów są oczywiste: dostęp do szerszej oferty, większy wybór, niższe ceny, oszczędność czasu. I polscy konsumenci w większości postanowili nowym technologiom zaufać.

Z drugiej strony pojawiają się liczne wątpliwości: czy robienie wszystkich tych rzeczy online jest bezpieczne? Czy nie narażam swoich pieniędzy na zagrożenia związane z cyberprzestępczością? Czy moja prywatność ma jeszcze w ogóle szanse na bycie chronioną? Dodatkowym wyzwaniem jest tzw. włączenie cyfrowe, a właściwie zagrożenie, że nie wszyscy konsumenci będą mogli skorzystać z dobrodziejstwa cyfryzacji. Według danych GUS co piąte polskie gospodarstwo nie korzysta z Internetu regularnie, wiele z nich nie posiada łącza internetowego ani nawet komputera. Dotyczy to głównie seniorów, a więc grupy szczególnie wrażliwej, narażonej na wykluczenie nie tylko cyfrowe, ale i ekonomiczne. Czy możemy uchronić tych najsłabszych konsumentów przed pozostawieniem ich na „cyfrowym aucie”?

Na wszystkie te pytania będą starali się odpowiedzieć uczestnicy Kongresu Konsument 2018 – corocznej największej w Polsce konferencji na temat ochrony konsumentów, organizowanej z okazji Światowego Dnia Praw Konsumenta 14 i 15 marca na stadionie PGE Narodowym. W tegorocznej edycji, oprócz Federacji Konsumentów organizatorami będą również Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Senacki Zespół ds. Ochrony Konsumentów. Partnerem wydarzenia będzie Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej. Jeden z modułów warsztatowych poprowadzą reprezentanci Stowarzyszenia, m.in. Kacper Barański z Avon przy wsparciu Konrada Szałkiewicza z Herbalife. Na spotkaniu zostanie postawione pytanie czy nowe technologie zastąpią bezpośredni kontakt z klientem. Czy jedno może być efektywne bez drugiego? Jeden z przedstawicieli PSSB weźmie również udział w Panelu B, podejmując dyskusję odnośnie szans i wyzwań w obliczu nowych technologii.

Wśród prelegentów znaleźli się także przedstawiciele rządu, parlamentu, regulatorzy rynku, podmioty ADR, jak również przedstawiciele biznesu, w tym w szczególności izby branżowe związane z gospodarką cyfrową, które są partnerami Kongresu: IGE, PIIT, PSSB, FRRF oraz KPF.

Pełna agenda Kongresu na stronie www.kongreskonsument2018.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Ikano Bank: Promocja 10 rat 0% na wszystko w IKEA Biuro prasowe
2019-01-15 | 16:00

Ikano Bank: Promocja 10 rat 0% na wszystko w IKEA

W sklepach IKEA trwa promocja, na którą od dawna czekało wiele osób. Za zakupy o łącznej wartości minimum 300 zł można zapłacić w 10 równych ratach 0%. Promocja
Konsument Chcesz zmienić swoje nawyki? Poznaj proste sposoby, które Ci w tym pomogą!
2019-01-14 | 08:12

Chcesz zmienić swoje nawyki? Poznaj proste sposoby, które Ci w tym pomogą!

Początek roku to dla wielu z nas moment, w którym zostawiamy za sobą minione 365 dni i zaczynamy „od zera”.  To właśnie wtedy najczęściej podejmujemy decyzję, by
Konsument Wolność Wyboru – rusza nowa kampania marki Wawel
2019-01-11 | 02:00

Wolność Wyboru – rusza nowa kampania marki Wawel

Wawel – niekwestionowany lider sprzedaży słodyczy na wagę – rusza z największą do tej pory kampanią reklamową w swojej historii, promując unikalne moduły sprzedażowe

CES 2019

Infrastruktura

Budownictwu dokucza wzrost kosztów pracy i materiałów. Nie ma jednak dużego zagrożenia dla realizacji projektów infrastrukturalnych

Aspekty formalno-prawne związane z urzędniczą biurokracją i zmianami w przepisach pozostają jedną z największych bolączek przy realizacji projektów drogowych. Kolejną są problemy typowe dla tzw. górki inwestycyjnej, czyli wzrost cen materiałów i kosztów pracy. Jednak przyjęcie formuły waloryzacji przyszłych kontraktów – na co od dawna naciskała branża budowlana – pozwoli firmom ofertować i budować bez obaw o wzrost kosztów – ocenia Jarosław Wielopolski, prezes Multiconsult Polska. Budownictwo jest jedną z branż, które najdotkliwiej odczuwają brak siły roboczej – brakuje zarówno inżynierów, jak i robotników.

Przemysł

Słabnąca koniunktura w Europie odbije się w 2019 roku także na polskiej gospodarce. Na 5-proc. wzrost PKB nie ma co liczyć

Wojna handlowa między Stanami Zjednoczonymi a Chinami wywiera negatywny wpływ na globalne gospodarki. Spadają zamówienia w przemyśle, przez co pogarszają się nastroje zarówno przedsiębiorców, jak i inwestorów. Zdaniem Rafała Sadocha z DM mBanku także polska gospodarka, która zanotowała szybki rozwój w 2018 roku, odczuje skutki tego procesu. Jak duże, zależeć będzie od wyniku negocjacji między dwoma mocarstwami.

Handel

Lotniska i dworce coraz mocniej stawiają na działalność niezwiązaną z transportem. To już ponad połowa ich przychodów

Maksymalne wykorzystanie komercyjnej przestrzeni to dla portów lotniczych i dworców ważna część modelu finansowania. W przypadku lotnisk dochody z najmu powierzchni, wyniki sprzedażowe z reklam czy stref wolnocłowych odpowiadają nawet za 40–60 proc. całości przychodów. Tą drogą podążają też koleje, planując modernizację dworców. Komercjalizacja takich obiektów i odpowiednia oferta handlowo-usługowa pozwala lepiej odpowiadać na potrzeby podróżnych. Nowo budowane obiekty są też coraz częściej bezpośrednio połączone z dużymi galeriami handlowymi, stanowiąc jeden z centralnych punktów miasta. 

Transport

W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń. Sklepy i dostawcy inwestują na potęgę

Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W tym roku wartość internetowego handlu ma sięgnąć 50 mld zł, a zakupy w internecie robi 15 mln konsumentów. Dynamiczny wzrost powoduje, że działające w tej branży podmioty muszą odpowiadać na coraz bardziej wyśrubowane wymogi klientów – inwestować w wygląd witryny, aplikacje mobilne, jakość obsługi, marketing i logistykę, która przekłada się na szybkość dostaw i końcową satysfakcję konsumentów. W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń, w którym najciężej jest poradzić sobie średnim podmiotom.